KULT
A Rovatból

„Ezt a pár meztelen fotót szeretném magamról megmutatni” – 74 éves lett Meryl Streep, itt vannak a kedvenc aranyköpéseink tőle

Tudtad, hogy Streep nemcsak bármit eljátszik, de annyira bármit, hogy még egy zabkása receptet is képes szexin felolvasni?

Link másolása

A 3 Oscar-díjas színészkirálynőt csak az nem ismeri, aki nem látott még filmet, izgalmas személyiségét mégsem tolja az arcunkba. A Sophie választása, a Kramer kontra Kramer és Az ördög Pradát visel sztárja azonban kimondottan jó humorú és izgalmas egyéniség. Június 22-én tölti be a 74-et, ezért születésnapja alkalmából összegyűjtöttünk pár vele készült interjút és videót, melyben nemcsak színészként brillírozik.

Vége a nyugis vacsoráknak

Jimmy Kimmel tavaly látta vendégül Streepet, akivel arról beszélgettek, milyen más sztárnak lenni ma, mint annak idején, amikor ő volt fiatal színésznő. "Olyan neveket fogok mondani most, akiket már senki nem ismer - mesélte ironikus humorral Streep arról az estéről, amikor először ült Oscar-gálán. - az egyik oldalamon Sir Laurence Olivier ült, a másikon Gregory Peck."

"Akkoriban nem az volt, mint ma, hogy a sztárok mindenütt ott vannak, képek készülnek róluk az utcán és ők is fotózgatják magukat. Csak a mozivásznon láttuk őket. Olyanok voltak, mint az igazi Istenek. " Streep beismerte, hogy ma már nem annyira menő autogramot kérni, helyette mindenki szelfiket készítene vele, ha odamennek hozzá. "És az első soha nem elég jó..."- mondta kis irritáltságot színlelve. "Az okostelefonok véget vetetek a férjemmel közös nyugis vacsoráinknak" - foglalta össze. "Legutóbb egy női vécében kellett fotózkodnom - mesélte. - Kint várakoztak és hallgatóztak, mikor fejezem már be a dolgomat."

"Forrósítsd fel" - még egy receptet is képes szexin felolvasni

Ellen DeGeneres majdnem egy évtizede ült le a színésznővel és rögtön egy feladatot is adott neki: olvasson fel különböző stílusokban egy szöveget, kérte tőle. Így történt az eset, hogy Meryl Streep többek között egy zabkása-receptet olvasott fel szexin. Illetve szülő nő hangján, és egy idegesítő, flegma tinédzserén is megszólalt.

"Miért ne csináljam, amit szeretek, még akkor is, ha nem tudok belőle megélni?"

Streep egy 2009-es interjúban árulta el, hogy főiskolás korában még vacillált, merre induljon, de egyrészt azért választotta a színészetet, mert a barátai azt mondták, jól csinálja - akkor állt először színpadon, egy darabban játszott -, másrészt azért, mert elaludt egy vizsga napján, és eszébe jutott, előző este milyen jól érezte magát színjátszás közben. "Azt gondoltam, akkor miért ne csináljam, amit szeretek, még akkor is, ha nem tudok belőle megélni? Aztán minden a helyére került és jól alakult. Ami nagy szerencse."

Gőze sincs az Oscar-jelölései részleteiről

Öt éve ebben az interjúban tesztelte le Kimmel Streepet, mennyire van képben a saját Oscar-jelöléseivel kapcsolatban (húsz jelölése volt). Bevallása szerint ez fontos neki, ennek ellenére 60 másodperc alatt nem tudta a húsz filmet felsorolni. "Azt hittem, az első jelölésem A francia hadnagy szeretője volt!" - méltatlankodik a videóban, sőt, ki is akad egy téves válaszán: "Miért nem jelöltek A sikoly a sötétbenért?" Egyébként A szarvasvadászra nem emlékezett, azért kapta az első jelölését.

Elismeri a kollégáit

Viola Davist nemrég Chaplin-díjjal jutalmazták, ami egy nagy színészi elismerésnek számít, Meryl Streep adta át neki a díjat. Davis anno a fél-ismeretlenségből bukkant fel Streep oldalán a Kétely című filmen, Streep pedig most nem győzte méltatni. "Nézz oda, bébi, milyen fiatalok voltunk. (....) A forgatás végére nem fért hozzá kétség, mekkora színészi nagyság Davis" - mondta Streep kollégájának.

Tud bakizni és röhögni magán

Ha egy jót akarunk nevetni, érdemes belenézni ebbe a videóba, melyben Streep különféle filmjeinek forgatásán elkövetett, amúgy a szakmában teljesen természetes bakikat rögzítettek az operatőrök, a vágók pedig szerencsére megőrizték az utókor számára. A legnagyobbak is tévednek, és milyen méltósággal - vagy épp nem, nagyon emberien tudnak hatalmasat röhögni magukon, mint Meryl Streep is. Vagy épp kitölti az időt, amikor Az ördög Pradát visel forgatásán nem indul el mögötte a projektor vetítése, és karaktere vérfagyasztóan sznob hangján bejelenti: "Most pedig itt van pár meztelen fotó rólam, amit megszeretnék Önöknek mutatni". Isten éltesse.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk