KULT
A Rovatból

Ezek közül az egyik mű bekerül a Szépművészeti Múzeumba

És te döntheted el, melyik legyen az!


Még október 21-ig szavazhatsz arról, kinek az alkotása kerüljön be a hamarosan újranyíló Szépművészeti Múzeum Schickedanz termébe az OTP Bank és a múzeum közös pályázatán. A versenyre Instagramon lehetett jelentkezni és a több mint 1300 beérkezett pályázat közül a szakértői zsűri 15-öt juttatott tovább a döntőbe. A 15 alkotásra ide kattintva lehet szavazni, mi pedig most bemutatjuk mind a 15 műremeket és azt is, mit mesél róluk azok alkotója.

Szőke Lili – Árnyalat 10.

„Ez a kép az „Árnyaltok” című festménysorozatom 10. tagjaként készült el. Ahogy a sorozat képei általában, úgy ez az alkotás is a multikulturalizmus szépségének és változatosságának bemutatására szolgál. A képen szereplő modelleken keresztül szeretnék rávilágítani arra, hogy a világunkban jelenlévő „keveredés” egy lehetőség arra, hogy felfedezzük milyen szép és különleges megoldásokra képes az emberi faj. Az együttélés és elfogadás révén új távlatok nyithatnak, amelyek gazdagítják és színesítik földünk sokaságát.”

Balogh Kristóf József - Valamikor a 70-es években

"Magukra hagyott, narratíva nélkülivé vált képekkel foglalkozom. Mint képzőművészt sokat foglalkoztat, hogy munkáim mennyire lesznek időtállóak, vajon fent maradnak-e egyáltalán. A mai világ képdömpingjében szinte lehetetlennek érzem bármi eredeti létrehozását, ezért döntöttem úgy hogy már meglévő képeket használok fel újra. A „Valamikor a 70-es években” című képem is ezt az érzést hivatott visszaadni. Egy klisés nyaralás jelenet, ahol nem ismerjük a szereplőket így érzelmileg nem tudunk kapcsolódni a történéshez, illetve a helyszín is körbehatárolt, díszletszerű. A jelenet önmagában, környezet nélkül zajlik és csak egy erős 70-es évek érzés az amit az időbeliségéről mondhatunk. Abban bízok, hogy a cím és a jelenet zártsága,a furcsa hangulata a képnek a nézőben gondolatokat ébreszt arról mégis kinek készítünk képet és milyen céllal?"

Bechtold Fülöp Benjámin - Utolsó lélegzet

"A torzó a hiány művészete. Egy test részlete vagy részletei által tárjuk fel magát a testet. Feldaraboljuk, elveszünk belőle, hogy utána mozaikként összerakjuk azt. Kissé karcos, de látjuk – összeáll a kép, ha egyet hátra lépünk. Alámerülünk, hogy mindent láthassunk, de mindeközben a szem csukva van. Csak pár buborék van hátra a teljes látásig."

Ördög Noémi - La Muralla Roya

"Az időutazás az a szó, mellyel legjobban össze lehet foglalni jelenlegi munkásságomat. Képeim szereplőit klasszikus festményekből emelem ki és kortárs élethelyzetbe helyezem el őket újra. Ezen a festményen Ingres aktját minimalista építészeti környezetben ábrázoltam, melyet Ricardo Bofill `La Muralla Roya`nevezetű Spanyolországban található lakóépülete inspirált."

Dormán Adrienn - Katakomba

"Katakomba. Lehet menedék, illetve végső nyughelyünk. Talán profán a kijelentés, de én úgy hiszem, mindannyiunk teste egy belső katakombát takar. Hisz még szokásunk is mondani, „test a lélek temploma”. De mit is jelent ez a szólás jelen, gépiesített világunkban? Hány rétege van egy emberi életnek? Hová menekülünk démonjaink elől? Van-e egyáltalán kiút? Ezen kérdéseket próbálja meg boncolgatni pályaművem."

Szabó Nóra - I can not see it

"Az „I can not see it” egy lenyomat, amelyhez a művész a saját testét használta modellnek. Anyaga egy domború, törékeny ostyaszerű réteg, amely a testbőr rajzolatát pontosan megőrzi. Az így létrehozott test installáció részletekből épül fel és vízszintesen fekszik egy világító asztalra terítve. A tárgy hártyaszerű vékonysága és torz formája is arra utal, hogy a bőrt ábrázolja, test nélkül. Az emberi test kiüresedett kérge csupán.

„I can not see it, I may not touch it, I do not know it” Oscar Wilde-nak a ’A halász és a lelke’ című történetében a halász szájából hangzanak el, amikor megtudja, hogy szerelme beteljesüléséhez el kell veszítenie a lelkét és annak megismerhetetlenségét, megtapinthatatlanságát hozva indokként, ezt nem fájlalja, hanem minél inkább sürgeti. A test és lélek egymással való viszonyának szemügyre vételével az író az ember princípiumaira kérdez rá. A kiemelt mondatok mágikus jelentéssel bírnak, a főhős eltávolítja magától lelkét. Az „I can not see it” című munkával való összefüggésben a megismerés teljes lehetetlenségét, a magunkról alkotott kép illúzióját fejezi ki."

Így szavazhatsz

A zsűri által legjobbnak ítélt 15 műalkotást ide kattintva tekintheted meg egy virtuális múzeumban, innentől viszont rajtad is múlik végül kinek a műve kerülhet be a Szépműbe!

A szavazáshoz irány a mobilról is elérhető www.otpvrmuzeum.hu oldal, válaszd ki a kedvenc műalkotásodat - jól fontold meg, mert csak egyszer tudsz szavazni! -, majd egy gyors regisztráció szükséges, utána pedig SMS-ben az érvényesítő kódod megadásával tudod véglegesíteni a szavazást október 21. délig.

Somodi Tibor - Demyelinizáció

"Alkotásom az ezerarcú kór főbb ismérvei és személyes tapasztalataim inspirálták. A rajz a beteg testbe való bezártságtól való félelmet, a „röghöz kötöttség” által okozott aggodalmat és az ezektől való szellemi elszakadás lehetőségét szimbolizálja."

Kovács Beáta - Gyerekek

"Hatással volt rám Lewis Wickes Hine (1874-1940) aki a gyermekmunkások után figyelmét a munkásosztály tagjainak szentelte. A róluk készült képekkel bepillantást nyerünk a gyerekek mindennapjaiba.Az amerikai polgárháborút követő években a kibontakozó ipari forradalom az olcsó munkaerőben volt érdekelt. Lewis Hine tíz éven keresztül fényképezte az Egyesült Államokban dolgoztatott gyerekeket. Célja ezzel az volt , hogy törvényileg szabályozzák és tiltsák be a gyermekmunkát. Képemmel pontosabban a szegényebb gyerekekre szerettem volna nagyobb hangsúlyt fektetni. Valamilyen oknál fogva mindig is foglalkoztatott ez a téma. Napjainkban a gyermekmunka az egész világon elterjedt jelenség. Alkotásommal próbáltam a szegényebb réteg gyerekeinek életét érzékeltetni a befogadó fél számára. A gyermekmunkáról és a gyermekmunkával való visszaélésről szóló számok halmaza mögött bújik meg számtalan történet, amely a derékbe tört gyermekkorokról szól."

Fülöp Norbert - Tekintet

"Szeretek embereket megismerni, beszélgetni velük és természetesen, mint emlék elmenteni őket a fényképezőgépemben."

Szabó Menyhért - Big Me

"Alapvetően a szobrászati önportré hagyományos módszerét követtem, azzal a különbséggel, hogy frusztrálóan nagy léptékben, hatalmasra nagyítva mintáztam meg saját arcomat, formai szempontból viszonylag rideg, távolságtartó módon, a későhellén, illetve alapvetően a birodalmi szobrászat szobrászi forma-jellemzőinek szellemében. Ez az eredeti agyag szobor, azonban csak egy köztes fázis volt, pusztulásra készült, hiszen létrejöttének egyetlen célja, hogy a tökéletes precizitással megvalósított mintáról gumiformát vegyek, majd ezeket a gumilenyomatokat installáltam, akasztottam a falra. Az eredmény: a tökéletesség torzulása, a távolságtartó fogalmazás mély drámába zuhanása. Big Me esetében fontos megjegyezni, hogy bár az arc az én arcom, valójában ez a szobor mégsem rólam, vagy a személyemről szól. Itt az arcom csupán eszköz volt. Az elkészült, térben installált gumiformák másik fontos asszociációs tere a maszk-maszkszerűség kérdése. A Big Me című művel egy szobrászi formakísérletbe kezdtem, ahol a vizsgálat legfőbb tárgya a háromdimenziós szobor viszonylagossága, a struktúra képlékenysége és deformációs lehetősége az anyag függvényében."

Almási Marcell - Úszó ember

"A víz kiszámíthatatlansága és folyamatos változása. Ahogy a fény megtörik a víz felszínén és ez által a benne lévő tökéletes emberi testet egy torz absztrakt formává varázsolja át."

Fehér Bernadette - Twinx

"Az ötlet az egyetemen született, mikor fénymásolóval kellett dolgoznunk ‘Fotó, dokumentum, másolat’ címmel. Az ikrek, mint jelenség mindenki figyelmét megragadja és egy nem szokványos vizuális élményben részesít minket. Egy olyan jelenség, amelynek tudatában vagyunk, mégis összezavarja az érzéseinket. Munkámban azzal foglalkoztam, milyen érzelmeket kelt az bennünk, mikor két ugyanúgy kinéző embert még többször megsokszorosítok. Hogyan reagálnak az emberek? Felfedeznek hasonlóságokat vagy különbségeket?"

Horváth Zsófia - Curtain

"Munkáimban mindennapi létezésem apró érzéseit, momentumait dolgozom fel. A személyes élményeim, tapasztalataim által bennem kialakuló komplex gondolatok, hangulatok kifejezésére talált képi formák nyújtják a megkönnyebbülés érzését, hogy az általam szavakkal kifejezhetetlennek tűnő gondolati és érzelmi hálót – vagy annak egy kis szeletét – sikerü̈lt megfogalmaznom. Nem kizárólag az érzelmek formába öntése foglalkoztat, hanem az emóciók és a tudat kapcsolata. Az élet megélése, az embert ért hatások feldolgozásának ezernyi lehetősége, egy egyszerű kérdésre adott lehetséges válaszok sokfélesége, végtelensége. Ennek a bizonytalanságnak, önkontrollnak és állandó kérdésfelvetésnek az elfogadása az, ami biztonságot és a maga módján stabilitást ad. Nem eredmények és válaszok érdekelnek, hanem épp az eredménytelen és a válasz nélküli folyamat."

Tar Ágnes - Beesett az arcod

"Engem az érzelmeim és a pillanatnyi lelkiállapotom inspirál."

Dudás Kriszta - Iszony IV.

"A képet egy Művésztelepen készítettem. Mindig is inspiráltak az emberi test részletei. A kéz motívum az utóbbi időben szinte minden alkotásomon megjelenik. A kiinduláspont az volt, hogy olyan fotókat készítsek a modelljeimről, akik olyan mozdulatban, pózban vannak megörökítve, amely nem feltétlenül természetes. Ezek a kifejező testtartások egy sajátos hangulatot kölcsönöznek a képnek. Emberi/Női-Férfi kapcsolatok kivetülése."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Lépni fogunk” - üzente Pogány Indulónak a drogügyi kormánybiztos
Horváth László szerint a rapper a Sziget nagyszínpadán nyíltan droghasználatra buzdított. A politikus úgy véli, ez nem művészi szabadság, hanem bűnrészesség, és lépéseket ígér.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. augusztus 09.



Horváth László drogügyi kormánybiztos a Facebookon osztott meg egy felvételt Pogány Induló szigetes koncertjéről. Úgy fogalmazott, lépéseket terveznek, mert szerinte a zenész nyíltan népszerűsíti a droghasználatot.

A rapper a Sziget nagyszínpadán a szokásos kérdésével fordult a közönséghez: „Szívtatok ma rendesen?” Horváth László szerint ezzel „drogkereskedőknek épít piacot, miközben ezzel jól is keres”, így szerinte nem számíthatnak rá a kábítószer elleni küzdelemben.

A kormánybiztos úgy látja, Pogány Induló pénteki koncertjén egyértelművé vált, hogy a jól fizető showbiznisz része a tudatos drogpromóció.

„Hiába próbáltuk, az értelmes szó nem volt elég. Lépni kell, ezt nem hagyhatjuk ennyiben. És lépni is fogunk”

– üzente.

Pogány Induló, polgári nevén Szirmai Marcell, korábban is többször került vitába a drogügyi kormánybiztossal, aki szerint a zenész számaiban is nyíltan népszerűsíti a droghasználatot. „Ez már nem művészi szabadság, sokkal inkább bűnrészesség” – írta róla egy korábbi bejegyzésében.

A rappert gyulai fellépése után a város fideszes polgármestere védte meg, mondván, aggasztó és a hetvenes éveket idézi, ahogy támadják. Horváth László ezt követően is posztolt róla, és helyeslően osztotta meg azt a véleményt, hogy a rappert cenzúrázni kellene, mert rossz üzeneteket közvetít.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Brutális látvány, orgia a színpadon és egy táncoló erdei banya – Ilyen volt a Sziget negyedik napja
A Sziget fesztivál negyedik napján Anyma szórakoztatta a Nagyszínpad előtt összegyűlt több tízezres tömeget, a hangsúly nem a zenén volt, azonban olyan élményben volt részünk, amilyenben korábban még soha.


A rettenetes hőség ellenére nem állt meg a buli a Szigeten, sőt! 2025. augusztus 9-én két teljesen futurisztikus produkciót láthattunk és bátran állíthatjuk, hogy sosem fogjuk elfelejteni ezt a szombat estét. Érezhető, hogy a napszemüvegek egyre inkább odaszegeződnek a fesztiválozók arcára, de az energia nem lankad. Este negyed nyolckor lépett a Nagyszínpad deszkáira FKA Twigs, és egy olyan erotikus műsort nyomott le, hogy még a közönség is megdöbbent.

FKA Twigs egy brit énekesnő, dalszerző és táncos. Karrierjét táncosként kezdte, és olyan előadók klipjeiben szerepelt, mint Jessie J, vagy Ed Sheeran. 2012-ben kezdett el saját dalokat kiadni, első albuma pedig 2014-ben jelent meg, a kritikusok pedig nem győzték dicsérni az elektronikus pop-R&B lemezt. Bár a 36 fokban csak a nézőtér negyede telt meg, a brit énekesnő nem zavartatta magát, teljes erőbedobással adta elő egyórás műsorát, amely nem szűkölködött a vizuális elemekben.

Akárcsak a Ponyvaregényben, itt is fejezetekre volt bontva az előadás. Az első, az Act I: Practice volt, ahol az énekesnő pillanatok alatt megszabadult ruháitól, és egy alternatív pinceszínház erotikus koreográfiájába kezdett bele szintén fehérneműre vetkőzött táncosai kíséretében.

Ölelgették, simogatták egymást, négykézláb végigmásztak a színpadon, és egy vonaglós, lovaglós jelenetnek is szemtanúi lehettünk.

Tulajdonképpen egy soft-pornó előadást kaptunk, amit az emberek egy része nagyon élvezett, a többiek pedig nem igazán tudták hova rakni az élményt.

A második felvonás az Act II: State of Being volt, amely az Eusexua című dallal kezdődött, és a Girl Feels Good-dal végződött. A műsorban helyet kapott egy táncszünet is, ami alatt Twigs felkészülhetett lélekben a harmadik epizódra, amely az Act III: The Pinnacle of Human Experience névre hallgatott. A lassabb, érzelmesebb dalokat a koncert végére tartogatta, mi pedig ennél a pontnál konstatáltuk, hogy valóban egy jó énekesnőt látunk és hallunk. Gyönyörűen adta elő a Home With You-t, a Two Weeks-et és a záróakkordként funkcionáló, kötelező slágert, a Cellophane-t. A siker nem maradt el, hatalmas ováció követte a produkciót, amit amíg élünk, nem felejtünk el.

Ez egy másik univerzum

A főműsoridőhöz közeledve egyre jobban megtelt a Nagyszínpad előtti tér, egészen pontosan egy tűt sem lehetett volna leejteni negyed 10-kor, amikor megjelent a színpadon Anyma. Az olasz-amerikai dj óriási névnek számít az elektronikus zene világában. Őszintén bevallom, nem a dalait vártam, hanem a látványt, és ezzel nem voltam egyedül. A house és techno műfajokban tevékenykedő előadó teljesen lenyűgözte a fesztiválozókat. Tökéletes műsort nyomott, ráadásul úgy válogatta meg a számokat, hogy a sintér-technot kedvelők és a lötyögős EDM szerelmesei is élvezzék a bulit. A zenéről sokkal többet nem lehet mondani, a látványról viszont annál inkább.

Amit láttunk, az a szórakoztatóipar magasiskolája. Irgalmatlan lóvé van a produkcióban, amit nem fukarkodtak beleölni a technikába. A folyamatos animáció, ami a háttérben ment, teljesen lenyűgözte a nagyérdeműt.

Láthattuk a szokásos techno-robotot, ami betörte a kivetítőt, egy futurisztikus női arcot, amit temérdek kéz fogdosott, valamint egy erdei boszorkány szerű rémet, ami pont úgy verette a zenére, mint a közönség.

Anyma tökéletes példája annak, hogy hova tudott fejlődni az elektronikus zene és a színpadtechnika. A tökéletes ütemben felcsapó lángok, a kivilágított asztal a dj pult alatt, a lézershow és az egészen káprázatos animáció egy teljesen más univerzumba repítette a közönséget. A zenei érték vitatható, de az összélmény nem. Soha rosszabb bulit!

A Sziget fesztivál a végéhez közeledik, de még rengeteg érdekes, izgalmas és egyedi előadó van hátra, többek közt az egyik legnagyobb név, Post Malone és a zárónap utolsó headlinere, Chappell Roan. Mi pedig ott leszünk, megnézzük, és beszámolunk róla, hogy mit alkotnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Kid Cudi egy olyan versenyen lett második, amin csak ő indult
A Sziget fesztivál harmadik napján eredetileg ASAP Rocky szórakoztatta volna a közönséget, az amerikai rapper azonban lemondta koncertjét. A szervezők igyekeztek legjobb tudásuk szerint pótolni a sztárfellépőt, azonban elég csúnyán mellényúltak.


Kid Cudi a kétezres évek végén üstökösként robbant be a zeneiparba Day ’n’ Nite című dalával, amit rögtön követett egy szerződés Kanye West kiadójával. Első albuma, a Man on The Moon: The End of Day 2009-ben jelent meg és a fiatal rappert pillanatok alatt a csúcsra repítette. Ugyanabban az évben megjelent David Guettával közös dala, a Memories, ami azóta is himnuszként funkcionál az elektronikus zene világában. Érdekes, hogy az amerikai rapper-énekes karrierjének mennyire jót tettek a dj-k, ugyanis másik legnagyobb slágere is egy lemezlovashoz köthető. Pursuit of Happiness című dala eleve népszerű volt, azonban a Steve Aoki által remixelt változat lett a házibulik kötelező kelléke.

Kid Cudi szigetes fellépésének végére tartogatta a két gigaslágert, előtte azonban szinte semmi sem történt a Nagyszínpadon. A 41 éves Cudi a melankolikus rap úttörője volt, jóval mélyebb témákról énekelt, mint korábban a hiphopon belül bárki – ám ebből most szinte semmi sem derült ki. Ennyire jelentéktelen előadást rég nem láttunk ilyen volumenű rendezvényen. Még az első nap elhasalt Charli XCX-et is sikerült alulmúlnia.

Mintha meg sem történt volna

Kerestem a hibát magamban, a közönségben, a technikában, a fesztiválban, de végül Kid Cudiban találtam meg. Ekkora haknit nem hiszem, hogy valaha láttam. A rapper a buli elején kisétált a kifutó végére azzal az ürüggyel, hogy közelebb legyen a közönségéhez, majd megállt és szinte a teljes koncert alatt ott maradt. Egymást váltották a silányabbnál silányabb dalok, amit karaoke-szerűen végignyomott az általa preferált öt négyzetméteres körben. Bátran kijelenthetjük, hogy

ennél energiátlanabb produkciót még nem nagyon láttunk főműsoridőben a Nagyszínpadon.

A bőrkabátban, fehér pólóban és horgásznadrágban parádézó Cudi végig mosolygott, kedvesen beszélt a közönséghez, de a teljesítménye sajnos egy nagy nulla volt. A hangosítás sem volt a helyzet magaslatán, pedig őszintén szólva nem annyira nehéz belőni egyetlen mikrofont a zenei alaphoz képest. Hol halk volt az ének, hol túl hangos, de nagyrészt elveszett a masszában, ami a hangfalakból szólt.

Ha már zenei élményt nem kaptunk, legalább vizuálisan odatehették volna magukat, de a teljesen indokolatlan pillanatokban felcsapó füstön és az alapvető fényeken kívül semmi sem történt. A teljesen jellegtelen produkciót egyébként a közönség is faarccal nézte végig, a három slágert ugyan óriási ováció követte, de az inkább a nosztalgiának szólt, mintsem a mostani előadásnak. Levontuk a következtetéseket: Kid Cudi egy átlagos, jellegtelen, párslágeres előadó, aki a kötelező köröket lefutja, de semmi eredetit, izgalmasat, vagy értékeset nem tud produkálni a színpadon. Személy szerint ideges lettem volna, ha ASAP Rocky miatt vettem volna meg a jegyet és ezt kapom cserébe. Nem volt jó deal. Kid Cudi egy olyan versenyen lett második, amin csak ő indult.

Az idei Sziget rendkívül változatos programmal készült, hatalmas nevek érkeznek nap mint nap a hajógyárira, és bár eddig a három napból kettőn leszerepeltek a nagyszínpados headlinerek, kíváncsian várjuk a folytatást, hiszen vannak még nyulak abban a bizonyos cilinderben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Post Malone többet ivott a koncertje közben, mint a közönség, de így is eszelős bulit csapott a Szigeten
A Sziget fesztivál idei programjának egyik kiemelkedő eleme volt Post Malone vasárnapi koncertje. Az amerikai énekes hatalmas bulit varázsolt, amiben ő is olyan jól érezte magát, hogy egyik pohár követte a másikat.


Hónapokkal ezelőtt, amikor a Sziget Fesztivál bejelentette az idei év előadóit, Post Malone-ra mindenki felkapta a fejét. Egyesek szeretik, mások kevésbé, azonban szinte mindenki ismeri. Malone jelenleg 30 éves, korábbi önmagához képest lefogyott, és úgy néz ki, mint egy telefirkált iskolapad. Ja, és iszik. Nem is keveset.

Az énekes Austin Richard Post néven látta meg a napvilágot New Yorkban, 1995-ben. 20 éves volt, amikor berobbant a zeneiparba, White Iverson című dala teljesen letarolta a SoundCloud-ot, majd később a Youtube-ot is. Malone igazi rádiós divatzenét gyártott, ám nemrégiben teljesen más irányba indult el. 2024-ben adta ki F-1 Trillion: Long Bed című albumát, ami egy 27 dalos country-lemez. Láttunk már olyat a világtörténelemben, hogy valakinek nem igazán sült el jól a megújulás, és a közönség negatív visszajelzést adott, ám itt ilyenről szó sincs! Malone jobb formában van, mint valaha és még a dalai is jobbak lettek.

Vasárnap este negyed 10-kor cigarettával és egy pohár sörrel a kezében megjelent a Sziget Fesztivál Nagyszínpadán az énekes, aki látványosan nem tudta eldönteni, hogyan öltözzön fel a bulira. A ruházata pont olyan volt, mint a zenéje: félig country, félig divatpop. Malone csizmát viselt, farmernadrágot és egy nagy csatos övet. Ez eddig abszolút country, azonban ehhez felcsapta CeeDee Lamb kék Dallas Cowboys mezét, ami inkább a mostani divat irányába vitte az összképet. A mez aztán a koncert közben lekerült, de annyi tetoválása van az énekesnek, hogy olyan volt, mintha lenne alatta még egy mez. Hogy a vizuális élményt még jobban megdobja, az egész fogsora ezüst volt, ő pedig erre büszkén, végig vigyorogta a bulit.

Slágerek és sörök

A zenei élmény is vegyes volt, játszottak régi slágereket és új dalokat is. Nyilvánvalóan az olyan szerzemények kapták a legnagyobb ovációt, mint a rockstar, a Sunflower, vagy a Circles, de a friss zenéket is jól fogadta a többtízezres tömeg. Post Malone koncertje alatt egy tűt sem lehetett volna leejteni a színpad előtt, rengetegen voltak kíváncsiak az előadóra, aki folyamatosan hálálkodott. Shawn Mendes mellett Malone a második főműsoridős fellépő, aki zenekarral érkezett és mivel nagyon jól szól az idei Sziget, végre hallhattuk, hogy mennyi energia van egy élőzenés produkcióban. A gitárok, a hegedű, a dob, mind sokkal élvezetesebbé tették a bulit.

Ha megkérdeznék tőlem, mi szeretnék lenni, ha nagy leszek, akkor azt válaszolnám, hogy Post Malone sörhordó embere. A fickónak biztosan nem kell konditerembe járnia, mivel szinte

számonként rohangált be a színpadra, kezében az ikonikus amerikai házibulik alapvető kellékével, a piros pohárral.

Hogy hatszor vagy nyolcszor kapott-e egy új sört, azt nem tudom, de így is elég szépen fogyasztott nettó másfél óra alatt. Természetesen nem itta meg az egészet, általában csak belekortyolt, majd letette a színpad valamelyik pontjára, hogy ott melegedjen és fénysebességgel szénsavmentessé váljon.

A nagyjából 90 perces koncert elejétől a végéig élvezetes volt, olyan előadót láthattunk, aki látványosan nagyon szereti, amit csinál, és kifejezetten jó is benne. Hibátlanul énekelte a dalokat, remekül kommunikált a közönséggel, és bár általában elöl állt a kifutón, a hátul zenélő bandával is megvolt az összhang. A színpadkép nagyon jól nézett ki, a kellékek és a középső ledfal animációi egy amerikai benzinkútra repítettek minket, ahonnan aztán bármerre mehetünk a teletankolt pickuppal. A színpadon volt útjelzés, lámpaoszlopok, emelvény a zenészeknek és az elmaradhatatlan Posty Co. logó. Természetesen egy ekkora produkció pirotechnikát is bőven használ, néha felcsaptak a lángok, máskor kisebb tűzijátékot láthattunk, de akadt egy kis füst is itt-ott. És persze nem csak azért, mert Malone rá-rágyújtott koncert közben.

Összességében egy kifejezetten jó, hangulatos, profi koncertet láthattunk, egy nem mindennapi főhőssel a középpontban. Reméljük nem kell újabb hat évet várni, hogy ismét láthassuk.

A Sziget a végéhez közeledik, már csak egy nap van hátra, de rendkívül izgalmas előadók lépnek még színpadra, mi pedig ott leszünk, hogy megnézzük őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET: