KULT
A Rovatból

Drámák, válások, sikerek – ez történt 17 év alatt a Jóbarátok szereplőivel

Kronológia Aniston megasztárságától Schwimmer szakmai elismertségén át Matthew Perry komoly kríziseiig, a csütörtökön érkező reunion alkalmából.


Május 27-én érkezik az HBO GO-ra a Jóbarátok: újra együtt, azaz a várva várt Friends: The Reunion, ráadásul a világpremierrel egy időben. Nem árulunk zsákbamacskát, ha kijelentjük, hogy az év egyik legnagyobb rajongótábort megmozgató médiaeseménye ez, ezért mi is elnosztalgiáztunk egyet, illetve végignéztük, mi lett a kedvenc sitcomunk főszereplőivel a tizedik, utolsó évad óta. Délelőtt már elérhető lesz az HBO GO-n a az egyszeri, vadonatúj epizód, amiről mi is írni fogunk.

Jennifer Aniston

Nem kérdés, hogy a hat szereplő közül kinek a karrierje alakult a legjobban 2004 óta. Jennifer Aniston mint szépségikon és mint színésznő is az A-lista csúcsára dolgozta magát. Cikkek ezrei szólnak szépség- és wellness-rutinjáról, edzési programjáról és frizurájáról (ami a Friends óta állandó fodrásza szerint túl szőke, de Jennifert ez nem érdekli). Már a sorozat idején is ő volt az, akit tehetsége és kisugárzása miatt felfedezett a filmszakma, a széria lezárulta után pedig számos nagy stúdiófilmben szerepelt. Mivel zseniális komika, nyilván kedvenc műfaja továbbra is a vígjáték maradt. Egy alkalommal úgy fogalmazott, ő olyan filmekben szeret játszani, amelyekben jól érzi magát, és a komédia ilyen.

Azért tett egy szép kirándulást a dráma műfajába is: a 2014-es Boldogság bármi áronban smink nélkül, lepukkanva játszott, karaktere pedig súlyos depresszióval küzdött egy nagy trauma után. Jól sikerült vígjátékai közé tartozik a Sejtcserés támadás, a Förtelmes főnökök és a Családi üzelmek. Aztán 2019-ben elindult az Apple TV+-on a The Morning Show című, Reese Witherspoonnal közös sorozata, amivel nagy sikert értek el, ráadásul az egyik legfontosabb munka a #metoo témájában, amellett, hogy remek sorozat. A magánélete kevésbé szerencsésen alakult, Brad Pittől való 2005-ös válása után Vince Vaughn-nal is zátonyra futott a kapcolata, majd Justin Theroux színésztől vált el el 2017-ben. Intelligensen kezeli a magányával és a gyermektelenségével kapcsolatos sajtóérdeklődést, kutyái vannak és állítása szerint boldog.

Courteney Cox

Aniston legjobb barátnője a Jóbarátok óta, a Brad Pittől való válását is nála pihente ki az összezuhant Jennifer. Cox maga sem volt túl szerencsés a magánéletben, kislánya apjától, David Arquette-től 2013-ban elvált, majd Johnny McDaid zenésszel jött össze 2013-ban, és vele él azóta is, kisebb zökkenőkkel. Karrierje nem hasonlítható Anistonéhoz, évekig játszott a Született szinglik című sorozatban, ami 2015-ben véget ért. Nem volt kiugró szerepe, és a Sikoly-filmek után nem vetette meg a lábát a mozifilmekben sem, viszont őrült harcot vívott az öregedéssel. Rengeteg kozmetikai beavatkozás után nagyjából leállt, és Bear Grylls-szel forgatott dokuszéria egyik részében beszélt őszintén a nyomásról, ami alatt élt és a szépséggel kapcsolatos feszültségeiről.

Lisa Kudrow

A három színésznő közül a legsallangmentesebb Kudrow, aki bevallása szerint hatalmas óriásnak érezte magát a lányokkal szemben a sorozat forgatásakor anno. Kudrow humora vitathatatlan, mint komikai és drámai képességei is, így játszott mozifilmben is (Könnyű nőcske, Rossz szomszédság, A lány a vonaton), illetve több sikeres sorozatban is: a Web-terápiában - ennek a kreátora is volt - , az Unbreakable Kimmy Schmidtben és nemrég az Űrhadosztályban, illetve a Netflix igényes sorozatában, a Feel Goodban. Kudrow ugyanazt a kiegyensúlyozott képet mutatja magáról, mint anno, 1995 óta van férjnél, párjával egy gyermeket nevelnek.

Matthew Perry

A Jóbarátok alkotói gárdája szerint Perry volt a csapat legélesebb eszű és humorú tagja, aki a színészek közül egyedül ült le rendszeresen az írókkal, és az ötleteit is állandóan használták, nem beszélve zseniális improvizációs képességeiről. Perry azonban súlyos alkohol- és drogproblémákkal küzdött, állítása szerint a harmadik és hatodik évad között nem sok mindenre emlékszik. Elvonókra járt, hízott, fogyott, de közben zseniálisan nevettetett élő közönség előtt a Jóbarátokban évről évre.

Bár a rajongók most aggódnak érte, nem tudni, épp hogy áll az absztinenciával, Perry a magánéletben megtalálta a boldogságot: megházasodott, feleségül vette a nála fiatalabb Molly Hurwitzt. Ő a legfiatalabb a csapatból, 51 éves, Cox pedig 56. Perry ígéretes hollywoodi karrierje is függősége miatt bicsaklott meg, pedig a Bérgyilkos a szomszédom-filmekkel jó úton járt a gigasztárság felé.

David Schwimmer

Schwimmer eddigi életének nyilván a legnagyobb sikere a Jóbarátok, ezt nagy valószínűséggel ő sem fogja soha tudni felülmúlni. Ha nem is lett A-kategóriás filmsztár belőle, mint Anistonból, de sikerült az iparban dolgoznia azóta is. Ő annyiban különbözik a többiektől, hogy rendezői karriert is épít a színészivel párhuzamosan, melyben szintén gyakran akad tennivalója, emellett olykor producerkedik is. Már a Jóbarátokban is rendezett összesen 10 részt, majd három tévéfilmet, a Joey című sorozatban pedig két részt dirigált. Rendezőileg legnagyobb sikerét a 2007-es Fuss, dagi, fuss című Simon Pegg-filmmel érte el eddig, ami kisebb anyagi sikert is hozott a mozikban.

Az utóbbi időkben újra a színészetre került nagyobb hangsúly: több sorozatban is nagyobb szerepet kapott. Az egyik kiemelkedő az American Crime Story-beli drámai alakítása volt, de jelenleg is van futó sorozata, az Intelligence című komédiaszéria az amerikai Peacock streaming szolgáltatónál, aminek júniusban jön a második évadja. Schwimmernek újra fut színészként a szekér, és nem csak komikusként tartják számon, hanem bármilyen alakításra felkérik. Magánélete sajnos neki sem sült el a legjobban, ugyanis összeházasodott Zoë Buckman brit fotóművésszel és íróval, akivel egy közös gyermekük van, ma már mégis külön élnek. Schwimmer kapcsolatairól néha beszámol a bulvársajtó, például állítólag randizott Natalie Imbrugliával és Rochelle Ovittal is.

Matt LeBlanc

Matt LeBlancnak volt a legnehezebb dolga, miután a Joey sorozat is véget ért, hiszen ez a karakter annyira rá épült, hogy nem tud tőle megszabadulni máig sem. Mert Joey maga volt LeBlanc, a saját gesztusait és humorát építette bele a szerepbe, amit rá is írtak. Mivel nem egy nagy átalakulóművész, így nem is sikerült kitörnie ebből, de úgy tűnik, mára elfogadta. A Jóbarátok után szerencsés volt, mert az alkotókkal mehetett tovább, nem kellett gondolkodnia a jövőjéről, már forgatták is a csak rá épülő sitcomot, a Joey-t, ami már szerényebb siker volt a Jóbarátoknál, két évad után el is kaszálták. LeBlanc végérvényesen Joey-vá változott a nézők szemében. Ezután megfenekleni tűnt a karrierje egy ideig. Majd épp a Jóbarátok alkotóitól jött ismét az új felkérés 2010-ben: a Sikersorozatban saját magát játszotta, Matt Le Blancot, a híres sorozatszínészt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Szerető családapa, rejtőzködő szörnyeteg – az Apám, a BTK gyilkos bepillantást enged a gonosz otthonába
A gyilkos, akit mindenki szeretett: a cserkészvezető, gyülekezeti vezető, aki éjjel igazi szörnyeteg volt. Lánya most szembenéz az örökségével. A Netflix legújabb dokumentumfilmje felfedi, milyen életet él az, aki csak utólag jön rá, hogy az apja Amerika egyik leghírhedtebb sorozatgyilkosa.
B.M.; Fotók: youtube.com - szmo.hu
2025. október 13.



Skye Borgman legújabb dokumentumfilmje, Apám, a BTK gyilkos a Netflix jól bevált true crime-formuláját követi, mégis valami egészen másról szól, mint amit elsőre várnánk. A néző nem pusztán egy hírhedt sorozatgyilkos történetét kapja, hanem egy család széthullásának, egy identitásválsággal küzdő nő lelki útjának intim, néhol kényelmetlenül személyes lenyomatát. Borgman rendezése az ismert BTK-gyilkos, Dennis Rader életét és tetteit idézi fel, de csak felszínesen, mert valójában az áldozatok közül egy különlegeset helyez a középpontba: a gyilkos lányát, Kerri Rawson-t.

A film témája eleve hátborzongató. A „BTK” rövidítés a „Bind, Torture, Kill”, azaz „Megkötöz, Megkínoz, Megöl”. Az egyik legrettegettebb név lett az amerikai bűnügyi történelemben.

Rader a hetvenes évektől kezdve Wichita városát tartotta rettegésben, miközben a külvilág számára átlagos, sőt példás polgárnak tűnt: cserkészvezető, felekezeti vezető, lakóközösségi egyesületi ellenőr, szerető családapa. A kettősség döbbenetes és éppen ez a kontraszt teszi a történetet annyira megrázóvá. A rendőrség évtizedeken át képtelen volt kézre keríteni, miközben a gyilkos nyíltan üzengetett nekik az újságokon keresztül, cinikusan játszadozva a hatóságokkal. Aztán a ’80-as évekre hirtelen csak eltűnt, hogy 2004-ben újra felbukkanjon, ám ekkor már a technológia fejlődése, a DNS-vizsgálatok és a számítógépes nyomozás véget vetett rémuralmának. Végül 2005-ben elfogták, és Rader, mindenki megdöbbenésére, azonnal beismerte a gyilkosságokat, rideg részletességgel mesélve el szörnyű tetteit.

Borgman nem a bűncselekmények rekonstrukcióját helyezi előtérbe. A film sokkal inkább a következményekkel foglalkozik: hogyan éli meg egy család, ha egyik pillanatról a másikra rájön, hogy az apa, akit szeretett, egy szadista sorozatgyilkos? Kerri Rawson visszaemlékezései ennek az ellentmondásnak a fájdalmát tárják fel. Ő az, aki szó szerint egész életét újraépíti abból, amit apja öröksége lerombolt. A generációs trauma, amit Kerriék kaptak a gyilkos apjuktól kegyetlen terhet ró az egész családra. A filmben Kerri kendőzetlenül beszél gyerekkoráról, az apjához fűződő kapcsolatáról, arról a pillanatról, amikor megtudta az igazságot, és arról is, hogyan próbálta feldolgozni a feldolgozhatatlant. A fura az egészben, hogy Kerri nyíltan kimondja, hogy elhidegült a családjától, akik egyébként nem kívántak részt venni a projektben, sőt még az arcuk mutatását se vállalták.

Így kicsit furcsa a helyzet, hogy a lány önmagát állítja a központba, miközben testvére és édesanyja véleményét nem hallhatjuk.

Borgman kamerája türelmes, de nem ítélkezik. Mégis, nézőként nehéz nem érezni bizonyos feszültséget Kerri szerepében. Egyrészt mélyen átérezzük a fájdalmát és a traumáját, másrészt viszont zavarba ejtő, hogy immár több dokumentumfilm és interjú is épül az ő történetére és maga is előadóként, tanácsadóként dolgozik olyan áldozatokkal, akik hasonló helyzetbe kerültek. Ez a kettősség, vagyis a "karitatív munka, ami igazából megélhetés is” egy érdekes kérdéskör, mely finoman, de érezhetően végigvonul a filmen. Mintha Borgman is ezzel a dilemmával küzdene: meddig lehet együttérezni valakivel, aki mégis a hírhedt gyilkos révén vált ismertté és ez definiálta az életét.

A film szerkezete klasszikus netflixes ritmusban építkezik: visszaemlékezések, archív felvételek, interjúk és gondosan megkomponált dramatizált jelenetek váltják egymást. Mindez lendületet ad, ugyanakkor néha kizökkenti a nézőt. A narratíva időnként megbicsaklik, mintha a rendező sem tudná eldönteni, krimit, családi drámát vagy pszichológiai portrét szeretne készíteni. Mindez azonban nem csökkenti a téma erejét: Rader kettős élete, a hétköznapiság és a szörnyűség közötti éles kontraszt olyan kérdéseket vet fel, amelyek túlmutatnak egyetlen dokumentumfilm keretein.

Különösen izgalmas, hogy a film új fényt vet az amerikai sorozatgyilkos-mítoszra is.

Magyar szemmel nézve Dennis Rader neve kevéssé ismert, noha az amerikai popkultúrában mély nyomot hagyott. Aki látta a Mindhunter sorozatot, talán emlékszik rá: BTK volt az a rejtélyes figura, aki a sorozat részeinek elején, vagy végén egy-egy rövid jelenetben feltűnt, mint egyfajta árnyék, akit a néző sosem ismerhet meg teljesen. Sőt, a 2018-as kiemelkedően jó és méltatlanul elfeledett The Clovehitch Killer című film is erősen merített Rader történetéből, nem teljesen, de tekinthető adaptációnak is valamennyire. Hogyan élhet együtt egy család a „jó apa” illúziójával, miközben az valójában szörnyeteg.

Borgman tehát nemcsak a sorozatgyilkosságokat dolgozza fel, hanem egy kulturális jelenséget is boncolgat: mi az oka annak, hogy ennyire vonzódunk a gonosz történeteihez? Miért nézzük újra és újra ezeket a filmeket, miközben elborzadunk? A válasz valószínűleg abban rejlik, hogy a true crime tartalmak biztonságos távolságból engednek bepillantást az emberi természet legsötétebb zugaiba és a Netflix pontosan tudja, hogyan adagolja ezt az élményt. Elképesztő rajongóbázist épített ki magának a valós bűnügyi történeteken alapuló „szórakoztató” zsáner.

Mindezek ellenére az Apám, a BTK gyilkos nem tartozik Borgman legerősebb munkái közé.

A téma megrázó, a történet lebilincselő, mégis hiányzik belőle az a fajta érzelmi vagy stiláris kohézió, ami igazán emlékezetessé tehetné. A film sokkal inkább egy alapos, jól megszerkesztett, de kissé személytelen riport, mintsem egy mélyre hatoló, lélektani tanulmány. Talán épp ez a visszafogottság teszi valamennyire felejthetővé is.

Összességében az Apám, a BTK gyilkos egy megrendítő, de kissé ellentmondásos dokumentumfilm.

Erőssége a témaválasztás és Kerri őszintesége, gyengesége viszont a formanyelv, a rohanás és az érzelmi tompultság. Mégis, ha valaki érdeklődik a true crime műfaj iránt, és kíváncsi arra, hogyan hat a bűn egy család életére generációkon át, ez a film megéri a figyelmet, még akkor is, ha nem hagy maga után katarzist, csak egy kellemetlenül őszinte kérdést: mennyire ismerhetjük valójában azokat, akik köztünk élnek és szeretünk?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Kiszáll a külföldi tulajdonos a Szigetből, Gerendai Károly mentheti meg a fesztivált
A jelenlegi tulajdonos a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyük megszüntetését kérte. Gerendai mindeközben hajlandónak mutatkozik a világhírű fesztivál hóna alá nyúlni.


Ahogy arról korábban írtunk, Karácsony Gergely főpolgármester hétfő reggel egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy bizonytalanná vált a Sziget Fesztivál jövője. Mint írta, a fesztivál vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy kezdeményezni fogja a fővárossal kötött megállapodás felmondását.

A Sziget sajtóosztálya szerint ez nem jelenti a rendezvény végét. Bíznak abban, hogy a fesztivál egy új, magyar tulajdonosi háttérrel még sikeresebb lehet a jövőben.

A szervezők valóban azzal a kéréssel fordultak a Fővárosi Önkormányzathoz, hogy a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyüket közös megegyezéssel szüntessék meg. Ennek okáról azt írták: „A fesztivál külföldi tulajdonosa – annak ellenére, hogy korábban egy hosszabb távú fejlesztési programban gondolkodott – úgy döntött, hogy a jelenlegi struktúrában nem vállal további kockázatot Magyarországon” – írja a Telex.

A döntés hátterében az is szerepet játszik, hogy

„mivel a Fővárosi Közgyűléssel kötött területhasználati megállapodásunk határozott időre szól és a fizetési kötelezettség még jövőre is fennállna, akkor is, ha nem lenne rendezvény, ezért vagyunk kénytelenek a megállapodást ebben a formában felmondani”.

A Sziget ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem a fesztivál történetének lezárása. „Ezen döntéssel párhuzamosan – a hazai menedzsment javaslatára – a Sziget Zrt. tulajdonosai felvették a kapcsolatot a fesztivál alapítójával, Gerendai Károllyal, lehetőséget kínálva arra, hogy a rendezvény ismét vele folytathassa működését” – írták.

Az egyeztetések még zajlanak, ezért a szervezők nem kívántak további részleteket elárulni. Közleményükben úgy fogalmaztak: „Mi, a Sziget szervező csapata, őszintén bízunk abban, hogy a fesztivál egy új, független, magyar tulajdonosi háttérrel az eddigieknél is sikeresebb lehetne, hiszen a változás egyszerre nyújt lehetőséget a fejlődésre és a megújulásra, valamint a Sziget klasszikus értékeinek és szellemiségének az újbóli megerősítésére.”

Azt is remélik, hogy számíthatnak a közönség támogatására, a „szakmai partnereikkel ápolt kiváló kapcsolatukra”, valamint a „Főváros megértő együttműködésére is”. Hozzátették: „Hiszünk benne, hogy a Sziget léte nemcsak az abban közvetlenül érdekelteknek, hanem az egész ország számára fontos, közös ügy.”

A Sziget Zrt. tulajdonosai a hazai menedzsment javaslatára keresték meg újra Gerendai Károlyt, aki 2022-ben szállt ki a fesztivál életéből. A Sziget-iroda közölte: „Mivel az egyeztetések jelenleg is folynak a felek között, ezzel kapcsolatban még nem áll módunkban további információkat megosztani.”

Gerendai Károly sem kívánt részleteket megosztani, amíg nincs konkrét megállapodás, de a Forbesnak annyit elárult:

„Bár nemrég még nagyon nem így képzeltem el az elkövetkező éveimet, de a jelen helyzetben határozott célom megoldást találni a Sziget létének hosszú távú biztosítására.”

Az egykori főszervező az elmúlt években főként a Costes csoporthoz tartozó gasztronómiai vállalkozásaira koncentrált, szabadidejének jelentős részét pedig utazással töltötte. Most abban bízik, hogy akár már októberben létrejöhet egy olyan új tulajdonosi struktúra, ami szakmailag és pénzügyileg is biztosíthatja a fesztivál jövőjét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Színészlegendák és legendás szerepek kísérték Diane Keaton életét – galéria
A 79 éves korában elhunyt színésznő a szakma krémjével dolgozott együtt. Néhány munkakapcsolata párkapcsolattá is alakult, bár sosem ment férjhez. Egy élet és karrier képekben.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, szombaton Los Angelesben elhunyt Diane Keaton amerikai színész, rendező és producer.

Az Oscar- és Golden Globe-díjas művész pályafutása során olyan nagy sztárokkal dolgozott számos filmben, mint Woody Allen, Al Pacino, Richard Gere, Warren Beatty, Jack Nicholson, Mia Farrow vagy Jane Fonda.

Megannyi filmes szerepéből olykor romantikus kapcsolat is szövődött kollégáival, bár férjhez soha nem ment. Két örökbe fogadott gyereke Dexter (1996) és Duke (2000).

Filmes szerepeiből, pár- és munkakapcsolataiból készítettünk válogatást (a képekre kattintva galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly: Néhány hetünk maradt a Sziget megmentésére
A Sziget alapítója szerint két fő feladatuk van, az első és legfontosabb a biztos finanszírozást előteremteni.


Hétfőn érkezett a hír, hogy veszélyben lehet a Sziget Fesztivál jövője: Karácsony Gergely főpolgármester egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy a fesztivál vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy

kezdeményezni fogja a fővárossal kötött megállapodás, pontosabban a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyük felmondását.

A Sziget sajtóosztálya szerint ez nem jelenti a rendezvény végét. Bíznak abban, hogy a fesztivál egy új, magyar tulajdonosi háttérrel még sikeresebb lehet a jövőben. Éppen ezért a Sziget Zrt. tulajdonosai felvették a kapcsolatot a fesztivál alapítójával, Gerendai Károllyal, lehetőséget kínálva arra, hogy a rendezvény ismét vele folytathassa működését.

Gerendai Károly nyolc év után térhet vissza a fesztivál élére. Az Indexnek elmondta, hogy most nagyon új neki ez a helyzet, hiszen nyolc évig kimaradt a fesztiválszervező világból. Amikor kiszállt, úgy érezte, nem ért már eléggé ehhez, nem ismeri eléggé a mai fiatalok gondolkodását, ízlését. Erre viszont nincs sok ideje, hiszen gyorsan kell cselekedni, hogy megmentsék a jövő évi fesztivált. Mint mondta, sok embert megkeresett már a környezetében, sokan pedig őt találták meg a hírek hatására, hogy felajánlják segítségüket.

Első lépésként a nemzetközi trendeket és a hazai piac állapotát nézi át. Felméri, voltak-e stratégiailag hibás döntések az elmúlt években, és ha kell, korrigálna. Azt is vizsgálja, mennyire lehet a régi Sziget hagyományaira építeni, mi maradt értékes, és mit kell újragondolni. Kérdés számára az is, mire van igénye a mai fiataloknak, érdemes-e kizárólag rájuk építeni, vagy vissza kell-e hozni a korábbi közönséget is.

„Még csak keresem az ezzel kapcsolatos válaszokat, de nagyon rövid időn belül döntéseket kell hozni, hiszen az, hogy még mindig nincsenek árusítva a jegyek, nincsenek lekötve fellépők, nem zajlanak azok a folyamatok, amelyeknek ilyenkor már rég zajlania kéne, olyan probléma, amit nem lehet sokáig fenntartani. Mert ha még sokáig gondolkodunk, akkor hiába az a szándékom, hogy folytassuk, egyszerűen kicsúszunk az időből. Erre most néhány hetünk van maximum”

– mondta a Sziget alapítója.

Azt is elmondta, melyek most a legfőbb feladatai: „Az egyik, összerakni azt a finanszírozást, ami biztosítja azt, hogy folytatható legyen a Sziget a következő időszakban, hiszen sajnos komoly veszteségek képződtek az elmúlt években, és ahhoz, hogy ezt egyáltalán legyen esély megvalósítani, kell egy kockázatvállaló befektetői háttér. Másrészt pedig kell egy olyan vízió, amiről azt gondoljuk, hogy jobb lesz, hiszen az a cél, hogy ne legyenek a későbbiekben már ilyen veszteségek.

Tehát ez a két fő feladat van, egyrészt a jelenlegi biztos finanszírozást előteremteni, a másik pedig megtalálni a megoldást arra, hogy hosszú távon ne kelljen finanszírozni.”

Gerendai úgy látja, a hosszabb kihagyás miatt frissebb szemmel néz a folyamatokra. „Akik benne vannak egy adott szakmában, azok sokszor már nem látják a fától az erdőt, kevésbé érzékelik a nagy képet vagy a tágabb összefüggéseket” – mondta. Az elmúlt napokban szakmai anyagokat olvasott és sokakkal egyeztetett.

„Tegnap is szinte egész nap kint voltam a Sziget-irodában, és a volt kollégáimmal azt próbáltuk elemezgetni, hogy miket látunk hibának az elmúlt időszakban, és miket látunk jó iránynak. Miben kéne erősíteni, mit kéne megváltoztatni, miben kellene visszatérni inkább az alapokhoz, miben kellene kifejezetten megújulni.

Most egyszerre kell megteremtenünk egy stabil hátteret, miközben ez esély arra, hogy jó irányba mozduljanak el a dolgok, mert ez a számok alapján egyértelműen szükségesnek látszik”

– fogalmazott.

Az ötletelés mellett már tárgyal a lehetséges befektetőkkel is. Alapvetően magyar partnerekről beszélt, részleteket azonban nem árult el. Azt is mondta, úgy érzi,

a fesztivál az édes gyermeke, és mindent meg kell tennie azért, hogy megmentse.

Gerendai szerint ez a főváros és az ország érdeke is, ezért arra számít, hogy ebben pozitív lesz mindenkinek a hozzáállása. „Ez egy komoly szakmai kihívás, ami engem még inspirál is, hogy meg tudjuk-e találni a választ” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: