KULT
A Rovatból

Döbrösi Laura: Ha valaki csak azért vásárol, hogy megfeleljen egy társadalmi nyomásnak, akkor jusson eszébe, nem kötelező ezt csinálni

A fiatal, céltudatos művésznővel beszélgettünk A mi kis falunkról, a PopUp színházról, de mesélt az arcjógáról és a kenyai nők helyzetéről is.


Döbrösi Laura hazánk egyik legfoglalkoztatottabb színésznője, aki az ismertségét rengeteg jó ügy felkarolására használja. Szeretek vele inerjúzni, mert mindig van valami érdekes mondanivalója. Most sem okozott csalódást.

– Ha jól számolom, körülbelül két éve csatlakoztál A mi kis falunk stábjához.

– Mikor is volt? 2020-ban kezdtem forgatni, a 2021-es évad utolsó epizódjában jelentem meg először a sorozatban. Azóta egyre többet szerepelek.

– Ez hogy működik? Eleve így találták ki a karakteredet, hogy fokozatosan nő a jelentősége, vagy előbb megvárták a reakciókat, és aztán döntöttek úgy, hogy több képernyőidőt kapsz?

– Ez mindig kettőn áll. Egyrészt az is igaz, amit mondasz, egy karaktert mindig ki kell próbálni. A mi kis falunk a legnézettebb sorozat Magyarországon. Nagyon sok érzelmi reakció érkezik rá.

A nézők mindig hangot adnak neki, hogy kit szeretnek és kit nem.

Aztán van egy másik aspektus is: hogy adott színész miként tudja a szerepet beilleszteni az életébe. Én az első nyáron, amikor lazábban voltam, simán rábólintottam a felkérésre, a második nyáron viszont nem értem rá annyira. Szerencsére meg lehet beszélni, hogy mekkora szerepre érek rá.

– Gondolom az sem mellékes, hogy a színész szereti-e az adott szerepet.

– Igen, de ilyen szempontból nincs nehéz dolgom. Szerintem nagyon jól megírták a karakteremet, nagyon élvezem.

– Egy interjúban azt mondtad, nem hasonlítasz Anikóra, a sorozatbeli karakteredre. Viszont azt is hallottam már, hogy ha egy színész nagyon hosszú időn át játszik egy bizonyos karaktert, akkor kicsit hasonul hozzá. Rád igaz ez?

– (nevet) Remélem, hogy nem. Úgy mondanám inkább, hogy megtaláltam a közös vonásainkat, de remélem, hogy nem fogok szép lassan Anikóvá változni.

Bennem jóval több empátia és szeretet van az embertársaim iránt.

Az viszont szimpatikus, hogy ő egy kicsit kívülállókén van jelen a falu életében és jókat derül mások bénázásain, nem veszi a szívére a dolgokat. Ezt eltanulhatnám tőle.

A céltudatossága és a problémamegoldó képessége szintén példaértékű. Talán a humora az, amiben legjobban hasonlítunk. De közben azért mégis csak nagyon önző ember, aki mindig a saját boldogulására gondol. Ha csinál valami galibát sosem vállalja a felelősséget, és bárkit magával ránt.

Ugyanakkor nagyon jó feladat szerethetőre játszani. Ez benne a legnagyobb kihívás.

– Körülbelül másfél éve beszélgettünk utoljára. Próbáltam összeszedni, mi minden történt veled azóta. Az egyik ilyen például a PopUp színház, mesélj erről egy kicsit.

– A PopUp Produkció egy progresszív, hibrid színházi társulat. Bakonyi Alexa a társulat vezetője. Jellemzően ősbemutatókat adunk elő, bár ez nem szabály. Én jelenleg az Egykutya című előadásban szerepelek.

A PopUppal nem klasszikus színházi terekben játszunk. Az Egykutyát például az ACG reklámügynökség recepcióján adjuk elő.

Progresszív célunk olyan üzleti modellt teremteni, ahol cégek támogatják mecénásként a független színházat, mivel

független társulatként egyre kevesebb esély van támogatást szerezni a magyar államtól.

Fontos sajátosság még, hogy többnyire rendező nélkül dolgozunk, bár ez sem törvényszerű, csak gyakran így alakul. Magunkat találjuk ki, utána pedig a nézők és a szakmai barátaink visszajelzései alapján alakulnak az előadások.

– Feltétlenül mesélj az arcjógáról, mert nem csak azt nem tudtam, hogy foglalkozol ilyesmivel, de eddig még a létezéséről sem hallottam.

– Már attól is nagyon boldog vagyok, hogy megkérdezed. Egyszerűen csodálatos utat járok be vele.

A színészetet még gyerekként kezdtem, azelőtt, hogy tudtam volna önálló döntéseket hozni. A face yogát viszont én választottam magamnak. Én döntöttem el azt is, hogy nem csak gyakorolni szeretném, hanem tovább is adnám.

Face Yoga Method a módszer hivatalos neve. Magától a metódus kifejlesztőjétől, egy japán hölgytől tanultam, akit úgy hívnak, Fumiko Takatsu.

Már másfél éve tanítok, csak eddig nem vertem nagydobra, hogy nyugiban gyakoroljak és fejlődjek. Most ősszel viszont vettem egy nagy levegőt, és elkezdtem vállalkozást építeni, annyira, amennyire a forgatások és a színház mellett időm engedi. Van már honlapom is, egyelőre csak egy online órarend, a tukororszagfaceyoga.hu oldalon érhető el.

A face yoga egy természetes és holisztikus szépségmegőrző módszer. Arra jó, hogy az ember átvegye az irányítást az arca, a szépsége fölött. Tudatosítsa az arcbőrt öregítő szokásokat, és javítani tudja azokat a kondíciókat, amelyek a saját arcán zavarják.

Nagyon sok mindenre jó, amikre szépészeti beavatkozásokat szoktak használni, például a ráncok elmulasztására, vagy a bőr minőségének javítására, de akár az orr formáját is meg lehet vele változtatni.

Közben az önismeretet is fejleszti, hiszen a saját arcunkkal foglalkozunk.

– Gondolom, nem csak hölgyeknek szól.

– Egyáltalán nem, sőt, már gondolkozom kimondottan fiú face yoga órán, mert sok pasi feszeng eljönni arcjógázni a lányok közé. Édesapám szerint az érésnek induló, csinos férfiak lesznek az egyik legfontosabb célcsoportom.

– Az arcjógában is vannak ászanák?

– Abszolút vannak pózok, amik az arcizmainkat edzik. A metódus a keleti orvoslás alapjait használja, akupunkturás pontokkal is dolgozunk. Feszültséget oldunk az arcból, serkentjük a vérkeringést, amivel méregtelenítést is végzünk.

– A közelmúltban Afrikába is eljutottál.

– Ezzel kapcsolatban van egy nagyon aktuális hírem!

A Climate of Change nevű klímavédelmi program keretei között juthattam el Afrikába. Ennek egyik folyományaként most karácsonyra gyűjtést szervezek egy afrikai lánynak, Carolyne-nak, akivel Kenyában ismerkedtem meg.

Carolyne 26 éves, Kenya legszárazabb, legszegényebb régiójából származik, ahol a mai napig nem tekintik a lányokat a társadalom értékes tagjainak.

Az egyetlen céljuk az életben, hogy kiházasítsák és dolgoztassák őket.

Ez a lány ennek ellenére elhatározta, hogy tanulni szeretne. Öt évig győzködte a szüleit, hogy elmehessen egyetemre. El is végzett egy alapszakot ott, Kenyában, de rájött, hogy nem tudja hasznosítani a végzettségét, mert nincs munkalehetőség, sőt, a vidék egyre élhetetlenebbé válik a szárazság miatt. Ezért felvételizett Dublinba informatika és adattudomány mesterszakra, és fel is vették.

A szülei földeket adtak el, hogy előteremtsék a tandíját, de még így is hiányzik egy nagyobb összeg, ezért megígértem, hogy segítek neki összegyűjteni ötezer eurót.

Ha összejönne, ő lenne az első nő a kalenjin népcsoportban – kb. 6,5 millióan élnek Kenyában,–, aki tengeren túlon mesterdiplomát szerez.

Ez óriási lenne egy olyan helyről indulva, ahol a lányokat általában még angolul sem tanítják meg, merthogy „minek”, pedig Kenyában az a hivatalos nyelv.

– Hogy tud segíteni, aki szeretne?

– Ezt a gyűjtést teljesen egyedül csinálom, így egyenesen Carolyne-nak lehet utalni annyit, amennyi jól esik. Ha több százan segítenénk, elég lenne fejenként néhány ezer forint. Az Instagram oldalamon egy sztoribuborékban meg lehet találni a szükséges infókat. Lehet írni is nekem üzenetet ott, most minden ezzel kapcsolatos kérdésre válaszolok!

– Tudom, hogy nagyon fontos számodra a fenntartható életmód. A magas infláció, elszabaduló rezsiárak mennyire nehezítik meg ezt a fajta tudatos életet?

– A világ mostani helyzetéről azt gondolom, nagyon sok jelet kapunk arra – az energiaválságtól kezdve a háborún át –, hogy a nyugati civilizációt jellemző dőzsölés nem lesz így jó, el kell búcsúznunk tőle, ha így folytatjuk.

– És milyen egy fenntartható karácsony?

– Ez a szeretet ünnepe, nem a bevásárlásé. Ha becsukjuk a szemünket és a szeretetre gondolunk, akkor a századik bögre és a rossz minőségű bonbon jut eszünkbe, vagy mondjuk a szeretteink, ahogy épp mosolyognak?

Ha valakinek az ajándékvásárlás a szeretetnyelve, akkor csinálja.

De ha csak azért vásárol, hogy megfeleljen egy társadalmi nyomásnak, akkor jusson eszébe: nem kötelező ezt csinálni.

Én idén azt kértem mindenkitől, hogy küldjenek pénzt Carolyne-nak.

De nagyon sok értékes ügy van elég rossz állapotban Magyarországon is. Ezeket is lehet támogatni ajándékvásárlás gyanánt. Idén magad helyett ajándékozd meg valamelyik kedvenc civil szervezetedet, vegyél színházjegyet egy független társulat előadására, ki tudja, meddig láthatod őket. Mindenképpen olyan ajándékot javaslok, amivel valami értékes dolgot támogatunk.

Nem azt mondom, hogy senki ne vegyen semmit, de próbáljuk jól elkölteni a pénzt. Használjuk valami jóra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk