KULT
A Rovatból

Depeche Mode Klub, PeCsa: ennek is örökre vége

Európa egyik legnagyobb rajongói klubja alakult 1987-ben. A PeCsa bezárásáig ott működött, megszakítások nélkül 28 éven át.


2015 októberében 30 év működés után bezárták a Petőfi Csarnokot, mert a Városligetbe tervezett múzeumi negyed útjában volt. Nem csak a PeCsának lett vége, hanem az oda szervezett Depeche Mode klubesteknek is. Csak hogy értsétek, miről van szó:

ez volt Európa, ha nem a világ egyik legrégebbi, folyamatosan ugyanazon a helyen működő Depeche Mode rajongói klubja,

vegyes életkorú, sok szempontból heterogén közönséggel.

A Magyar Televízió rövid tudósítása egy 2003-as buliról:

Nem egyszerűen egy klub, ahol a zenekar számait játszották. Több sikeres magyar együttes, illetve zenész is ezeken az esteken kezdte, itt léptek fel először. A teljesség igénye nélkül, innen indult például a Populär, amelynek két alapító tagja, Milkovics Mátyás és Moldvai Márk a Neo nevű formációval folytatta. (Az egyik legemlékezetesebb Neo koncert a Pecsában a 2000-es évek elején volt, amikor csatlakozott hozzájuk Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven frontembere.)

A Bonanza Banzai (ahol Kovács Ákos kezdte) is innen nőtt országosan ismert zenekarrá. A Dr. Beat is itt szerzett először rajongókat - a klub látogatói közül jó néhányan máig fejből tudják legnépszerűbb daluk, a Valami bizarr dolog szövegét. Itt léphetett először nagyobb közönség elé a Kozmix, az FLM, a Unique, A The Hungarian Depeche Mode Fan Club egyfajta bölcsőként, zenei műhelyként is működött.

VIDEÓ: Populär - Munkások (Pecsa, 1996.09.21)

A Depeche Mode 1980-ban alakult Angliában. Azonnal felismerhető zenéjük, de egyáltalán nem könnyű definiálni a stílusukat. Mondjuk: újhullámosként induló, szintipopos, gótikus, rockos és ipari elemekkel dúsított dark elektro diszkó.

Alapítója Vince Clark, Andrew Fletcher, Martin L. Gore és David Gahan volt. Clarke hamarosan távozott és az Erasure-rel kezdte újra, a helyére Alan Wilder került.

Bár már a Some Great Reward-dal is sikereket értek el, és a nyolcvanas évek közepén Magyarországon is játszották róla a People Are People és a Master and Servant című számot, igazán az ötödik (Black Celebration, 1986) és hatodik (Music For The Masses, 1987) stúdióalbumukkal váltak világhírűvé.

Itthon hamar masszív rajongótáboruk alakult ki, rengetegen kezdtek úgy öltözni és olyan frizurát hordani, mint a két nagy kedvenc: Martin és David.

1995-ben Alan Wilder otthagyta a zenekart, azóta Andy, Dave és Martin a Depeche Mode.

dm1

dm3

Persze most majd más helyet talál a magyar rajongói klub, ami talán műszakilag jobb lesz, vagy nagyobb, esetleg szebb. De az már nem lesz ugyanaz, mint ami 28 éven át volt. Az egyik klubtag fogalmazta meg a legjobban, milyenek voltak a bulik, milyen volt a hangulat:

"A Never Let Me Down Again-nél, amikor megy a kivetítőn a koncert, mindenki együtt lengeti a karját, és ahogy körülnézel, tudod, hogy mindenki ugyanazt érzi, egy vagy a tömeggel, tartozol valahova. Nagyon fog hiányozni a THDMFC, sosem lesz már több ilyen hely."

VIDEÓ: Egy koncertfelvétel, amelyen a negyedik perctől mindenki együtt lengeti a karját:

A városi legendák szerint a zenekar Magyarországon először Szegeden, a Tisza-parti Ifjúsági házban játszott 1984 körül, pár száz embernek, és csak ezt követte az 1985-ös budapesti koncert a Volán-pályán (utóbbit az együttes legelső szocialista országbeli koncertjeként tartják számon.)

"A zenekarból Martin Gore-t Happy Birthday-jel köszöntötte a közönség 24. születésnapja alkalmából. Az együttes a Duna Intercontinental hotelben szállt meg, és még nem alakult ki körülöttük az a hisztéria, amely a későbbi magyarországi tartózkodásaikat jellemezte" írja a Wikipédián a zenekarról szóló magyar szócikk szerzője.

A hazai rajongó klub - The Hungarian Depeche Mode Fan Club (HDMFC) - 1987 szeptemberében alakult. Havonta tartották az összejöveteleiket a Petőfi Csarnokban. Egy-egy kiemelt rendezvényen, például a hagyományos, december 30-i szilveszteri bulikon 1500-1700-an is voltak.

Suzy Q blogger évtizedekig járt ide

Először azért szerettünk lejárni, mert mint minden kamasznak, kellett a közösségi érzés, a valahova tartozás érzése. Ez nekünk a műjég volt és a Depeche Mode Klub.

A PeCsa előtti téren gyülekeztünk, szigorúan mindig ugyanazokon a padokon. Bent is mindig ugyanoda ültünk le, aki egyedül jött, az biztosan megtalált minket.

Akkoriban meg nem volt internet (illetve este tíz után, betárcsázós, nahát, nagy segítség lehetett, tényleg), úgyhogy a dalszövegeket hallás után leírtuk, és aki jó angolos volt, lefordította nekünk. Ettől még jobban magunkénak éreztük a zenekart, és egymást túlóbégatva énekeltük, a legendás Richard Touch Me-t és társait.

Együtt nőttünk fel a Depeche Mode klubbal, de ahogy leérettségiztünk, szétszéledt a banda, és mar csak kevesen maradtunk. Viszont az év végi 30-i bulira mindig mindenki eljött, de az utóbbi időkben már volt, aki csak nosztalgiából.

A magyar rajongói klub tematikus, speciális esteket is szervezett: 1990-ben maratoni rajongói találkozót, 1995-ben és 2001-ben európai Depeche Mode rajongói találkozót tartottak; 1996 decemberében itt volt a Barrel of a Gun klipjének világpremierje és 2007-ben Andy Fletcher, a zenekar egyik tagja itt mutatta be DJ setjét.

VIDEÓ: 1990-es riportfilm a 36 órás Depeche Mode Klub maratonról

"Imádtam, hogy Pesten ez volt az egyetlen hely, ahol nem néznek ki azért ahogy kinézel, ahogy táncolsz, amilyen társaságban vagy.

Soha nem volt verekedés a kilencvenes évek óta, ez gondolom a Pecsa biztiőreinek köszönhető.

Sokan jöttek egyedül, de mindig találtak társaságot, ha akartak, hiszen itt mindenki ugyanazt a zenét szereti, és a Deoeche Mode-ot nem csak simán szeretjük, ez egy életforma. Imádtam, hogy otthon éreztem magam, ugyanazok az ismeretlen ismerős arcok tűntek fel mindig, rengeteg emberrel megismerkedtünk az évek során, barátságok, szerelmek, házasságok bölcsője volt a Pecsa.

És a közönség együtt nőtt fel, nem jártak le idegesítő tizenévesek, hiszen mi voltunk az idegesítő tizenévesek a kilencvenes években..."

VIDEÓ: A Depeche Mode 36 órás maratonról szóló riportfilm harmadik része:

Miért lett ennyire népszerű itthon a Depeche Mode? Valahogy sokaknak sikerült rácsúszniuk arra a zenei és vizuális világra, illetve arra az életformára, amit a DM jelent. Martin L. Gore egy interjúban elmondta, hogy sikerült feketébe öltöztetniük az embereket. A zene és a fekete ruha erős kapocsnak bizonyult.

Sőt, a nyolcvanas években, amikor The Cure-rajongó, szintén feketébe öltözött gruftik, valamint az ipari zenék és a góth zenekarok rajongói megjelentek Magyarországon is, ezek a szubkultúrák egymást erősítették. A Depeche Mode Klubban egy kisteremben például indusztriál ment, Szegeden pedig a dark new wave & gothic bulikra vegyes, Cure-, DM-, Mission, Joy Division-, Fields of Nephilim- stb. rajongókból álló közönség járt.

"A zene miatt jártam oda. (És ezzel csábítottam le másokat is - már, akiknél volt rá hajlandóság.)

A hagyományos discokban játszott számok nagyon ritkán találkoztak akár a hangulatommal, akár az ízlésemmel. Itt ez adott volt: még akkor is jól éreztem magam, ha egyedül voltam, és egész este nem beszéltem senkivel. Elég volt, hogy nézem a táncoló lányokat, miközben a kedvenc zenekarom szól, jó hangosan. Társasággal pedig azért volt jó, mert mindenki tudta, hova megy, miről szól a dolog (ki szól), mi várható. Legalább a zenekar egyfajta közös nevező volt.

Ezért pár havonta és néhány évig jártam oda. Aztán meg már nem. Dalról-dalra el tudtuk mondani a műsort, akit lehetett, átvertek a pultosok, és ami a legrosszabb volt - és bennem tök sokszor félelmet keltett - az a sok náci volt, akikről sosem fogom megérteni, mit kerestek a DM klubban."

VIDEÓ: Az utolsó DM buli a PeCsában:

Nyitó fotó: képernyőkép a fenti videóból. A szerző rajongó, tíz éven át látogatta rendszeresen a klubot.

Ha a szekrényedben te sem tudsz kiigazodni a sok fekete gönc között, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Áprilisban történt egy eset” - Laár András nem tér vissza a KFT zenekarba
A KFT folytatja a koncertezést az új tagokkal, a nyári fesztiválok tapasztalataira hivatkozva. A dobos úgy nyilatkozott, hogy nincs jele a kapcsolat rendeződésének Laár Andrással, ugyanakkor azt kívánják, legyen ereje kilábalni a helyzetéből.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 12.



Immár hivatalos, hogy új tagokkal bővült a KFT. Laár András áprilisi távozása után Szekeres András és Nedvig Balambér csatlakozott a zenekarhoz. A rajongók reakciója vegyes, írja a Blikk.

„Laár idén áprilisban azt mondta, többé nem jön. Jön viszont Szekeres András (ének) és Nedvig Balambér (gitár). Jó lesz. Több lesz a zene és kevesebb a bohóckodás. Ez a nyár – a számos fesztiválszereplés – bebizonyította, igazunk volt, hogy nem hagytuk abba. Köszönjük a közönség részéről megnyilvánuló nyitottságot és a nagy-nagy tapsokat” – írta Facebookon Bornai Tibor, a zenekar egyik alapítója.

A bejelentés után sokan támogatásukról biztosították az együttest, mások szerint Laár nélkül nem KFT a KFT.

„A koncerteken teljesen egyértelmű a helyzet, nagy szeretettel fogadott minket mindenhol a közönség. Természetesen nem egyszerű ez az egész, hiszen negyvennégy éven át együtt játszottunk Laár Andrissal, aki emblematikus énekese, szerzője volt a zenekarnak. Az interneten látok olyan kommenteket, amelyekből az derül ki, hogy hiányolják őt” – mondta a lapnak Márton András, a KFT dobosa, aki azt is elmesélte, hogy a történtek óta is rendszeresen fellépnek, az év végén pedig a Magyar Zene Házában adnak koncertet, míg jövőre, a zenekar alapításának 45. évfordulója alkalmából szerveznek ünnepi esteket.

„Áprilisban történt egy eset, ami miatt szakítottunk Laár Andrással, azóta egyikünk sem kereste a másikat. Nincs jele annak, hogy ez megváltozna. Szomorúan látjuk, mi van Andrissal, és a zenekar minden tagjával együtt azt kívánjuk, hogy legyen ereje kijutni ebből a helyzetből”

– tette hozzá Márton.

„Lehullott róluk a lepel, ez egy szeretet nélküli társaság. Teljesen világosan kiderült, hogy nem szeretnek engem, ehelyett érdekkapcsolat fűzte őket hozzám. Ezt régóta tudom, és nem értettem, miért van így, de most vége lett” – fogalmazott Laár András egy korábbi interjúban a szakítás kapcsán.

A zenekarnak állítólag elege lett abból, hogy az énekes késve érkezett a próbákra, és előbb távozott. Laár az elmúlt években sorban lezárt több ügyet: elvált, elhagyta az általa is alapított L’art pour l’art Társulatot, majd végleg szakított a KFT-vel is. Az együttes Magyarország második leghosszabb ideje az eredeti felállásban játszó pop-rock zenekara volt.

Laár most egy egykori Hip Hop Boyz-taggal dolgozik együtt. Kalocsai Krisztián abban is segíteni szeretne, hogy kárpótolják azokat, akik előre fizettek asztrológiai elemzésért, de a művész nem jelent meg a megbeszélt időpontban.

„Nincs semmi közünk a KFT együtteshez, így nem is szeretnénk kommentálni a körülöttük zajló eseményeket. Örömmel látjuk, hogy prosperál a zenekar” – válaszolta a Blikk kérdésére Kalocsai Krisztián Laár András nevében is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„3 éve veretünk” – Új dallal tért vissza Azahriah, itt a vemzavr!, és egy klip is hozzá Young Fly-jal
Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Hétfőn jelent meg Azahriah, azaz Baukó Attila és Young Fly, polgári nevén Schüller Ákos közös új dala vemzavr! címmel.

Az új számhoz különleges klip is készült, amelynek első felében fekete-fehér képkockák láthatók. A dalban Azahriah arról is énekel, hogyan változott meg az élete az elmúlt években.

„Sokat láttam, tapasztaltam 23 évem alatt / 3 éve veretünk, ezalatt lett a széfem full / Bocs, de a pihenésre nem érek rá”

– hallható a szövegben.

A 23 éves énekes nem most először dolgozik együtt Young Fly-jal. Korábban a Pannonia című dalon is közösen szerepeltek.

Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Robert Redford
A világ egyik legnagyobb filmsztárja 89 évesen távozott. Színészként és rendezőként is világhírű alkotásokat tett le az asztalra. Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Ő hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.


89 éves korában meghalt Robert Redford színész és Oscar-díjas rendező – erősítette meg Cindi Berger a művész sajtósa.

„Robert Redford 2025. szeptember 16-án hunyt el otthonában, a Utah állambeli hegyekben, a Sundance-en – azon a helyen, amit szeretett, azok között, akiket szeretett. Nagyon fog hiányozni”

– közölte Berger a CNN-nel. „A család kéri a magánélet tiszteletben tartását.”

Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Rendezőként is maradandót alkotott: nevéhez fűződik többek között az Átlagemberek és a Folyó szeli ketté című díjnyertes film.

A filmkészítés iránti elkötelezettsége miatt hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.

Redford környezetvédőként is ismert volt. 1961-ben költözött Utah államba, ahol fontos szerepet vállalt a természet és az amerikai Nyugat tájainak megőrzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Itt a legjobban várt magyar sorozat: Bróker Marcsi olyan legenda lesz, mint Repülős Gizi vagy a Viszkis
Az RTL saját fejlesztésű sorozata profi munka nagyszerű színészekkel, de azért helyenként kiszámítható és relativizáló.


FIGYELEM! A cikk kisebb SPOILEREKET tartalmaz!

Nagyon érdekes a Bróker Marcsihoz hasonló alkotások lélektana. " A filmsorozatot valós eset ihlette, de a megjelenített események, szervezetek, karakterek és egymáshoz való viszonyaik a képzelet szülöttei" írják ki a film elején. De ez csak egy kötelező kör, ami valójában sem az alkotókat, sem a nézőket nem érdekli különösebben. Mostantól ez Bróker Marcsi története, és azok, akik látják, bármiféle kritika nélkül beveszik majd. Ugyanúgy, ahogy tényként kezelik, hogy személyesen Dobrev Klára adott utasítást 2006-ban a tüntetők szétverésére, vagy azt, hogy Freddie Mercury a 80-as évek közepén otthagyta a Queent, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Bróker Marcsi a magyar kriminalisztika 21. századi történetének emlékezetes figurája, olyan "előkelő" társaságban forog a neve, mint a Viszkis, Tribuszerné, és lehet, ennek a sorozatnak köszönhetően egyszer majd

épp olyan hamis romantika veszi majd körbe személyét, mint Repülős Gizit vagy Rózsa Sándort. Ambrus Attila példáját látva akár még közkedvelt celeb is lehet belőle, miután kiszabadult.

Mindazonáltal jobban jár mindenki, ha a Bróker Marcsi sorozatot fikcióként kezeli, és nem kezdi el találgatni, mi benne a valóságmorzsa.

Erős alkotógárda állt össze az idei ősz legjobban várt magyar sorozatához. Ditz Edit producer és férje, Geszti Péter neve összeforrt az igényességgel. A vezető író A nyomozót vagy a Terápiát is jegyző Gigor Attila. Herendi Gábort aligha kell bemutatni bárkinek, bár meglehetősen megosztó alkotó, az vitathatatlan, hogy számos közönségsiker fűződik a nevéhez. A másik rendező, Fazekas Máté Bence pedig olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint a Kilakoltatás vagy az Apám szíve.

A sorozat a végén kezdődik: tanúi lehetünk Bróker Marcsi letartóztatásának Belize-ben. Majd visszatérünk a kezdetekhez, a 90-es évek végére. Innentől a sorozat ide-oda ugrál a két idősík között, míg nem a sorozat végén össze nem találkozik a kettő.

A 90-es évek végén Marika (Bacskó Tünde) immár 25 éve dolgozik egy karcagi bankfiókban. Amikor az igazgató nyugdíjba megy, mindenki arra számít, hogy Marikát nevezik ki a helyére. Ám ahogy ilyenkor lenni szokott, inkább egy külső embert hoznak, a csinos, fiatal ám okos és agilis Angélát (Szilágyi Csenge).

Marika érthetően búskomorságba esik, amiért így átléptek rajta, főleg, mikor a fiatal kolléganő ahelyett, hogy előadná a saját ötleteit, Marikától várja az újító javaslatokat. Marika frusztrációját fokozza, hogy a családja többi tagja mind épp az álmait próbálja megvalósítani. Férje, Feri (Thuróczy Szabolcs) lángossütőt üzemeltet, lánya, Csilla (Tóth Zsófia), kozmetikai szalont nyitott. Fia, Norbi (Martinovics Máté) még érettségi előtt van, és futballistának készül – bár később kiviláglik, hogy ez sokkal inkább az apja, Feri álma, mint az övé.

Marika úgy érzi, mindenki azt várja, hogy a fix állásával és fizetésével biztosítsa a családnak a stabil hátteret azért, hogy mindenki más úgy élhesse az életét, ahogy tetszik. Pedig neki is vannak álmai: valaha stewardess szeretett volna lenni. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmond a bankban, hitelt vesz fel és Kunviator néven utazási irodát nyit.

Csak hogy a kezdeti lendület gyorsan elakad. Norbi komolyan megkárosít egy helyi üzletembert, Kálmánt (Anger Zsolt), és hogy elkerüljék a feljelentést, Marikának a teljes kezdőtőkéjét oda kell adnia a férfinak. Ráadásul azzal kell szembesülnie, hogy az utazásai senkit nem érdekelnek. Bár a régi ügyfelei felkeresik új irodájában, de csak azért, mert mind azt szeretné, ha a befektetéseiket továbbra is Marika kezelné.

Az asszony eleinte hárítja, hiszen nincs engedélye ilyen tevékenységre, és az önbizalma sem elég nagy.

Ám amikor azzal kell szembesülnie, hogy teljesen csődbe megy – minden értelemben –, ha nem sikerül tőkét szereznie, beadja a derekát.

Persze szó sincs arról, hogy bárkit meg akarna károsítani: mindent precízen könyvel, szerződést ír az ügyfelekkel, a rábízott pénzt valutába fekteti, és ígéretéhez híven, a bankinál sokkal kedvezőbb kamatokat biztosít. Egészen addig, amíg el nem következik az első pénzügyi válság, amikor a bizalmukat vesztett ügyfelek egyszerre akarják kivenni a tőkéjüket. Marika régi szerelme, a gazdag vállalkozó, Gyula (Terhes Sándor) bíztatására úgy dönt, kihasználja azt a bizalmi tőkét, amit 25 év alatt szerzett Karcagon, és meggyőzi az embereket, hogy hagyják nála a pénzüket.

Innentől egyre többet kockáztat, kezd ráérezni az édes élet ízére. A városban is egyre nő a befolyása, részesedést szerez a helyi kábel tévéből, lekenyerezi a polgármestert, Sándort (Ficzere Béla), mindenki a tenyeréből eszik. De meddig lehet ezt folytatni? Marika minden krízis helyzetre azt mondja: "Megoldom!" És részben tehetségének, részben szerencsének, részben befolyásos barátoknak köszönhetően sokáig tényleg megússza a meredek szituációkat.

Miután ismerjük a sztori végét, az izgalmat nem az adja, hogy mi fog történni, hanem mikor és hogyan jutunk el odáig. Egyfajta Colombo dramaturgia: végig tudjuk, ki a bűnös, csak azt nem, hogy fog lelepleződni. Kicsit a Totál szívás is eszünkbe juthat, hisz itt is azt láthatjuk, hogy csúszik egy alapjában véve jóravaló, semmi rosszat nem akaró ember egyre mélyebbre a bűnben.

A Bróker Marcsi nagyon profin összerakott sorozat, és szórakoztató is, ugyanakkor néha az az érzésem, túlságosan rutinból készült. A szerzőknek a kisujjában van a forgatókönyvírás, viszont éppen ezért nagyon sok a panelmegoldás.

Ettől pedig sokszor kiszámíthatóvá válik a történet, és nem csak azért, mert tudjuk, hogy a végén Bróker Marcsit le fogják csukni.

Amikor például az elején Marika megérkezik a bankba, és csodálkozva szembesül az új, fiatal kolléganővel, Angélával, azonnal tudhatjuk, hogy Marika nem fogja megkapni az igazgatói kinevezését. Vagy amikor a lánya, Csilla észreveszi, hogy valaki lopja a hajfestéket a szalonból, nyilvánvaló, hogy ennek hamarosan jelentősége lesz.

Ugyanakkor vannak nagyon szépen felépített pillanatok is. Például amikor több részen keresztül várjuk, hogy mikor találkozhat az immár letartóztatot Marcsi a családjával, és ők hogyan fogadják majd.

A karakterek elég jól ki vannak dolgozva, a legkisebb epizódszereplő is próbál több lenni egyszerű, kétdimenziós papírfiguránál. Amihez persze kellenek a remek színészek is, akiknek a játéka sok esetben – nyilván szándékosan – a profi és a civil szereplő határán mozog, ami valahogy hihetőbbé teszi az egészet.

Két nagyon finom, érzékeny alakítást láthatunk. Az egyik a főszereplő, Bacskó Tünde, akinek szívből kívánom, hogy meghozza ez a sorozat a kiugrást, mert kiváló színésznő, és izgalmas lenne látni, mire képes más típusú szerepekben. Az ő megformálásában Bróker Marcsi nem egy megátalkodott bűnöző, hanem egy gyarló, sokszor önmagát is becsapó, hús-vér nő. Anya, feleség. Egy olyan ember, akin kicsit átlépett a történelem, aki még abban szocalizálódott, hogy ha jó vagy és szorgalmasan dolgozol, akkor szép lassan felérhetsz a szamárlétra tetejére. Csakhogy közben megváltozott a világ, és kiadták a jelszót: fiatalítani kell. Bróker Marcsi lehetne akárki, aki néhány rossz döntés és kísértés hatására rossz irányba indul. Lehetne a szomszédunk, a kolléganőnk, az anyukánk.

A másik alakítás, amit kiemelnék, Thuróczy Szabolcsé. Szabolcs az egyik legtöbbet foglalkoztatott színészünk, nagyon ismert, nagyon népszerű, és lássuk be, sokszor nagyon hasonló szerepeket osztanak rá. Ő a hőbörgésre hajlamos, kicsit vagy nagyon alkoholista, erőszakos, de azért szerethető családapa. Thuróczy mégis képes mélységet vinni a sablonokba. Amikor az ember azt várná, hogy robbanjon, visszakapcsol, és ettől sokkal nagyobb feszültséget teremt. Az pedig, ahogy a feleségét a börtönben meglátogató, időskori Ferit játssza, annyira finom, hogy szavakat sem találok rá. Bacskó és Thuróczy olyan kémiát teremt az idősödő házaspár között – akik a beszélőn épp csak egymás kisujját érinthetik meg –, am igazán különleges.

A Bróker Marcsi fő kérdése, amit el kell döntenünk magunkban, hogy mi az, ami még megbocsátható akár magánéleti, akár társadalmi szinten.

Sokszor volt az az érzésem, hogy a sorozat nagyon relativizálni próbálja Bróker Marcsi bűneit, és bár nyilván nem menthetőek fel az ügyfelei sem, akik kapzsiságtól vezetve, a nagyobb hozam reményében vitték hozzá a pénzt "okosba", nem pedig a bankba, azért alapvetően ők mégiscsak áldozatok.

A sorozat nagy erénye a korábrázolás, ami a zenék kiválasztásánál kezdődik. Elhihetitek, hogy nem vagyok, és soha nem is voltam különösebben nagy rajongója sem a Carpe Diemnek, sem az Animal Cannibalsnak.

Mégis, amikor az első rész elején meghallottam az Álomhajót, olyan volt, mint egy régi ismerőssel találkozni.

Mondjuk egy olyan osztálytárssal, akivel régen utáltátok egymást, és most mégis örültök, ha összefuttok. Instant odavarázsolta az ezredforduló hangulatát, és a készítők gondosan ügyeltek rá, hogy a korszak benne legyen minden díszletben és kellékben is. Szóval a hozzám hasonló X-eknek már csak nosztalgiából is érdemes megnézni a 6 epizódos minisorozatot.

A színészekre nem lehet panasz, mindenki hozza, amit kell. A rendezők jó érzékkel vegyítettek az ismeretlenebb szereplők közé ismerős arcokat. Cseke Katinka a városi tévé vezetőjének szerepében vagy Rezes Judit mint ügyvéd üdítő színfolt, akárcsak a Kálmánt alakító Anger Zsolt vagy a polgármester bőrébe bújt Ficzere Béla, akit szerencsére egyre többet láthatunk egyre nagyobb szerepekben a tévében és a filmvásznon. Kicsit sajnálom, hogy a Norbi barátnőjét, Anitát játszó Mosolygó Sárának nincs igazán lehetősége megmutatni, mit tud. Az esetek többségében a háttérben van, alig mond néhány szót.

De még így is képes érzékeltetni azt a lelki változást, ami a gimnazista lányból időközben édesanyává érő nőben végbement.

Bróker Marcsi története egyelőre csak az RTL+ premiumon streamelve érhető el. Akinek van lehetősége, mindenképpen nézzen bele, szerintem ott fog ragadni, de reméljük, hogy idővel a tv programban is találkozhatunk vele.


Link másolása
KÖVESS MINKET: