KULT
A Rovatból

Dancing With the Stars: Stohl András öltönyéért csillámpónik haltak meg

A 4. adás a Disney-ről és Radics Gigi fenekéről szólt, valakinek pedig sikerült begyűjtenie az első 10 pontot.

Link másolása

„Önök nem egy külföldi showműsort látnak, hanem a Dancing With the Stars 4. élő show-ját”

– köszöntött minket Stohl András, és álljunk meg egy pillanatra ennél a mondatnál. 2023-ban még mindig ott tartunk, hogy a nemzeti érzelmeink vagy üres, melldöngető magyarkodásban, vagy önlenéző magyarázkodásban merülnek ki.

Kiváló tévés szakembereink vannak, miért kéne egy jó minőségű műsor láttán azt gondolnunk, hogy külföldi műsort látunk?

Mondjuk Stohl kijelentésének értékét némileg kisebbíti, hogy licenszműsorról van szó. A táncos celebműsorok nagyjából mind ugyanarról a tőről fakadnak. A Strictly Come Dancing című BBC műsor volt az eredetük. Erre alapult anno az RTL Szombat esti láza is. Aminek hogy, hogy nem ugyancsak Stohl volt a műsorvezetője, illetve később Ördög Nóra, Kiss Ramóna pedig (akkor még ohne Lékai) versenyzett benne. (Fő a változatosság.)

A tévés kánaán majd akkor jön el, ha saját ötletből készített magyar műsorok hódítják majd meg a nézőket. És mondjuk nem Mickey és Minnie egér kezdi a nyitótáncot. De legalább megtudtuk, hogy a Disney szignálzenéjének van szövege is. Persze a híres egérpár feltünése nem véletlen, hiszen a Dancing With the Stars 4. adása a 100 éves Disney stúdiót ünnepelte.

.

Feltétlenül kitérnék a két műsorvezető szemkiégető rózsaszín ruhájára. Olyanok voltak, mint akiket most vágtak ki a Barbie film castingjáról.

Kíváncsi vagyok, Stohl flitteres öltönyéért hány csillámpóni halt meg.

Az első páros, Radics Gigi és Baranya Dávid, A kis hableány egyik betétdalára szambázott. Nyilván nem véletlen a választás, hiszen Gigi szinkronizálta az élőszereplős változatban Arielt. (Anno a rajzfilmnél is egy énekesnő volt a magyar hang, Oszvald Marika személyében.)

Nagy piros pont a TV2-nek, amiért szinte minden esetben a dalok magyar változatát választották aláfestésnek. Megható volt a Ringat a víz című klasszikust Vass Gábor hangján viszont hallani, aki sajnos már több mint két éve nincs velünk, minden szinkronrajongó őszinte bánatára.

.

Bevallom, Gigi dresszét elnézve a „tengerfenék oly szép” sor kicsit más jelentést nyert, de ezt tudjuk be a showbusiness varázsának. (Volt egy kis lelkiismeretfurdalásom, de aztán mint kiderült, Juronics Tamásnak is pont ez jutott eszébe, szóval lehet, hogy mocskos vénember vagyok, de legalább jó társaságba kerültem.)

Szente Vajk kicsit sutának érezte az első lépéseket, de Ördög Nóra megvédte: szerinte ez a koncepció része volt, a járást még csak tanulgató Arielt próbálták megjeleníteni. Juronics Tamásnak nagyon tetszett a tánc (is), és adott egy tippet: kevés cukros üdítővel kell bekenni a talpat, akkor nem csúszik annyira. Egyedül ő adott 9 pontot, két 8-assal társítva ez 25 pontot ért.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes Mulan történetét próbálta elmesélni paso dobléban.

Donatella a frizurájával engem kicsit Mariára emlékeztetett a Matadorból, ami erősödött, amikor egy megfelelő dramaturgiai ponton kibontotta a haját, de szerencsére nem szúrt le senkit a hajtűjével.

.

Szente Vajk tíz pontra értékelte az éneklést (hiszen Stohl András hangját hallhattuk). De a tánc is tetszett a zsűrinek. Ma végre minden a helyén volt, látszottak az érzelmek, de nem mentek a tánc rovására. Ördög Nóra kiemelte, hogy a táncban összefoglalták a mese teljes történetét. Röpködtek a 9 pontok, 27 pontot ért a produkció.

T. Danny és Lissák Laura új élményeket keresett Aladdin és Jázmin szerepében, mindezt rumbába öntve. A produkció érdekessége, hogy a páros a táncot egy sátorba bevonulva fejezte be, egyszer s mindenkorra egyértelművé téve, mi is az az új élmény, amiről énekeltek.

Külön bája volt a produkciónak, hogy Danny végigénekelte a dalt, a lány részeit is. Nem véletlen, hisz ezen nőtt fel.

Ördög Nóra csodálkozva megállapította, hogy Danny tud táncolni, ugyanakkor aggódott, hogy dolgozzák fel a rajongók, hogy a bálványuk ilyen átszellemült arccal táncol egy Disney zenére.

Szente Vajk kiosztotta az évad első tízesét, így Lauráék 28 ponttal a zsűri lista élére repültek.

.

A Tarzanról nem igazán a csacsacsa jut eszünkbe, Csuti és Tóth Katica mégis ezt a kombinációt kapta. A Tarzan nem tartozik a kedvenceim közé. Nehéz eldönteni, mi ez ennek az oka: az, hogy a 90-es 2000-es fordulóján kicsit mélyrepülésbe kezdett a stúdió (ez az én verzióm), vagy az, hogy ezeket a meséket már nem gyerekként láttam, ezért nem tudtak úgy elvarázsolni.

Csuti nem állt a helyzet magaslatán. Vajk megfogalmazása szerint kicsit elbízta magát, nem koncentrált úgy, ahogy kellett volna, és Katicán múlt, hogy nem történt baj az emeléseknél. Ördög Nóra inkább a Dzsungel könyvét látta, mint a Tarzant. Tamás egyenesen gyerekesnek nevezte a produkciót. Csupán 21 pontot kaptak.

.

Krausz Gábor és Mikes Anna ezúttal romantikus oldalukat mutatták be A szépség és a szörnyeteg betétdalára, az american smooth nevű táncra, ami még Juronics Tamásnak is újdonságot jelentett. El kell ismerni, a TV2 csapatának nagyszerűen sikerült megidéznie a stúdióba a mesebeli báltermet. A Hol volt hol nem volt egyébként is azon dalok egyike, ami mindig levesz a lábamról, Galambos Erzsi előadásában pedig különösen. De Krauszék is meghatódtak önmaguktól, mindketten könnyeztek kicsit.

Krausz Gábor és Mikes Anna nagy esélyese a műsornak. Szép emberek, szépen táncolnak, és

az ország nagy része rokonszenvez Gáborral, Tóth Gabi új dala után jobban, mint valaha.

Ezzel együtt „csak” 26 pontot kaptak, amin meglepődtem, többre számítottam.

.

Három Disney rajzfilm van, amit kifejezetten utálok: a Pocahontas, A Notre Dame-i toronyőr és a Herkules. Király Linda és Suti András az utóbbira charlestonozott.

Fölöttébb energikus produkciót láthattunk. Ördög Nóra nagyon lelkes volt, bár félt, hogy Linda kebleit baleset éri (Linda megnyugtatta, hogy három melltartó van rajta, biztos ami tuti). Juronics Tamásnak érzett hiányosságokat, és Szente Vajk is kritikus volt. Nóra mindennek ellenére 9 pontot adott, Tamás 7-et, Vajk középutasként a 8-ast mutatta fel. Így Lindáék 24 ponttal a sereghajtók közé kerültek.

.

Pikáns pillanata volt az adásnak, amikor Ramóna bekonferálta, hogy a Sztárban sztár leszekben Tóth Gabi új pasija oldalán táncolva fogja elénekelni új dalát, majd minderről meg is nézhettünk egy bejátszást.

Szerencsére annyi jóérzés volt legalább a szerkesztőkben, hogy nem kérdezték meg Krausz Gábort, mit szól a dologhoz.

Az utolsó páros, Marics Peti és Stana Alexandra a Coco betétdalát showtáncolta. Ez annyiból testhezálló feladat volt, hogy Stana Alexandra személyében egy showtánc világbajnokot tisztelhetünk.

Peti a kisfilmben többször hangoztatta, mennyire távol áll tőle a cukiság, és nem tréfált. Nekem kicsit olyan volt, mint amikor a Csőrike rajzfilmekben Szilveszter, a gonosz macska kisbabának próbálja álcázni magát.

.

Ez volt az egyetlen dal, amit nem magyarul hallhattunk annak ellenére, hogy pont Szente Vajk írta a magyar szövegét. Vajk nem sértődött meg emiatt, sőt, megdicsérte, milyen jól táncol Peti. Marics egyébként meglehetősen feldúltnak tűnt a produkció után – mint kiderült, elrontott egy lépést. 27 pontot kaptak. Viszont azt hiszem a műsor hazai történetének legviccesebb tánc utáni beszélgetése kerekedett ki belőle.

.

Mivel fogynak a versenyzők, nehezebb kitölteni a műsort időt, így eljött a vendégelőadó ideje. Karddfy Aisha A kívánság című vadonatúj Disney mese betétdalát énekelte.

Gigiék, Lindáék és Csutiék kerültek a veszélyzónába. Egyértelmű volt, hogy Csuti nincs ugyanazon a szinten, mint a két énekesnő. Az is igaz, hogy Tóth Katica a mezőny egyik legjobb táncosa, de azért lássuk be, ez a műsor elsősorban azért a (nem táncos) celebekről szól.

.

Ördög Nóra indoklása kicsit furcsára sikerült. Levezette, hogy mindenképp a két lány közül fog választani. Linda produkcióját tartotta jobbnak. Ennek ellenére egy váratlan húzással mégis Gigire szavazott (valami olyan homályos indoklással, hogy az ő meséje még nem rét véget). Juronics Tamás szavazatának így már nem volt tétje, de ő is Gigit támogatta.

Szerencsére ez az a kivételes este volt, amikor a zsűri, a kritikus és a közönség is ugyanazt a műsort nézte: a nézők Király Lindát és Suti Andrást mentette meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Horváth László
A Soproni Petőfi Színház színésze Radványi Géza klasszikusában, a Valahol Európában című filmben is szerepelt.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2024. május 14.


Link másolása

Május nyolcadikán elhunyt Horváth László, tudatta az MTI-vel fia, Horváth Tamás.

„Búcsúzunk Kuksitól, a Valahol Európában című film egyik kedvenc karakterétől”

– írják a közleményben.

Horváth László 1940-ben született Budapesten, majd Radványi Géza rendező fedezte fel, ezután pedig számos magyar filmben szerepelt.

1956 után Münchenbe emigrált, reklámfilmeket készített és rendezőasszisztensként dolgozott. 1980-ban hazajött Magyarországra, és élete utolsó éveiben a Soproni Petőfi Színházban dolgozott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Botrány az Eurovízión: Rögtön eltörte a trófeáját, majd az egyik ujját is a győztes
A svájci győztes, Nemo olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.

Link másolása

Korábban mi is megírtuk, hogy az idei évben egy svájci előadó vehette át az Eurovíziós Dalfesztivál trófeáját. Nem sokkal később azonban nemhogy a trófeát törte el az énekes, de elmondása szerint még az ujját is.

Május 11-én, szombaton tartották a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál nagydöntőjét a svédországi Malmőben, ahol összesen 25 ország képviseltethette magát, ugyanis Hollandiát korábban kizárták a versenyből, erről itt írtunk.

Az idei Eurovíziós Dalfesztivált az összpontszám (591 pont) alapján végül a svájci Nemo nyerte meg. Miután a magát nembinárisnak valló – s ezzel a dalfesztivál történelmének első nembináris győzteseként – 24 éves svájci énekes-dalszerző átvette a trófeát, katasztrófa történt a színpadon.

Nemo teljesen meghatódott, azonban olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Sikerült megfejtenie a Mona Lisa rejtélyét – állítja egy olasz geológus-művészettörténész
Megtalálta a tájat, ami előtt Leonardo megfestette a művészettörténet leghíresebb portréját.

Link másolása

Meglepő magyarázattal állt elő egy geológus a Mona Lisa eredetéről. Leonardo Da Vinci festménye régóta foglalkoztatja az embereket, sokan szerették volna már megfejteni, hogy hol készült a sejtelmesen mosolygó nő portréja. Vitáztak már arról, hogy valódi-a háttér, vagy csak egy képzeletbeli táj?

Az olasz geológus, aki egyben művészettörténész is, azt állítja, hogy megoldotta az évszázados rejtélyt - írja a The Guardian.

Ann Pizzorusso hosszú kutatás után arra jutott, hogy a festő a Comói-tó partján lévő, lombardiai Lecco városának számos felismerhető vonását felhasználta. Szerinte beazonosította:

- a hidat (a 14. századi Azzone Visconti-híd),

- a tavat (a Comói-tó mellett található Lago di Garlate)

- a hegyvonulatot (az Alpok dél-nyugati része, amely a Garlate-tó fölé magasodik).

Azt dokumentumok is igazolják, hogy Leonardo járt ezen a vidéken.

Voltak már hasonló elméletek arról, hogy a képen látható táj az észak-olaszországi kisváros, Bobbio környékét ábrázolja. Egy másik szerint a toszkán település, Arezzo hídja látható rajta.

A geológus szerint azonban nem elég a hidat figyelembe venni, mert sok hasonló épült abban az időszakban Európában.

"Mindenki a hídról beszél, de senki nem hozza szóba a földrajzot. A geológusok nem nézegetnek képeket, a művészettörténészek pedig nem foglalkoznak a geológiával. A művészettörténészek mindig azt mondják, hogy Leonardo a képzelőerejét használta, de ha odaadod ezt a képet a világ bármelyik geológusának, ugyanazt fogja mondani, amit én is mondtam Leccóról. Már azok is látják a hasonlóságot, akik nem földrajtudósok"

– mondta a szakértő.

Szerinte most már minden kétséget kizáróan sikerült bizonyítania, hogy megtalálta a helyszínt, ami Mona Lisa mögött látható.

Az ArtWatch UK szervezet igazgatója, Michael Daley szerint sok spekuláció hallható, de Pizzorusso állításai meggyőzőek. A Louvre egyik tanácsadója szerint is Pizzorusso tökéletesen birtokában van a táj beazonosításához szükséges tudományos ismereteknek.

A geológus a napokban mutatja be a bizonyítékokat egy konferencián.

Forrás: 24.hu

A festmény már többször próbálták megrongálni, legutóbb levest öntöttek az üvegére.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Egy tanára brutálisan bánt vele, idősek otthonában volt ápoló, és jó ideig nincstelenként tengődött – Cate Blanchett 55 éves
Csak a főiskola alatt döbbent rá, hogy jól tud színészkedni, és érdekli is ez a világ, azóta pedig nagyjából mindent elért, amit egy színésznő elérhet. Cate Blanchett karrier- és életútja sok feltörekvő szakmabeli számára adhat reményt és motivációt.

Link másolása

Cate Blanchett karrierjében a hollywoodi A-listás színésznőként szerzett hírnév és a sokkal csendesebb színpadi munka ötvöződik. Hatalmas szakmai sikerei és sok-sok éve töretlen népszerűsége azonban nem törölték el annak az emlékét, hogy egykor nincstelen színésznő volt, aki a megélhetésért küzdött. Blanchett mindig is ügyelt arra, hogy megfizesse a tartozását azoknak a színházi közösségeknek, amelyek elindították a karrierjét, és végül világsztárrá tették.

„Szeretem az idős embereket”

Catherine Elise Blanchett 1969. május 14-én született az ausztráliai Melbourne-ben. Édesanyja, June ausztrál volt, tanárként és ingatlanfejlesztőként dolgozott, s akkor találkozott Cate apjával, Roberttel, az amerikai haditengerészet tisztjével, amikor a férfi hajója Melbourne-ben lerobbant. Két hetet töltöttek együtt, majd három éven át szerelmesleveleket váltottak, mielőtt Robert végre visszatérhetett Ausztráliába, ahol ő és June összeházasodtak. Három gyermekük született: Bob, Catherine és Genevieve, ebben a sorrendben.

Cate korai gyermekkora eseménytelenül telt, egészen 10 éves koráig, amikor az apja szívrohamban meghalt, így June-nak egyedül kellett felnevelnie a gyerekeket.

Cate már többször is nyilatkozta, hogy nincs sok emléke a gyerekkoráról, de alkalmanként leírta a család körülményeit Robert halála után: „Apám meghalt, amikor még kicsi voltam, és utána anyámnak elég nehéz dolga volt. Fontos volt számára, hogy minden gyermeke jó oktatásban részesüljön, ezért rengeteget dolgozott, sőt, adósságba is verte magát, hogy ezt ki tudja fizetni.”

A színésznő is igyekezett segíteni a család anyagi terheinek enyhítésében. 14 évesen szélsőséges lépéseket tett annak érdekében, hogy megszerezze első állását: ápolóként dolgozott egy idősek otthonában: „Hazudtam a korommal kapcsolatban, mert jogilag túl fiatal voltam még hozzá. Az általános iskola után mentem oda. A szakács már korábban elkészítette az ételt, én pedig felmelegítettem, felszolgáltam, majd leültem beszélgetni a bentlakókkal, aztán feltakarítottam, elmosogattam, és hazamentem. Igazából élveztem ezt a munkát, és az idős embereket is szeretem. Miután apám meghalt, a nagymamám beköltözött hozzánk, és mindig is hihetetlen kiváltságnak tartottam, hogy egy olyan házban élhettem, ahol három generáció lakott együtt.

Sok embert megrémít az öregség, az, hogy olyan emberek között van, akik alapvetően a végüket járják. Engem viszont ez lenyűgöz.

Csodálatos dolog olyasvalaki körül lenni, aki jól éli az életét.” Cate-nek pedig annyira tetszett ez a munka, hogy még a húszas éveiben is az idősek otthonában dolgozott.

„Nem kerestem pénzt”

Noha a fentiek tükrében a tinédzser Blanchett eléggé komolynak, kiegyensúlyozottnak és józannak tűnik, a személyiségének azért volt egy lázadóbb oldala is. Például megvolt a maga goth és punk korszaka: 15 évesen leborotválta a fejét, ami miatt majdnem kirúgták az idősek otthonából. Cate már sokszor félig extrovertáltként, félig nyárfalevéként jellemezte magát, de a színészet iránti szenvedélye csak főiskolásként jött elő. A Melbourne-i Egyetemre iratkozott be művészettörténet-szakra, ahol aztán elkezdett diákdarabokban szerepelni. Az egyik előadáson a húga a nézőtéren ült, és később azt mondta neki: „Már nem látlak téged a színpadon, csak a karaktert látom." Ez pedig arra késztette Cate-et, hogy fontolóra vegye a színészi karriert.

Végül otthagyta az egyetemet, hogy utazgasson, és éppen Egyiptomban volt egy fitying nélkül, amikor megkapta első mozgóképes szerepét statisztaként a Kaboria című, bokszolókról szóló, 1990-ben bemutatott egyiptomi musical egyik táncjelenetében (elmondása szerint falafelt ígértek neki a szereplésért, szóval elmondhatja magáról, hogy falafelért dolgozott). Ausztráliába visszatérve Sydney-be költözött, és beiratkozott a tekintélyes National Institute of Dramatic Art iskolába. Mint később elmondta, az anyagi helyzete továbbra is bizonytalan maradt: „Sydney nagyon drága város, és amikor kijöttem a színművészeti suliból, egy albérletben laktam, ahol a szobám... nos, volt ugyan ablak, de az egy téglafalra nézett. Nem dolgoztam, nem kerestem pénzt, így amim volt, azt úgy kellett beosztanom, hogy minden második nap meg tudjak inni egy kávét egy kávézóban."

„Brutálisan bánt velem egy rendező”

Ez az állapot azonban hamarosan megváltozott. Miután 1992-ben lediplomázott, Cate végre elkezdett szerepeket kapni, kezdve egy rangos produkcióban Ausztrália egyik legelismertebb színésze, Geoffrey Rush partnereként: David Mamet Oleanna című színdarabjának sydney-i előadásában. Ezzel egy ötéves színházi időszak vette kezdetét sok népszerű darabbal, valamint alkalmi televíziós munkákhoz is hívták őt. Ez a pár év elmondása szerint időnként kifejezetten kemény volt a számára: „Amikor azt látjuk, hogy a fiatal élsportolók a végsőkig feszítik a testük kapacitását, hogy erősebbek és gyorsabbak legyenek, azt valahogy megértjük, sőt, tiszteljük ezt a folyamatot. És sokan nem fogadták még el, hogy ennek a kreatív művészetekben is meg kell történnie, ha át akarjuk lépni a korlátokat.

És igen, ez egy nagyon is kemény, véraláfutásos élmény lehet. Én magam is átéltem ezt. A karrierem elején volt, hogy brutálisan bánt velem egy rendező a próbateremben.

Mégis hatalmas áttörést értem el emiatt. Hogy őszinte legyek, nem lennék most itt, ha nem történt volna velem ilyesmi.”

A megterhelő tanulási időszak azonban meghozta gyümölcsét: Cate 1997-ben játszotta első nagyobb filmszerepét Bruce Beresford (Az Úr kegyelméből, Miss Daisy sofőrje, Afrika koktél, Az utolsó tánc) Láger az édenkertben című filmjében, egy évre rá pedig már az Oscar-gálán is feltűnhetett, hiszen az 1998-as Elizabeth című történelmi drámában nyújtott alakításáért a legjobb színésznőnek járó díjra jelölték (ebben szintén feltűnt régi színházi partnere, Geoffrey Rush). Az Elizabeth után pedig nem volt megállás.

Bár Blanchett talán leginkább A Gyűrűk Ura-trilógia Galadrieljeként nyújtott éteri alakításáról ismert, eddigi két Oscar-díja (a 2004-es Aviátorért és a 2013-as Blue Jasmine-ért), valamint további hat jelölése (Elizabeth, Egy botrány részletei, I’m Not There: Bob Dylan életei, Elizabeth: Az aranykor, Carol, Tár) az ausztrál Oscar-történelem legsikeresebb színésznőjévé teszi.

Ami azonban ennél is figyelemre méltóbb, az a színház iránti töretlen elkötelezettsége. Cate és férje, a drámaíró Andrew Upton 2008-ban a Sydney Theatre Company művészeti vezetői lettek, és egy időre Hollywoodtól is eltávolodtak, hogy csakis a színpadra koncentrálhassanak.

Ez közvetlenül azután történt, hogy Blanchett elérte azt a szakmai bravúrt, hogy ugyanabban az évben két színészi Oscar-díjra is jelölték két különböző filmért (a legjobb női mellékszereplőként az I’m Not There: Bob Dylan életeiért, valamint a legjobb női főszereplőként az Elizabeth: Az aranykorért) ez pedig a díjátadó 96 éves története során mindössze 10 másik színésznek sikerült. A 2008-as Oscar-gála idején már leforgatta az Indiana Jones negyedik részét és a Benjamin Button különös életét, majd közel három évig nem lehetett őt látni mozgóképben, mivel a színi társulatával turnézott a Ványa bácsi és A vágy villamosa című előadásokkal.

„Eltávolítottuk az íróasztalt”

A színházi évek kapcsán pedig Blanchett elárulta, a férjével próbáltak nem szokványos módon hozzáállni a munkához: „Amikor megosztottam a Sydney Theatre Company vezetését Andrew-val, az első dolog, amit tettünk, hogy eltávolítottuk az íróasztalt az irodánkból. Andrew azt mondta: »Ez nem lehet olyan cég, ahol a főnök egy íróasztal mögött ül.« Azért tettük, mert fontosnak tartottuk a szimbólumok erejét. Rájöttünk, hogy ha a fiatal vagy feltörekvő színészek belépnek a terembe, és azt látják, hogy a művészeti vezetők egy íróasztal mögött ülnek, akkor megfélemlítve érezhetik magukat, és ez akadályozza a mély és őszinte beszélgetéseket.”

Csak 2010-ben láthattuk legközelebb Blanchettet a mozikban, méghozzá Ridley Scott Robin Hoodjában, majd jött a Hannah: Gyilkos természet (2011), A hobbit-trilógia első része (2012), majd Woody Allen Blue Jasmine-je, amelyért 2014-ben megkapta a második Oscar-díját, ezúttal már a legjobb női főszerepért, (Az első díját az Aviátor női mellékszerepéért érdemelte ki). A streaming előretörésével a 2020-as években pedig kipróbálta magát tévésorozatokban is a Bevándorlók Ausztráliábannal és a Mrs. Americával, utóbbiért többek között Emmy- és Golden Globe-jelölés is járt neki.

Cate azonban mindemellett méltán híres emberbarátként, humanitáriusként és aktivistaként is. Leginkább az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának jószolgálati nagyköveteként tevékenykedik, de számos társadalmi kérdésben is nyilvánosan szót kért, sőt, Hollywood eredendő szexizmusát is kikezdte már: a nemek közötti egyenlőtlenséget, illetve a színésznők családi és szakmai élete összeegyeztetésének nehézségeit hangosan bíráló kritikáival.

Családi idill

A színésznő és a férje, Andrew Upton egyébként Ausztráliában ismerkedtek meg az 1990-es évek közepén, és 1997. december 29-én álltak az oltár elé, vagyis idén ünneplik majd a 27. házassági évfordulójukat. Három vér szerinti fiuk (2001: Dashiell, 2004: Roman, 2008: Ignatius) és egy 2015-ben adoptált lányuk (Edith) van. Blanchett elmondta, hogy a férjével már első fiuk születése óta örökbe akartak fogadni, és végül sikerült ezt a vágyukat is valóra váltani.

Miután közel 10 évig az angliai Brighton volt a család fő otthona, 2006-ban visszatértek a szülőföldjükre, Ausztráliába. Blanchett azzal magyarázta a költözést, hogy állandó otthont szerettek volna a gyerekeiknek, és közelebb akartak lenni a családjukhoz.

Sydney Hunters Hill nevű külvárosában éltek, 2007-ben pedig alaposan felújították az otthonukat, hogy környezetbarátabb legyen. 2015-ben adták el a házukat, majd a következő év elején vásároltak egy 9000 négyzetméteres patinás ingatlant az angliai Crowborough-ban, Kelet-Sussexben, ahol azóta is élnek.

A csapból is ő folyik majd

S hogy miben láthatjuk a közeljövőben az 55. életévébe lépett színésznőt? Szerencsére továbbra is sok mindenben. Idén például a régóta várt, Borderlands című sci-fi-akciófilmben, ami egy népszerű videójáték adaptációja lesz Eli Roth rendezésében, ez augusztus 8-án érkezik majd a hazai mozikba. Még ezelőtt, most májusban, Cannes-ban debütál a Rumours című komédiája, amelyben Blanchett többek között Alicia Vikanderrel és Charles Dance-szel játszik együtt, és ami arról szól, hogy hét gazdag demokrácia vezetője eltéved az erdőben, miközben egy globális válságról szóló nyilatkozatot fogalmaznak meg, majd veszélybe kerülnek, miközben megpróbálják megtalálni a kiutat.

Szintén 2024-ben érkezik az Apple TV+ felületére Alfonso Cuarón (Az ember gyermeke, Gravitáció) Disclaimer című sorozata, amiben Blanchett játssza Catherine Ravenscroftot, a televíziós dokumentumfilmes újságírót, akinek a munkája arra épül, hogy feltárja régóta elismert intézmények . A szereplőtársai között lesz egy Oscar-díjas és három Oscar-jelölt színész: Kevin Kline (A hal neve: Wanda), Sacha Baron Cohen (A chicagói 7-ek tárgyalása), Kodi-Smit McPhee (A kutya karmai közt) és Lesley Manville (Fantomszál) is. Illetve szintén túl van már Jim Jarmusch új filmje, a Father, Mother, Sister, Brother felvételein is, amelynek története még nem ismert, de azt már tudni, hogy Blanchetten kívül feltűnik még benne Charlotte Rampling és Vicky Krieps is.

Link másolása
KÖVESS MINKET: