Cinikusan humoros, arrogáns csapatfőnök, a Forma-1 legmókásabb pilótája - elérhető a Drive to Survive második évada
Az első évad vitathatatlanul kiemelkedő sztárja az amerikai kiscsapat, a HAAS főnöke, a német származású, olasz-amerikai Günther Steiner volt. Kegyetlen őszintesége, maró cinizmusa és féktelen humora egy csapásra ismertté és népszerűvé tette olyanok körében is, akik a Forma-1-et csak a Vettel-Hamilton tengely mentén ismerték. Nem véletlen tehát, hogy a 2. évad kiemelt szerepet szánt Steinernek és küszködő csapatának. A HAAS tavaly épp egy igen felemás idényt zárt, nem utolsósorban két pilótájának, a gyakran hibázó Romain Grosjeannak és a hirtelen természetű Kevin Magnussennek köszönhetően. Ha hozzájuk vesszük még a nagyon bizarr külső és belső tulajdonságokkal megáldott William Storeyt, a csak papíron létező főszponzor tulajdonosát (aki év közben meg is vonta a támogatást az alakulattól), talán nem meglepő, hogy a HAAS-szal foglalkozó rész az egyik legérdekesebb és legszórakoztatóbb a sorozatban, amelyben
Steiner egy ponton őszintén közli: ha tehetné, mindkét pilótáját kib...ná a csapattól.
De persze nem könnyű bárkit kiemelni a sztoriból. Ott vannak a nagy felemelkedések, mint Carlos Sainzé, aki kényszerűségből elhagyva a Renault csapatot a világbajnokság történetének második legsikeresebb alakulatához, a McLarenhez igazolva kezdte meg saját maga másod- és a csapat sokadvirágzását. Vagy épp a „csodagyerek” Max Verstappené, aki több év figyelemre méltó teljesítménye után végre egyértelműen a legszűkebb élmezőny tagjává vált. De figyelemmel kísérhettük a fiatal monacoi, Charles Leclerc szárnyalását is, aki mindössze egy év F-1 után lehetőséget kapott, hogy a történelem leghíresebb autósport csapata, a Ferrari színeiben bizonyítson – ő pedig már első vörös szezonjában hozta csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel szintjét. Mondani sem kell, ezzel meglehetősen nagy drámát generált csapatán belül.
Apropó, Ferrari. Az első évad különlegessége volt, hogy a világbajnokság első két helyén harcoló két gyári csapat, a Mercedes és a Ferrari elzárkózott a sorozatban való szerepléstől, így a széria a középmezőny csapataira koncentrált. Az elkészült mű sikerét látva azonban a második évadhoz már ők is csatlakoztak,
így mostanra képet kaphatunk az egész mezőny életéről, és egyben a nagy és kis csapatok lehetőségeinek különbségeiről.
Egyszersmind a világbajnok Mercedeshez köthető a 2. évad (számomra) legvitathatóbb epizódja: a csapathoz akkor kerülünk a legközelebb, mikor a hazai futamukon, az esős Német Nagydíjon mindkét pilótájuk nagy nehézségeket él át, és mindössze egyetlen ponttal távoznak a helyszínről. Mintha a német alakulat külön kérte volna, hogy esendő, emberi arcukat is bemutathassák azok után, hogy az elmúlt 6 szezon versenyeinek 80 százalékát megnyerték, így értelemszerűen sokak szemében ők lettek a Forma-1 tönkretevői. (Nincs új a nap alatt: bő harminc éve a Senna-Prost párossal felálló McLaren-Honda, a 2000-es években a Scumacher-féle Ferrari, a 10-es évek elején pedig a Vettel vezette Red Bull csapat volt kénytelen a támadásokat elviselni pusztán azért, mert ütőképesebb autókat építettek a többieknél.)
