KULT
A Rovatból

Chris Evans mindent belead, de gyorsan elhasal a film a béna CGI-on és a gyengécske forgatókönyvön – Ghosted-kritika

2023-ban egy romantikus, akcióvígjátékot készíteni nagy bátorságra vall. Nem is sikerült a lécet megugrani az AppleTV+ legújabb dobásának sem.
B. M.; képek forrása: RottenTomatoes és YouTube - szmo.hu
2023. április 22.



Az AppleTV+ általában a minőséget képviseli a streaming világában. Látszik, hogy nem sajnálják a pénzt a tartalmaikra, átgondolják a stratégiájukat, és általánosságban elmondható, hogy figyelnek, mi kerül fel a kínálatukba. Legalábbis eddig így volt.

A Ghosted reméljük, csak egy véletlen mellényúlás,

mert ha ők is elindulnak a Netflix által kitaposott ösvényen: a közepes, felfújt költségvetésű, béna CGI-al ellátott blődségeket gyártani, akkor le is lehet mondani az előfizetést.

A történet rém egyszerű: Cole Turner (Chris Evans) egy farmer, aki a termelői piacon megismerkedik egy érdekes hölggyel, Sadievel (Ana de Armas), gyorsan egymásba gabalyodnak, majd egy együtt töltött csodálatos nap után Sadie ghostingolja Cole-t.

Akik nem hallották még ezt a kifejezést, a ghosting az a szituáció, amikor valakit szellemnek néznek, nem válaszolnak az üzeneteire, nem foglalkoznak vele, teljesen ignorálják.

Cole úgy dönt, meglepi Sadie-t, és jön a nagy csavar: szerintem SPOILER, de az előzetesben és minden marketinganyagban elkotyogják: Saide titkosügynök egy szuper veszélyes küldetésen, és főhősünk besétált az akció kellős közepébe. Többet nem szeretnék elárulni, de Cole és Sadie nemzetközi kalandjai végigsodorják őket Londontól Pakisztánon át egészen egy egzotikus lakatlan szigetig.

Mi a baj a filmmel? Gagyi.

A legeslegnagyobb problémám az egésszel, hogy nem csak érzésre olyan, mint a 2010-es Kéjjel-nappal, Tom Cruise-zal és Cameron Diazzal, de kinézetre is nagyon hasonló. Annyi kivétellel, hogy a Ghostedben minden akciót követhetetlenül vágtak meg, vagy 100% CGI. Több nagyszabású akciójelenet is van a filmben, és hiába van mindegyikben valami kis ötlet, vagy apró pozitívum, egyszerűen leesnek a vizuális effektek a tévé képernyőjéről. Még streaming-szinten is béna, amit látunk.

A másik hatalmas probléma pedig a két színész közötti kémia hiánya.

Amikor vitatkoznak egymással, a film egyik „nagy poénja”, hogy a körülöttük lévő karakterek sorra mondják nekik, hogy olyan erős a szexuális feszültség köztük, hogy menjenek szobára. A hiba csupán annyi, hogy egyáltalán nincs közöttük semmilyen szikra. Pedig Chris Evans ugyanolyan imádnivaló, mint mindig, Ana de Armas pedig még sose volt szebb, de előbb elhiszem, hogy Armas szuperkém, minthogy ők ketten egy pár. Annyira nem működnek, hogy valami díj járna ezért a szereplőválogatóknak.

Miután az akció gyenge, a romantika béna, vajon a komédia része rendben van? Nem. Nagyon szomorú a válasz, de maximum gyenge mosolyokat kényszerít ki a nézőkből, esetleg egy-egy kósza kacajt. Jót mosolyogtam a vendégszereplőkön, találkozunk orosz Tim Blake Nelsonnal, francia Adrien Brodyval, vagy az élőszereplős Aladdin Jafarjával, Marwan Kenzarival egy jópofa szerepben.

A színészek kihozzák az alapanyagból, amit tudnak, de egyértelműen a vár és a fekália hasonlata jutott eszembe róla.

Van még egy jó pár nagy név, akikkel találkozunk, de mivel ennyi humor van az egész filmben összesen, ezért nem lövöm le, kik azok. Az egy rövid etapban sorban feltűnő cameókat még humorosnak is nevezném talán, de csak a színészek miatt, ez nem az íróknak, vagy a rendezésnek köszönhető.

Pedig nem akárkik vannak írói kreditként megnevezve: a Deadpool 1-2 és a legújabb Pókember-filmek írói fogtak össze, és négyen hozták el nekünk ezt a semmilyen Titanic-koktélt (jég vízzel…). Rhett Reese, Paul Wernick, Chis McKenna és Erik Sommers ennél sokkal jobb írók, nem értem, mi történhetett. Az egész egy áttetsző, szagtalan, íztelen folyadék, ami mintha átfolyna a nézőn, és már el is felejtünk.

Még a rendezőt se lehet igazán hibáztatni, Dexter Fletcher jó rendezőnek minősíthető.

Ő fejezte be a 2018-as Bohém rapszódiát, amit otthagyott Bryan Singer a #metoo botránya környékén, neki köszönhetjük az alapvetően szórakoztató Rocketmant, vagy az Eddie a sast is, és ha minden jól megy, ő fogja rendezni a már Guy Ritchie nélkül készülő Sherlock Holmes 3-at. Nos, nem a Ghosteddel fogja reklámozni magát. A színészeket rosszul vezetik, a történet gyenge, és szinte mindenben kudarcot vall a film, amit célként kitűzött maga elé.

A film nem nagyszabású minőségi szórakoztatás, nem ezért fogunk előfizetni az AppleTV+-ra, az biztos. Még délutáni limonádénak is túl hosszú egy vasárnapi ebéd után, mert hangos, és mindenki kiabál benne. A legjobb jelző, ami eszembe jut a Ghostedre, hogy valamennyire látványos, a fényképezés általában ügyes, az operatőrre nem lehet panasz, ő megtett mindent, amit tudott, hogy nézhető legyen ez az összevisszaság. Nem is egyértelműen a Kéjjel-nappalhoz hasonlítanám, mert az ehhez képest remekmű, hanem a netflixes Különösen veszélyes bűnözők lehet a legjobb példa. Egy nagyszabású semmi, amiben Ryan Reynolds a legjobb, az unalomig ismételt nagyszájú hülyegyerek szerepében, akit már mindenki megunt. A Ghosted ugyanez a kategória,

látványos, de sok a CGI, vicces próbál lenni, de inkább kellemetlen, vannak jó pillanatai, de azonnal feledteti azokat blődségekkel.

Nem tudom sajnos senkinek jó szívvel ajánlani, talán csak azoknak, akik odáig vannak Chris Evansért, esetleg Ana de Armasért. Ők jól fognak szórakozni, mert látják a kedvenceiket, de akik filmet is szeretnének nézni, azok kerüljék az AppleTV+ legújabb nézőcsalogatóját.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: