HÍREK
A Rovatból

Botrány a repülőtéren: a pilóták kicsúsztak a munkaidőből, közel 6 órás késéssel szállt fel a Wizz Air egyik budapesti járata

A szombat este Budapestről Milánóba tartó járat indulását többször is eltolták. Az utasok hiába foglalták el a helyüket a fedélzeten, nem sokkal később leszállították őket.


Közel 6 órás késéssel szállt fel a Wizz Air egyik budapesti, Milánóba tartó járata szombat este, miután a pilóták kicsúsztak a munkaidőből. A gép indulását többször is eltolták – számolt be róla a Blikk.

Eredetileg 19 óra 10 perckor indult volna a Wizz Air szombat esti járata Budapestről Milánóba, ám a felszállást először 21:20-ra, majd 22:20-ra tolták el, és ez még korántsem a végleges időpont volt. Az utasok fél 11 körül szállhattak fel a gépre, amely szinte teljesen tele volt, de a szokásos gyors biztonsági ellenőrzés nem kezdődött el, ehelyett a pilóták kupaktanácsot tartottak az első sorok előtt.

Végül a kapitány közölte, hogy kicsúsztak a munkaidőből, ezért az utasoknak le kell szállniuk a fedélzetről, meg kell várniuk a készenlétben lévő ügyeletes legénységet, akik 2 órán belül felkészítik a repülőgépet az utazásra. Ekkor már 00:30-ra tolták a felszállás időpontját.

Balázs is a gépen utazott, ő így elevenítette fel a történteket a Blikknek:

„Túl egyszerűnek tűnt minden. Úgy jutottunk át a biztonsági ellenőrzésen, mint kés a vajon. Eddigre már megbarátkoztunk a gondolattal, hogy 2, majd 3 órával későbbre tették a felszállás időpontját, hallottuk, hogy az elmúlt napokban az Olaszországba tartó gépekkel vannak gondok.

Az már egy kicsit furcsa volt, hogy 21:50 körül még a beszállás sem indult el, majd az utolsó gyors mosdókörünk után már »last call« volt kiírva a járat mellé. Futottunk, mint az őrültek, de végül odaértünk.

Hiába csekkoltunk be előre online, újra becsekkoltak minket, mert mint mondták, ha új gép érkezik, ez a »policy«. Lassacskán elindult a beszállás, percek múltán el is hangzott, hogy »boarding is completed«, majd nem történt semmi. Miután a fél gép helyet cserélt, mert az újbóli check-innek köszönhetően sem ülhetett az egyik kiskorú utas az édesanyja mellé, már kezdtük elveszíteni a türelmünket” – mesélte Balázs. Hozzátette, ezután bejelentették, hogy az utasoknak le kell szállniuk a gépről.

„Én ilyet még filmben sem láttam! Mégis minek kellett akkor beszállnunk, ha tudták, hogy nem indulunk sehova?” – kérdezte mérgesen Balázs.

Miután megérkezett az új legénység, az utasok felszálltak a fedélzetre, majd 00:50-kor úgy nézett ki, hogy végre felszállhat a gép. Ám az új kapitány jelezte, hogy még ellenőrizni kell egy technikai hibát, és ez remélhetőleg csak körülbelül 10 percet vesz igénybe. A probléma 8-10 per után meg is oldódott, az utasok pedig hajnalra megérkeztek Milánóba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Pert indított Magyarország az Ukrajnának fizetett uniós támogatások miatt
A magyar kabinet szerint jogsértő, hogy az orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. Az ügy akár évekig is eltarthat.


A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.

A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,

és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.

Magyarország azt kéri a bíróságtól, hogy semmisítse meg az Európai Békekeret irányító bizottságának 2025 februárjában hozott döntését. Ez a határozat a Tanács 2024. május 21-én elfogadott intézkedésének végrehajtásáról rendelkezett. A tanácsi döntés kimondta, hogy a zárolt orosz eszközök kezeléséből származó nettó nyereség 99,7 százalékát az Európai Békekeretbe kell átutalni.

A határozat arról is szólt, hogy az adminisztratív költségeket szintén ebből a forrásból kell fedezni, így a tagállamoknak nem keletkeznek plusz kiadásaik.

Az Európai Békekeret az Unió kül- és biztonságpolitikai eszköze, amelyből katonai támogatást, fegyvereket és hadianyagot biztosítanak Ukrajnának.

Eddig több mint 11 milliárd eurót folyósítottak Kijev számára.

A perrel kapcsolatban hosszadalmas és összetett jogi eljárás veszi kezdetét, amely akár évekig is eltarthat, különösen az esetleges fellebbezések miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Magyar György: Orbán Viktor stábja aligha maga fizette az adriai utat
Az ügyvéd szerint a számlákon múlik, igaz-e, hogy mindenki maga állta a költségeket. Ha nincs bizonylat, szerinte valószínűsíthető az ingyenesség.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelte Orbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.

Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.

Magyar György szerint azonban a miniszterelnök munkajogilag nem kötelezheti a munkatársait arra, hogy vele utazzanak, majd előbb saját pénzből állják a költségeiket.

Az ügyvéd úgy fogalmazott: a munkatárs dönthet úgy, hogy ezt bevállalja, de ő nem tartja reálisnak, hogy mindenki maga állta a számlát. Szerinte az a kérdés, kinek a nevére állították ki a számlát, és ha nincs ilyen, akkor valószínűsíthető az ingyenesség.

Magyar György így fogalmazott: kedves Fanni és Balázs és János, mutassátok a számlát. De nem elég ám egy díjbekérő, hogy mennyibe fog kerülni: legyen ráütve pirossal, hogy »fizetve«.

Az ügyvéd arról is beszélt, hogy

Orbán Viktor választást akar nyerni, ezért nem engedheti meg magának, hogy teljesen kivonja magát a munkából a szabadsága alatt.

Ha viszont dolgozni kell, azt meg kell vásárolni, és erről a munkaadónak és a munkavállalónak kell megállapodnia.

Hozzátette: nem gondolja, hogy a munkaügyi bíróságon bárki azzal érvelne, hogy a miniszterelnök nem váltotta meg a szabadságukat, nem fizetett pótlékot, és a saját zsebükből kellett fizetniük.

Az utazással kapcsolatban Magyar Péter is megszólalt: pénteken ő tett közzé képeket a miniszterelnök horvátországi útjáról.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Botrány a Lidlnél: túl olcsón árulják az ország tortáját, kiakadtak a cukrászok
A testület szerint engedély nélkül használták a logójukat az „Álmodozó” tortán. A piaci ár alatti akciós ár miatt a hatóságokat is bevonhatják az ügybe.


A Magyar Cukrász Ipartestület kifogásolta, hogy a Lidl akciós újságjában szereplő „Álmodozó” torta csomagolásán engedély nélkül használták a szervezet logóját. Szerintük ez megtévesztheti a vásárlókat, ezért az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal közösen lépéseket tesznek, írja a Világgazdaság.

A testület arról is beszámolt, hogy

a tortát valóban egy ipartestületi tag szállítja az áruházláncnak. Ez önmagában nem jelent problémát, hiszen minden tag jogosult viszonteladót kiszolgálni, a gondot az okozza, hogy a vállalkozás elmulasztotta bejelenteni a viszonteladói értékesítést.

Az ipartestület az árat is problémásnak tartja. Közleményükben hangsúlyozták, hogy az alapanyagok és a termelési költségek alapján a Lidl akciós újságjában feltüntetett ár piaci érték alatt van. Hozzátették:

„a multinacionális kiskereskedelmi láncok árazási gyakorlatában sajnos gyakori, hogy egy terméket kizárólag a marketing értéke miatt, sokszor pénzügyi haszon nélkül árusítanak,

ezért alkalmazzák a piacinál jóval alacsonyabb értékesítési árat.”

A Lidl a testület kérdésére úgy reagált, hogy csak egyszeri szállításról van szó, és nem tervez folyamatos ellátást az áruházlánc felé.

A szervezet szerint ez a fajta árazás hosszú távon károsíthatja a cukrászszakmát. Ezért felvették a kapcsolatot a Gazdasági Versenyhivatallal, hogy tisztázzák, van-e jogi korlátozás arra, ha egy kiskereskedelmi lánc beszerzési áron vagy az alatt kínál cukrászterméket. A további lépések a GVH válaszától függnek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Sulyok Tamás hivatalának 49 autója van - 120 millióért keresnek szervizt a köztársasági elnök flottájához
A flotta nagysága a szerződés ideje alatt változhat, akár 20 százalékkal is. A nyertesnek komoly műhelykapacitással kell rendelkeznie.


A Sándor-palota három évre szóló, 120 millió forintos keretszerződést hirdetett meg autójavításra. A cégek szeptember 23-ig adhatják be a jelentkezésüket, és feltétel a megfelelő műhelykapacitás, írta az Átlátszó.

A pályázat alapján jelenleg 49 autó karbantartását, javítását és vizsgáztatását kell elvégezni.

A listán 7 Volkswagen Multivan/Carawelle, 5 Volkswagen ID4, 4 Volkswagen T-Roc, 1 Volkswagen Caddy, 3 Volkswagen eGolf, 1 Volkswagen Tiguan, 2 Audi, 17 Skoda SuperB, 7 Skoda Octavia, 1 Skoda Kodiaq és 1 Skoda Yeti szerepel.

A kiírásban azt is kiemelték, hogy a flotta összetétele és mérete változhat a szerződés időtartama alatt.

Az ajánlatkérő a mennyiséget a tényleges igényekhez igazítva akár 20 százalékkal is módosíthatja.

Az államfő hivatala a keretösszeg 50 százalékára vállal lehívási kötelezettséget. Az Átlátszó szerint a részletek az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhető dokumentumokból derülnek ki.

A 444.hu korábbi cikke arra is emlékeztetett, hogy amikor Sulyok Tamás hivatalba lépett, a Sándor-palota több autót értékesített, majd újakat szerzett be. Azóta körülbelül 80 millió forintot költöttek vásárlásra, míg Novák Katalin 2022-es beiktatása után 185 millió forintot fordítottak erre.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET: