Babett a legkeményebb a mesterek közül – így láttuk a Sztárban sztár leszek második adását
Halloweenről azt tartják, hogy az évnek azon a napján a legvékonyabb az élők és a holtak világát elválasztó fátyol, és azért kell ijesztő maskarákba öltözni, hogy elijesszük a túlvilág rémségeit.
PSG Oglit a TikTokon futó „Szevasz, fiam” sorozatból ismerhetjük. Állítólag. (Lebuktam: nem tiktokozok.)
Oglit hatalmas bicepsszel és ehhez mérhető egóval áldotta meg az ég. Olyan visszafogott állítások hagyták el ajkait, miszerint ő az első és egyetlen magyar énekes, akinek esélye van külföldön is befutni – de még eldönti, van-e hozzá kedve.
Ezek alapján el lehet képzelni, milyen volt a produkciója. Igen, pont olyan. Tóth Gabinak ennek ellenére tetszett, de hát megegyezhetünk abban, hogy Gabi egy kifürkészhetetlen lélek.
Emlékezetes alakítást nyújtott Markó-Valentyik Anna bábszínész, aki egy medleyt hozott, összesen 4 énekest jelenített meg. Kétségtelenül kreatív megoldást választott, és többnyire jól is énekelt, bár Michael Jacksonnál azért kicsit rezgett a léc. De sokkal inkább a műsorban a helye, mint azoknak a félőrülteknek, akiket poénból néha-néha tovább engednek.
Üde színfolt volt a Varga Irén-imitátor, és tulajdonképpen az énekelni nem tudó sztárok vonalán el is mehetett volna néhány fordulót (Győzike, Fekete Pákó jut így hirtelen eszembe).
Természetesen nem jutott tovább, de ez nem szegte kedvét. Lényegesen szimpatikusabb volt, mint az a kicsi lány, aki élete értelmét látja abban, hogy Freddie Mercuryt utánozza, értelmezhető énektudás nélkül.
Különösen mulatságos volt, amikor a produkciója után családja körében dühöngött, idézem: „Egy perce sem énekeltem, basszus!” Oké, úszóversenyen van olyan, hogy valaki féltávig a középmezőnyben halad, aztán begyújtja a rakétákat és megnyeri a versenyt, de az éneklés nem ilyen. Ott az első taktustól jónak kell lenni. Ha valaki egy percig nem tud Freddie-hez méltóan énekelni, valószínűleg utána sem fog.
Következett Miss Gabriella Diamond. Ilyen névvel Magyarországon valaki vagy pornószínésznő, vagy transzvesztita előadóművész. Esetleg mindkettő. Emberünkre a második lehetőség mindenképp igaz, a többinek nem fogok utánanézni.
Gabriella a magyar Gabriella Spanicnak tartja magát. Állítólag ezt a titulust a rajongói aggatták rá. Ezek után nem meglepő, milyen dalt választott. Előadása olyan volt, mint a szójakolbász. Ha nincs más, kis Erős Pistával elmegy, de azért tudod, hogy nem az igazi.
Az este leghumorosabb produkciója (legalábbis azok közült, amit humorosnak is szántak) mindenképp Ambrusé, aki a The Fox című örökbecsű klasszikust adta elő mély beleéléssel, róka jelmezben.
Az adásba sajnos csak a refréneket vágták be tőle, a lassú részt nem, így csak sejtéseink lehetnek, tud-e énekelni igazából – mert lássuk be, a refrénhez énekhangra nincs szükség.
Voltak azért szerencsére tényleg jó hangok. Gúth Emília Rúzsa Magdit és az Aprócska bluest varázsolta elénk, a különleges nevű Major Zeusz Balázs Fecót és az Évszakokat.
Gabi idén is kisgömböcként harácsolja a versenyzőket – vagy legalábbis a műsorból ez jön át, de lehet, hogy a gonosz szerkesztők manipulálnak minket. Minden esetre Jósa Tamás Jon Bon Jovi előadása értékelése közben megint kitört a balhé.
Majka érzelmi manipulálással vádolta Tóth Gabit, aki ezt kikérte magának, nagyon rosszul esett neki –
Szerencsére ezt a kártyát nem kellett kijátszania, és Gabi azzal vigasztalódhatott némiképp, hogy elérte, amit akart: Tamás is az ő csapatába került.
Szóval tulajdonképpen nem történt semmi különös, mindenki hozta a szokásosat.
Ebbe az adásba kerültek azok, akik a mestereket próbálták utánozni. Botcsinálta Pápai Jocik, megélhetési Tóth Gabik, sőt, még néhány szegényember Majkája is beesett.
Közülük három produkció okozott maradandó élményt, nem feltétlenül jó értelemben. Sárközi Fatima, aki Pápai Jocit énekelt, bevitt a stúdióba egy kígyót, amitől Joci köztudottan irtózik.
A mentortársak persze odavitték neki a kígyót, szinte kényszerítették, hogy érjen hozzá – jobb helyeken ilyesmikért
A magam részéről együtt érzek Jocival. A kígyóktól szerencsére nem irtózok, viszont a berregve repülő rovarok és bogarak rám tudják hozni a frászt annak ellenére, hogy tudom, nem tudnak különösebb kárt tenni bennem.
Kicsivel később fordult a kocka, mert az egyik versenyző nagy szőrös pókokat hozott ajándékba. Ettől Majka és Gabi akadt ki, úgyhogy meg kell állapítani, Babett a legkeményebb a mesterek közül, neki se a kígyótól, se a póktól nem ment fel a pulzusa.
A Tóth Gabi imitátorok közül kiemelkedett Sziklai Mária, aki külsejében a matyóhímzéses Tóth Gabit jelenítette meg, de az Elég volt című dalt énekelte. A hang egyébként néhol egészen hasonlított Gabiéra, de az éneklés nem volt igazán jó. A produkciót feldobta, hogy Gabi egy ponton kikapta a mikrofont a versenyző kezéből, és pár másodperces bohócszámot mutatott be Majkával. Mindenki meglepetésére Majka tovább vitte a versenyzőt a következő fordulóba.
Kaly Roland tavaly a székes fordulóban esett ki, ahol mestere, Majka nagyon kiakadt rá, elégedetlen volt a teljesítményével. Roland nem adta fel, visszatért. Freddie Pioneer című dalát adta elő meggyőzően, és némi tanakodás után ismét Majkához került. (Én a helyében biztos nem szerettem volna visszakerülni ahhoz a mentorhoz, aki kivágott, igaz, nem is kérdezték meg tőle, kit szeretne.)
Solymosi Benjamin pankrátor igazán szórakoztató showt varázsolt a színpadra. Énekről esetében sem beszélhetünk, Tóth Gabi azonban látott benne annyit, hogy brahiból magával vigye.
Az adás végére került a műsor történetének egyik legjobb énekese és legcukibb története. A kubai Yulai Miranda Ferrer magyar, hegedűművész férjével, és mindennapos terhesként lépett a színpadra. A nem mindennapi páros Kubában ismerkedett meg, a zene hozta őket, a felvétel utáni hétre várták a babájukat.
Jobb végszó nem is kell, nézzétek és hallgassátok meg. Az ilyen pillanatokért és előadókért érdemes követni a hasonló műsorokat. A kérdés talán csak az: hol volt eddig?