KULT
A Rovatból

Az X-Faktorban néha mintha a 70-es évek szocreáldiszkó ízlésvilága köszönne vissza

Az éneklések most sem sok kívánnivalót hagytak maguk után, a díszletesek viszont egy cseppet megerőltethetnék magukat. Kritika.


Nem tudom, mennyire ismerik a Voice brit változatát. Én időről időre megnézek belőle részleteket a YouTube-on, már csak Tom Jones miatt is, aki az ottani zsűri korelnöke.

A héten valamelyik este ismét belebotlottam a The Voice UK csatornájába, a selejtező kör videóit nézegettem, és nem kis meglepetés ért:

olyan hangokat küldtek haza, akik nálunk bármelyik csatorna tehetségkutatójába simán beférne a top 12-be, sőt.

Erről pedig eszembe jutott az, amit Verebély Marcell, az X-Faktor senior kreatív producere mondott, hogy tudni illik az X-Faktorban sosem a legjobb hangokat keresték, hanem egyéniségeket.

Minderről pedig felötlött bennem néhány kérdés: a kettő miért zárja ki egymást? Miért nem lehet azt mondani, hogy azokat juttatjuk tovább, akiknek jó a hangja, jól énekelnek, és utána közülük választjuk ki azokat, akik a jó hang mellett eladható, autentikus személyiségek, vagy ahogy mondani szeretik a mentorok: formák?

Magyarországon tényleg ennyi tehetséges, jóhangú énekes lenne?

Persze, vannak kivételek. Én is tudnék olyan előadót mondani, akit nem a makulátlan, tiszta énekléséért szeretünk, de közben olyan előadóegyéniség, hogy minden hibát megbocsátok neki.

De egy énekversenyben talán mégsem lenne luxus az énektudást alapul venni.

A kérdés persze költői, és amellett, hogy tényleg érdekel ez a kérdés, azért is írtam le, hogy kellően hosszú legyen a cikk.

Ahogy fogynak a versenyzők mindig ki kell találni valamit, hogy azért a műsoridőt kitöltsék. A 3. élő show-ban például minden versenyző két dalt énekelt – illetve nem egészen, mert az első kör végén valaki kiesett, aki így már másodszor nem énekelhetett. Ebben a körben a székek nem jutottak szerephez, tehát csak a közönség döntött.

A műsor végén is elbúcsúztunk valakitől, így a jövő héten már csak négyen maradnak, hogy aztán két hét múlva következhessen a finálé.

Herceg Erika viszonylag nyugodt lehetett, hisz ő hiánytalan csapattal vágott neki az estének, míg a többieknek csak 1-1 versenyzője maradt. Tehát ha a fiúk valamelyik mentoráltja kiesik, ők már csapat nélkül ülhetik végig a maradék két adást, Erikának viszont még akkor is marad énekese az elődöntőben, ha ezen az estén mindkét kieső az ő csapatából lesz.

Kiss Kevin ezen a ponton az év férfielőadója az X-Faktorban, hisz rajta kívül már csak hölgyek maradtak versenyben. Ezúttal az R-Go Szeretlek is meg nem is slágerével állt színpadra. Viszonylag korrekten elénekelte, bár én vártam, mitől lesz igazán kevines. A végét kicsit meg is bolondították, ami nekem kicsit erőltetettnek tűnt, de hát megint csak kiderült, hogy én nem értek hozzá, mert a mentorok oda-vissza voltak örömükben.

Solyom Berni az a versenyző, aki mindig meglepi a nézőket és a mentorát. Emlékezhetünk, Alex nemrég megkóstoltatta vele a szusit, most Berni szusit készített.

De ennél is fontosabb meglepetés, hogy kiderült, gitározni is tud, amit valamilyen megfejthetetlen okból eddig titkolt.

Végülis tényleg, miért is kellett volna megemlítenie a mentorának egy zenei tehetségkutatóban, hogy gitározik?

Berni hétről hétre nagyon színvonalas produkciókat tett le a színpadra. Ez a mostani dal nekem kicsit unalmasra sikerült, de ez inkább az én ízlésemről szól, mint Berni teljesítményéről.

A Synergyvel mentünk tovább, akiket eddig mindig a nézők juttattak tovább. A lánycsapat Girlpower című saját dalát mutatta be, amit legjobban Puskás Peti fogalmazott meg: olyan, mintha egy Bestiák-slágert átettek volna K-popba.

ByeAlexnek nem tetszett, de a többi mentor megdicsérte őket.

Gáspár Laci Mihályfi Luca produkciója előtt megint jelmezbe bújt, ezúttal kertésznek öltözött. Gondolom azért, mert Luca éneklése alatt a színpadot szürreális marsbéli virágokkal hintették be.

Nem először van olyan érzésem az X-Faktor szcenikai megoldásait nézve, minta a 70-es évek szocreáldiszkó ízlésvilága köszönne vissza.

Luca saját dala nagyon szép és ízléses, viszont a lány nagyon izgult és ez kicsit rá is nyomta a bélyegét a produkciójára.

Bodrogi Enikő kisfilmjének némileg szürreális eleme volt, amikor az Olaszországban élő anyukájával sétált a várban, ahol a figyelmes mama elmesélte neki a várbéli „ló töke” történetét.

Kicsit stréber húzással ByeAlex szerzeményt énekelt, nem tudom miért, mert Enikő szerintem sokkal jobb énekesnő annál, hogy ilyen dalokat kelljen énekelnie.

Gáspár Lacinak nem is tetszett, mert nem érezte jónak az éneklést, gyerekesnek érezte Enikő hangját, illetve szerinte a hangnem sem volt jó.

Puskás Peti is úgy gondolta, valószínűleg a hangnemmel volt probléma.

ByeAlex viszont megtisztelőnek tartotta, hogy saját dalát meghallgathatta Enikő „aranyos” hangján.

Erika szerint csak izgult a mentoráltja.

Helfy Alexa ezúttal Netta slágerét hozta. Ami nekem kicsit furcsa volt benne, hogy kivették belőle az őrültséget, a „csirke faktort”, de végeredményben el kell ismernem, hogy így is működött, sőt. Talán most tetszett legjobban Alexa. A mentorok sem győzték dicsérni. Gáspár Laci egyenesen megkövette Erikát, bevallotta, ő nem értett egyet mentortársával, amikor elhozta az élő showba a lányt.

Alex kicsit alátámasztotta az én érzéseimet, ő is hiányolta a bolondosságot, de neki is tetszett.

Az első kör végére értünk. Az én tippem az volt, hogy vagy a Synergytől, vagy Bodrogi Enikőtől búcsúzunk el. Így lenne ötösöm a lottón! A Synergy és Enikő maradt utolsó kettőnek a színpadon, végül Enikő jutott tovább.

Következett a székes kör. Enikőnek nem maradt sok ideje kiheverni a sokkot, mert vele folytatódott a műsor. Friderika slágerét énekelte. (Mi az, hogy melyiket? „A” slágerét.) Aki figyelte a műsor első felében Enikő kisfilmjét, az már sejthette ezt.

Illett Enikőhöz a dal, bár én úgy éreztem, a lány kicsit talán fiatal még hozzá. Talán még nincs elég bűne, hogy igazán át tudja érezni a dal súlyát.

Gáspár Lacinak nem tetszett az átdolgozás, Puskás Petinek viszont most tetszett Enikő a legjobban az élőshowkban.

De a legmeglepőbb fordulat talán az volt, amikor kiderült, hogy ByeAlex nem ismerte ezt a dalt, most hallotta először.

Alex, melyik országban éltél eddig?

Bár Laci nemmel szavazott, Enikő mégis leülhetett a két szék egyikére. Persze nem lehettünk nyugodtak, Enikőt eddig még mindig felállították a nézők.

Mihályfi Luca következett. A hibák ellenére nekem tetszett az előadása, talán most volt a legrosszabb,

de egy rossz Mihályfi Luca is többet ér nekem sok profi előadásánál.

A mentorokat annyira nem győzte meg sajnos, bár Alex és Erika szerint „visszahozta” a dalt. Végül csak Peti mondott nemet, így Luca is leülhetett.

Helfy Alexa T. Danny Megmondtam c. dalát énekelte másodjára.

Sokkal jobban tetszett, mint az eredeti, de én egy kicsivel több dögöt vártam volna bele.

Laci szerint a rap gyenge volt. Alex a csibészséget hiányolta, és a csibészes attitűdöt.

A mai a háromigenek estje, ezúttal Alex mondott nemet, de Alexa így is leülhetett. Nem okozott nagy meglepetést, hogy Enikőnek kellett felállnia.

ByeAlex ezúttal azt akarta megmutatni, Solyom Berni milyen jó énekes. Egyszál mikrofonnal énekeltetett vele egy szép, lassú dalt a Bagossy Brotherstől. Szerintem sikerült, nagyon meglepne, ha a döntőbe jutó páros egyike nem ő lenne. Csodálatosan átélte.

A magyar popszakmában nagyon kevés ennyire sokoldalú énekest, sőt, előadóművészt láthatunk.

Erikának nagyon tetszett, de Peti és Laci gyengének tartotta az éneket. Folytatva a sormintát, Berni is három igent kapott.

Ez azt is jelentette, hogy Helfy Alexának át kellett andia a helyét.

Kevin zárta a műsort egy saját romantikus számmal, amit Peti saját feleségének ajánlott. Kevin, ha szerenádot is vállalsz, kérlek, keress meg a szerkesztőségen keresztül.

Ma már kicsit bántottam az X-Faktor színpadi megoldásait, és hát ezen a ponton ismét kénytelen vagyok odaszúrni kissé. Kiáll egy sármos fiú élnekelni egy szerelmes dalt, és a kreatív team azt bírja kitalálni erre, hogy egy színapdra rajzolt szívben álljon?

Mi történt? Az orvos eltiltotta a teljes stábot attól, hogy megerőltessék az agyukat?

Alexnek az előadás tetszett, a dalt gyengének tartotta. Aztán Peti és Erika vitába keveredett Lacival arról, hogy Kevin jól énekelt vagy sem. Végül Laci nemet mondott neki, de így is leülhetett, ami azt jelentette, hogy Kevin biztos ott lesz az elődöntőben.

Ami kicsit meglepett, Mihályfi Luca került veszélybe, tehát Solyom Berni is megnyugodhatott.

Nem maradt hátra más, mint hogy kiderüljön, ki lesz ma a második kieső. Bármennyire is kedvelem Erika két énekesnőjét, nagyon nagy meglepetést jelentett volna, ha ki tudják ütni Mihályfi Lucát.

Nem is tették. Bodorgi Enikő az, akit jövő hétvégén már nem láthatunk.

Immár tehát minden mentornak egy versenyzője maradt.

Erika és Alexa az eddigiek alapján megérdemelnék, hogy legalább a döntőig meneteljenek.

Ma tippelős napom van: szerintem Kevin fog legközelebb távozni, és a győzelem sorsa Luca és Berni között dől majd el. Aztán meglátjuk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Áprilisban történt egy eset” - Laár András nem tér vissza a KFT zenekarba
A KFT folytatja a koncertezést az új tagokkal, a nyári fesztiválok tapasztalataira hivatkozva. A dobos úgy nyilatkozott, hogy nincs jele a kapcsolat rendeződésének Laár Andrással, ugyanakkor azt kívánják, legyen ereje kilábalni a helyzetéből.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 12.



Immár hivatalos, hogy új tagokkal bővült a KFT. Laár András áprilisi távozása után Szekeres András és Nedvig Balambér csatlakozott a zenekarhoz. A rajongók reakciója vegyes, írja a Blikk.

„Laár idén áprilisban azt mondta, többé nem jön. Jön viszont Szekeres András (ének) és Nedvig Balambér (gitár). Jó lesz. Több lesz a zene és kevesebb a bohóckodás. Ez a nyár – a számos fesztiválszereplés – bebizonyította, igazunk volt, hogy nem hagytuk abba. Köszönjük a közönség részéről megnyilvánuló nyitottságot és a nagy-nagy tapsokat” – írta Facebookon Bornai Tibor, a zenekar egyik alapítója.

A bejelentés után sokan támogatásukról biztosították az együttest, mások szerint Laár nélkül nem KFT a KFT.

„A koncerteken teljesen egyértelmű a helyzet, nagy szeretettel fogadott minket mindenhol a közönség. Természetesen nem egyszerű ez az egész, hiszen negyvennégy éven át együtt játszottunk Laár Andrissal, aki emblematikus énekese, szerzője volt a zenekarnak. Az interneten látok olyan kommenteket, amelyekből az derül ki, hogy hiányolják őt” – mondta a lapnak Márton András, a KFT dobosa, aki azt is elmesélte, hogy a történtek óta is rendszeresen fellépnek, az év végén pedig a Magyar Zene Házában adnak koncertet, míg jövőre, a zenekar alapításának 45. évfordulója alkalmából szerveznek ünnepi esteket.

„Áprilisban történt egy eset, ami miatt szakítottunk Laár Andrással, azóta egyikünk sem kereste a másikat. Nincs jele annak, hogy ez megváltozna. Szomorúan látjuk, mi van Andrissal, és a zenekar minden tagjával együtt azt kívánjuk, hogy legyen ereje kijutni ebből a helyzetből”

– tette hozzá Márton.

„Lehullott róluk a lepel, ez egy szeretet nélküli társaság. Teljesen világosan kiderült, hogy nem szeretnek engem, ehelyett érdekkapcsolat fűzte őket hozzám. Ezt régóta tudom, és nem értettem, miért van így, de most vége lett” – fogalmazott Laár András egy korábbi interjúban a szakítás kapcsán.

A zenekarnak állítólag elege lett abból, hogy az énekes késve érkezett a próbákra, és előbb távozott. Laár az elmúlt években sorban lezárt több ügyet: elvált, elhagyta az általa is alapított L’art pour l’art Társulatot, majd végleg szakított a KFT-vel is. Az együttes Magyarország második leghosszabb ideje az eredeti felállásban játszó pop-rock zenekara volt.

Laár most egy egykori Hip Hop Boyz-taggal dolgozik együtt. Kalocsai Krisztián abban is segíteni szeretne, hogy kárpótolják azokat, akik előre fizettek asztrológiai elemzésért, de a művész nem jelent meg a megbeszélt időpontban.

„Nincs semmi közünk a KFT együtteshez, így nem is szeretnénk kommentálni a körülöttük zajló eseményeket. Örömmel látjuk, hogy prosperál a zenekar” – válaszolta a Blikk kérdésére Kalocsai Krisztián Laár András nevében is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„3 éve veretünk” – Új dallal tért vissza Azahriah, itt a vemzavr!, és egy klip is hozzá Young Fly-jal
Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Hétfőn jelent meg Azahriah, azaz Baukó Attila és Young Fly, polgári nevén Schüller Ákos közös új dala vemzavr! címmel.

Az új számhoz különleges klip is készült, amelynek első felében fekete-fehér képkockák láthatók. A dalban Azahriah arról is énekel, hogyan változott meg az élete az elmúlt években.

„Sokat láttam, tapasztaltam 23 évem alatt / 3 éve veretünk, ezalatt lett a széfem full / Bocs, de a pihenésre nem érek rá”

– hallható a szövegben.

A 23 éves énekes nem most először dolgozik együtt Young Fly-jal. Korábban a Pannonia című dalon is közösen szerepeltek.

Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Robert Redford
A világ egyik legnagyobb filmsztárja 89 évesen távozott. Színészként és rendezőként is világhírű alkotásokat tett le az asztalra. Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Ő hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.


89 éves korában meghalt Robert Redford színész és Oscar-díjas rendező – erősítette meg Cindi Berger a művész sajtósa.

„Robert Redford 2025. szeptember 16-án hunyt el otthonában, a Utah állambeli hegyekben, a Sundance-en – azon a helyen, amit szeretett, azok között, akiket szeretett. Nagyon fog hiányozni”

– közölte Berger a CNN-nel. „A család kéri a magánélet tiszteletben tartását.”

Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Rendezőként is maradandót alkotott: nevéhez fűződik többek között az Átlagemberek és a Folyó szeli ketté című díjnyertes film.

A filmkészítés iránti elkötelezettsége miatt hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.

Redford környezetvédőként is ismert volt. 1961-ben költözött Utah államba, ahol fontos szerepet vállalt a természet és az amerikai Nyugat tájainak megőrzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Itt a legjobban várt magyar sorozat: Bróker Marcsi olyan legenda lesz, mint Repülős Gizi vagy a Viszkis
Az RTL saját fejlesztésű sorozata profi munka nagyszerű színészekkel, de azért helyenként kiszámítható és relativizáló.


FIGYELEM! A cikk kisebb SPOILEREKET tartalmaz!

Nagyon érdekes a Bróker Marcsihoz hasonló alkotások lélektana. " A filmsorozatot valós eset ihlette, de a megjelenített események, szervezetek, karakterek és egymáshoz való viszonyaik a képzelet szülöttei" írják ki a film elején. De ez csak egy kötelező kör, ami valójában sem az alkotókat, sem a nézőket nem érdekli különösebben. Mostantól ez Bróker Marcsi története, és azok, akik látják, bármiféle kritika nélkül beveszik majd. Ugyanúgy, ahogy tényként kezelik, hogy személyesen Dobrev Klára adott utasítást 2006-ban a tüntetők szétverésére, vagy azt, hogy Freddie Mercury a 80-as évek közepén otthagyta a Queent, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Bróker Marcsi a magyar kriminalisztika 21. századi történetének emlékezetes figurája, olyan "előkelő" társaságban forog a neve, mint a Viszkis, Tribuszerné, és lehet, ennek a sorozatnak köszönhetően egyszer majd

épp olyan hamis romantika veszi majd körbe személyét, mint Repülős Gizit vagy Rózsa Sándort. Ambrus Attila példáját látva akár még közkedvelt celeb is lehet belőle, miután kiszabadult.

Mindazonáltal jobban jár mindenki, ha a Bróker Marcsi sorozatot fikcióként kezeli, és nem kezdi el találgatni, mi benne a valóságmorzsa.

Erős alkotógárda állt össze az idei ősz legjobban várt magyar sorozatához. Ditz Edit producer és férje, Geszti Péter neve összeforrt az igényességgel. A vezető író A nyomozót vagy a Terápiát is jegyző Gigor Attila. Herendi Gábort aligha kell bemutatni bárkinek, bár meglehetősen megosztó alkotó, az vitathatatlan, hogy számos közönségsiker fűződik a nevéhez. A másik rendező, Fazekas Máté Bence pedig olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint a Kilakoltatás vagy az Apám szíve.

A sorozat a végén kezdődik: tanúi lehetünk Bróker Marcsi letartóztatásának Belize-ben. Majd visszatérünk a kezdetekhez, a 90-es évek végére. Innentől a sorozat ide-oda ugrál a két idősík között, míg nem a sorozat végén össze nem találkozik a kettő.

A 90-es évek végén Marika (Bacskó Tünde) immár 25 éve dolgozik egy karcagi bankfiókban. Amikor az igazgató nyugdíjba megy, mindenki arra számít, hogy Marikát nevezik ki a helyére. Ám ahogy ilyenkor lenni szokott, inkább egy külső embert hoznak, a csinos, fiatal ám okos és agilis Angélát (Szilágyi Csenge).

Marika érthetően búskomorságba esik, amiért így átléptek rajta, főleg, mikor a fiatal kolléganő ahelyett, hogy előadná a saját ötleteit, Marikától várja az újító javaslatokat. Marika frusztrációját fokozza, hogy a családja többi tagja mind épp az álmait próbálja megvalósítani. Férje, Feri (Thuróczy Szabolcs) lángossütőt üzemeltet, lánya, Csilla (Tóth Zsófia), kozmetikai szalont nyitott. Fia, Norbi (Martinovics Máté) még érettségi előtt van, és futballistának készül – bár később kiviláglik, hogy ez sokkal inkább az apja, Feri álma, mint az övé.

Marika úgy érzi, mindenki azt várja, hogy a fix állásával és fizetésével biztosítsa a családnak a stabil hátteret azért, hogy mindenki más úgy élhesse az életét, ahogy tetszik. Pedig neki is vannak álmai: valaha stewardess szeretett volna lenni. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmond a bankban, hitelt vesz fel és Kunviator néven utazási irodát nyit.

Csak hogy a kezdeti lendület gyorsan elakad. Norbi komolyan megkárosít egy helyi üzletembert, Kálmánt (Anger Zsolt), és hogy elkerüljék a feljelentést, Marikának a teljes kezdőtőkéjét oda kell adnia a férfinak. Ráadásul azzal kell szembesülnie, hogy az utazásai senkit nem érdekelnek. Bár a régi ügyfelei felkeresik új irodájában, de csak azért, mert mind azt szeretné, ha a befektetéseiket továbbra is Marika kezelné.

Az asszony eleinte hárítja, hiszen nincs engedélye ilyen tevékenységre, és az önbizalma sem elég nagy.

Ám amikor azzal kell szembesülnie, hogy teljesen csődbe megy – minden értelemben –, ha nem sikerül tőkét szereznie, beadja a derekát.

Persze szó sincs arról, hogy bárkit meg akarna károsítani: mindent precízen könyvel, szerződést ír az ügyfelekkel, a rábízott pénzt valutába fekteti, és ígéretéhez híven, a bankinál sokkal kedvezőbb kamatokat biztosít. Egészen addig, amíg el nem következik az első pénzügyi válság, amikor a bizalmukat vesztett ügyfelek egyszerre akarják kivenni a tőkéjüket. Marika régi szerelme, a gazdag vállalkozó, Gyula (Terhes Sándor) bíztatására úgy dönt, kihasználja azt a bizalmi tőkét, amit 25 év alatt szerzett Karcagon, és meggyőzi az embereket, hogy hagyják nála a pénzüket.

Innentől egyre többet kockáztat, kezd ráérezni az édes élet ízére. A városban is egyre nő a befolyása, részesedést szerez a helyi kábel tévéből, lekenyerezi a polgármestert, Sándort (Ficzere Béla), mindenki a tenyeréből eszik. De meddig lehet ezt folytatni? Marika minden krízis helyzetre azt mondja: "Megoldom!" És részben tehetségének, részben szerencsének, részben befolyásos barátoknak köszönhetően sokáig tényleg megússza a meredek szituációkat.

Miután ismerjük a sztori végét, az izgalmat nem az adja, hogy mi fog történni, hanem mikor és hogyan jutunk el odáig. Egyfajta Colombo dramaturgia: végig tudjuk, ki a bűnös, csak azt nem, hogy fog lelepleződni. Kicsit a Totál szívás is eszünkbe juthat, hisz itt is azt láthatjuk, hogy csúszik egy alapjában véve jóravaló, semmi rosszat nem akaró ember egyre mélyebbre a bűnben.

A Bróker Marcsi nagyon profin összerakott sorozat, és szórakoztató is, ugyanakkor néha az az érzésem, túlságosan rutinból készült. A szerzőknek a kisujjában van a forgatókönyvírás, viszont éppen ezért nagyon sok a panelmegoldás.

Ettől pedig sokszor kiszámíthatóvá válik a történet, és nem csak azért, mert tudjuk, hogy a végén Bróker Marcsit le fogják csukni.

Amikor például az elején Marika megérkezik a bankba, és csodálkozva szembesül az új, fiatal kolléganővel, Angélával, azonnal tudhatjuk, hogy Marika nem fogja megkapni az igazgatói kinevezését. Vagy amikor a lánya, Csilla észreveszi, hogy valaki lopja a hajfestéket a szalonból, nyilvánvaló, hogy ennek hamarosan jelentősége lesz.

Ugyanakkor vannak nagyon szépen felépített pillanatok is. Például amikor több részen keresztül várjuk, hogy mikor találkozhat az immár letartóztatot Marcsi a családjával, és ők hogyan fogadják majd.

A karakterek elég jól ki vannak dolgozva, a legkisebb epizódszereplő is próbál több lenni egyszerű, kétdimenziós papírfiguránál. Amihez persze kellenek a remek színészek is, akiknek a játéka sok esetben – nyilván szándékosan – a profi és a civil szereplő határán mozog, ami valahogy hihetőbbé teszi az egészet.

Két nagyon finom, érzékeny alakítást láthatunk. Az egyik a főszereplő, Bacskó Tünde, akinek szívből kívánom, hogy meghozza ez a sorozat a kiugrást, mert kiváló színésznő, és izgalmas lenne látni, mire képes más típusú szerepekben. Az ő megformálásában Bróker Marcsi nem egy megátalkodott bűnöző, hanem egy gyarló, sokszor önmagát is becsapó, hús-vér nő. Anya, feleség. Egy olyan ember, akin kicsit átlépett a történelem, aki még abban szocalizálódott, hogy ha jó vagy és szorgalmasan dolgozol, akkor szép lassan felérhetsz a szamárlétra tetejére. Csakhogy közben megváltozott a világ, és kiadták a jelszót: fiatalítani kell. Bróker Marcsi lehetne akárki, aki néhány rossz döntés és kísértés hatására rossz irányba indul. Lehetne a szomszédunk, a kolléganőnk, az anyukánk.

A másik alakítás, amit kiemelnék, Thuróczy Szabolcsé. Szabolcs az egyik legtöbbet foglalkoztatott színészünk, nagyon ismert, nagyon népszerű, és lássuk be, sokszor nagyon hasonló szerepeket osztanak rá. Ő a hőbörgésre hajlamos, kicsit vagy nagyon alkoholista, erőszakos, de azért szerethető családapa. Thuróczy mégis képes mélységet vinni a sablonokba. Amikor az ember azt várná, hogy robbanjon, visszakapcsol, és ettől sokkal nagyobb feszültséget teremt. Az pedig, ahogy a feleségét a börtönben meglátogató, időskori Ferit játssza, annyira finom, hogy szavakat sem találok rá. Bacskó és Thuróczy olyan kémiát teremt az idősödő házaspár között – akik a beszélőn épp csak egymás kisujját érinthetik meg –, am igazán különleges.

A Bróker Marcsi fő kérdése, amit el kell döntenünk magunkban, hogy mi az, ami még megbocsátható akár magánéleti, akár társadalmi szinten.

Sokszor volt az az érzésem, hogy a sorozat nagyon relativizálni próbálja Bróker Marcsi bűneit, és bár nyilván nem menthetőek fel az ügyfelei sem, akik kapzsiságtól vezetve, a nagyobb hozam reményében vitték hozzá a pénzt "okosba", nem pedig a bankba, azért alapvetően ők mégiscsak áldozatok.

A sorozat nagy erénye a korábrázolás, ami a zenék kiválasztásánál kezdődik. Elhihetitek, hogy nem vagyok, és soha nem is voltam különösebben nagy rajongója sem a Carpe Diemnek, sem az Animal Cannibalsnak.

Mégis, amikor az első rész elején meghallottam az Álomhajót, olyan volt, mint egy régi ismerőssel találkozni.

Mondjuk egy olyan osztálytárssal, akivel régen utáltátok egymást, és most mégis örültök, ha összefuttok. Instant odavarázsolta az ezredforduló hangulatát, és a készítők gondosan ügyeltek rá, hogy a korszak benne legyen minden díszletben és kellékben is. Szóval a hozzám hasonló X-eknek már csak nosztalgiából is érdemes megnézni a 6 epizódos minisorozatot.

A színészekre nem lehet panasz, mindenki hozza, amit kell. A rendezők jó érzékkel vegyítettek az ismeretlenebb szereplők közé ismerős arcokat. Cseke Katinka a városi tévé vezetőjének szerepében vagy Rezes Judit mint ügyvéd üdítő színfolt, akárcsak a Kálmánt alakító Anger Zsolt vagy a polgármester bőrébe bújt Ficzere Béla, akit szerencsére egyre többet láthatunk egyre nagyobb szerepekben a tévében és a filmvásznon. Kicsit sajnálom, hogy a Norbi barátnőjét, Anitát játszó Mosolygó Sárának nincs igazán lehetősége megmutatni, mit tud. Az esetek többségében a háttérben van, alig mond néhány szót.

De még így is képes érzékeltetni azt a lelki változást, ami a gimnazista lányból időközben édesanyává érő nőben végbement.

Bróker Marcsi története egyelőre csak az RTL+ premiumon streamelve érhető el. Akinek van lehetősége, mindenképpen nézzen bele, szerintem ott fog ragadni, de reméljük, hogy idővel a tv programban is találkozhatunk vele.


Link másolása
KÖVESS MINKET: