KULT
A Rovatból

Az 1917 lett a legjobb dráma, Sam Mendes a legjobb rendező a Golden Globe-on



A legjobb forgatókönyv

Quentin Tarantino (Volt egyszer egy Hollywood)

Steven Zaillian (Az ír)

Noah Baumbach (Házassági történet)

Bong Joon Ho, Han Jin Won (Élősködők)

Anthony McCarten (A két pápa)

A legjobb animációs film

A hiányzó láncszem

Jégvarázs 2

Így neveld a sárkányodat 3.

Az oroszlánkirály

Toy Story 4

A legjobb idegen nyelvű film

Élősködők - Dél-Korea, Bong Joon Ho

Portré a lángoló fiatal lányról - Franciaország, Céline Sciamma

The Farewell - Egyesült Államok, Lulu Wang

A nyomorultak - Franciaország, Ladj Ly

Fájdalom és dicsőség - Spanyolország, Pedro Almodóvar

A legjobb eredeti filmzene

Hildur Guðnadóttir (Joker)

Alexandre Desplat (Kisasszonyok)

Randy Newman (Házassági történet)

Thomas Newman (1917)

Daniel Pemberton (Árva Brooklyn)

A legjobb betétdal

I'm Gonna Love Me Again, Elton John, Bernie Taupin - Rocketman

Beautiful Ghosts, Andrew Lloyd Webber, Taylor Swift - Macskák

Into the Unknown, Kristen Anderson Lopez, Robert Lopez - Jégvarázs 2

Spirit, Timothy McKenzie, Ilya Salmanzadeh, Beyoncé - Az oroszlánkirály

Stand Up, Joshuah Brian Campbell, Cynthia Erivo - Harriet

Televízió:

Legjobb sorozat (dráma)

Utódlás (Succession)

The Crown

Megszállottak viadala (Killing Eve)

The Morning Show

Hatalmas kis hazugságok (Big Little Lies)

Legjobb vígjáték/musical sorozat

Fleabag

Barry

A Kominsky-módszer (The Kominsky Method)

The Marvelous Mrs. Maisel

A politikus (The Politician)

A legjobb minisorozat/tévéfilm

Csernobil

A 22-es csapdája (Catch 22)

Fosse/Verdon

A legharsányabb hang (The Loudest Voice)

Unbelievable

A legjobb színésznő (drámai sorozat)

Olivia Colman (The Crown)

Nicole Kidman (Hatalmas kis hazugságok)

Reese Witherspoon (The Morning Show)

Jennifer Aniston (The Morning Show)

Jodie Comer (Megszállottak viadala)

A legjobb színész (drámai sorozat)

Brian Cox (Utódlás)

Kit Harington (Trónok harca)

Rami Malek (Mr. Robot)

Tobias Menzies (The Crown)

Billy Porter (Póz)

A legjobb színésznő (minisorozat/tévéfilm)

Michelle Williams (Fosse/Verdon)

Kaitlyn Dever (Unbelievable)

Joey King (A tett)

Helen Mirren (Nagy Katalin)

Merritt Wever (Unbelievable)

A legjobb színész (minisorozat/tévéfilm)

Russell Crowe (A legharsányabb hang)

Christopher Abbott (A 22-es csapdája)

Sacha Baron Cohen (The Spy)

Jared Harris (Csernobil)

Sam Rockwell (Fosse/Verdon)

A legjobb színésznő (vígjáték/musical sorozat)

Phoebe Waller-Bridge (Fleabag)

Christina Applegate (Dead to me)

Rachel Brosnahan (The Marvelous Mrs. Maisel)

Kirsten Dunst (On Becoming a God in Central Florida)

Natasha Lyonne (Russian Doll)

A legjobb színész (vígjáték/musical sorozat)

Ramy Youssef (Ramy)

Bill Hader (Barry)

Ben Platt (The Politician)

Paul Rudd (Living with Yourself)

Michael Douglas (A Kominsky-módszer)

A legjobb női mellékszereplő - minisorozat vagy tévéfilm

Patricia Arquette (A tett)

Helena Bonham Carter (The Crown)

Toni Collette (Unbelievable)

Meryl Streep (Hatalmas kis hazugságok)

Emily Watson (Csernobil)

A legjobb férfi mellékszereplő - minisorozat vagy tévéfilm

Stellan Skarsgård (Csernobil)

Alan Arkin (A Kominsky-módszer)

Kieran Culkin (Utódlás)

Andrew Scott (Fleabag)

Henry Winkler (Barry)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: