Éppen a születésnapomon, szeptember 30-án kerül a magyar mozikba a legújabb James Bond-film, mely a Nincs idő meghalni címet kapta.
Ahogy beültem a moziba, azon gondolkodtam, miért is vagyok itt tulajdonképpen – már azon kívül, hogy ezért fizetnek. Nagy a kísértés, hogy a szofisztikált értelmiségi pózából, finoman eltartott kisujjal fintorogjunk az efféle csihi-puhi filmekre, de bevallom, nekem ez nem megy. Olykor szívesen beülök rájuk, és képes vagyok 2 órán keresztül hagyni, hogy szórakoztassanak.
Talán azért, mert James Bond ugyanúgy a gyerekkorom része, mind Piedone, vagy Lütyő őrmester. Persze a James Bond-filmek sokat változtak – ahogy maga James Bond is. Én még Sean Connery-n és Roger Mooron szocializálódtam, meg egy picit Pierce Brosnanen.
Így már érthetőbb, miért vártam a vetítést. Daniel Craigre is kíváncsi voltam. Emlékszem, amikor átvette a stafétát Brosnantől, sokan kritizálták a filmalkotók választását.
Craig azonban kiváló színész és tökéletes Bond. Egy pillanatra sem okozott gondot elfogadnom, hogy ő a 007-es ügynök.
Nagyon nehéz a filmről írni, mert szigorú spoilertilalom van érvényben. Annyit talán azért el lehet árulni, hogy mindenki kedvenc titkosügynöke komoly dilemmák elé kerül: meg kell küzdenie magánéleti problémákkal, meggyűlik a gondja a helyére pályázó feltörekvő tehetségekkel, és kis híján sikerül a CIA-t és a brit titkosszolgálatot is összeugrasztania. Megvan minden, ami elengedhetetlen egy Bond-filmben: csábos nők, lövöldözés, menő kocsik, szép helyszínek, gonosz orosz tudós.
Na és kiváló színészek. Visszatér az előző filmekben megismert Madeleine, azaz Léa Seydoux, aki Enyedi Ildikó A feleségem történetében megmutatta, milyen szenzációs „komoly” filmben is. Míg régen Ursula Andress volt a Bond-lány archetípusa – szép, szexi, lehetőleg minél kevesebb ruhában –, addig Madeline összetett személyiség, akinek a múltjáról is sok minden kiderül. Úgy általában elmondható, hogy mostanra sokat fejlődtek a női karakterek. Még Miss Moneypenny is kilépett az írógépe mögül, és egyszerű, James Bondért epekedő titkárnőből aktív szereplővé vált, aki van olyan keménykötésű, mint bármelyik akciósztár.
Judi Dench már csak festmény formájában jelenik meg az egyik snittben, hisz a helyét még a Skyfallban új „M” vette át Ralph Fiennes személyében. Bevallom, bármilyen remek színész, az ő esetében nehezemre esett nem Voldemortot látni magam előtt.
Léa Seydoux mellett a legjobban Rami Malekre voltam kíváncsi. Nagyon féltettem, hogy örökre Freddie Mercury marad. De Lyutsifer Safinként minden aggodalmamat eloszlatta, a Bond-széria egyik legjobb főgonosza.
Az talán nem számít spoilernek, ha elmondom, hogy ez szerintem minden idők egyik legkomorabb Bond-filmje. Akik szeretik a drámai fordulatokat, nem fognak csalódni, ez a film bővelkedik bennük.
Nem hibátlan film, vannak benne számomra érthetetlen mozzanatok, amikor azt éreztem, az alkotóknak egyszerűen nem jutott eszébe semmi jó, valahogy megoldották, hogy tovább rugdossák a cselekményt.
Az elmúlt években sok találgatás napvilágot látott őfelsége titkosügynöke sorsáról. Csak annyit mondhatok erről, hogy számomra egyvalami biztossá vált: a 007-es élt, él és élni fog...
Éppen a születésnapomon, szeptember 30-án kerül a magyar mozikba a legújabb James Bond-film, mely a Nincs idő meghalni címet kapta.
Ahogy beültem a moziba, azon gondolkodtam, miért is vagyok itt tulajdonképpen – már azon kívül, hogy ezért fizetnek. Nagy a kísértés, hogy a szofisztikált értelmiségi pózából, finoman eltartott kisujjal fintorogjunk az efféle csihi-puhi filmekre, de bevallom, nekem ez nem megy. Olykor szívesen beülök rájuk, és képes vagyok 2 órán keresztül hagyni, hogy szórakoztassanak.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.
Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.
A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.
A La Repubblica információi szerint
az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.
A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.
A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.
Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.
Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.
A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.
A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.
Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.
A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.
Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.
Az érdeklődők a bemutatón láthatták
a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.
Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):
Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.
Az érdeklődők a bemutatón láthatták
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!
Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.
A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.
S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.
Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.
Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.
Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.
A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).
Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.
Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.
Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.
A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.
Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.
E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.
Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.
A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.
S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!