KULT
A Rovatból

A legjobb rossz színészek - Steven Seagaltól Chuck Norrisig

Imádjuk őket, de nem az alakításaik, hanem önmaguk miatt.


Mint minden vicces listát, ezt is csak annyira kell komolyan venni, mint mi, azokat a színészeket és művészeket, akiket megemlítünk. Mindannyiunknak vannak kedvenc filmjei tőlük, és pályájuk során voltak hiteles pillanataik - azonban egy zseniális színésztől az különbözteti meg őket, hogy nincs sok arcuk, nem is mindig hisszük el nekik, amit a mimikájukkal közvetíteni próbálnak, és sokszor ismétlik önmagukat, mind játékukat, mind filmjeik zsánerét-sztoriját illetően. De azért nagyon komáljuk őket.

Steven Seagal

Ha van valaki, akiről a leghíresebb "mindig ugyanolyan arcot vág"-mém a legnagyobb internetes körutat járta be, az biztosan a veterán Seagal, akibe gyerekkoromban anyukám egyik munkatársa őrülten szerelmes volt és igazi jópasinak számított. A mai napig forgat, csak egy ideje már szokásos megemberesedett alkatával, körszakállal, de a tőle jól ismert állhatatos elszántsággal markolja a pisztolyt.

Chuck Norris

Ki a másik szuperhéró, akit nem kell bemutatni, és csak azon csodálkozunk, hogy a koronavírus ellenszerét nem ő fejlesztette ki (vagy még nem árulta el). Norris, a világ megmentője, akiről második évtizede készülnek mémek, vidók, viccek. A Seagalhoz hasonlóan komoly ábrázatú akciószínész többnyire B-filmjeiben a harcművészetet keveri a fegyverhasználattal, és mindenhez nagyon jó pofát vág. Ismertetőjegye: Chuck Norris. Amúgy vele együtt Stallone kivételével az összes Expendables-veterán szerepelhetne a listánkon.

Top 10 Chuck Norris Moments

Top 10 Most Hilarious Chuck Norris Moments of All Time Subscribe http://goo.gl/Q2kKrD From his iconic fight with Bruce Lee in the 70s, to his countless outra...

Quentin Tarantino

Tarantino zseniális rendező, rendezőként és forgatókönyvíróként évtizedek óta az egyik legeredetibb alkotónak számít világszerte. Ugyanez nem mondható el róla színészként. De mindenkinek vannak gyengeségei, neki ez a szereplés vágya, csakhogy amikor színészként megjelenik a vásznon, az valahogy nem tud nem vicces lenni. Ez amúgy azért van, mert nem jó színész, de mivel jó rendező, mindig olyan szerepet oszt magára, ami abszolut illik az antiszínész jelenlétéhez, s ilyenformán egy kis mozis kikacsintás is. Leghíresebb szerepe természetesen a Ponyvaregénybeli, fürdőköpenyes Jimmie, akit ha meglátunk, nem tudjuk komolyan venni, mégis túltolt ripacskodásával valahogy belesimul a film félig vígjátéki stílusába.

Taylor Lautner

Szegény Lautnert még hosszú hajjal ismerte meg a nagyközönség az Alkonyat-filmek Jacobjaként, mint indián vért, aztán lett belőle vérfarkassá változott fiú. És ahogy laposodott az Alkonyat-franchise, úgy lett nyilvánvaló az is, hogy Lautner sokkal többet itt nem csinál, mint epekedik és haragosan néz, vagy épp haragosan epekedik, vagy epekedve haragszik. Azóta nem igazán megy a karrierje, közepes tévés produkciókban játszott.

Charlie Sheen

Legyünk gonoszak? Nem leszünk, mert Sheenben épp kreténsége miatt van valami szerethető, meg a magánéletben amúgy is van elég baja (pl. AIDS-es). Az viszont biztos, hogy totálisan hiteltelen, és csakis akkor nem, ha önmaga apatikus, nőfaló, alkoholista, arrogáns énjét játssza, amit a Két pasi, meg egy kicsi című sitcom jól ki is aknázott (aztán jól ki is rúgták a sorozatból elviselhetetlen viselkedése miatt, sőt, Chuck Lorre kreátor bosszúból még meg is "ölte" a sorozatban, kegyetlenül írta ki belőle).

ú

Jason Mewes

Ő egy igazán érdekes figura, mert úgy lett híresség és egy időben kultfigura, hogy igazából picit sem jó színész. A titka annyi, hogy nagyon hitelesen tudja saját magát adni, de igazából rettenetesen ripacs, ennek ellenére mégis szerethető, amit csinál. Kevin Smith első rendezése, a Shop-stop igazi kultfilm lett, az általa játszott Jay pedig igazi kultfigura a Smith által játszott Néma Bobbal együtt. Annyira, hogy Smith még több másik filmet áldozott ugyanennek a két karakternek (Dogma, Jay és Néma Bob visszavág stb.), s még 2009-ben is kijött egy Jay és Néma Bob reboot című filmmel. Mewes pedig mindig ugyanazt a nagypofájú csávót hozza és ezzel biztosra megy.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Nem látok jönni egy szebbik világot, itt ti loptátok el tőlünk a jövőt” – újabb rendszerkritikus dalt írt Mehringer Marci, Puzsér Róbert is szerepel a klipben
A kritikus egy közmédiás szerkesztőt alakít a klipben. A dalhoz Petőfi klasszikusa adta az ihletet a fiatal zenésznek.


Új dallal jelentkezett Mehringer Marci. A fiatal zenész néhány hónapja adta ki a Szar az élet című, rendszerkritikus dalát, ami hatalmas visszhangot váltott ki.

Mehringer ezúttal is hasonló szerzeménnyel állt elő. A Szeptember végén (stressz) című dal szintén a mai fiatalok gondolatairól szól, és a zenész azt szerette volna, hogy a magyar valóságot tükrözze egy olyan szemszögből, ami minden korosztálynak ismerős lehet.

„Petőfi Sándor Szeptember végén című költeménye volt a kiindulópont, mert vannak érzések és gondolatok, amik évszázadokon át is relevánsak maradnak. Ezek azok, amik összekötnek minket, akár fiatalok vagyunk, akár idősebbek, egyszerűen generációkon keresztül összeköt mindenkit”

– mondja Mehringer a dalról, melynek klipjében Puzsér Róbert, Dietz Gusztáv és Füsti Molnár Éva is közreműködött.

Puzsérék a klipben a propaganda hatására egymástól egyre jobban eltávolodó családot alakítanak. Az énekes szerint a szám allegorikus látomás a mai Magyarországról: „a közmédia egyik szerkesztőjének történetén keresztül, aki a saját lelkiismeretével küzd, majd végül angyallá válik, hogy a magasból tekinthessen le az országra, amelyet addig a képernyő mögül formált.”

A dalban például ilyen sorok hallhatóak:

„itt összeomlik minden,

piros-fehér-zöld az ingem

forog a világ, elfolyik minden,

nekem tényleg senkim sincsen”

A refrén pedig így szól:

„nem nyílnak a völgyben a kerti virágok

nem zöldell a nyárfa az ablak előtt

nem látok jönni egy szebbik világot

itt ti loptátok el tőlünk a jövőt”

Mehringer Marcival a Szar az élet című száma után interjúztunk is. Akkor azt mondta, a pozitív fogadtatáson túl, sok negatív kommentet, sőt még fenyegető üzenetet is kapott a dal miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tarr Béla Krasznahorkai Nobel-díjáról: A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű
Az író és a filmrendező sokáig dolgozott együtt. Tarr Béla nagyon örül, hogy Krasznahorkai László megkapta a Nobel-díjat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



A Népszava telefonon érte utol Tarr Bélát, miután csütörtökön irodalmi Nobel-díjat kapott Krasznahorkai László. Tarr több Krasznahorkai-regényből is filmet készített, hosszú ideig dolgoztak együtt.

Tarr így fogalmazott:

„Nagyon örülök, hogy nyert, úgyhogy egyelőre mást nem tudok mondani. Hosszú éveken keresztül együtt dolgoztunk, és hogy nyert, hihetetlen nagy öröm.”

A rendező a Sátántangót és Az ellenállás melankóliáját is vászonra vitte, utóbbi Werckmeister harmóniák címen került a mozikba. Alkotótársi kapcsolatuk A torinói lóig (2011) tartott.

Arra a kérdésre, miként hatottak az író szövegei a filmekre, Tarr ezt mondta: „Nem konkrét szöveg segített, hanem az a pozíció, ahonnan a világot nézi, mert az univerzális. Abban tudott nagyon segíteni. De hát ez két külön nyelv, az irodalom és a film. A Sátántangót egy éjszaka alatt olvastam el, és rögtön tudtam, hogy ez egy remekmű.”

A magyar kormány és a hazai művészeti élet több szereplője is gratulált a friss Nobel-díjas írónak:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így ír a Nobel-díjas Krasznahorkai Lászlóról a világsajtó: Végtelennek tűnő mondatok, könyörtelen intenzitás
A legnevesebb médiumok is beszámoltak arról, hogy Kertész Imre után ismét magyar író nyerte az irodalmi Nobel-díjat. A BBC, a Guardian vagy a CNN is fő helyen hozta a hírt.


Mint megírtuk, csütörtök délután kiderült, hogy 2025-ben magyar író, Krasznahorkai László kapja az irodalmi Nobel-díjat. A Svéd Királyi Tudományos Akadémia közleményében megjelent hivatalos indoklás szerint a magyar író a díjat „lebilincselő és vizionárius életművéért” kapta, amely „az apokaliptikus terror közepette megerősíti a művészet erejét”.

A hírről természetesen a világ legnevesebb médiumai is beszámoltak online felületükön. A BBC azt hangsúlyozza, hogy Krasznahorkai Kertész Imre után a második magyar szerző, aki elnyerte ezt a rangos díjat. Megemlítik, hogy öt regényt írt, melyek közül kettőt emeltek ki: az 1985-ben kiadott Sátántangót, amelyből 1994-ben hétórás fekete-fehér film is készült Tarr Béla rendezésében; illetve a 2021-es Herscht 07769 című kötetet, amelyet nagyszerű kortárs német regényként jellemeztek a kritikusok.

A Guardian arról is ír, hogy Krasznahorkai számos más neves irodalmi díjat is elnyert már, köztük a Nemzeti Könyvdíjat (2019-ben), amely az Amerikai Egyesült Államok egyik legismertebb irodalmi díja, vagy a Nemzetközi Man Booker irodalmi díjat (2015-ben). Cikkük szerint a magyar szerző hosszú körmondatairól és "könyörtelen intenzitásáról" ismert, amely miatt a kritikusok Gogolhoz, Melville-hez és Kafkához hasonlítják. Azt is megemlítik, hogy Krasznahorkai karrierjét nagyban meghatározták az utazások is, hiszen a világ számos helyén járt: élt Németországban, Kelet-Ázsiában és az Egyesült Államokban is.

A CNN azt az érdekességet említette meg, hogy

amikor még Krasznahorkai műveiből csupán néhányat fordítottak le angol nyelvre, James Wood irodalomkritikus szerint ezek a kötetek olyanok voltak, mint a "ritka pénznemek".

Ebben a cikkben is szerepel, hogy Krasznahorkait a hosszú, kígyózó mondatok jellemzik, amelyek eredménye Szirtes György műfordító szerint „az elbeszélés lassú lávafolyama”.

A New York Times felidézte, a magyar szerző 2014-ben azt nyilatkozta a lapnak, hogy egy „abszolút eredeti” stílust próbált kialakítani:

„El akartam távolodni irodalmi őseimtől, nem szerettem volna Kafka, Dosztojevszkij vagy Faulkner valamiféle új verziója lenni.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Aktnaptárt készít Tóth Enikő új főszerepében - egy pikáns darab a Játékszín színpadán
A darab a bátorságról és egy női közösség erejéről szól, és a világ számos helyén színpadra állították már. De Tóth Enikő egy másik tabudöntögető színdarabban is játszik, ami a menopauzáról szól.


Tóth Enikő nagy dobásra készül: a Játékszín Naptárlányok című előadásának egyik főszerepét viszi, amelyben egy kisvárosi női közösség aktnaptárt készít egy nemes ügyért. „Van egy női közösség, amelynek tagjai egy nemes ügy mellett elindítanak valamit, és rendkívül bátor döntést hoznak a kissé színtelen kis életükben.” – mondta erről a Blikknek.

A Naptárlányok Tim Firth műve, amelyet egy valós történet ihletett: Angliában, Yorkshire-ben egy női klub tagjai jótékonysági aktnaptárt készítettek, hogy pénzt gyűjtsenek egy barátnőjük férje emlékére és a leukémiakutatás támogatására.

A darab a barátságról, a közösség erejéről, az önelfogadásról és a veszteség feldolgozásáról mesél, sok humorral és megható pillanattal.

A színpadi jelenetek a pikáns szituációkat játékosan, ízléssel oldják meg: a szereplők a „kényes” pillanatokban hétköznapi tárgyakkal – teáskannákkal, süteményekkel, virágokkal – takarják el magukat, miközben egyre nagyobb önbizalommal állnak ki az ügyük mellett. A történet a 2000-es évek elején bemutatott, nagy sikerű film után került színpadra a 2000-es évek végén, és azóta világszerte számos színház műsorán szerepelt.

A mi kis falunk című sorozatban Zömbiknét alakít Tóth Enikő a Menopauza című darabban is brillírozik, és erős visszajelzéseket kap a nézőktől.

„Nagyon sok nőnek hozott megkönnyebbülést, hogy például a menopauzáról beszélünk a színpadon, ráadásul humorral, öniróniával, de közben úgy, hogy belefacsarodhat az emberek szíve.

Sok hölgy mondta, hogy az előadás után a férje már jobban érti, miért volt olyan a változókorban, amilyen. A nők szemében meg azt a boldogságot látom, hogy megértve érzik magukat, van bennük egy felszabadult érzés” - fogalmazott Tóth Enikő a Blikknek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk