A legjobb esős filmjelenetek, hogy jobb hangulatba kerülj
Vigyázat, cikkünk egy csomó spoilert tartalmaz, lévén az esős jelenetek általában a filmek legkatartikusabb pontjai. Bár fogadni mernénk, hogy láttál jó párat ezek közül.
1. Négy esküvő és egy temetés
Hugh Grant ezzel a szereppel lopta be magát világszerte a nézők szívébe, s ennek az is volt az oka, hogy nagy találkozás volt ez közte, filmbeli karaktere és az önmagát a figurába keserű humorral beleíró Richard Curtis forgatókönyvíró között. A jelenetben is megmutatkozik a karakter bája, aki hebeg-habog, önironikus és mindent túlbeszél az egész filmben, itt a film végén például szerelmet vall, majd arra kéri a lányt, hogy ne menjen hozzá feleségül, és erre mondjon igent. Végül is érthető, hogy a sztori végére már elege lett a sok esküvősdiből.
2. A szív hídjai
Meryl Streep és Clint Eastwood fantasztikus párosa nagyot alakít Eastwood klasszikussá vált romantikus mozijában, melynek legszívszorítóbb jelenete ez. Eddigre már tudjuk, hogy Streep karaktere, a jóravaló háziasszony nem fogja otthagyni férjét és két kamaszkorú gyermekét Eastwoodért, a világjáró fotósért, akármennyire is végzetesen beleszerettek egymásba. De akkor is nagyon drukkolunk, hátha kiszáll az autóból az utolsó pillanatban és átül a férfiéba. Miközben tudjuk, hogy helyesen cselekszik.
3. A remény rabjai
Stephen King novellájából készült ez az emlékezetes mozi, ami évek óta vezeti az IMDb top 250-es listáját. Mindenki szívébe belopta magát Andy, az ártatlanul elítélt rab, aki megkísérli a lehetetlent és kiszökik egy szigorúan őrzött börtönből. Mindezt persze a legnagyobb viharban teszi, és a természet is a segítségére van benne. Igazi sokszornézős mozi.
4. Ének az esőben
Ezt a filmet senkinek sem kell bemutatni, és ezt a jelenetet sem. Gene Kelly pozitív személyiségétől, fülig érő vigyorától és szellemes koreográfiájától lesz olyan, ami igazán felejthetetlenné teszi az esőtáncot, amit egy szerelmi jelenet előz meg, tehát a főhősnek mindenképpen oka van arra, hogy vidáman térdig gázoljon a pocsolyába.
5. Álom luxuskivitelben
A Truman Capote regénye alapján készült film zárójelenete melodramatikus, ugyanakkor nagyon szép: Audrey Hepburn karaktere először még kidobja a macskát a taxiból, majd szomorúan végighallgatja a férfi vallomását, aki szereti, de dühös rá, amiért képtelen elköteleződni, majd amikor George Peppard figurája otthagyja a taxiban, gyötrődve felhúzza a gyűrűjét és az esőben bőrig ázva rohan vissza oda, ahol kidobta a cicát. Aztán persze csókolóznak. Mármint a férfi és ő.
6. Szerelmünk lapjai
Minden van ebben a jelenetben, ami egy igazán jó szerelmi kataklizmaszcénához kell: van benne szerelem, düh, felhánytorgatott sérelmek és elfojthatatlan szenvedély - de legfőképp eső. Képzeljük el ugyanezt a párbeszédet egy padon ülve a napsütésben: hát, nem ugyanaz. Ráadásul ha tudjuk, hogy Ryan Gosling és Rachel McAdams épp ennek a filmnek a forgatása közben jött össze, és épp úgy, hogy először utálták egymást - ez is hozzáad a műélvezethez.
7. A kárhozat útja
Paul Newman utolsó filmje méltó tisztelgés volt a színészóriás előtt és méltón vett tőle így búcsút a filmvilág. Sam Mendes 2002-es filmje igazi klasszikus noir, az alvilág figuráinak drámáit, bukásait énekli meg. Ez az esős jelenet a film csúcspontja, és érdemes elidőzni a képein. Nem véletlen, hogy a film egyetlen Oscar-díját Conrad L. Hall kapta a fényképezéséért.
8. Jurassic Park
Gyermekkorom egyik alap-moziélménye volt a Jurrasic Park, amiben dramaturgiailag kiemelt helyet kapott az a bizonyos vihar. Már Michael Crichton regényét olvasva is hátborzongva képzeltem el, milyen lehet a szereplők számára a totális kiszolgáltatottság egy szigeten, távol a civilizációtól, leállt elektromos autókkal és nem működő elektromos kerítéssel, végtelen esőben, éjszaka, amikor őskorból feléledt lények hada kavar körülöttük és nem tudhatják, mikor megy nekik egy szörnyeteg. Egyszerűnek tűnik, de nagyon ki van találva, és nagyon működik.
9. Hetedik
Ha esős filmekről van szó, az egyik alapdarab David Fincher klasszikussá vált thrillere, melynek atmoszféráját meghatározza a sötét vizuális világ, a szűk terek, a nedves utcák, ami tökéletes hátteret biztosít a szorongatott helyzetben létező főszereplőknek, illetve a borzalmas gyilkosságsorozatnak, amit csakis egy bomlott elme követhetett el. Az üldözési jelenetnek is külön ízt ad a tocsogás.