KULT
A Rovatból

6+1 folytatás, amit a Disney elsunnyogott

Sokszor próbálkozott a Disney is a világsikert aratott rajzfilmek folytatásával. De úgy tűnik, csak az első részek kaszáltak, mert a folytatást elsunnyogták.
Forrás: Toonsphere - szmo.hu
2018. december 03.



A Toonsphere Magyarország első számú, animációs sorozatokkal és filmekkel foglalkozó oldala, amely a friss hírek megírása mellett a szórakoztatásra is nagy hangsúlyt fektet. A szerzők pedig mindent tudnak a rajzfilmekről.

Cikksorozatunk egy korábbi részében felevenítettük az egeres stúdió néhány animációs projektjét, amelyek különböző okok miatt végül nem valósultak meg. Folytatjuk a Disney visszavont produkcióinak szemügyre vételezését, ezúttal az elkaszált folytatásokról lesz szó.

1. Dumbo kalandjai New Yorkban

Kezdjük is rögtön a Disney negyedik egész estés filmjének folytatásával, Dumbo II-vel. A hosszú füleivel repülni képes elefánt és egér barátja, Timothy 2001-ben tértek volna vissza egy VHS-re és DVD-re kiadandó filmben, ahol egy csapatnyi kölyökállattal közösen tévedtek volna el New Yorkban és próbáltak volna hazatalálni. A filmre visszatért volna Dumbo anyja és a beszélő mozdony, Casey Junior is, míg az új állatok közt lett volna Penny, a Dumbóra repülése miatt féltékeny strucc; Godfry, a csapat tagjainál idősebb víziló; Dot, a kíváncsi zebra; valamint Claude és Lolly, a sietős medvebocsok. Szerepelt volna egy sintér is, aki a csapat tagjaira vadászott volna, illetve kiderült volna, hogy mi történt Dumbo apjával.

A film rendezőjének Robert C. Ramirezt akarták, aki korábban a DreamWorks-nek készítette el a József, az álmok királyát, de később ő rendezte a 2004-es Clifford-filmet és a Cili seriff és a vadnyugat című Disney-sorozatba is besegített. A történetet maga az eredeti film írója, Joe Grant és a több klasszikussá vált Disney-filmért felelős Burny Mattinson (Aladdin, Mulan, Tarzan, Az oroszlánkirály, A szépség és a szörnyeteg) alkotta meg, de közreműködött a produkcióban Jeannie Roussel (Aladdin és a tolvajok fejedelme, Csingiling) és Sharon Morrill (Pán Péter: Visszatérés Sohaországba, Tigris színre lép) is. A produkció végül hasonló véget ért, mint a Hófehérke-spinoff a hét törpével: sokáig tolódott, míg végül a Disney animációs részlegének vezetőjévé választott John Lasseter kaszálta az ötletet. Azonban még 2001-ben a Dumbo DVD kiadásán megjelent egy rövid előzetes (alább), amelyben a készítők beszélnek a filmről, valamint egy jelenet képes forgatókönyve is (alább). Továbbá rajzok is nyilvánosságra kerültek.

VIDEÓK: a soha el nem készült Dumbo II.

2. Csodacsibét a Marsra

A legtöbb stúdióhoz hasonlóan a Disney-nek is vannak olyan filmjei, amelyeket jobbnak tartanak elfelejteni. Az egyik ilyen a 2005-ös Csodacsibe, amely a nem túl rózsás kritikák mellé még anyagilag is megbukott (150 millió dollárból készült, de Amerikában csak 135 milliót hozott). Pedig nagy reményeket fűzött a stúdió hozzá, hiszen emiatt kaszálták a Mulan rendezőjének szellemes történetét, az A Few Good Ghosts-ot, ráadásul még folytatást is terveztek Chicken Little 2: Mission to Mars címmel. Az eredeti filmben a kis Kotlik Csöpinek kellett megállítania egy félreértésből kialakult űrlényinváziót azzal, hogy hazajuttatják a náluk ragadt űrlénykölyköt a szüleinek. A folytatásban azonban most főhősünk ment volna a Marsra. A történet szerint ráadásul Csöpi szerelmi háromszögbe kerül gyerekkori barátjával, Tőkés Rucival és egy francia báránnyal, Raffaelával, ami miatt a csúnyácska Ruci megpróbál szebbé válni.

A produkcióról a storyboardot készítő Tod Carter (Zöldségmesék, A Tom és Jerry-show) mesélt még 2008-ban az Animated Views oldalnak, akit a filmet rendezni akaró Klay Hall (Repcsik, Csingiling és az elveszett kincs) bízott meg és állítólag teljesen szabad kezet adott neki. Carter Ruci átalakulásának storyboardját nyilvánosságra is hozta.

3. Macskarisztokraták Európa körül

És ha már Tod Carter: szintén ő készített képes forgatókönyvet egy másik elkaszált folytatáshoz, a Macskarisztokraták 2-höz. Annak története karácsonykor játszódott volna, amikor is a madame és a macskacsalád hajókirándulásra mentek volna, bejárva egész Europát. Ezúttal egy ékszertolvajjal kerültek volna összetűzésbe, aki ellopja a madame nyakékét is, míg az egyik kismacskának, Marie-nek szerelmi szál is jutott volna. A koncepciós tervek mellett a Dumbo II-höz hasonlóan itt is fennmaradt két storyboardos animáció, az egyik a film elejét (amikor kiderül, hogy Thomas O’Pamacska tengeribeteg), a másik pedig épp a végét mutatja, amikor elfogják az ékszertolvajt.

Carter szerint a film olyan lett volna, mint a Gyilkosság az Orient expresszen, csak a gyilkos nélkül, de elmondása szerint meglehetősen kevés időt kaptak Jim Kammeruddal (A róka és a kutya 2) a munkára a vezetőségtől, akik nem nagyon hittek abban, hogy a film megtalálná az érdeklődési körét. A premiert 2008-ra tervezték, és olyan szinkronhangok adták volna a karakterek hangjait, mint a Szörny Rt. Sully-ja, John Goodman és Micimackó hangja, Jim Cummings.

VIDEÓK: A macskarisztokraták tervezett epizódja

4. Roger nyúl újabb pácban

Vélhetően nem kell senkinek bemutatni Robert Zemecki (Vissza a jövőbe-trilógia) élőszereplős–animációs hibrid filmjét, az 1988-as Roger nyúl a pácbant, amelynek Steven Speilberg volt a producere. A firkanyúl és a Bob Hoskins alakította emberdetektív közös története nagy sikert aratott. A Disney tulajdonát képező Touchstone Pictures filmjében ráadásul nem csupán a legendás egér és társai szerepeltek, hanem láthattuk például Donald és Dodó kacsát közösen zongorázni. Természetesen ennek is terveztek folytatást Roger Rabbit II: The Toon Platoon, majd később Roger Rabbit II: Who Discovered Roger Rabbit címen.

A második rész előzményfilm lett volna, amely hat évvel az első film cselekménye előtt, 1941-ben kezdődött volna, Roger 18. születésnapján. Ekkor árulják el neki az őt felnevelő emberek, a farmer Randallsék, hogy valójában nem ők a szülei, az édesanyja hagyta őt náluk – és nem mellesleg egy rajzfilmfigura. Roger megkapja ajándékul tőlük jól ismert ruháját, majd elindul megkeresni az édesanyját. Útközben összefut egy Richie Davenport nevű sráccal, aki a sereget otthagyva színész akar lenni, így közösen folytatják útjukat Hollywood felé. A háborús időkben azonban gondjaik is adódnak Otto Greennel, a rádióvezetővel, aki valójában náciszimpatizáns és repülőmodelleket is készít, hogy később embereket robbanthasson fel. A vele való konfliktusok mellett láthattuk volna Roger és felesége, Jessica találkozását, aki itt még Green rádióműsorában dolgozik. A film természetesen rengeteg rajzfilmkaraktert felhasznált volna, többek közt Mickey-éken és Tapsi Hapsiékon kívül Foxi Maxit, Droopyt, Fakopáncs Fricit és Bakacsint, a jávorszarvast is.

A film első forgatókönyve 1989. május 22-én, a második pedig 1990. október 30-án készült el, írói Nat Mauldin (Barney Miller, Nagyon vadon, Dr. Dolittle), Tony Sheehan (Férjek gyöngye) és Jeff Stein (Mr. Belvedere). Azonban a karakter jogait részben birtokló Spielberg nem volt hajlandó támogatni a filmet a nácik szerepeltetése miatt. Az eddig felsorolt projekteknél jószerivel storyboardokból és az alkotók elbeszélésből nyerhettünk bepillantást a történetbe – azonban Roger nyúl tervezett legújabb kalandjának teljes forgatókönyvét nyilvánosságra hozták, amit a Mad Dog Moviesnak köszönhetően itt nézhettek meg. A folytatás terve 1997-ben merült fel ismét Where is Roger Rabbit? címen, amely akár DVD-re érkezhetett volna a mozivászon helyett, ebben Roger nyúl amnéziás lett volna. A zenét Alan Menkenre (A szépség és a szörnyeteg) bízták volna. Azonban ez a variáció se valósulhatott meg, ugyanis Spielberg ekkor már a DreamWorks Animationt irányította.

5. A kincses bolygó folytatása

Szintén terveztek folytatást a 2002-es A kincses bolygónak, amely Robert Louis Stevenson 1883-as klasszikusa, A kincses sziget scifi-köntösbe bújtatott változata. A film készítésével Jun Falkensteint (Scooby-Doo és az Arábiai Lovagok, Tigris színre lép) bízták meg, a forgatókönyvet pedig Evan Spiliotopoulos írta, aki a szintén elkaszált, a hét törpéről szóló filmen is dolgozott. A folytatás főszereplője ismét Jim Hawkins, aki ezúttal már az űrhajósok akadémiáján tanul. Itt ismerkedik meg Kate-tel, az akadémia egyik legjobb tanulójával és az elismert Blake admirális lányával. A diákok épp a legújabb hajó, a Century fedélzetén utaznak, amikor is egy kalóz, Ironbeard bandájával elfoglalja azt. Jake és Kate sikeresen kijutnak az elfoglalt hajóról és igyekeznek megállítani Ironbeardöt. Ám ehhez szükségük lesz egy másik kalóz segítségére, így Jack felkeresi az előző filmből visszatérő Long John Silvert.

A filmre a legtöbb szereplő eredeti hangja visszatért volna (Joseph Gordon-Lewitt mint Jim, Emma Thompson mint Amelia kapitány és Brian Murray mint Silver), míg a főgonosz hangját Willem Defoe (Pókember, Floridai álom) adta volna. A filmhez az Eels and Abandoned Pools nevű alternatív rockbanda énekesével, Tommy Walterrel is le akartak szerződni, hogy készítse el a film betétdalait. De aztán épp a film egyik szinkronfelvételén közölték a stábbal, hogy a folytatást elkaszálták. A 140 millió dollárból készült első film ugyanis hatalmas bukás volt, az Államokban mindössze 38 millió dollárt hozott össze, és még világviszonylatban is csak 109 milliót termelt. A második filmhez készült látványtervek elérhetőek itt.

+1 További elsunnyogott tervek...

A Disney filmjei közül ez az öt folytatás volt az, amiről a legtöbb információ fennmaradt. De persze nem csak ennyi tervük volt, hiszen majd’ minden filmjükhöz terveztek valamilyen folytatást, a legtöbbet pedig mozi helyett már DVD-re szánták. Ilyen lett volna A dzsungel könyve 3., amelyben Balut és Sír Kánt elfogják és egy orosz cirkusznak adják, a tigris pedig ennek következtében megbánta volna korábbi tetteit; a trójai háborút bemutató Herkules 2; a zenés részekből álló Fantázia 2006, amelyben ezúttal Minnie, Goofy és Pluto is szerepelt volna; vagy éppen a Szörny Rt. rendes folytatása, amelyben Mike és Sully az embervilágba kerülve keresik az elköltözött Boo-t. De szintén tervben volt a Szünet című sorozat előzményfilmje; a Pinokkió 2; az Aladdin 4; a legutóbbi elkaszált folytatás pedig a 3. Repcsik-film volt, amelyet a DisneyToon Studios idei bezárásával töröltek végleg.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk