Tabudöntögető történetekkel bontják az előítéleteket a Nyitottak vagyunk új kampányában
Azok, akik valamilyen szempontból hátrányosabb helyzetű csoportokhoz tartoznak általában ritkábban láthatóak a nyilvánosság előtt. Ezen szeretnének most változtatni. A Nyitottak vagyunk kampányát egy nagyszabású médiaösszefogás is támogatja, és a kezdeményezéshez munkáltatók is csatlakozhatnak. Azok történeteit, akik magukra ismernek, a szamitatorteneted.hu oldalon várják.
Az országos médiaösszefogás célja, hogy megmutassák, sokkal sokszínűbbek vagyunk - akik élünk és alkotunk -, mint ahogy a legtöbben gondolnánk. A kampányban olyan médiapartnerek vesznek részt és osztják meg a történeteket a Szeretlek Magyarországon kívül, mint a Forbes, a Marquard MédiátóL az evamagazin.hu és az Instyle a Ringier Axel Springer portfóliójából a Glamour, Kiskegyed, noizz.hu. Csatlakozott a dívány.hu, a Kreatív.hu, RTL Magyarország, a Humen Magazin, illetve a Comedy Central, az MTV, a Paramount Channel és a Spike tévécsatornák üzemeltetője a ViacomCBS.
Várják azok jelentkezését, akik saját bőrükön is megtapasztalták az előítéleteket nemi identitásuk, szexuális orientációjuk, etnikai hovatartozásuk, fogyatékosságuk, vagy más tényezők miatt. A kampányban az üzleti élet, sport, kultúra, vagy tudomány területéről mutatnak be történeteket és eredményeket, melyek a közösségre is hatással voltak.
Az elmúlt napokban érkeztek már történetek melyeket folyamatosan nyomon követhetsz a Nyitottak vagyunk social media csatornáin, valamint számos történet megtalálható lesz a mi felületeinken, illetve a csatlakozó médiapartnerek felületein is.
A kampánynak szomorú aktualitást ad a jelenlegi helyzet – számos kutatás szerint a koronavírus okozta krízis különösen súlyosan érinti azokat, akik eddig is hátrányos helyzetben voltak. Az OECD 2020-as kutatása bizonyítja, hogy Magyarország már így is sereghajtó például a kisebbségi csoportok lakhatását tekintve.
Nemzetközi és hazai kutatások bizonyították, hogy akik valamilyen kisebbségi csoporthoz tartoznak, vagy hátrányos helyzetben vannak – kevésbé láthatóak, eredményeik, sikereik kisebb visszhangot kapnak. Ez forrása lehet az előítéletek növekedésének, azok pedig akik hasonló háttérrel rendelkeznek, kevesebb lehetőséget, borúsabb jövőképet láthatnak maguk előtt. Ezen szeretne változtatni a Számít a történeted kampány.
A szolidaritást erősíteni különösen fontos, ennek pedig az egyik első lépése, hogy észrevesszük egymást és nyitottak vagyunk egymásra.
A kampányhoz várják olyan cégek, szervezetek csatlakozását is, akik saját körükben, kollégáik között kezdenek a történetek gyűjtésébe vagy a kampány terjesztésével állnának a kezdeményezés mellé. Ez fontos lépés lehet a nyitott, befogadó szervezeti kultúra fenntartásában, különösen olyan helyzetben, amikor sokan hónapokig nem tudnak személyesen találkozni egymással.
A Számít a történeted kampányt Farkas Franciska színésznő, roma aktivista nyitotta meg kisfilmjével, a történeteket már várják a szamitatorteneted.hu oldalon. Szintén a Nyitottak vagyunk honlapján, valamint a kampányban résztvevő médiapartnerek felületein olvashatod majd a beérkezett, inspiráló történeteket.