KÉK HÍREK
A Rovatból

Nagy vitát kavart Tarlós terve a bicikliutakról

Az I bike Budapest egyenesen hadüzenetként értelmezi az utasítást, a felvonulásuk tüntetésbe is fordulhat.


Nagy vitát kavaró fotót tett közzé a biciklis felvonulásokat szervező I bike Budapest Facebook-oldalán. A szervezet megszerzett ugyanis egy öt pontból álló főpolgármesteri utasítást, amely a budapesti bicikliutak felülvizsgálatát tartalmazza.

Az utasítás szerint

"
nem prioritás az A-ból B-be legrövidebb elv.

A második pont a forgalommal párhuzamosan közlekedő bringásokról szól, nekik ezentúl nem lenne külön kerékpárnyom. A Tarlós István által jegyzett utasítás további három pontja a kerékpárutak felülvizsgálatáról szól. A jövőben így csak akkor lehetne egyirányú utcában forgalommal szemben menni, ha nincs baloldali parkolás, illetve a buszsávokban sem lehet majd csak úgy kerekezni. Például ha van bicikliút a járdán, akkor megszüntetik a buszsávban való párhuzamos közlekedést.

kerekpar_2

Az I bike Budapest Facebook-oldalán azt írja, hogy szerintük Tarlós István

"
Beszüntetne mindent, ami a programjában volt, és ami élhetőbbé teszi Budapestet.

A szervezet nem tartja helyesnek ezt az eljárást, szerintük ugyanis ez a biciklis jogok megnyirbálása és az eddigi fejlesztések visszaépítése lenne.

asp_620_merenyi_5

Az ügyben megszólalt Tarlós István is, aki az Indexnek nyilatkozva elmondta, hogy nem szüntetik meg az eddigi bicikliutakat, csak ésszerűsítenek ott, ahol kell. Ezzel szemben az I bike Budapest egyenesen hadüzenetként értelmezi az utasítást, ezért az április 23-ra tervezett biciklis felvonulást egyben demonstrációként is meghirdetik, ahol tiltakozni akarnak a főpolgármester döntései ellen.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye

Válasz a biciklistáknak

Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már Btk. határát súroló rágalmak olvashatók.

A főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését. Még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról.

Felesleges és elítélendő hamis képek terjesztésével, gátlástalan agresszivitással hergelni a közvéleményt. 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta!

A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával. Külön kérdés, hogy vezetői értekezletek jegyzőkönyvei napok alatt internetes újságokhoz kerülnek – némelyik azonnal átértelmezi azokat -, de a Városháza visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Tragédia a csongrádi tanyán: fegyverrel játszó kisfiú lőtte hasba a testvérét
Az ügyészség szerint a szülők hónapokon át engedték gyermekeiknek a fegyverek használatát. A 12 éves sérült fiú életét orvosok mentették meg, a szülőket börtön fenyegeti.


Vádat emeltek egy párral szemben, akik engedték, hogy gyermekeik lőfegyverrel játszanak, és egyikük véletlenül hasba lőtte testvérét - tájékoztatta a Csongrád-Csanád Vármegyei Főügyészség helyettes szóvivője szerdán az MTI-t.

Grósz Tamás közölte, a párt kiskorú veszélyeztetésének bűntettével és más bűncselekményekkel vádolják.

A család Csongrád-Csanád vármegyei kis faluban található tanyáján két puskát is tartottak. A szülők a vádirat szerint rendszeresen megengedték 9 éves és 12 éves gyermekeiknek, hogy a fegyverekkel egyedül játszanak. 2024 szeptemberében, miközben a gyerekek célba lövést gyakoroltak,

egyikük véletlenül hasba lőtte testvérét. A 12 éves kisfiú életveszélyes sérülést szenvedett.

Az ügyészség arra az esetre, ha a terheltek beismerik bűnösségüket és lemondanak tárgyalásról való jogukról, velük szemben három és fél év börtönbüntetés kiszabását indítványozza - tudatta az ügyész.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
Arra ébredt egy zombai férfi, hogy az ágyból a nő, az udvarról a kocsija tűnt el - nemsokára mindkettő előkerült
A nő hajnalban ült be ismerőse kocsijába, és bár el tudott indulni, az autó 15 méter után oldalára dőlt. A rendőröknek maga vallotta be, hogy ő vezette a járművet.


Kedden kora reggel egy zombai férfi fordult a rendőrséghez, mert eltűnt a testvére tulajdonában álló, de nála lévő autó, írja a police.hu. A bejelentő elmondta, hogy egy nő ismerőse töltötte nála az estét, aki még zenét hallgatott, amikor ő már lefeküdt.

Hajnalban az édesapja ébresztette, mert az autót az utcán látta, oldalára borulva, betört hátsó szélvédővel.

Ekkor vette észre, hogy a vendége sincs a házban, telefonon sem tudta elérni, így hívta a rendőröket. A bonyhádi járőrök szemlét tartottak, közben pedig előkerült a nő is, aki elismerte, hogy ő vezette az autót. Elmondása szerint az ajtók nyitva voltak, a kulcsot pedig könnyen megtalálta. Megpróbált megfordulni, de felborult, majd gyalog indult tovább.

Kiderült, hogy nincs jogosítványa, ezért az autó önkényes elvétele miatt bűntett gyanújával hallgatták ki, az engedély nélküli vezetés miatt pedig szabálysértési eljárás keretében őrizetbe vették.

A rendőrség arra kéri az autósokat, hogy a járműveiket mindig zárják le, és ne hagyják benne a kulcsot, ezzel is megelőzve a hasonló eseteket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Nem lesz esélyük a gyorshajtóknak, komoly változás várható
Fél év alatt 150 ezernél is több gyorshajtást mértek a fővárosban, ami 7 milliárd forint bírságot hozott a kasszába. Volt, aki 50 helyett 158-cal száguldott, ő sem úszta meg.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Egy autós csaknem félmillió forintos büntetést kapott, miután az Üllői út IX. kerületi szakaszán 50-es táblánál 158 km/órával hajtott. A traffipaxok több hasonló esetet is rögzítettek: a III. kerületi Szentendrei úton 147 km/órás, a Váci út XIII. kerületi részén 134 km/órás, a Ferihegyi repülőtérre vezető úton 135 km/órás, a 6-os főút XXII. kerületi szakaszán pedig 60 helyett 153 km/órás sebességet mértek.

A fővárosban működő 26 új sebességmérő kamera fél év alatt több mint 7 milliárd forintnyi bírságot hozott, ami napi átlagban 38,8 millió forintot jelent.

Az Országos Rendőr-főkapitányság közlése szerint 2025 első hat hónapjában összesen 145 769 gyorshajtást rögzítettek ezek az eszközök.

Az ORFK és a Főpolgármesteri Hivatal megerősítette, hogy

a közlekedésbiztonság javítása érdekében további fix traffipaxok telepítését tervezik Budapesten.

Jelenleg 38 olyan helyszín van, ahol az előkészületek már zajlanak. A pontos helyszínekről és arról, hogy hány sávot figyelnek majd, egyelőre nincs információ.

A vezess.hu beszámolója szerint a tavaly november óta működő 26 traffipax már 150 ezernél is több gyorshajtást rögzített. A tapasztalatok szerint az autósok azóta elkezdtek lassítani, hogy tudják, hol találhatók a kamerák.

(via infostart.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Frontálisan ütközött egy busz és egy BMW-tesztautó a Mátrában, nyolcan megsérültek, köztük egy gyerek
A Kékestető felől érkező autó egy kanyarban sodródott át a szembejövő sávba. A sofőr próbált kitérni, de már nem tudta elkerülni az ütközést.


Súlyos baleset történt szerda délelőtt a Kékestetőről Gyöngyös felé vezető úton, Sástó után.

Egy személyautó egy jobbos kanyarban átsodródott a szembejövő sávba, ahol frontálisan ütközött egy Volánbusszal.

A busz vezetője balra kormányzott, hogy elkerülje az ütközést, de nem tudta megakadályozni a karambolt.

„Kollégánk minden tőle telhetőt megtett, hogy elkerülje az ütközést, de esélye sem volt az érkező autóval szemben. Az autóbusz totálkáros lett, és jelentős mennyiségű üzemanyag folyt az úttestre” - közölte a MÁV.

A balesetben a busz nyolc utasa, köztük egy gyerek, valamint a sofőr is könnyebb sérüléseket szenvedett, őket kórházba vitték.

Az Agria Tv információi szerint

a balesetben egy lefóliázott BMW-tesztautó volt érintett.

A helyszínelés és a műszaki mentés idejére lezárták a 24-es utat. A forgalom 13 órától indulhatott újra Sástónál, így szerda délutánra helyreállhatott a 1044-es, a 3655-ös és a 3656-os buszjáratok menetrendje.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET: