Újabb idegesítő Facebook-változás jön - ennek senki nem fog örülni
Két nagy bejelentést is tett egyszerre a Facebook. A számukra jó hír az, hogy 14 hónappal azután, hogy a legnagyobb közösségi oldalon is bevezették a Stories, azaz a rövid, 24 óráig látható videók megosztásának funckióját,
mostanra sikerült elérnie a 150 milliós napi felhasználói számot - ennyien néznek meg vagy tesznek közzé képet vagy videót.
A Snapchatről másolt posztolási lehetőség az Instagramon, a Messengeren és a WhatsApp-on is nagyon népszerűvé vált, egyre inkább úgy tűnik, hogy
az emberek szívesebben tesznek közzé pár másodperces, egy nap után eltűnő videókat és képeket, mint hagyományos posztokat.
Ezt felismerve az előbb említett platformokon már egy ideje hirdetéseket is el lehet helyezni a sztorikban.
A rossz hír számunkra az, hogy
a Facebook a 150 milliós felhasználói határ átlépését követően úgy döntött, itt az ideje, hogy a közösségi oldalon is lehessen így hirdetni.
Első körben csak néhány vállalkozásainak reklámját mutatják a Stories-ban, mielőtt szélesebb körben felkínálják a lehetőséget. Ha beválik, részletesebb statisztikai kimutatásokkal győznék meg a cégeket arról, hogy érdemes reklámozásra használni ezt a funkciót.
A videók 5-15 másodpercesek lehetnek, a felhasználók pedig át tudják lépni, ha akarják.
Az egyszerűség kedvéért az Instagram-os hirdetéseket automatikusan át lehet majd emelni a Facebook Stories felületére, de természetesen lesz lehetőség annak átformálására is színekkel és szövegekkel.
Az újabb hirdetési lehetőséget már elkezdték tesztelni, először csak az Egyesült Államokban, Mexikóban és Brazíilában, de ha a számok kedvezőek lesznek, könnyen lehet, hogy világszerte bevezetik. Mark Zuckerberg ugyanakkor igyekezett leszögezni, hogy előbb meg kell bizonyosodniuk arról, hogy a reklámok a sztorikban is ugyanolyan jól működnek, mint a sima posztokban.
Forrás: TechCrunch, Cnet, fotó: Pexels