Down-szindrómásokat támogatott saját sörével a Quimby
A népszerű zenekarok által inspirált söröknek külföldön komoly hagyománya van, jó néhány (például az Iron Maiden, az AC/DC vagy éppen a Metallica söre) Magyarországra is eljutott. Hazai együttesek körében viszont ez eddig nem igazán volt jellemző.
Most azonban a Quimby összefogott a kisüzemi MONYO Brewing főzdével, az együttműködésből pedig megszületett Az ördög magyar hangja: egy izgalmas, vörös IPA, amit február 14-én a zenekar társaságában vertek csapra először a Neked Csak Dezsőben.
Az együttműködés nem pusztán névleges, hiszen az, hogy milyen típusú és ízvilágú sör készüljön, teljes mértékben együttes döntés volt. Természetesen a zenekar és a sörfőzde tagjai már a közös ital tervezésének a legelején eldöntötték, hogy
„csak a színe legyen vörös.”


A projekt felelőse a zenekar részéről a trombitás, Kárpáti Dódi volt, aki az ízvilág meghatározásától kezdve a kóstolásokon át egészen a sörfőzésig mindenből kivette a részét. Malátát roppantott, adagolta a komlót a sörhöz, sőt még trombitadallamokkal is segítette a főzést.
"Az egész azzal kezdődik, hogy mi felfedezzük a kreativitást egy csomó minden másban is, mint a saját zenénkben. Személy szerint csak jó élményem van, ami a MONYO söröket illeti, hiszen teljesen más, nem lehet semmilyen másfajta sörhöz hasonlítani.
Szerintem amit csinálnak, az költészet, alkoholos italok újfajta értelmezése, úgyhogy engem azonnal meggyőzött"
– mesélte. A sör ízvilágáról Németh Antal, a MONYO Brewing sörfőző mestere a következőket árulta el: „Néhány kis mennyiségű (10-20 liter) házi tesztfőzet után elhatároztuk, hogy a sörforradalom zászlóshajóját, az India Pale Ale-t választjuk. Ezt az IPA-t egy nagyon izgalmas és elegáns Mosaic komlóval főztük és hidegkomlóztuk, aminek eredménye egy nagyon friss, illatos, citrusos és markánsan keserű sör, amit bárki könnyen és gyorsan megkedvelhet.”


Dódi hozzátette, leginkább azt várja a Quimby-sörtől, hogy "jó érzés legyen inni, beszélgetni közben, jó helyzeteket teremtsen, jó irányba menjen tőle a világ."
Miután elkészült a nedű, a grafika készítésébe egy harmadik kreatív csapatot, a Graphasel Design Studiót vonták be. Az együttes tagjai saját magukat definiálták és a stúdió ez alapján készítette el a rajzokat a zenészekről a MONYO Brewing szürreálisan meseszerű világában.
Mivel mind a Quimby, mind a MONYO Brewing számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, ezért 100 palackot a zenekar tagjai dedikáltak, amikből a bemutatón az összes példány el is kelt.
Az ebből befolyó összeget a kőbányai Down Alapítvány Gondozóházának juttatják el, akik több ízben segítettek a MONYO Brewing exkluzív söreinek a csomagolásában.
Az ördög magyar hangját az alábbi helyeken kóstolhatod meg: KATT IDE!