KÉK HÍREK
A Rovatból

Véresre verték az Index.hu egyik vezetőjét egy budapesti gyorsétteremben

Reklamált, majd a vásárlók könyvét kérte. Helyette azonban kidobták és úgy megverték, hogy több öltéssel kellett a sebet összevarrni.


Egy budapesti gyorsétterem biztonsági őre véresre verte az Index.hu tartalomfejlesztési vezetőjét. Szabó Zoltán a Facebookon írta meg, mi történt vele.

A megdöbbentő esetről szóló beszámolóját változtatás nélkül közöljük.

"Egyrészt én vagyok az, aki tényleg rajong a KFC-ért, mert az omlós panír, meg a 11 titkos fűszer, és ezt a vonzalmam nem is szégyellem. Másrészt én vagyok az, aki ennek ellenére soha többet nem megy KFC-be, miután véresre verték a Király utcai gyorsétteremben.

De csévéljük vissza kicsit az eseményeket: vasárnap van, este fél tíz múlt és én éppen távoztam a Corinthia Grand Hotelből, ahol viszkikóstolás zajlott, én például tokaji aszús hordókban érlelt skót viszkit forgatva szidtam az új iOS 11-et az Index egykori dizájnerével. Süppedős szőnyeg, vágott virág, megtévesztően európai hangulat. Volt még majdnem fél órám, hogy találkozzam egy barátommal, aki hétfőn reggel utazott vissza Svájcba, ezért gondoltam adok a körülöttem lassan köröm alatt felgyűlő koszra hasonlító előítéleteknek, és eszem valamit a KFC-ben.

A sorban még elbeszélgettem egy párral, akik előadták ugyanazt a számot, amit hetente kétszer látok: a fiú megismer, vadul indexezik, a lány meg néz, hogy fogalmam sincs ki ez, és nem, akkor se tudom, ha mindig van vele a videókban egy nagydarab szakállas.

A pár előttem rendelés nélkül távozik. Én kérnék, de a pénztáros fiú jelzi, hogy csak elvitelre lehet. Én visszakérdezek, hogy nem lehetett-e volna esetleg ezt a sor elejére kiírni, és akkor nem ácsorgok itt annyit.

'De lehetett volna. Ha nem kérsz semmit, kiállnál a sorból?' - kérdezi a srác, és nekem ezen a ponton egy kicsit sok lett ez. Nem vagyok egy kiköpött William Foster az Összeomlásból, nem akarnék fegyverrel hadonászni, csak mert fonnyadt a saláta a hamburgerben, de az elmúlt pár nap megviselt: találkoztam már flegmán értetlenkedő bolti eladóval, nagyon elfoglaltan megvárakoztató felszolgálóval, és egy étteremvezetővel, aki arra a kérdésre, hogy miért nincs éppen nyitva a konyha, annyit válaszolt, hogy csak.

Ezért most, így a hét végén,

bátran kikértem a vendégkönyvet. Nem vagyok egy nagy feljelentő, nem szoktam minden rosszindulatot kétszer iktatni, ezért azt gondoltam, hogy annyit írok majd csak bele: Bunkó a kiszolgálás.

Üdvözlettel: Szabó Zoltán

'Nincs' - válaszolt a pénztáros. Ott szokott lenni, de most nincs. Itt egy kicsit elkapott a jogaiért, meg persze a rántott csirkecombjáért küzdő kisember haragja, és mondtam, hogy vendégkönyvnek lennie kell, szerintem hívja ide az üzletvezetőt.

Az üzletvezető sietve érkezett, kezében egy A4-es, üres fénymásolópapír, hogy akkor ide írjam le, mi a bajom, és húzzak el.

Én persze mondtam, hogy ennyire nem vagyok hülye, ezt a fecnit egyszerűen ki fogja dobni, a panaszkönyv lényege éppen az, hogy hivatalos dokumentum, kötelesek válaszolni, és talán valaki az egyik képzésen elmagyarázza majd az újonnan felvett munkatársaknak, hogy nem kell direkt seggfejnek lenniük a vendégekkel.

'Kidobjam?' - szólt bele a beszélgetésbe a megtermett biztonsági őr, az üzletvezető meg gyorsan rövidre zárta a vitát a papírlappal és a panaszkönyvvel: 'Dobd ki'.

A biztonsági őr nem kért meg arra, hogy távozzak, sőt még csak fel sem szólított: egyszerűen megragadott és irtózatos erővel végigráncigált az éttermen, majd kidobott az ajtón. Amikor kissé döbbenten felnéztem, csak annyit tudtam kérdezni, hogy 'ugye nem fogsz még megütni is?'.

Ekkor ütött meg először. Ököllel. Leesett a szemüvegem, és éreztem, hogy az orrom elönti a vér. És előbújik belőlem a kétségbeesetten dühös Kohlhaas Mihály, aki itt és most nem fog szépen hazamenni és nem elégszem meg annyival, hogy ír egy lehúzó értékelést erről a helyről a Foursquarre.

Elővettem a telefonom és szóltam a biztonsági őrnek, hogy felveszek mindent és most bemegyek, beszélek az üzletvezetővel, mert nem hiszem, hogy ez a KFC-ben a rendszerszintű panaszkezelés.

A videó szerint ezután már csak annyit ismételgettem, hogy ez most komoly? Beléptem az ajtón, majd felvettem videóra ahogy többször megüt, amíg a földre nem esek. Ezután hívtam a rendőrséget.

A biztonsági őrt garázdaságért állították elő, engem sértettként hallgattak ki, miután a szám több öltéssel összevarrták a balesetin.

Naponta vernek meg kötekedő vásárlókat, mégis mit akarsz?

Semmi mást nem szeretnék, csak azt, hogy egyetlen pillanatra azt érezzem, hogy legalább a multinacionális nagyvállalatok nem úgy működnek ebben az országban, mint valami MGTSZ. Hogy hiába a rendszerszintű erőszakosság, meg hogy újból terjed, hogy hiába van igazad, kussolj, de legalábbis beszélj halkan, tisztelettel az elvtárssal, a kapitalizmus azért még működik, és képes kezelni az ilyen jellegű hibákat.

Nem érdekel a személyes felelősségre vonás, az a rendőrség és a munkáltató dolga, engem az érdekel, hogy a KFC-t is működtető Amrest elnézést tud-e kérni, és tudja-e garantálni, hogy

- Ezentúl nem agresszív, frusztrált biztonsági őröket alkalmaznak, hanem olyanokat, akik képesek normálisan kommunikálni a problémás vendégekkel.

- Megvizsgálják-e, hogy mégis hogy lehet, hogy nem volt az étteremben panaszkönyv, és hogyan fordulhatott elő, hogy a biztonsági őr jelvényén se a neve, se valami, a későbbi panaszt megkönnyítő azonosítószám nem szerepelt?

- Hogy hajlandóak e nyilvánosan megosztani, hogy ezentúl mit tesznek azért, hogy az üzletvezetők képzésébe beépüljön a panaszkezelés?

Ezenfelül szeretném, ha a KFC-t is működtető Amrest az esetleg felmerülő orvosi költségeken túl 500 ezer forintot fizetne kártérítésként, mert a munkatársuk a boltjukban nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket okozott egy vendégnek.

Ebből az ügyből nem szeretnék hasznot húzni, csak annyit szeretnék, hogy a cég ezt az összeget, ami a Király úti KFC pár órás forgalma csupán, november 1-ig utalja át egy általam meghatározott, gyermekekkel, szegényekkel és elesettekkel foglalkozó alapítvány számlájára.

Bevallom, fogalmam sincs, hogy ekkora összegű nem vagyoni kártérítést megítélne-e ebben az esetben egy magyar bíróság, de nem is pereskedni akarok: hanem azt érezni, hogy ritkán, de mégis úgy működik itthon valami, mintha Európában lennénk.

Részeg voltál, megvertek, hol itt a történet?

Először is az orvosi látlelet szerint sem voltam részeg, de elismerem, hogy nem köptem ki a viszkiket kóstoláskor. Ennek ellenére egyszer sem ütöttem vissza, és semmilyen, felületi sérülést sem okoztam a biztonsági őrnek, egyszerűen hagytam hogy hülyére pofozzon. Minden bizonnyal éppen azért hitte, hogy ezt megúszhatja, mert hétvégente rendszeresen fordul elő, hogy részegeket kell kidobniuk az étteremből és az igazi részegek azután nem panaszkodnak, inkább hazaszédelegnek.

Miért nincs ebből cikk az Indexen?

Sokat gondolkoztam, hogy jó-e, ha ezt kiírom magamból, azzal a vicces felhanggal, hogy én vagyok jelenleg a magyar sajtó önkéntes KFC-szóvívője, a legnagyobb rajongó, erre még engem is laposra vernek. De aztán úgy döntöttem, hogy nincs is annál rosszabb, mint amikor az újságíró a lapot és a nyilvánosságot kalapácsként lengetve intézi el az ügyeit.

Azt remélem, hogy ez már nem az az ország, ahol félrerakják a legszebb paradicsomokat a művész úrnak, és az elvtárs pult alól kapja a felsált. Én nem azt szeretném, ha engem többet nem vernének meg a KFC-ben, hanem azt akarom elérni, hogy a részeg bulizókat, de még az apróval betévedő hajléktalanokat se bántsák. És a KFC mellett a Pizza Hutot, és a Starbucksot is működtető Amrest Magyarországon éppen úgy vállalná a felelősséget az ilyen hibákért, mint ahogy ezek a márkák tennék az Egyesült Államokban.

Éppen ezért nem zavar, sőt szeretném, ha ezt a posztot megosztanátok, esetleg cikket írnátok belőle, érdekel, hogy az Amrest egyáltalán válaszol-e, és ha igen, akkor semmitmondó mellébeszélés vagy áldozathibáztatás helyett megér-e nekik 500 ezer forintnyi adomány azt, hogy felelősségteljes cégként tudjanak megjelenni ebben a történetben."

Írásban megkerestük a KFC éttermeket működtető Amrest Kft.-t az üggyel kapcsolatban. Amint reagálnak, frissítjük cikkünket.

A cég a hvg.hu kérdésére azt írta, hogy Szabó Zoltán posztjából értesültek az incidensről. Az Amrest Kft. most keresi meg az üzlet vezetőjét, és az Index munkatársával is felveszik a kapcsolatot. Most még a részleteket szeretnék tisztázni, és a tények ismeretében tudnak állást foglalni - mondta Juhász Nándor, az Amrest Kft marketingvezetője. Az ügyet komolyan veszik, és a vizsgálat során a gyorsétteremben lévő kamera felvételeit is megnézik.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Ricinusmaggal akarta megölni férjét egy nő és annak édesanyja Pécsen
A Pécsi Járásbíróság letartóztatta azt a két nőt, akik ricinusmagból készült mérget tettek a férfi kávéjába. A férj hangfelvétellel buktatta le őket.


A Pécsi Járásbíróság pénteken elrendelte két nő letartóztatását, akiket azzal gyanúsítanak, hogy előre kitervelten meg akarták mérgezni a velük egy háztartásban élő férfit, adta hírül a 24.hu.

A nyomozás eddigi adatai szerint a fiatalabb nő és édesanyja együtt laktak a nő férjével, valamint egy közös és egy korábbi kapcsolatból származó gyermekkel. A nő és férje kapcsolata megromlott, a nő válókeresetet adott be. A férfi rossz viszonyban volt feleségével és anyósával is.

A két nő 2025 tavaszán úgy döntött, hogy mérgezéssel próbálják meg elvenni a férfi életét.

Az anyós hét darab ricinusmagot vásárolt, amelyeket mozsárban összetört. A készítményt három egymást követő éjszaka – június 29-én, 30-án és július 1-jén – a férfi által lefőzött kávéba keverték a lakásukban.

A férfi azonban nem itta meg a kávét, hanem termoszba öntötte, és a felesége, illetve anyósa előtt többször is rosszullétet színlelt. Emellett hangrögzítőt rejtett el a lakásban, amellyel rögzítette a beszélgetéseiket.

A felvételek tanúsága szerint a hozzátartozói a kávéjába tett ricinusmagból készült őrleménnyel akarták megmérgezni.

A ricinusmagban található méreganyag felszívódása esetén mérgezési tünetek jelentkezhetnek, és akár halálos kimenetel is előfordulhat, jellemzően 36–72 órán belül kialakuló máj- és veseelégtelenség miatt.

A bíróság szerint a gyanúsítottak esetében fennáll a veszélye annak, hogy szabadlábon befolyásolnák az eljárásban részt vevő személyeket, elrejtőznének, vagy a bűncselekmény befejezésére törekednének. Mindezek miatt elrendelték a letartóztatásukat.

Az ügyészség tudomásul vette a döntést. A gyanúsítottak és védőik fellebbezést nyújtottak be, így a végzés nem végleges.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
A tizediken lakott, de a 17 emeletről zuhant ki egy orosz nagyvállalat alelnöke - Az állami média szerint öngyilkosság történt
A 62 éves férfi holttestét egy moszkvai toronyház mellett találták meg. Az egyik legnagyobb orosz olajcég alelnöke volt, halálának körülményei több forrás szerint is gyanúsak.
Szerző: GJ - szmo.hu
2025. július 04.



Furcsa körülmények között elhunyt Oroszország egyik legnagyobb olajvezeték-üzemeltető vállalatának, a Transznyeftynek az alelnöke. Andrej Badalov holttestét pénteken találták meg egy moszkvai toronyháznál, a Rublevszkoje autópálya közelében.

A TASZSZ orosz állami hírügynökség szerint a hatóságok öngyilkosságként kezelik az esetet.

Más források szerint ugyanakkor még vizsgálják a halál pontos körülményeit. Egyes lapok azt írják, hogy sok a gyanús körülmény - az egyik legszembetűnőbb például az, hogy Badalov a 17. emeletről zuhant ki, pedig a 10. emeleten lakott.

Badalov 62 éves volt, eredetileg mérnöknek tanult. 2021 óta dolgozott a Transznyefty alelnökeként. Felügyelete alatt zajlott le a cég teljes digitális átalakulása és egyes termelési műveletek automatizálása.

Az Euronews emlékeztet:

az elmúlt években több orosz olajipari vezető is hasonlóan rejtélyes körülmények között vesztette életét.

2022 áprilisában például a Gazprombank korábbi alelnöke, Vlagyiszlav Avaev lett öngyilkos - miután állítólag ő maga végzett a feleségével és a kiskorú lányával is.

Pár nappal később gyakorlatilag ugyanilyen forgatókönyvvel zajlott le egy családi gyilkosság-öngyilkosság Spanyolországban, ahol a Novatek volt topmenedzsere, Szergej Protosenya, illetve a felesége és a lánya volt az áldozat.

2022 szeptemberében aztán meghalt Ravil Maganov, a Lukoil igazgatótanácsának 67 éves vezetője is, aki a cég nekrológja szerint „súlyos betegség után hunyt el” - ezzel szemben az orosz hírügynökségek azt írták, öngyilkos lett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
„Ha én nem mentem volna be megmenteni a lovakat, akkor más nem tette volna” - megszólalt a 16 éves Blanka, aki négy csikót mentett ki egy égő lovardából Szarvas mellett
Nem attól féltem, hogy megsérülök, hanem hogy a ló meg én hőgutát kapunk. Ezt mondta a hős lány, miután az életveszélyes helyzet ellenére is bement a boxokba.


Nem volt idő félni - ezt mondta az a tizenhat éves lány, aki négy csikót mentett ki egy égő lovardából Szarvas mellett június 29-én. Épp arra autóztak az anyukájával, amikor meglátták, hogy ég a szénatároló. Blanka egyből a lovak segítségére sietett. A lány édesanyja közösségi oldalán számolt be a történtekről. Azt írta, hogy nagyon megrémült, amikor látta az égő épület felé szaladni gyermekét, de büszke is rá, amiért ilyen bátor. A 16 éves Bődi Blanka végül négy csikót mentett ki a tűz elől.

„Az első lóhoz bementem, ami a legközelebb volt a tűzhöz, egy pár méterre és nagyon nagy hő volt.

Nem attól féltem, hogy megsérülök, hanem hogy a ló meg én hőgutát kapunk.

Csak annyit hallottam, hogy egy pár ló nyihog meg mozgolódtak, mert idegesek voltak. Végigjártam a boxokat, de nem volt egyszerű. Volt egy ló, amelyik nem akart kijönni, mert nagyon félt, de megnyugtattam őt, majd  kihoztam” – mondta a lány az RTL Híradónak.

„Habozás nélkül leparkoltam, semmit nem egyeztetve azonnal elindultunk, szaladva a tűz felé, én pedig hívtam a tűzoltókat – emlékezett vissza az édesanya, Lestyán Réka, aki Facebook-oldalán több videót is megosztott a történtekről. - Az is látszott, hogy a tűz 3-4 méterre van az első boxtól, tehát egyértelmű volt, hogy bármikor továbbterjedhet, így segítségre van szükség.

Megfordult a fejemben hogy hogy baj lehet, de én ismerem magunkat és Blankát is teljes mértékben egy olyan oldalról ismertem meg, hogy a helyzetfelismerésünk jó.”

„Ha én nem mentem volna be megmenteni a lovakat, akkor más nem tette volna, muszáj volt lépni” – tette hozzá a tizenéves lány.

A lovarda porig égett. Tulajdonosa már telefonon többször is megköszönte a lánynak, hogy kimentette a lovakat, de azt kérte, hogy személyesen is találkozzanak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Óriási tűz volt, leégett több büfé és egy autó a Velencei-tónál
Egy olvasó videót is küldött Telexnek, amelyen az égő büféépületek és egy autó látható. A tűzoltók információi szerint az egyik büféből indult a tűz.
Karkó Ádám - szmo.hu
2025. július 05.



Szombat délelőtt tűz ütött ki Agárdon, a Napfény strand területén. Egy olvasó képeket és videót is megosztott az esetről a Telexszel, amelyek alapján a lángok több büfét is elértek.

A helyszínről a Velencei-tó egyik Facebook-csoportjában is beszámoltak. A poszt szerint, amely a tűzoltóktól kapott információkra hivatkozik,

először egy büfé kapott lángra. A tűz innen terjedt át egy parkoló autóra, majd egy másik büfére is.

Gárdony városának Facebook-oldalán azt írták posztjukban: „Az oltás befejeződött, az utómunkálatok idejére a helyszínt biztonságosan lekordonozták, a Napsugár strand az esettől függetlenül nyitva tart.”

Az esetet követően az egyik büfés a közösségi médiában köszönte meg azoknak, akik segítettek az oltásban, ugyanakkor szemrehányást tett azoknak, akik csak videózták a tűzesetet.

A tűz több millió forintos kárt okozott a vendéglátósoknak, valamint az autó tulajdonosának.


Link másolása
KÖVESS MINKET: