Lázár János: 500 milliárd forintból épülhet 32 kilométer autópálya – magántőke is kelleni fog hozzá
Lázár János építési és közlekedési miniszter a LázárLive egyik adásában beszélt arról, hogy magántőke bevonásával tervezi megépíteni az M100 gyorsforgalmi utat. Ez azért érdekes fejlemény, mert a tárcavezető korábban állami beruházásként említette a projektet. A közbeszerzés kiírását 2025-re tervezik, a kivitelezés a legjobb esetben 2026 végén indulhat.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium a Világgazdaság kérdésére közölte: jelenleg előzetes egyeztetések zajlanak az M100 Esztergom és az M1 autópálya közötti összeköttetés megvalósításáról és a lehetséges finanszírozási módokról.
A tárca hozzátette, hogy az 1. számú főút és az M1 autópálya között a 2x1 sávos főút, valamint az M1 autópálya és az M100 autóút teljes értékű csomópontjának kivitelezése az M100 projekt része, de nem állami beruházásként, hanem a meglévő koncessziós szerződés keretében valósul meg.
Emlékezetes, hogy a méregdrága projektre korábban kiírt pályázat még 335 milliárd forintos büdzsével számolt, de a beruházási stop miatt 2022 tavaszán leállították. Most, három évvel később már közel 170 milliárddal többért készülhet el, egyébként három szakaszban, amelyekre együtt és külön-külön is pályázhatnak az útépítő cégek.