Kamionra zuhant konténer: megszólalt horrorbalesetről a terminált üzemeltető cég
A kamionsofőr szörnyethalt, amikor a vezetőfülkét letarolta egy hajókonténer. A cég ügyvezetője szerint a targonca lassan dőlt fel valamitől. Nem volt túlterhelve, és a kamion tiltott helyen állt.
Március 17-én meghalt egy kamionsofőr, amikor a kamion vezetőfülékéjére zuhant egy hajókonténer Csepelen. A 47 éves férfinek esélye sem volt a túlélésre. A baleset miatt munkavédelmi vizsgálat és rendőrségi nyomozás is indult.
A konténerterminált üzemeltető cég vezetője most reagált a tragikus balesettel kapcsolatos sajtóhírekre. A MAHART Contanier Center Kft. szerint nem igaz, hogy a konténert szállító emelőgép vészfékezett, hogy neki ne menjen a kamionnak, és emiatt billent volna meg a konténer súlya alatt.
A cég azt írta, a balesetben érintett konténerrakodó targonca egy 27 tonnás konténert vitt. A targonca öntömege 80 tonna, emelőképessége pedig 45 tonna, így nem volt túlterhelve. A targonca mintegy 10 km/h sebességgel haladt.
„A targonca jelenleg ismeretlen körülmények miatt lassan feldőlt. Ennek okát és körülményeit jelenleg is vizsgálják.”
A cég szerint vizsgálni kell a környezeti hatásokat, a gyári garanciával rendelkező targonca esetleges műszaki meghibásodását, azt, hogy emberi hiba történt-e, vagy a konténerben elhelyezett áru esetleg megborult.
Azt is írják, hogy a tragédiában érintett kamion a terminál a vasúti vágány melletti rakodósávban, tiltott helyen állt. Ott ugyanis rakodógépek járnak, és vasúti rakodás zajlik. Hozzátették, a tehergépkocsi a vasúti vágányhoz közel, a vasúti kocsik elsodrási határán belül is állt, így szerintük vasúti közlekedés esetén is baleset történhetett volna.
A cég a sajtóban megjelent névtelen állításokra reagálva azt is közölte, a terminálon van a kamionok számára kijelölt várakozóhely, és nem igaz, hogy a gépkezelőket túlhajtják.
Azt állítják, minden, a Munka Törvénykönyvében előírt szabályt betartanak, különös tekintettel a nehéz gépeket vezető gépkezelőkre, munkavégzésükre, képzésükre, és pihenőidejükre vonatkozó szabályokat.
Az RTL Híradó beszámolója:
Március 17-én meghalt egy kamionsofőr, amikor a kamion vezetőfülékéjére zuhant egy hajókonténer Csepelen. A 47 éves férfinek esélye sem volt a túlélésre. A baleset miatt munkavédelmi vizsgálat és rendőrségi nyomozás is indult.
A konténerterminált üzemeltető cég vezetője most reagált a tragikus balesettel kapcsolatos sajtóhírekre. A MAHART Contanier Center Kft. szerint nem igaz, hogy a konténert szállító emelőgép vészfékezett, hogy neki ne menjen a kamionnak, és emiatt billent volna meg a konténer súlya alatt.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Tyler Robinson a Utah állambeli St. George városában nőtt fel.
Középiskolai tanulmányait kiváló eredménnyel végezte, ennek köszönhetően elnyerte a rezidens elnöki ösztöndíjat a Utah Állami Egyetemen.
Egy 2021-ben megosztott Facebook-videóban, amelyet édesanyja tett közzé, Robinson felolvasta a levelet, amelyben a díjról értesítették. Az egyetem később közölte, hogy a fiatal férfi 2021-ben egy félévet járt az intézménybe, írja a CNN.
A 22 éves férfit csütörtök este, egy 33 órán át tartó hajtóvadászat után vették őrizetbe – erről az FBI igazgatója, Kash Patel beszélt pénteken. A letartóztatás este 10 óra körül történt.
A lövöldözés helyszínének közelében a hatóságok egy puskát találtak, amelyen különböző feliratokat véstek a lőszerre.
Utah kormányzója, Spencer Cox azt mondta, ezek az üzenetek Robinson politikai nézeteinek megváltozására utalhatnak. Az egyik felirat így szólt: „Hé, fasiszta! Kapjátok el!”, egy másik pedig az olasz Bella ciao antifasiszta dalból származott: „Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao ciao”, erősítette meg a New York Post. Egy harmadik metszeten ez állt: „Ha ezt olvasod, meleg vagy LMAO”.
Cox a péntek reggeli sajtótájékoztatón elmondta, hogy Robinson egyik családtagja előző este megkereste egy másik rokonát. A rokon később a Washington megyei seriffhivatalnak azt nyilatkozta: „Robinson bevallotta nekik, vagy sejtette, hogy ő követte el az incidenst”.
A kormányzó szerint ugyanaz a családtag azt is közölte a nyomozókkal, hogy egy nemrég tartott családi vacsorán szóba került Charlie Kirk közelgő rendezvénye, amelyet a Utah Valley Egyetemen tartottak volna. A beszélgetés során arról esett szó, „hogy miért nem kedvelik őt, és milyen nézőpontokat képvisel”. A családtag szerint Kirk „tele van gyűlölettel, és gyűlöletet terjeszt”.
A hatóságok Kirk meggyilkolását „politikai merényletnek” minősítették. A konzervatív aktivistát szerdán lőtték le az Utah Valley Egyetem rendezvényén, amely körülbelül 560 kilométerre van Robinson szülővárosától.
A nyilvántartások szerint Robinson párton kívüli szavazóként van regisztrálva, és „inaktív” státuszban szerepel, mert az utóbbi két általános választáson nem adta le szavazatát.
Egy családtag elmondta, hogy Robinson „az utóbbi években politikaibb lett”, és különösen Kirkre irányult az ellenszenve.
A rendőrség korábban közzétett fényképein a lövöldözés gyanúsítottja szürke Converse cipőt és napszemüveget viselt. A közösségi médiában közzétett fotókon Robinson is hasonló öltözékben látható.
Tyler Robinson a Utah állambeli St. George városában nőtt fel.
Középiskolai tanulmányait kiváló eredménnyel végezte, ennek köszönhetően elnyerte a rezidens elnöki ösztöndíjat a Utah Állami Egyetemen.
Egy 2021-ben megosztott Facebook-videóban, amelyet édesanyja tett közzé, Robinson felolvasta a levelet, amelyben a díjról értesítették. Az egyetem később közölte, hogy a fiatal férfi 2021-ben egy félévet járt az intézménybe, írja a CNN.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ahogy már írtunk róla, a péntek reggeli órákban kisiklott a Vácról Balassagyarmatra tartó 7:38-as vonat több kocsija. A szerelvényen húsz ember utazott, közülük ketten, a MÁV dolgozói könnyebb sérüléseket szenvedtek.
A vasúttársaság közlése szerint a mozdonyvezető nem észlelt semmilyen előjelét a bajnak, a motorkocsi egyszerűen leugrott a sínről.
A vonat a megálló előtt már fékezett, a baleset idején 38 kilométer/órás sebességgel haladt, miközben az adott szakaszon 50 kilométer/óra volt a megengedett.
A helyszínen videó is készült, amelyet Magyar Péter tett közzé. A felvételen jól látszik, hogy a kanyar előtt, a sínillesztésnél rossz állapotban volt a pálya, és az is érzékelhető, hogy a felvételt készítő férfi alatt mozgott a sín.
a pályamester korábban már többször jelezte, hogy a Vác–Balassagyarmat vonalon gondok vannak a pálya állapotával.
A lap úgy tudja korábban azt javasolta, zárják le a szakaszt mindaddig, amíg a hibákat nem javítják ki. A környéken februárban készült egy fotó is, amelyen szintén jól látható a sínek rossz állapota.
A MÁV a baleset után sajtótájékoztatót tartott a helyszínen. Elhangzott, hogy a mellékvonalon évente kétszer mérőszerelvény halad át, emellett folyamatos a gyalogos pályabejárás.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán reagált. Azt írta, „minden részletre kiterjedő, szigorú és őszinte vizsgálatot” kért a MÁV vezetésétől.
A vizsgálatot a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt is elrendelte.
Bejegyzésében azt írta: „Mindenkit óvnék az elhamarkodott ítéletektől és megfejtésektől. Az ilyen és ehhez esetek túlnyomó részében általában nem egyetlen ok, hanem több szerencsétlen körülmény együttállása vezet a balesethez.” Hozzátette, hogy a magyarországi vasúti mellékvonalak mind az infrastruktúra, mind a gördülőállomány tekintetében felújításra szorulnak, ezért felgyorsították a járműbeszerzési és pályafelújítási programokat.
Ahogy már írtunk róla, a péntek reggeli órákban kisiklott a Vácról Balassagyarmatra tartó 7:38-as vonat több kocsija. A szerelvényen húsz ember utazott, közülük ketten, a MÁV dolgozói könnyebb sérüléseket szenvedtek.
A vasúttársaság közlése szerint a mozdonyvezető nem észlelt semmilyen előjelét a bajnak, a motorkocsi egyszerűen leugrott a sínről.
A vonat a megálló előtt már fékezett, a baleset idején 38 kilométer/órás sebességgel haladt, miközben az adott szakaszon 50 kilométer/óra volt a megengedett.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Először úgy tűnt, mintha bukdácsolna alatta a vonat, majd egyszer csak dőlni kezdett a szerelvény” – Megszólalt a kisiklott vonat egyik utasa
Egy nő az első kocsiban ült, amikor a baleset történt. Elmondása szerint szédült, de nem sérült meg, és más utasoknak is sikerült épségben leszállniuk.
Péntek reggel kisiklott egy öt kocsiból álló BZ-szerelvény a Vác és Balassagyarmat közötti szakaszon, Magyarkúton. A vonat Vácról indult, és a magyarkúti állomás előtt, a kiindulási ponttól számított negyedik megállónál történt a baleset. A szerelvényen húsz utas tartózkodott, közülük senki nem sérült meg. Két MÁV-dolgozó könnyebb sérüléseket szenvedett.
Egy 65 év körüli nő, aki a legelső kocsiban utazott, a Telexnek számolt be a történtekről. Elmondása szerint
először úgy tűnt, mintha „bukdácsolna alatta a vonat, majd egyszer csak dőlni kezdett a szerelvény”.
A nő korábban a környéken lakott, és arról is beszélt, hogy szerinte az utóbbi időben romlott a pálya állapota.
A szerelvény gyerekekkel a fedélzetén indult el, akik azonban néhány megálló után leszálltak.
A vonat ezután haladt tovább, amikor a kisiklás történt. A nő a Telexnek elmondta, hogy szédülni kezdett, de nem sérült meg. A jegyvizsgálótól megkérdezte, hogy leszállhat-e, aki azt mondta, hogy óvatosan le lehet szállni.
Az ajtó először nem nyílt, de végül egy vasutasnak sikerült kinyitnia.
Egy lent álló férfi is segített neki.
A nő úgy tudja, hogy a harmadik kocsiban egy várandós nő is utazott, neki sem esett baja. Elmondása szerint egy helyi politikus is a helyszínre érkezett, aki segített az utasok továbbszállításában, köztük a kismamának is.
A Telex beszámolója szerint
a helyszínen több vasutas is arról beszélt, hogy az utasoknak szerencséje volt, amiért a vonat sok kocsival közlekedett. Ha kisebb szerelvény siklott volna ki, az szerintük könnyebben átfordulhatott volna.
Az utolsó kocsi is egy mozdony volt, ami segíthetett a szerelvény stabilitásában.
A baleset egy közúti átjárónál történt. A sínek alatt vizesnek tűnt a talaj, egyes talpfák zúzottkő helyett sárban álltak. A kisiklás pontját jelző felfestések is egy ilyen szakaszon kezdődtek. A Telex tudósítója a helyszínen több elkorhadt talpfát, hiányzó, eltört vagy elkorrodált sínrögzítő csavart is látott.
A MÁV délután sajtótájékoztatót tartott a helyszínen. A vasúttársaság szóvivője, Váczi Viktor elmondta, hogy a baleset előtt „semmi előjele nem volt a balesetnek”. A vonatvezető sem észlelt semmi rendellenességet. A MÁV tájékoztatása szerint a pályát évente kétszer vizsgálják, és folyamatos gyalogos bejárás is zajlik.
A kisiklásban érintett szerelvény 40 év körüli. A baleset idején a megengedett 50 km/órás sebesség helyett 38 km/órával haladt.
A helyszínen a MÁV egész napos műszaki mentést végzett. A három épen maradt kocsit a sajtótájékoztató előtt elszállították, az első és második, sérült kocsikat várhatóan éjszaka emeli le a vasúti daru.
A MÁV pótlást szervezett a kiesett szakaszon, ami szombaton még biztosan érvényben marad, de akár tovább is tarthat.
A nő, aki a Telexnek nyilatkozott, azt is elmondta, hogy emlékei szerint 2008 körül történtek felújítások ezen a vonalszakaszon. Úgy tudja, hogy a hegyoldal felől érkező víz kimoshatta a talajt a sínek alól, amit a helyiek korábban is észleltek. A MÁV szóvivője kérdésre válaszolva elmondta, hogy ezért alakítottak ki kisebb vízelvezető árkokat a talpfáknál.
Péntek reggel kisiklott egy öt kocsiból álló BZ-szerelvény a Vác és Balassagyarmat közötti szakaszon, Magyarkúton. A vonat Vácról indult, és a magyarkúti állomás előtt, a kiindulási ponttól számított negyedik megállónál történt a baleset. A szerelvényen húsz utas tartózkodott, közülük senki nem sérült meg. Két MÁV-dolgozó könnyebb sérüléseket szenvedett.
Egy 65 év körüli nő, aki a legelső kocsiban utazott, a Telexnek számolt be a történtekről. Elmondása szerint
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lezuhant egy ember a Karancs-kilátóból csütörtök délután. A húsz év körüli férfi a helyszínen életét vesztette. A 729 méter magas Karancs-hegy tetején álló, 25 méteres kilátónál bekövetkezett baleset után a salgótarjáni hivatásos tűzoltók, valamint a HELP Önkéntes Tűzoltó és Különleges Mentőegyesület önkéntesei terepjáró képességű járművekkel juttatták fel a mentőszolgálat munkatársait, és biztosították a helyszínt – írta a Katasztrófavédelem.
A történtek miatt a Nool.hu megkereste az Országos Mentőszolgálatot, akik azt közölték, hogy „a helyszínen bajtársaink egy 20 év körüli férfi halálának tényét állapították meg.”
Lezuhant egy ember a Karancs-kilátóból csütörtök délután. A húsz év körüli férfi a helyszínen életét vesztette. A 729 méter magas Karancs-hegy tetején álló, 25 méteres kilátónál bekövetkezett baleset után a salgótarjáni hivatásos tűzoltók, valamint a HELP Önkéntes Tűzoltó és Különleges Mentőegyesület önkéntesei terepjáró képességű járművekkel juttatták fel a mentőszolgálat munkatársait, és biztosították a helyszínt – írta a Katasztrófavédelem.
A történtek miatt a Nool.hu megkereste az Országos Mentőszolgálatot, akik azt közölték, hogy „a helyszínen bajtársaink egy 20 év körüli férfi halálának tényét állapították meg.”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!