Hátborzongató részletre derült fény a veronai busztragédia kapcsán
Bár már több mint egy év eltelt a 17 halálos áldozattal járó veronai buszbaleset óta, még mindig nem tisztázták, pontosan mi is vezethetett a tragédiához. Olaszországban már tavaly lezárták a nyomozást, az ügyészség gondatlan emberölés miatt emelhet vádat.
Az olasz sajtó már ismertette is a vádirat részleteit, miszerint egyre biztosabb:
a szalagkorlát rossz kivitelezése lehet az egyik legfőbb oka a tavaly január 20-i tragédiának
– írja a Blikk.
A L’arena nevű újság arról számolt be, hogy az Olaszországba utazott magyar szakértők szintén a biztonsági korlát hibáit hozták fel a baleset egyik legfőbb okaként. Míg korábban csak két ember ellen vizsgálódtak az olasz hatóságok, most már öttel szemben.
Így a buszsofőr mellett az ügy szereplője lett Alberto Brentegani, a Brescia–Padova autópályaszakasz felügyelője, az autópálya üzemeltetője, valamint a biztonsági korlát tervezője és tesztelője ellen is.
Úgy tudni, hogy az utazásért és a karbantartásért felelős emberek irodájában házkutatást tartottak. A bíróság és a szakértők azt vizsgálják meg, hogy a felhasznált anyagok megfelelő minőségűek voltak-e, a védőpálya és a felüljáró építése, a szabályozások betartása, az útkarbantartás és a munka kivitelezése rendben zajlott-e.
„A busz defektet kapott egy „ott felejtett”, bebetonozott vaselem felálló talpcsavarjaitól”
– állítja egy neve elhallgatását kérő magyar szakértő, aki korábban arról is beszélt, a szalagkorlát nem terelte, hanem roncsolta a járművet, majd nekivezette a pillérnek.
A szakember, akinek dokumentációja a veronai ügyészség asztalára is odakerült, arra is rámutatott, hogy a tüzet egy kidöntött villanyoszlop miatti rövidzárlat okozhatta.
Az olaszok úgy vélik, a tűz akkor keletkezett, amikor a busz a pillérnek ütközött.
A vizsgálatok szerint az illegálisan beszerelt üzemanyagtank nem játszott szerepet a tragédiában.