KULT
A Rovatból

Glóriától a dominaszettig, a szivárványtól a hibátlan éneklésig – volt minden a Sziget Fesztivál ötödik napján

Vasárnap először érkeztem úgy a Szigetre, hogyha nem vigyázok, talán minden órában erősen rágnom kell a körmömet, hogy vajon mikor kit és hol nézzek meg, mert annyi jó lehetőség van, a voksomat végül a két legnagyobb színpad mellett tettem le.


Mire beértem, Becky Hill már a koncertje harmadánál jár, nem is siettem igazán, számomra Becky Hill “nem egy valós személy”, csupán egy jelenség, aminek valamelyik permutációja felbukkan a nap bármelyik szakában a Rádió 1-en, ezen kívül a világmindenség másik szegletében nincs térbeli fogalma. Tévedni nem is tévedhettem volna nagyobbat, ugyanis a brit The Voice első évadának egykori elődöntőse nem úgy tűnt, mint aki döntetlenre játszik.

“Ezt is ismerem” - hangzik mellettem a bennem is megfogalmazódott mondat, és valóban, Becky Hill tele van slágerrel, méghozzá olyannal, ami nagyon nagy színpadokon is tele van élettel, na meg olyan énekléssel, hogy rendesen kapaszkodni kellett a közönségnek is, hogy hogy lehet mindezt bírni már délután 5 magasságában levegővel.

“A világ legnagyobb fesztiválja” - mondta két dallal a vége előtt az énekesnő, majd rézfúvós társaival úgy bekezdte a napot, hogy aggódni kezdtem, mások hoznak-e ehhez hasonló szintet.

Az Editors legnagyobb baja az, hogy nálánál is királyabb bandákkal egyidőben született, mert a Kasabian bizony Kasabian, de ezt a hasonlatot még 15 másik zenekarig lehetne sorolni. Ez viszont a Szigeten mit sem számított, Tom Smith és a zenekara hozta a kötelezőt, a klasszikusok szépen működtek, de a koncert első felében nagyon nagyon jót tettek a bulinak olyan sújtások is, mint a Sugar.

Az est számomra legjobban várt bandája a dublini Fontaines DC volt. A zenekar 11 nap múlva hozza ki a Romance névre hallgató új lemezét, ezt pedig a közönség azon részét, akik a klasszikusokra vártak, teljes pofátlansággal hagyta figyelmen kívül. Egyből a címadó (még meg sem jelent) dallal kezdés, utána pedig több ponton előkerült a szemérmetlen újvonalasítás. Grian Chatten pedig egy valódi poszt punk szupersztár, aki azon kevesek egyike, akinek még jobban is áll, hogy körülbelül 9 szót mond összesen a teljes koncert alatt a mikrofonba, konferálás gyanánt.

A Fontaines úgy nőtte ki magát megkerülhetetlen tényezővé, hogy közben önazonos tudott maradni, az a pofátlanság, hogy a legjobb számokat pedig nem a végére hagyják, az pedig egy csillagos ötös a részemről. Ugyanis az utolsó két szám a Favourite, na meg a Starbuster, amivel ki is jelentették, hogy szinte biztosak abban, hogy a Romance a banda következő monstruma lesz.

“Mert ki, majd a Sam Smith”? - szintén egy elcsípett beszélgetés még a Liam Gallagher koncert végéről, ahol a fantáziámra bízott kontextus a színpad előtti terület megtöltését latolgatja. És valóban, szemmérték alapján Sam Smithen voltak az talán a legtöbben az idei Szigeten, akinek a jó 80 percében pedig minden megtörtént. A világ összes vetkőzése, twerkelő nők, még többet seggrázó férfiak, minden szám ezredmásodpercig tervezve mindenki részéről, illetve maga a frontember, akinek a hangjára valóban semmi panasz: tisztességgel a magasak, a mélyek, minden sikerült az énekesnek, aki inkább egy nagy egész része volt, mintsem az, hogy egy one-man-showt láttunk volna.

Egy olyan produkciót láthattunk, ahol egy percig sem állt le az élet: a legtöbb blokk és a legtöbb szám egymásból fakadt, levegővételt nem hagyva senkinek, néha olyan váltásokkal, amiért 1980-ban Balatonon a Helka diszkóban már megverték volna a lemezlovast, de mit sem számított ez.

Amennyire szkeptikusan érkeztem, annyira be is bizonyította Sam Smith és a csapata, hogy ők bizony headlinerek, és abból is a csúcskategóriás verzió, akit a világon most azonnal bármelyik színpadra felrakva sem tűnnének kisebbnek.

Az énekes pedig öltözött, fura rendőrcsávóból szivárványos “akármibe”, a mellényből dominaszettbe, volt itt estélyi, a végére pedig egy teljesen sátáni, ördögszarvas szőrmés hacukában díszelgett az énekes. “Hú b*meg az Origónak lesz dolga” - hallatszik a távolból egy ismét feljegyzést érő mondat, ami annyiban takarhatja is a valóságot, hogy ez a produkció minden pillanatában élvezhető volt, és semmilyen formában nem lehet róla azt mondani, hogy visszafogott lett volna. Sam Smith pedig megmutatta minden headlinernek, hogyan is kell kiállni több tízezer ember elé.

Minden évben találkozunk olyan kommentekkel, ahol a rockzenét hiányolják, ugyanakkor az Editors és a Fontaines mellé ma még a nagyérdemű kaphatott a Dead Poet Societyből is, akik 4 hónapja jártak Budapesten, fura is a gyors visszatérés, amit meg is említenek. Pedig sokkal-sokkal többen vannak az akkori koncertjükhöz viszonyítva, pogótól kezdve crowdsurfig minden megtörténik, aminek egy ilyen bulin elő kell fordulnia.

Jack Underkofler egyébként a modern rockzenélés legeslegalulértékeltebb hangja, akinek minden kijön egy koncerten, valahogy az áttörő siker többedjére nem jön el nekik, pedig mind dalok, mind élő produktum tekintetében jó szívvel ajánlanánk mindenkinek.

Ez egy tökéletesen olyan nap volt, ahol egyetlen rossz dolgot nem tudnék mondani egyetlen fellépőről sem, ezt pedig a Sziget booking-mesterei valószínűleg ugyanígy érezhetik nyugovóra térve. Főleg abban a tudatban, hogy az utolsó napon érkezik Fred Again, Skrillex és még Four Tet is, akik az elektronikus zene történelmét egyik percről a másikra rúgták fel tavaly a Coachellán. Mindhárman külön időpontban lesznek, még akár arra is van esély, hogy a valóban jelentős, önmagát mémből OMG TBA-nak nevező (To Be Announced - a Coachella törölt headlinere után már szándékosan nem is jelentették be magukat, hanem felléptek TBA néven) triumvirátus önfeledten, több órán át együtt zenéljen, több színpadon is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: