KÉK HÍREK
A Rovatból

Egy év telt el a veronai tragédia óta - még mindig nem tudni, kik a felelősök

A szülők a buszos cég felelősségét firtatják. Az olasz vizsgálat vádemeléssel már lezárult.

Link másolása

Egy éve történt a veronai busztragédia: 2017. január 10-án a budapesti Szinyei Merse Pál Gimázium 17 diákja és tanára halt meg, miután az őket szállító busz szalagkorlátnak, majd egy felüljáró tartópillérének ütközött Verona mellett, az autópályán. Ötvennégyen utaztak a buszon, többségük 14 és 18 év közötti diák. Heten azonnal, tízen pedig később, a kórházban haltak meg. Több mint 20-an megsérültek. A szülők közösen fogadtak ügyvédeket: nyolcan is képviselik az érdekeiket, magyar és olasz szakemberek egyaránt.veronai busz

A rendőrségi nyomozás határideje január 21-e - a Nemzeti Nyomozó Iroda halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt folytatja a vizsgálatot -, de az ügyészség még két hónappal meghosszabbíthatja a határidőt – közölte a Magyar Nemzettel az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).

Nyomozás Olaszországban is zajlott, ám az olasz rendőrség már tavaly március 31-én, vádemelési javaslattal lezárta saját nyomozását.

V. János, aki a taragédia pillanatában a buszt vezette, túlélte a balesetet. A tűzben maradandó sérüléseket szenvedett: két hónapon át tanult újra járni és beszélni. Olaszországban és itthon is eljárás indult ellene. A korábban alvászavarral kezelt ember azt vallotta: nem aludt el a volán mögött - írta a Blikk.

A gyászoló szülők felvetették a gimnazistákat utaztató busztársaság, a Pizolit Kft. felelősségét. A cég vezetője, Czakó Tibor korábban azt nyilatkozta, a sofőrnek szakorvosi és üzemorvosi engedélye is volt. Az ügyvezető most nem kívánt senkinek sem nyilatkozni, miközben számos nyitott kérdés van az ügyben.ver

A Magyar Nemzet szerint ugyanis a kiszivárgott baleseti jegyzőkönyvben az áll: a Setra típusú buszba engedély nélkül építettek be öt pótszéket, hogy a nyereségesebb működés céljából több utast szállíthassanak, ezek azonban a túlélők számára megnehezítették a roncsból való kijutást. Szintén engedély nélkül pót-üzemanyagtartályokat szereltek be, így a busz nagyobb mennyiségű gázolajat tankolhatott olyan országokban, ahol olcsóbb az üzemanyag.

Egy férfi, aki 15 éves lányát veszítette el a szerencsétlenségben, a Hír TV-nek korábban azt mondta: a postaládájába valaki bedobja azokat az iratokat, amelyekből kiderül, hogy eddig mire jutott a Nemzeti Nyomozóiroda. Ezekből szerinte az derül ki, hogy a busz nem volt forgalomképes, valamint olyan sofőr vezette, aki nem volt képes ennek a járműnek a vezetésére.

A Pizolit 2017 decemberében 21 buszát kezdte el árulni. Ahogyan beszámoltunk róla, megtehette: a cég ingóságait és ingatlanait ugyanis nem helyezték hatósági zár alá.

A szülők az évfordulón Veronában lesznek, ahol pár nappal később emlékművet avatnak az áldozatoknak. A gyászolók Budapestre is terveznek egyet - írta meg a HOT. Most várják az engedélyt, hogy megépülhessen a Műcsarnok mögött, ahonnan a busz elindult és ahová soha nem érkezett vissza.

A tragédia áldozataira az évfordulónapján 16 órától Budapesten, a fasori református templomban emlékeznek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Boldogságból tragédia: a verőcei hajóbaleset előtt fél órával jegyezték el a 20 éves Boglárkát
A fiatal lány egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét. Öt eltűnt utast még mindig nem találtak meg.

Link másolása

Továbbra sincs hír arról az öt eltűnt utasról, akik szombat éjjel szenvedtek balesetet Verőcénél, amikor motoros kishajó összeütközött az MS Heidelberg szállodahajóval. Az áldozatok között van a 20 éves Boglárka is, akinek kezét épp a tragédia előtt fél órával kérték meg.

A Blikk információi szerint a kishajón utazók egy Dunakanyarban tartott fesztiválról tartottak hazafelé, amikor a baleset bekövetkezett. A fedélzeten tartózkodó nyolc utas közül csak egyikük, egy olasz férfi élte túl az ütközést. Ő a partra tudott evickélni, ahol egy autós talált rá és riasztotta a hatóságokat.

Később a Megyeri hídnál megtalálták a kishajó roncsait, valamint egy férfi és egy nő holttestét. Az eltűnt öt utas keresése továbbra is nagy erőkkel folyik.

A szállodahajó az ütközés után folytatta útját, a kapitány állítása szerint nem vette észre a balesetet. A hajót Komáromnál állították meg, majd kapitány nélkül folytathatták útjukat Ausztria felé. A kapitányt a rendőrség őrizetbe vette.

A kishajó áldozatai közül többen Sülysápon éltek, köztük egy püspökladányi testvérpár. Az eddig megtalált holttestek közül a hajó tulajdonosáé, a 39 éves Adriáné és a fiatal szomszédjáé, Boglárkáé.

A 20 éves Boglárka egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét.

„Nem sokkal a baleset előtt beszéltünk, és azt mondta a telefonban, hogy még soha nem volt ilyen boldog”

– mondta a közeli barát.

A kishajó Nagymarosról indult, és az utasok Dunakeszin aludtak volna. Elméletileg Vác is az úti céljaik között szerepelt, de odáig már nem jutottak el, az indulás után szinte azonnal bekövetkezett a baleset.

„Próbáltuk őket elérni, de a helymeghatározásuk 10:17-kor mutatta őket utoljára”

– nyilatkozta a társaság egyik közeli ismerőse az RTL Híradónak.

Az öt eltűnt utas keresése jelenleg is folyik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Ezért tette közzé a rendőrség a verőcei hajóbalesetben eltűntek fotóját
13 hajó kutat kedden is a verőcei hajóbalesetben eltűnt öt ember után. Szinte bárhol lehetnek: a balesettől délre a teljes magyarországi Duna-szakaszon végzik a keresést.

Link másolása

Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset öt, jelenleg eltűntként keresett áldozatának adatait, a két nő és három férfi neve, fényképe és más, az azonosításukat segítő információ a police.hu oldalon olvasható. Őket keresik jelenleg:

Balogh Daniella;

Erdei Diána;

Varga László;

Varga Márton és

Villányi Olivér.

Mint az illetékes Budapesti Rendőr-főkapitányságtól (BRFK) megtudtuk, abból, hogy miként, illetve mennyi információt osztottak meg a szerencsétlenségben érintettekről, nem lehet következtetni a túlélési esélyeikre, sem másra. Ha a rendőrségen eltűntként keres valakit, akkor jogszabály alapján közzé kell tenniük az illető adatait, ez pedig minden eltűntként keresett személynél ugyanúgy történik.

„Nagy erőkkel keressük őket, például csak a mai napon 13 hajó végez kutatást a Dunán”

– mondta el lapunknak Csécsi Soma alezredes, a BRFK szóvivője. Rámutatott, a hajók nem kizárólag a rendőrséghez tartoznak, a BRFK ugyanis a katasztrófavédelemmel és a Pest Megyei Kutató-mentő Szolgálattal közösen végzi a kutatást. Csécsi hozzátette:

„A Budapesti Rendőr-főkapitányság a társszervekkel közösen – ebbe beleértjük a katasztrófavédelmet és a Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálatot – gyakorlatilag a balesettől délre eső teljes magyarországi Duna-szakaszon keresi az eltűnt személyeket.”

Az eddigi adatok alapján egy férfi és egy nő meghalt, öten pedig eltűntek szombat este, amikor egy szállodahajó letarolt egy motorcsónakot. A tragédiát egy férfi élte csak túl, akinek súlyos sérülésekkel sikerült a partra úsznia. A tragédia körülményeivel kapcsolatos nyomozás jelenleg folyamatban van – erősítette meg Csécsi. A két hajó szemléjét már befejezték a hétvégén, a szállodahajó kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Mahosz-szóvivő: vélhetően nagy sebességgel ütközött a motorcsónak Verőcénél
Az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet - mondta Tóth Zoltán.

Link másolása

A motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy nagy sebességre volt képes a hobbihajó, a roncsokból ítélve pedig gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött - mondta a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője.

Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban elmondta:

mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.

A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és

a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek"

- vélekedett a Mahosz szóvivője.

Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni.

Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.

Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.

A rendőrség korábbi közlése szerint segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a szállodahajó kapitányát.

A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
Egy autós elkezdett hisztizni az M7-esen, mert nem tetszett neki, hogy levideózták, ahogy a leállósávon hajt
Veszélyes manőverek, üldözés, büntetőfékezés. Akár tetszett neki, akár nem, videón látható az eset.

Link másolása

A bpiautosok.hu egyik olvasója küldte be azt a felvételt, amin egy kisteherautós lelassított, megvárta a forgalomban, ráhúzta a kormányt, üldözni kezdte, megelőzte, majd büntetőfékezéssel megállásra kényszerítette.

Mindezt azért, mert észrevette, hogy az olvasó korábban elkezdte videózni, hogy nagy sebességgel közlekedik a leállósávban.

Az akció itt tekinthető meg:


Link másolása
KÖVESS MINKET: