Az elektromos rolleresek több mint negyede ittasan szenved balesetet, a fele ráadásul éjszaka
Az elektromos rollert használók több mint negyede ittasan, több mint fele pedig éjszaka sérül meg – idézi a Manninger Jenő Baleseti Központ adatait a Népszava.
Tavaly márciustól októberig vizsgálták az adatokat, nézték, hogy hány sérült került hozzájuk az ügyeletre kerékpár-, roller, vagy elektromos roller baleset miatt. Bodzay Tamás orvosigazgató a lapnak elmondta, hogy ebben az időszakban 1553-an szenvedtek kétkerekű járműves balesetet. A legtöbb sérült - 1115 esetben - kerékpározott, 296 e-rollerrel szenvedett balesetet és 142-en mechanikus rollerrel mentek. Így az látszik, hogy
A sérültek közül a kerékpárosok 4 százaléka, a rolleresek 6 százaléka, az elektromos rolleresek 27 százaléka volt ittas.
Az is érdekes, hogy az e-rolleresek több mint fele az éjszakai órákban szenvedett balesetet. Így feltételezhető, hogy bulieszközként is használják az emberek az e-rollert, ami akár 25-30 kilométer/órás sebességre is képes. A vezetőnek pedig semmilyen védelmi eszköze nincsen - mondta el a szakember.
Az is gond, hogy a KRESZ-ben jelenleg nincs szabály az e-rollerre.
A lap megkérdezte a Technológiai és Ipari Minisztériumot, hogy terveznek-e valamit ezügyben. A válaszuk szerint „a közúti közlekedésben irányadó Bécsi Egyezmény sem ad egyértelmű iránymutatást”. Amíg lesz erre vonatkozó szabályozás, addig
A rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni - közölték. A lap megjegyzi, hogy akkor ennek alapján jogosítvány, bukósisak, 14. betöltött életév szükséges az e-roller vezetéséhez, amelyet nem szabad kerékpársávban vagy járdán használni és utast is tilos szállítani rajta.
A határidőkről nem írtak, csak annyit jegyeztek meg, hogy majd a szabályozás „az említett eszközök közlekedésére vonatkozó előírásokat elkülönítve határozná meg”, vagyis önálló járműkategóriában gondolkodnak.