Virtuális cipőket gyártó céget vásárolt fel a Nike
A Nike felvásárolta a virtuális cipőket gyártó RTFKT Studios nevű céget, írja a The Verge. Az amerikai sportszergyártó az NFT-k készítésében vezető márkának nevezte a digitális cipőket gyártó céget.
Az adásvétel hírét az RTFKT a Twitteren erősítette meg. A posztban azt írták, hogy mostantól ők is a Nike-család tagjának számítanak. Ezzel párhuzamosan a Nike is elhelyezte a virtuális cipőgyár villámszerű logóját a saját honlapján.
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. ??? pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
Az RTFKT még februárban állt össze FEWOCiOUS-szel. Az ismert tinédzser művésszel közösen 600 pár valódi és hozzá tartozó digitális cipőt adtak el összesen 3,1 millió dollár (1 milliárd forint) értékben. Ez nagyjából akkor történt, amikor sokan először hallottak az NFT-ről (non-fungible tokens), melynek lényege, hogy egy-egy digitális műalkotás vagy tárgy kizárólagos tulajdonjogát igazolja blockchain-technológia segítségével.
Az RTFKT a napokban jelentette be, hogy összeállt Takashi Murakami japán művésszel, és a jövőben közösen kínálnak egyedi tulajdonségokkal felruházott avatarokat, melyek számos metaverzumban használhatók.
Az NFT-k tavaly márciusban kerültek először a köztudatba, amikor Elon Musk felesége 6 millió dollár értékben (1,9 milliárd forint) értékesített digitális műtárgyakat.
A Nike nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyiért vásárolta fel a mindössze tavaly januárban alapított digitális cipőgyártót.