KULT
A Rovatból

X-Faktor: kiesett a legprofibb előadó, akinek semmi keresnivalója nem volt ebben a műsorban

És szerintünk így sokkal jobban járt.


A szombati X-Faktor végére már csak három versenyző maradt, ám amíg kiderült, hogy ki búcsúzik, kétszer négy énekes előadásának örülhettünk.

Az első fellépő Serena Rigacci volt, akinek kisfilmjéből kiderült: már egészen jól beszél magyarul, és az is, hogy családja szívesen Magyarországra költözne miatta. Egy Britney Spears-számmal indított, amit nagyon nehéz énekelni, cserébe nem is jó versenydal, viszont legalább sokkal jobban énekelte az eredeti előadónál.

Puskás Peti szerint a 15 éves lánynak kisugárzása van, Radics Gigi kijelentette: már kezd nővé válni, mire ByeAlex tiltakozását fejezte ki.

Hasznos kritikákat kapott az olasz lányka ezen a héten is.

Ricco és Claudia egy magyar számot hoztak: Zséda Ajtók mögött című számát, ami egyébként Létray Ákos és Valla Attila szerzeménye. Ők (vagy mentoruk) valahogy mindig nagyon jól érzik, hogy miből lesz jó versenydal, és hétről hétre olyan nótákat választanak, amiknek nagyon erős íve van. Meg is lett az eredménye, a zsűri és a közönség is nagyon szerette az előadást.

„Talán én vagyok az az ómen a műsorban, aki mer egy kicsit negatívabban állni a produkcióitokhoz” – hősködött ByeAlex, utalva arra, hogy egyáltalán nem szereti azt, ami mainstream, és egyáltalán nem tudja, mit jelent az "ómen" szó.

Innen kívülről egyébként úgy tűnik, hogy bármelyik mentor merne negatív kritikát megfogalmazni velük kapcsolatban is, csak mivel mindig jók, ezért nem szoktak.

Alexet érzelmileg megérintette a ballada, de szerinte hamis volt, Puskás Peti is hallott hamis hangokat, de ő úgy érezte, erős volt a produkció. Radics Gigi szerint volt egy olyan pillanata dalnak, amikor a páros „megérkezett”, Gáspár Laci pedig azt tette hozzá, hogy nagyon izgultak az énekesek.

Tóth Bettina következett, aki megint rappelt, amit sajnos sem énekesként sem énektanárként nem tudok és nem is szeretnék értékelni. Annyi biztos, hogy a tempóban nem csúszott el, sok energia volt benne. Továbbra sem világos, miért versenyez az énekesekkel, de holnap lehet, hogy elindulok versmondóként egy maratonon, és akkor majd talán kiderül, mitől olyan jó érzés az, ha nem a saját műfajában méreti meg magát az ember.

Az a baj, hogy nem Tóth Bettina hibája ez az egész. A rapperek versenyén és a Csillag születikben is imádnák azok, akik most nem értik, mit keres a műsorban, és simán nyerhetne is azokon a versenyeken.

Itt nyilván nem fog, mert bár színesíti a műsort és Alex zenei ízlésének is megfelel, de én mentorként akkor sem tettem volna ki annak egy egyébként tehetséges előadót, hogy a saját preferenciáim miatt később ennyi támadás áldozata lehessen.

Emellett hozzá kell tenni, hogy

hozzáállás és lelkesedés szempontjából Tóth Bettina a műsor legprofibb előadója,

aki pontosan tudja azt is, hogy mit látna szívesen maga körül a színpadon. Emiatt nem kérdés, hogy neki később helye lesz a piacon, és talán jobban is jár, ha minél előbb kiesik, mert kevesebbet támadják majd azért, mert nem a helyén van, viszont hamarabb elkezdhet dolgozni, fellépni és számokat írni azoknak, akik őt kedvelik.

Radics Giginek most először volt olyan érzése, hogy nem tudta „magával vinni” a lány, és azt is hozzátette, hogy az egész „túl volt artikulálva”. Puskás Peti elárulta, hogy amióta nincsen saját versenyzője, Bettináért izgul a legjobban. Gáspár Laci arról beszélt, hogy nem lehet megfejteni azt az „egyenletet”, hogy ez az előadás vajon miért tetszett Puskás Petinek annyira.

„Hát, mert egy őrjöngő csivava ment a színpadra” - indokolta meg döntését a mentor.

„Köszönöm szépen, hogy ilyesmi megtörténhetett a tévében, ebben a műsorban, ez a nagy hardcore-hiphop királyság” - mondta el szombat esti imáját nyilvánosan ByeAlex.

Gulyás Roland a Kicsi, gyere velem című dalt dolgozta át, amiről kiderült: férfihanggal is kiváló. A hangszerelés egy kicsit laposra sikerült, inkább egy bárban háttérzeneként lehet jó ebben az átdolgozásban. Ez nem teszi rosszabbá, inkább a versenyben furcsa döntés. Sejteni lehetett, hogy emiatt majd hiányolni fogják az energiát az ellenfelek mentorai.

Így is lett. Gáspár Laci szerint nagyon szép volt és megható, de szóvá tette azt, hogy jobban „behalhatna” az énekes a dalba, Puskás Peti a katarzist szerette volna látni.

Ezek után újabb kör indult, amiben újra Serena Rigacci kezdett egy olyan dallal, ami kicsit mély volt neki. Vagy az énektanára, vagy a mentora mulasztotta el ezt észrevenni, vagy későn jöttek rá és nem volt lehetőség áthangszerelni a dalt, vagy a magasak nem jöttek volna ki akkor, ha fél hanggal feljebb kerül a nóta, sosem tudjuk meg. Sajnos a cuki Serena ezen a héten elég gagyi nótákat kapott, a második előadás közben csak azért drukkolt az ember, hogy ki ne essen velük, mert sokkal tehetségesebb annál, mint amit szombaton megmutathatott.

Gáspár Laci elkezdte a bulizást a nóta alatt és közölte, hogy volt benne stenk, és az énekhang is „ott volt”. Radics Gigi „kész volt”, Peti szerint katartikusra sikerült a bulika vége. Egy ideje gondolkodom azon, hogy Serena tud-e már annyira magyarul, hogy értse a kritikákat, de most rájöttem, hogy tulajdonképpen teljesen mindegy.

Bon Jovival folytatta a versenyt Gulyás Roland, egy nagyon menő kabátban. Bon Jovit egyébként marha nehéz énekelni, őt magát is megtámogatja egy nagyon erős vokálcsapat a magas hangoknál, élőben és a lemezeken is. Sokkal lejjebb tették, mint az eredeti szerzeményt, talán kicsit túlságosan is, így azért nem üt akkorát.

ByeAlex szerint énekelhetett volna sokkal nagyobbat, ennek ellenére nagyon szeretné, hogy a versenyző döntős legyen. Zsűri mindenkinek ezt mondja mostanában, mintha a döntő lenne a legfontosabb az énekesek életében. Szerintem tök mindegy, hogy valaki döntős lesz-e, fontosabb, hogy később azt énekelhessen, amit akar, és úgy, ahogy szeretné, és ehhez nem kell az első kettőben lenni.

Puskás Peti jó példa erre, annak idején sokadik lett a Megasztárban, mégis ismert lett színészként, énekesként és végül mentor vált belőle úgy, hogy közben jól érezte magát és nem valószínű, hogy túl sok kompromisszumot kellett kötnie a sorsával. Döntő nélkül is eljutott idáig. Gáspár is harmadik lett egyébként, mégis platinalemezes és a mai napig koncertező előadó.

„Én most már ott tartok, hogy most már kezdek dühös lenni rád, és Gigi, rád is” - közölte Laci, és hozzátette: kár, hogy egy ilyen nagy tehetséget nem tud „emelni” a mentora, és nem tudja belőle kihozni azt, amit kell. Hozzátette: nem tette volna lejjebb a dalt, legalábbis nem ennyire.

Tóth Bettina a második körben énekelni kezdett, és bár köszönjük szépen a gesztust, de ez csak arra volt jó, hogy kiderüljön: a cuki és különleges lány nem egy nagy énekes.

„Nagyon szép dolog, hogy meg akartatok lepni, de nem történt meg igazából” - fogalmazta meg Puskás Peti.

„Szerintem megtörtént” - zárta rövidre a szakmai értekezést Gáspár Laci.

Ricco és Klaudia egy kicsit tempósabb nótával álltak színpadra másodjára. Ha az ember nem akarja leírni ezredszer is, hogy gyönyörűen kidolgozott előadás volt, kiváló szólamokkal, tökéletes dalválasztással, és egy kevés modorral, akkor most nem ír semmit.

„Hát ez az, erről beszélek, ezek azok a pillanatok, amik megtörténtek” -kiáltozott Radics Gigi.

„Ez az! Ez az! Ez az!” – fűzte hozzá Gáspár Laci.

Ezzel be is fejeződött a szombati verseny, elindult a szavazási és izgulási, aminek vége Tóth Bettina és Gulyás Roland párbaja lett. A párbajban végül a nézők döntöttek, és

a műsor Tóth Bettina számára ért véget.

Tóth Bettina párbaj produkciója:

Gulyás Roland párbaj produkciója:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk