Tanulságos: azért ment csődbe a Thomas Cook, mert nem értette a modern időket
Nem kell ahhoz gazdasági válság, hogy a világ vezetői cégei egyik percről a másikra tönkremenjenek. Ezt a Thomas Cook hétfői csődje is megmutatta. Elég hozzá néhány rossz üzleti döntés, és a 21. század teljes mértékű kizárása. Aki nem halad legalább minimális tempóban a korral, előbb lassan lemaradhat, később pedig könnyen össze is roppanhat. Így tette tönkre a digitális világ és a megváltozott utazási szokások a hagyományokat, és kényszerítette térdre a legnagyobb brit utazási irodát hétfőn. A Piac és Profit a New York Times, a Financial Times és a Wall Street Journal alapján szedte össze az utazási mamutcég földbe állásának okait.
A Thomas Cook alapvetően az utazási csomagok értékesítésére rendezkedett be, vagyis egyben kínált olyan üdüléseket, ahol a repülőjegy, a szállás, az ellátás, az autóbérlés is az árban volt.
Ezzel szemben napjainkban a fiatalok és internetezők maguk szeretik összelegózni az egyes elemeket. Ezzel akár rengeteg pénzt is tudnak spórolni, ráadásul teljesen a saját igényeikhez tudják alakítani az utazás minden részletét.
Miközben erre az üzleti modellre rendezkedtek be az online térben megjelenő utazási irodák és az iparághoz kapcsolódó egyéb szolgáltatók, addig a Thomas Cook továbbra is működtette hagyományos, és ezzel együtt borzasztóan költséges irodáit. A világszerte működő 600-nál is több iroda fenntartása elképesztő pénzt égetett el, gondoljunk csak a helyiségek bérleti díjaira vagy az alkalmazottak bérköltségére.
Lapozz a továbbiakért: