ÉLET-STÍLUS

Lemondanál a kártyás fizetésről, mert azt hiszed, nagy macera? Ne tedd!

Úgy gondolod, hogy nem is lehet elég helyen kártyával fizetni? Vagy hogy kártyás fizetésnél nem adhatsz borravalót ? Öt tévhitnek jártunk utána.

Link másolása

Vásárlásaink legkevésbé kellemes pillanatai közé tartozik, mikor arra kerül a sor, hogy rendezzük a számlánkat. A kereskedők, a bankok, és a kártyakibocsátó cégek rengeteg energiát fektetnek abba, hogy minél kényelmesebb szolgáltatások közül választhassunk.

Annyi választási lehetőségünk van, hogy könnyen elveszhetünk a sok információ közt. Ebben szeretnénk segíteni: összeszedtük az 5 leggyakrabban hallott tévhitet, és tisztázzuk azokat.

1. tévhit: A kártyás fizetéshez internetkapcsolat, terminál és kinyomtatott slip kell

Ami a fejünkben él a bankkártyás fizetésekről: kell hozzá egy bonyolultnak látszó eszköz, egy féltégla méretű terminál, ami internetkapcsolatot igényel, és a beszerzése bonyolult adminisztrációval járt. Ma már ez nincs így, előtérbe kerültek a digitális megoldások, már eleve a terminál igénylésénél is. Ha valaki szeretne kártyás fizetési opciót bevezetni, akár pár nap alatt megvalósíthatja.

Ráadásul az is megoldható, hogy akár a mobiltelefonunk legyen a kártyaelfogadó eszköz - nem kell külön terminál, pláne nem kell internetkapcsolat.

A SIM-kártyával működő termináloknál elegendő a mobil hálózati lefedettség. Ahol van telefonos térerő, ott technikailag a kártyás fizettetés is megoldható.

Külön jó hír, hogy környezetbarát verziója is létezik már a bankkártyás termináloknak: a greenPOS esetében a papír alapú slip helyett sms-ben vagy e-mailben kaphatjuk meg a kártyás fizetésről szóló nyugtát.

Nincs felesleges papírhasználat, nyomtatás - sokan egyébként is csak a szemétbe dobják a vásárlásnál kapott slipeket.

2. tévhit: Nem adhatunk borravalót, amikor kártyával fizetünk

A bankoknak és a szolgáltatóknak is az az érdeke, hogy minden esetben gördülékeny legyen a kártyás fizetés. A vendéglátásban nehezítő körülménynek tűnhet, hogy a fogyasztás árának rendezésén túl adhassunk borravalót akkor is, ha nincs nálunk készpénz.

A vállalkozások kérhetnek olyan beállítást, hogy vendégként, ügyfélként elkülönítve kiválaszthatjuk, mekkora összegre gondoltunk borravalóként. Ezek után a bank a mi számlánkról összesítve fogja levonni a pénzt. Ezzel a megoldással átláthatók a bevételek és a kiadások mindkét fél számára.

3. tévhit: Nem lehet elég helyen kártyával fizetni

Évről-évre egyre kevésbé igaz ez az állítás. Gondoljunk csak arra, hogy hány olyan applikációt használunk a telefonunkon - akár ételrendeléshez, akár bérletvásárláshoz, akár valamilyen szórakoztató programhoz - amelyhez szükséges a bankkártyás fizetés, az appon belül. De a webáruházak többsége is úgy alakítja ki fizetési felületét, hogy elmenthessük a kártyánkat a következő vásárláshoz a kényelmünk érdekében.

Összehasonlítva a mostani helyzetet a három évvel ezelőttivel az derül ki, hogy kétszer annyi helyen fizethetünk kártyával, mint akkor.

Akár a piacon, a strandon, vagy a karácsonyi vásárban is.

4. tévhit: Ha megadjuk kártyánk adatait egy webshopban, visszaélhetnek vele

Amikor bankkártyával fizetünk egy online felületen, a kereskedő vagy szolgáltató egyáltalán nem fér hozzá a kártyaadatainkhoz, azokat a fizetési lehetőséget biztosító bank ellenőrzi, bankbiztonsági szabályok betartásával. Valójában a biztonságos online vásárlás egyik ismérve, ha lehetőséget biztosítanak a kártyánk adatainak elmentésére.

Mégpedig azért, mert ennek jogi és technológiai követelményei vannak, tehát aki felkínálhat ilyen opciót, az megfelelt a szigorú előírásoknak. A kétlépcsős ügyfélhitelesítés -a banktól kapott üzenet, melyben tájékoztat egy elindított tranzakcióról, melyet egy másik felületen is érvényesítenünk kell - kötelező, és még nagyobb biztonságot garantál.

Hogy te se tartozz abba a 10%-ba, amelyikkel előfordul, hogy tévesen méri fel, egy webáruház valóban megbízható-e, fontold meg a következőket: legyen gyanús, ha nem találunk elérhetőségi adatokat a céghez, nincs visszaküldési lehetőség, nem egy ismert szolgáltatón keresztül bonyolódik a fizetés. Növeli a bizalmat a webshop iránt, ha találunk az oldalon egy kis zöld lakat szimbólumot, ami azt jelzi, hogy az adatink biztonságban vannak.

5. tévhit: Bankkártyával csak fizetni lehet és pénzt felvenni

Egy bankkártyán rengeteg adatot lehet tárolni. Érdekes fejlesztésnek ígérkezik például, hogy a Mastercard és a BKK annak a lehetőségét teszteli, hogy a bankkártyával lehessen érintéssel a buszon jegyet venni, érvényesíteni, és elég legyen a kártyát felmutatni az ellenőröknek.

De más típusú használatára is van mód, létezik már Budapesten is személyzet nélküli bolt, ahol bankkártyával léphetünk be, és arról vonják le a vásárlás összegét.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nagyon a zsebedbe kell nyúlnod, ha a budapesti agglomerációban akarsz ingatlant – mutatjuk, hol a legdrágábbak
Majdnem 20 százalékkal nőtt a négyzetméterár, nincs nagy meglepetés a települések listáján.
MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2024. április 26.


Link másolása


A Duna House csütörtökön közölte adatait az MTI-vel, amikből kiderül, hogy 2023-hoz képest nőtt az adásvételek száma, az otthonteremtés költsége pedig 10 millió forinttal nőtt a Budapest környéki területek ingatlanpiacán.

Tavaly a gazdasági nehézségek és magas hitelkamatok miatt országosan csökkent az ingatlanvásárlási kedv, ami az agglomerációban is éreztette hatását, 2022-hez képest 18 százalékkal esett vissza a forgalom.

Az ingatlanközvetítő adatai alapján idén is a nyugati szektorba vágyók (Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Páty, Törökbálint, Zsámbék) fizetik meg a legmagasabb átlagos négyzetméterárat, ami jelenleg 19 százalékkal több, mint tavaly, 824 ezer forint.

12 százalékos emelkedést tapasztaltak a délkeleti szektorban is (Alsónémedi, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés), ott jelenleg átlagosan 569 ezer fointba kerül egy négyzetméter.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: