Megszabadul az egyszer használatos műanyagoktól a hazai McDonald’s
Ennek keretében egész Európában – így Magyarországon is – a McFlurry csomagolását olyan módon újította meg, ami által feleslegessé vált a műanyag tető használata. A fejlesztéssel a hazai étteremlánc 2020-ban 8,9 tonna műanyagot tüntetett el a rendszerből. A 2014 és 2020 között, több lépcsőben megvalósított hazai csomagolás fejlesztéseknek köszönhetően mára egyik saláta termékre sem kerül műanyag tető, ami az éves mennyiséget tekintve további 11 tonnával csökkentette az éttermekben felhasznált műanyag mennyiségét.
A McDonald’s a magyar vendéglátóiparban az elsők között, 2004-ben vezette be az ISO 14001 Környezetközpontú Irányítási Rendszerét. A karbonlábnyom mérésének bevezetését követően a hazai étteremhálózatának teljes CO2-kibocsátását 2012-2017 között 13,25%-kal, fajlagos értéken (vásárlószámra vetítve) pedig 20,3%-kal sikerült csökkenteni. A magyarországi hálózat 2016 óta külső fél által tanúsított MSZ EN ISO 50001 Energiairányítási Rendszert (EIR) működtet, ami az éttermekre és a központi irodára egyaránt kiterjed.
Bár nem vendégek számára látható módon, a hulladékgyűjtés több mint 20 éve szelektíven zajlik minden hazai McDonald’s egységben. A konyhai és a vendégtérben keletkezett hulladékok szelektálásának köszönhetően a McDonald’s több, mint 80%-ban hasznosítja újra az éttermekben keletkezett hulladékot.
A visszagyűjtött papír, a karton és a PE (polietilén) fólia anyagában hasznosulnak, a konyhán keletkező évi közel 600 tonna használt sütőolajból – amely hazai napraforgóból és repcéből készül – biodízelt állítanak elő, az élelmiszerhulladékot, ill. a selejtet pedig biogázüzemben, elektromos áram és hőenergia termelésére használják fel. 2020-ban ily módon összesen közel 3,4 ezer tonna hulladék hasznosult újra.
A felhasznált műanyagok csökkentését célzó vállalásokat, illetve a következő időszakban további fenntarthatósági kezdeményezéseket is felölelő hulladékcsökkentési program annak ellenére is zökkenőmentesen halad, hogy a járvány hatásai a hazai étteremlánc gazdasági mutatóit is kedvezőtlenül érintették.
A most nyilvánosságra hozott beszámoló alapján a Progress Étteremhálózat Kft. éves összevetésben 8,9 %-kal 37,41 milliárd forintra csökkenő árbevétel mellett 2020-ban 3,67 milliárd forint adózott eredményt ért el, ami 34 %-kal marad el a 2019-es számoktól.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!