KULT
A Rovatból

Terence Hill magyar hangja ellopta a show-t a világsztár elől Budapesten

Október 4-től látható a magyar mozikban Terence Hill új filmje, a Nevem Thomas. Mi is ott voltunk a bemutatón.


Hetek óta lázban ég a fél ország, legalábbis az a fele, amelyiknek a Terence Hill és Bud Spencer nevével fémjelzett filmek segítettek a gyermekkor átvészelésében. A rajongói oldalakon pörögnek a cikkek, interjúk... tegnap óta pedig az élménybeszámolók és fotók. Mario Girotti (azaz Terence Hill) érkezése akkora esemény volt, hogy még a Magyar Kétfarkú Kutyapárt is megemlékezett róla, a III. kerületi Bud Spencer parkban lévő dombot átnevezték Ternce Hill-nek.

Amikor megtudtam, hogy engem küld a Szeretlek Magyarország a Terence Hill film bemutatójára, nagyot dobbant a szívem. Éreztem a megbecsülést, a bizalmat. Jó, az is igaz, ehhez az kellett, hogy akit eredetileg küldeni akartak, beteget jelentsen. De akkor is...!

Persze ennél is fontosabb volt, hogy élőben láthatom gyerekkorom egyik nagy bálványát, és részt vehetek életem első igazi, vörös szőnyeges filmbemutatóján, ahol ott van egy valódi világsztár.

Négy különböző bejáraton engedték be a különböző belépővel érkező embereket, és noha sokat lendített volna az ügymeneten, ha a hostessek azon túl, hogy azt mondják, itt nem mehetünk be sajtójeggyel, megmondják, hogy hol igen. Végül megtaláltuk, de a tömeg sűrűségére jellemző, hogy a mellettem álló párom helyett egy kolléga kezét sikerült véletlenül megfognom. Bocsánatot kértem, ő megértő volt: "Nyugodtan fogd meg a kezem, ha ez biztonságérzetet ad" – mondta, és mosolygott a szakálla alól. (Volt olyan újságíró, aki dühösen feladta és úgy döntött, így is lesz miről írnia, ezért távozott.)

A fél 8-ra hirdetett eseményre már 7 előtt odaértünk, fél kilencre be is jutottunk, de még javában sorban álltunk, amikor a körút felől felhangzott a vörös szőnyeg két oldalán tolongó tömeg ujjongása: megérkezett Terence Hill és magyar hangja, Ujréti László.

Előzőleg ugyan megmondták, hogy Terence Hill-lel nem készíthetünk interjút, de a bevonuláskor azért fel lehet tenni egy-két kérdést. Nem lehetett. Többször megállt, kezet fogott, autogramot osztott a rajongóknak, sőt: átvett egy plüssmacit is, az újságírók kettős sorfala között egyetlen lendülettel átvágott. De végre elkezdődött a program. Színpadra lépett DJ Dominique, aki a szervezők nevében elnézést kért a pár perces csúszásért, majd megkérte a fotósokat, hogy ne használjanak vakut – ez Terence Hill kérése volt, mert érzékeny a szeme.

És, hogy hogy fokozzák a feszültséget, először Ujréti László lépett színpadra. aki elmesélte azt a – rajongók körében persze ismert – anekdotáját, amikor egy szinkronforgatáson a hangmérnök megkérte, hogy legyen szíves mondja fel az alábbi rövid üzenetet az üzenetrögzítőjére:

"A gazdám nincs itthon. Terence Hill."

Ezután végre est sztárvendége is mikrofont ragadott. Elmondta, miért szorongat a kezében plüssmacit.

"Biztos csodálkoznak, mit keres egy cowboynál egy plüssmaci. Nos, egy cowboynak is bátorságot kell merítenie valamiből, ezért adta nekem egy kedves hölgy a folyosón ezt a mackót" - mondta, majd elmesélte, hogyan találkozott Bud Spencerrel. Lényegében ugyanazt mesélte el, amit Bud Spencer búcsúztatásán, a Youtube-on magyar felirattal is bárki megnézheti.

Azonban Ujréti Lászlónak sikerült ellopni a show-t: Terence a mondandója közepén járt, amikor megszólalt magyar hangja telefonja, amely – hogy, hogy nem – A kincs ami nincs című film zenéjét játszotta.

Beépített poénra gyanakodtunk, de mégsem az volt, mert a művész a kijárathoz sietett, felvette a telefont, és tényleg beszélt valakivel.

Ezután jött szegény jobb sorsra érdemes sajtómunkásoknak az utolsó csapás: a beígért fotózási lehetőséggel szemben Terence az utolsó mondat után tempósan a kijárat felé vette az irányt. A fotósok persze nem hagyták magukat, rohantak utána, így az első két sor lényegében kiürült.

És milyen volt a film?

Magáról a filmről nehéz úgy írni, hogy ne spoilerezzük el. A történet egy idősödő cowboy és egy fiatal lány furcsa kapcsolatáról szól. Thomas Spanyolországba indul, a sivatagba, hogy elolvasson egy könyvet – tényleg –, a vadóc Lucia pedig menekül – hol ténylegesen, amikor ellopja egy jól öltözött úriember tárcáját, hol átvitt értelemben, önmaga és a végzete elől. Az utazás és a film végére pedig mindketten megbékélnek sorsukkal.

Amit fontos megjegyezni: a Nevem Thomas című film,. bár vannak benne poénok, alapjában véve komoly film, dráma. Ha valaki a Bud-Terence filmek vidámságát várja, csalódni fog. Terence Hill egy kapcsolatot próbált komolyan filmre vinni, több-kevesebb sikerrel. Vannak nagyon jól sikerült jelenetek, a fényképezés gyönyörű, ugyanakkor sokszor belecsúszik a film banalitásokba, vagy indokolatlan művészkedésbe. Ezzel együtt is szórakoztató, szerethető.

Terence Hill Bud Spencer emlékének ajánlott a filmet, és bevallom, sokáig azt gondoltam, hogy ez csak egy gesztus – ha rosszindulatú akarok lenni, azt mondanám, marketingfogás –, hiszen maga Hill is az interjúkban kihangsúlyozta, hogy a filmnek amúgy nem sok köze van barátjához. De a filmet látva már másképp gondolom. Ugyanis át- meg átszövik a régi filmekre való utalások, kikacsintások.

A film Az ördög jobb és balkeze zenéjével (vagy legalábbis nagyon erősen arra emlékeztető zenével) kezdődik, ami kellően megalapozza a hangulatot. A film jelentős része Almeriában játszódik, ahol a nagy páros az első közös filmjüket forgatta, a Nincs bocsánatot. Ugyancsak erre a filmre utal a gyakran felbukkanó róka – a film eredeti címe ugyanis A macska, a kutya és a róka. De vannak – ha mértékkel is – a régi filmeket idéző bunyók, serpenyővel kupán vágás, szerzetesek, sőt, még hagymás bab is.

A film tehát, bár nem fogjuk soha Sergio Leone klasszikusaival együtt emlegetni, egy estére kellemes időtöltés, és az összekacsintások miatt a rajongóknak kötelező darab. Bónuszként pedig életnagyságban, közelről láthattam azt az embert, aki a barátjával együtt 10 éves korom óta annyi önfeledt percet okozott. Ezért pedig mindenképp köszönet illeti azokat, akik mindezt lehetővé tették.

Fotók: Volosinovszki Tamás, Romis Mozi illetve MKKP


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: