Vitézy Dávid szerint Lázár János újabb vonalbezárásokat és járatritkítást készít elő
A közlekedéspolitikus szerint manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban is az a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi pedig visszafelé haladunk ezügyben is.
„Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a Parlamentnek” – írta legújabb Facebook-posztjábanVitézy Dávid.
„Nézzük sorban! Járatritkítás: csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
- a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
- a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
- Budapest és a vármegyeszékhelyek között.
Miközben manapság már nemcsak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban is az a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ez ügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért akarunk visszalépni abból is, ami már megvan?”
– folytatta sorait a BKK volt vezére.
Vitézy szerint két ponton is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János.
Egyrészt a törvénybe bekerülne, hogy „ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el”, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni. Ez nyilván a már bezárt vonalak esetében már mindegy, tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre
– áll a bejegyzésben.
De ennél közvetlenebbül is látszik a szándék: a törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”
– tette hozzá Vitézy Dávid.
„Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a Parlamentnek” – írta legújabb Facebook-posztjábanVitézy Dávid.
„Nézzük sorban! Járatritkítás: csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
2,8 milliót kértek tőle az Uzsokiban, hogy ne 2030-ban műtsék meg – újabb beteget talált az RTL, akitől pénzt kértek volna, hogy hamarabb operálják
A beteg elmondása szerint már mindent kipróbált, amit az orvos korábban javasolt, de semmi nem segített. A fájdalmai miatt ment vissza, ekkor mondta a doktor, hogy műteni kellene.
Egy beteg szerint többmillió forintért vállalték volna a műtétjét, ha nem fizet, évekig várhat - árulta el az RTL Híradónak. Elmondása szerint hat évvel későbbra kapott volna időpontot.
A nőnek csípőprotézisra lenne szüksége, és a budapesti Uzsoki utcai Kórházba ment vizsgálatra, ahol 2030-ra adtak időpontot. Mikor ezt távolinak vélte, felajánlották, hogy 3 millió forintért azonnal megműtik.
A Híradó szerdán számolt be arról, hogy Hadházy Ákos független képviselő szerint a kórházban meg lehet kerülni a várólistát, ha Papcsák Ferenc volt fideszes polgármester cégének fizet a beteg. Akkor a VIP reészlegre kerülve kapná meg az ellátást.
A Híradónak az asszony elmondta, hogy évek óta csípőfájdalmai voltak, ezért ment el az Uzsoki utcai Kórház ortopédiájára. Az orvos korábbi javaslatai nem segítettek, a fájdalmai tovább erősödtek, ezért visszament.
"Mondta, hogy hát ez valóban műtétre szorul most már. Mondtam, hogy oké, akkor nézzünk egy időpontot. Mondja, hogy 2030. március 21-e. Mondom az nem lehet, az hat év".
Azt állítja, hogy az orvos ajánlotta neki, hogy ha fizet, nem kell várnia:
"Hogyha fizetek ,5 milliót, vagy 2 millió 800 ezret mondott, tavaly február vége felé volt ez, akkor nem kell várnom a műtétre, de jó lenne, ha hamar eldönteném, mert márciusban emelkedni fognak majd az árak."
De a nő nem tud fizetni.
Hadházy Ákos korábbi beszámolója szerint az Uzsoki kórházban a VIP részlegre befizetve lehet megkerülni a műtéti várólistákat. A Magyar Egészségügyi Szolgáltatóház nevű cégnek kell fizetni, ez pedig Zugló volt fideszes polgármesterének a tulajdonában van.
Hadházy Ákos elmondta: "A kolleganőm is kapott egy olyan ajánlatot, egy olyan jelzést az orvosától, hogy hogyha sima ellátásban akarja a műtétet igénybe venni, akkor több évet kell várnia, viszont forduljon Papcsák Ferenc cégéhez".
A kolléganője 2027-re kapott időpontot térdműtétre, ehelyett 1,8 millióért ajánlottak előzetes vizsgálatot, VIP-ellátást és nyomkövetést a műtét után.
A Híradó kérdésére Papcsák Ferenc ügyvédi irodája azt írta: a Magyar Egészségügyi Szolgáltatóház kft egy szobát bérel a kórháztól és a külföldi állampolgárok térítési díj ellenében történő ellátását szervezi. Azt közölték, hogy ők nem kapnak pénzt a kórháztól, a cég fizet több száz millió forintot az intézménynek.
Egy beteg szerint többmillió forintért vállalték volna a műtétjét, ha nem fizet, évekig várhat - árulta el az RTL Híradónak. Elmondása szerint hat évvel későbbra kapott volna időpontot.
A nőnek csípőprotézisra lenne szüksége, és a budapesti Uzsoki utcai Kórházba ment vizsgálatra, ahol 2030-ra adtak időpontot. Mikor ezt távolinak vélte, felajánlották, hogy 3 millió forintért azonnal megműtik.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Donald Tusk: Ha Orbán Viktor valóban blokkolja az európai szankciókat, Putyin csapatában játszik, nem a miénkben
Donald Tusk kemény szavakkal illette Orbán Viktort. Az EU vezetői rendkívüli csúcstalálkozót terveznek, hogy meggyőzzék a magyar miniszterelnököt a szankciók fenntartásáról.
Donald Tusk lengyel kormányfő élesen bírálta Orbán Viktort az X-en írt bejegyzésében:
„Ha Orbán Viktor valóban blokkolja az európai szankciókat a háború szempontjából kulcsfontosságú pillanatban, akkor teljesen egyértelmű lesz, hogy ebben az Európa biztonságát és jövőjét érintő nagy játszmában Putyin csapatában játszik, nem a miénkben. Ennek a ténynek minden következményével együtt.”
If @PM_ViktorOrban really blocks European sanctions at a key moment for the war, it’ll be absolutely clear that in this big game for the security and future of Europe, he is playing in Putin’s team, not in ours. With all the consequences of this fact.
Orbán Viktor jelezte, hogy megvétózná az Oroszország elleni szankciók fenntartását. Emiatt az EU vezetői a jövő héten rendkívüli csúcstalálkozót tartanának, hogy lebeszéljék erről a magyar miniszterelnököt.
Az uniós diplomaták azonban reménykednek abban, hogy Orbán Viktor fenyegetése csak üres szó, mivel december közepén megszavazta a 15. szankciós csomagot is. Ráadásul Donald Trump is szankciók bevezetésével próbálja nyomást gyakorolni Vlagyimir Putyinra, hogy befejezze a háborút.
Donald Tusk lengyel kormányfő élesen bírálta Orbán Viktort az X-en írt bejegyzésében:
„Ha Orbán Viktor valóban blokkolja az európai szankciókat a háború szempontjából kulcsfontosságú pillanatban, akkor teljesen egyértelmű lesz, hogy ebben az Európa biztonságát és jövőjét érintő nagy játszmában Putyin csapatában játszik, nem a miénkben. Ennek a ténynek minden következményével együtt.”
If @PM_ViktorOrban really blocks European sanctions at a key moment for the war, it’ll be absolutely clear that in this big game for the security and future of Europe, he is playing in Putin’s team, not in ours. With all the consequences of this fact.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Alighanem denevéreknek tervezték” – Kiakadtak az utasok a MÁV járatain uralkodó állapotokra
A Városi és Elővárosi Közlekedés Egyesület (VEKE) egy szombati bejegyzésében ironikusan kritizálta a MÁV egyik vonatát, ahol a kijelzők már hetek óta hibásan működnek. Az egyesület szerint a problémát többször is jelezték, de az illetékesek nem foglalkoztak vele.
A VEKE egy szombati Facebook-bejegyzésében hívta fel a figyelmet a MÁV egyik kocsijára, amelynek kijelzője már a decemberi menetrendváltás óta hibás.
„Első osztályú szolgáltatás a MÁV járatain. Alighanem denevéreknek tervezték”
– írták ironikusan.
Az egyesület szerint bár hibák előfordulhatnak, ebben az esetben a jegyvizsgálók rendszeresen jelentették a problémát, de az illetékesek nem foglalkoztak vele. Az utasok emiatt a vonaton dolgozó személyzetet szokták kritizálni, akiknek egyébként is egyre nehezebb dolguk van. A VEKE megjegyezte, hogy emiatt egyre kevesebben vállalják ezt a munkakört, és egyre több vonaton nincs jelen jegyvizsgáló.
A problémás kocsit szombat délben a Déli pályaudvaron lehetett látni. Az egyesület szerint az olcsósítás nem jó irány, és ez a helyzet újra ezt bizonyítja.
A VEKE egy szombati Facebook-bejegyzésében hívta fel a figyelmet a MÁV egyik kocsijára, amelynek kijelzője már a decemberi menetrendváltás óta hibás.
„Első osztályú szolgáltatás a MÁV járatain. Alighanem denevéreknek tervezték”
– írták ironikusan.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vitézy kiosztotta Szentkirályit és Lázárt: ígéretek, szeméthegyek és arab milliárdok a Rákosrendezőn
Vitézy Dávid kemény kritikát fogalmazott meg Szentkirályi Alexandra és Lázár János munkájával kapcsolatban. A Rákosrendezőn tapasztalható állapotok, az ígéretek és az elmaradt tettek kerültek a fókuszba.
Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a közösségi oldalán reagált Szentkirályi Alexandra korábbi posztjára, amelyben a fideszes képviselőnő a Rákosrendező területén tapasztalt állapotokat mutatta be. Vitézy szerint a terület évtizedek óta a Magyar Állam és a MÁV tulajdonában van, és nem más szereplők felelőssége az ottani helyzet rendezése.
Vitézy Lázár Jánosra is kitért, aki 2024 elején látogatott ki a területre, és megígérte, hogy állami forrásból kitakarítják a környéket. Vitézy szerint azonban azóta sem történt előrelépés, és még a takarítási tender lefolytatása is elmaradt. Hozzátette, hogy néhány vasutast kitelepítettek a szolgálati lakásaikból, de ezzel nem oldották meg a helyzetet.
A posztjában Vitézy arra is rámutatott, hogy a területet nemrégiben eladták az Egyesült Arab Emírségek uralkodója által kijelölt befektetőnek. Bár a kormányzati kommunikáció szerint ez megoldhatja a problémát, az adásvételi szerződésben az arab befektető számára nem írták elő a terület kitakarítását.
„A szerződés annyit ír, hogy a 'feltételezett, valamint nem ismert, az ingatlanokat terhelő környezeti károk és hulladékok kezelésére és kockázatainak viselésére az Eladó és a Vevő külön megállapodást kötnek”
– idézte Vitézy, hozzátéve, hogy ez a megfogalmazás valójában nem garantál semmit.
Vitézy hangsúlyozta, hogy eddig sem a főváros, sem más külső szereplő nem vállalhatott felelősséget a terület megtisztításáért, hiszen az mindig is állami tulajdonban volt. Szerinte Lázár János korábban vállalta, hogy megoldja a helyzetet, de a hangzatos ígéreteken kívül semmi nem történt.
Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a közösségi oldalán reagált Szentkirályi Alexandra korábbi posztjára, amelyben a fideszes képviselőnő a Rákosrendező területén tapasztalt állapotokat mutatta be. Vitézy szerint a terület évtizedek óta a Magyar Állam és a MÁV tulajdonában van, és nem más szereplők felelőssége az ottani helyzet rendezése.
Vitézy Lázár Jánosra is kitért, aki 2024 elején látogatott ki a területre, és megígérte, hogy állami forrásból kitakarítják a környéket. Vitézy szerint azonban azóta sem történt előrelépés, és még a takarítási tender lefolytatása is elmaradt. Hozzátette, hogy néhány vasutast kitelepítettek a szolgálati lakásaikból, de ezzel nem oldották meg a helyzetet.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!