KÉK HÍREK
A Rovatból

Veronai tragédia: négymillió forintot ajánlott a biztosító az egyik áldozat családjának

Sokkal magasabb is lehetne ez az összeg, ha a szülőknek sikerülne megegyeznie a busztársasággal.
Bors - szmo.hu
2017. március 27.


Link másolása

Mindössze négymillió forintot ajánlott fel a biztosító a veronai busztragédia egyik áldozata után a gyászoló szülőknek - írja a Bors Online. A lapnak az egyik áldozat, K. Flóra édesapja nyilatkozott, aki szerint méltatlanul alacsony ez az összeg egy emberélethez viszonyítva.

A Bors értesülései szerint jóval magasabb is lehetne ez az összeg, ha a károsultak és a buszt üzemeltető társaság, a Pizolit Kft. írásban megállapodnának a magyar hatóság előtt, hogy az olasz jogrendszer szerint intézzék az ügyet a biztosítóval. Mivel ez sokkal előnyösebb lenne a családoknak, a károsultak ügyvédjei már egy hónapja igyekeznek megszerezni a busztársaság vezetőjének, Czakó Tibornak a hozzájárulását, de eddig nem jártak sikerrel.

"
Czakó urat szemmel láthatóan a busztársasága érdekli, azok a hozzátartozók, akik elveszítették családtagjukat, nem.

- fakadt ki K. Flóra édesapja.

"Pedig a baleset okozásában kiemelt szerepe van. 17-en haltak meg, és emberéletek mentek tönkre a történtek miatt! Soha nem fogjuk tudni feldolgozni ezt a mélységes fájdalmat. Emberséget, empátiát vártunk volna a busztársaságtól, hogy ha már azt mondják, vétkesek vagyunk, legalább megadjuk a lehetőséget, hogy méltóbb körülmények között tudják a családok feldolgozni a történteket" - folytatta.

"Az pedig arcpirító, és méltatlan, hogy hazánkban pár millió forintban mérik az ember életét - négymilliót ajánlott fel a biztosító Flóra halála után -, míg Olaszországban több tíz millió forintról lenne szó. Elképesztő, hogy azt látja az ember, hogy egész Európában a magyar joggyakorlat van legalul, még Romániában is ötszörös díjak vannak, mint itthon."

A Borsnak Dr. Újvári Zoltán is nyilatkozott, aki több szülőt is képvisel az ügyben. Ő úgy értesült, hogy a busztársaság vezetője arra kérte a szülőket, hogy közösen pereljék be az olasz autópálya-kezelőt, mivel szerinte "A korlát okozta a tragikus eredményt." A szülők azonban hallani sem akartak erről.

"A busz felelősségbiztosítója 1,8 milliárd forintig áll helyt minden kárért a magyar jog szerint. Az olasz jogszabályok szerint pedig 1,5 milliárd forintig állna helyt" - magyarázta az ügyvéd. "Utóbbi azért kedvezőbb a családoknak, mert a magyar bírói és kárrendezési gyakorlat nagyon alacsonyan tartja a sérelemdíj összegét, szülőnként valahol 5–8 millió forint között lenne a kifizetendő összeg.

"
Az olasz jogrendszer alapján azonban 50-120 millió forint közötti összeg járna az elhunytak után, ám ez a verzió a Pizolit Kft-re nézve kedvezőtlen, mert a keretösszeg fölötti károkat a busztársaságnak kellene állnia"

- mondta.

A Bors Czakó Tibort is felkereste, de a busztársaság vezetője nem nyilatkozott az ügyben.

Címkép: Instagram

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Boldogságból tragédia: a verőcei hajóbaleset előtt fél órával jegyezték el a 20 éves Boglárkát
A fiatal lány egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét. Öt eltűnt utast még mindig nem találtak meg.

Link másolása

Továbbra sincs hír arról az öt eltűnt utasról, akik szombat éjjel szenvedtek balesetet Verőcénél, amikor motoros kishajó összeütközött az MS Heidelberg szállodahajóval. Az áldozatok között van a 20 éves Boglárka is, akinek kezét épp a tragédia előtt fél órával kérték meg.

A Blikk információi szerint a kishajón utazók egy Dunakanyarban tartott fesztiválról tartottak hazafelé, amikor a baleset bekövetkezett. A fedélzeten tartózkodó nyolc utas közül csak egyikük, egy olasz férfi élte túl az ütközést. Ő a partra tudott evickélni, ahol egy autós talált rá és riasztotta a hatóságokat.

Később a Megyeri hídnál megtalálták a kishajó roncsait, valamint egy férfi és egy nő holttestét. Az eltűnt öt utas keresése továbbra is nagy erőkkel folyik.

A szállodahajó az ütközés után folytatta útját, a kapitány állítása szerint nem vette észre a balesetet. A hajót Komáromnál állították meg, majd kapitány nélkül folytathatták útjukat Ausztria felé. A kapitányt a rendőrség őrizetbe vette.

A kishajó áldozatai közül többen Sülysápon éltek, köztük egy püspökladányi testvérpár. Az eddig megtalált holttestek közül a hajó tulajdonosáé, a 39 éves Adriáné és a fiatal szomszédjáé, Boglárkáé.

A 20 éves Boglárka egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét.

„Nem sokkal a baleset előtt beszéltünk, és azt mondta a telefonban, hogy még soha nem volt ilyen boldog”

– mondta a közeli barát.

A kishajó Nagymarosról indult, és az utasok Dunakeszin aludtak volna. Elméletileg Vác is az úti céljaik között szerepelt, de odáig már nem jutottak el, az indulás után szinte azonnal bekövetkezett a baleset.

„Próbáltuk őket elérni, de a helymeghatározásuk 10:17-kor mutatta őket utoljára”

– nyilatkozta a társaság egyik közeli ismerőse az RTL Híradónak.

Az öt eltűnt utas keresése jelenleg is folyik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
Ezért tette közzé a rendőrség a verőcei hajóbalesetben eltűntek fotóját
13 hajó kutat kedden is a verőcei hajóbalesetben eltűnt öt ember után. Szinte bárhol lehetnek: a balesettől délre a teljes magyarországi Duna-szakaszon végzik a keresést.

Link másolása

Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset öt, jelenleg eltűntként keresett áldozatának adatait, a két nő és három férfi neve, fényképe és más, az azonosításukat segítő információ a police.hu oldalon olvasható. Őket keresik jelenleg:

Balogh Daniella;

Erdei Diána;

Varga László;

Varga Márton és

Villányi Olivér.

Mint az illetékes Budapesti Rendőr-főkapitányságtól (BRFK) megtudtuk, abból, hogy miként, illetve mennyi információt osztottak meg a szerencsétlenségben érintettekről, nem lehet következtetni a túlélési esélyeikre, sem másra. Ha a rendőrségen eltűntként keres valakit, akkor jogszabály alapján közzé kell tenniük az illető adatait, ez pedig minden eltűntként keresett személynél ugyanúgy történik.

„Nagy erőkkel keressük őket, például csak a mai napon 13 hajó végez kutatást a Dunán”

– mondta el lapunknak Csécsi Soma alezredes, a BRFK szóvivője. Rámutatott, a hajók nem kizárólag a rendőrséghez tartoznak, a BRFK ugyanis a katasztrófavédelemmel és a Pest Megyei Kutató-mentő Szolgálattal közösen végzi a kutatást. Csécsi hozzátette:

„A Budapesti Rendőr-főkapitányság a társszervekkel közösen – ebbe beleértjük a katasztrófavédelmet és a Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálatot – gyakorlatilag a balesettől délre eső teljes magyarországi Duna-szakaszon keresi az eltűnt személyeket.”

Az eddigi adatok alapján egy férfi és egy nő meghalt, öten pedig eltűntek szombat este, amikor egy szállodahajó letarolt egy motorcsónakot. A tragédiát egy férfi élte csak túl, akinek súlyos sérülésekkel sikerült a partra úsznia. A tragédia körülményeivel kapcsolatos nyomozás jelenleg folyamatban van – erősítette meg Csécsi. A két hajó szemléjét már befejezték a hétvégén, a szállodahajó kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Mahosz-szóvivő: vélhetően nagy sebességgel ütközött a motorcsónak Verőcénél
Az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet - mondta Tóth Zoltán.

Link másolása

A motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy nagy sebességre volt képes a hobbihajó, a roncsokból ítélve pedig gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött - mondta a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője.

Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban elmondta:

mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.

A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és

a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek"

- vélekedett a Mahosz szóvivője.

Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni.

Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.

Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.

A rendőrség korábbi közlése szerint segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a szállodahajó kapitányát.

A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
Egy autós elkezdett hisztizni az M7-esen, mert nem tetszett neki, hogy levideózták, ahogy a leállósávon hajt
Veszélyes manőverek, üldözés, büntetőfékezés. Akár tetszett neki, akár nem, videón látható az eset.

Link másolása

A bpiautosok.hu egyik olvasója küldte be azt a felvételt, amin egy kisteherautós lelassított, megvárta a forgalomban, ráhúzta a kormányt, üldözni kezdte, megelőzte, majd büntetőfékezéssel megállásra kényszerítette.

Mindezt azért, mert észrevette, hogy az olvasó korábban elkezdte videózni, hogy nagy sebességgel közlekedik a leállósávban.

Az akció itt tekinthető meg:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk