újabb 1,2 millió adag Sinopharm-vakcina érkezett Kínából Magyarországra, ezzel már 4,5 millióra nőtt a leszállított kínai vakcinák száma
- nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Hozzátette: köszönettel tartoznak a kínai partnereknek a korrektségükért, mivel a május 31-i határidő előtt bő két héttel leszállították ezt a mennyiséget is.
"Pontosan tudjuk, hogy minden nap számít", hiszen minél előbb tudják beoltani az embereket, annál előbb alakul ki a védettség, és annál előbb kerülnek biztonságba - hangsúlyozta a miniszter.
Arra is kitért, hogy a vasárnapi szállítmánnyal összesen 6,5 millió keleti vakcina érkezett Magyarországra. Ezek nélkül lehetetlen lett volna elérni a 4,6 milliós beoltottsági szintet, és ezek a vakcinák különösen fontosak ahhoz, hogy mihamarabb el lehessen érni az ötmillió beoltottat Magyarországon.
Emlékeztetett: a Sinopharm-vakcina globális használatát a közelmúltban engedélyezte az Egészségügyi Világszervezet (WHO), így - emelte ki Szijjártó Péter - mindenki biztos lehet abban, hogy ez az oltóanyag hatásos és biztonságos is.
Ugyanakkor jó kérdés, mekkora igény lesz erre a szállítmányra, hiszen Orbán Viktor is arról beszélt pénteken a Kossuth Rádióban, hogy 944 ezer regisztrált válogat a vakcinák között, olyanra vár, ami jelenleg nincs, az pedig a Pfizer.
Vasárnap
újabb 1,2 millió adag Sinopharm-vakcina érkezett Kínából Magyarországra, ezzel már 4,5 millióra nőtt a leszállított kínai vakcinák száma
- nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Kiderült, ki biztosítja Lázár János felsőkategóriás Mercedes V-osztályú kisbuszát: a Jövő Nemzedék Földje Alapítvány (JNFA). Ezt a miniszter az egyik Lázárinfón mondta el hvg.hu-nak.
A tárca korábban csak annyit közölt a 2025-ben forgalomba helyezett autóról, hogy nem az állam adja, az üzembentartó a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF). A HVG kérdésére elárulták,
a négykerékhajtású, 237 lóerős kisbusz üzemeltetése márciustól október közepéig 4,88 millió forintba került, ami nagyjából havi 600 ezer forint.
A kocsi – amely olykor Lázár fiát is szállítja – a megszokott minisztériumi flottából is kilóg értékét tekintve, ugyanis a 24.hu korábban azt írta,
ennek a Mercedesnek az ára 38 millió forintról indul.
A Jövő Nemzedék Földje Alapítványt 2021-ben hozta létre a magyar állam, célja a mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. működtetése és fejlesztése, valamint a magyar mezőgazdaság modernizációjának elősegítése. Az alapítvány kuratóriumának elnöke Lázár János, aki korábban kormánybiztosként felügyelte a Ménesbirtok állami feladatainak koordinálását.
A mezőhegyesi ménesbirtok mellé 2022-ben az alapítvány megkapott 8,5 ezer hektár termőföldet és 15 milliárd forintot, a tavalyi beszámoló szerint 2024-ben ebből 450 millió forintot szabadítottak fel az alapítvány céljaira.
Kiderült, ki biztosítja Lázár János felsőkategóriás Mercedes V-osztályú kisbuszát: a Jövő Nemzedék Földje Alapítvány (JNFA). Ezt a miniszter az egyik Lázárinfón mondta el hvg.hu-nak.
A tárca korábban csak annyit közölt a 2025-ben forgalomba helyezett autóról, hogy nem az állam adja, az üzembentartó a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF). A HVG kérdésére elárulták,
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Dobrev Klára a Szőlő utcai ügyről: Kizárt, hogy egy egyszerű osztályvezető-helyettes döntése miatt feljelentések tömege tűnik el valahol egy papírkosárban
Dobrev Klára a TISZA Párttal való viszonyáról és a Zsolti bácsi-ügyről is nyilatkozott. Röviden válaszolt arra is, hogy köze volt-e Magyar Péter politikai felemelkedésének Gyurcsány Ferenc visszavonulásához.
Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció elnöke a Blikknek adott interjújában fejtette ki véleményét az aktuális politikai helyzetről, amelyben kitért a TISZA Párthoz fűződő viszonyára, a Szőlő utcai botrányra és volt férje, Gyurcsány Ferenc visszavonulására is. Az ellenzéki politikus szerint pártja nem változtat az irányvonalán, de nyitott az együttműködésre, még ha más pártoktól erre egyelőre nem is lát fogadókészséget.
Az ellenzéki térfél legaktuálisabb kérdése az új szereplővel, Magyar Péterrel való viszonya volt. Dobrev szerint a TISZA Pártra és annak vezetőjére is szükség van a kormányváltáshoz, és ő maga nyitott lenne a közös munkára.
„Én mindenkivel együttműködök, aki Orbán rendszerét akarja leváltani, és demokrata, azaz elismeri, hogy nem egypárti teljhatalmat szeretnénk” – hangsúlyozta. Hozzátette viszont: úgy érzi, a TISZA Párt részéről ez az ajtó egyelőre zárva van, mégis, ő „örök optimista” a kérdésben.
Kiemelte, hogy létezik egy jelentős szavazói réteg, amely elutasítja a jelenlegi kormányt, de különböző okokból nem tud a TISZA-ra szavazni, és őket is képviselni kell.
A DK által napirenden tartott Szőlő utcai üggyel kapcsolatban Dobrev Klára továbbra is kitart amellett, hogy a botrányban magas rangú politikai érintettség sejthető. Meggyőződését egyszerű logikai érvvel támasztotta alá.
„Józan paraszti ésszel kizárt, hogy egy egyszerű osztályvezető-helyettes döntése miatt feljelentések tömege tűnik el valahol egy papírkosárban”. Szerinte az ellenzék feladata, hogy ne hagyja annyiban az ügyet, amíg a kormány „sunnyog”, és nem ad érdemi válaszokat.
Az interjúban szóba került volt férje, Gyurcsány Ferenc lemondása is a DK elnöki pozíciójáról, és felmerült a kérdés, hogy ehhez köze volt-e Magyar Péter politikai felemelkedésének. Dobrev Klára erre röviden, de egyértelműen válaszolt.
„Ez Gyurcsány Ferenc döntése volt. A politika közrejátszott, az biztos, de ez az ő döntése volt, úgyhogy tiszteletben kell tartani azt.”
A volt kormányfő 2025 májusában jelentette be, hogy lemond a Demokratikus Koalíció elnöki tisztségéről, frakcióvezetői posztjáról, országgyűlési képviselői mandátumáról, és visszavonul a közélettől. Ezzel egyidejűleg Dobrev Klára közölte, hogy hosszú éveken át tartó házasságuk is véget ért. A sajtóban ezután felmerültek híresztelések Gyurcsány Ferenc állítólagos viszonyáról, mire Dobrev személyes hangvételű bejegyzésében csalódottságát fejezte ki a sajtó hozzáállása miatt, és hangsúlyozta, hogy politikusként hozzászokott a támadásokhoz, de a családját érintő ügyek különösen érzékenyen érintik.
Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció elnöke a Blikknek adott interjújában fejtette ki véleményét az aktuális politikai helyzetről, amelyben kitért a TISZA Párthoz fűződő viszonyára, a Szőlő utcai botrányra és volt férje, Gyurcsány Ferenc visszavonulására is. Az ellenzéki politikus szerint pártja nem változtat az irányvonalán, de nyitott az együttműködésre, még ha más pártoktól erre egyelőre nem is lát fogadókészséget.
Az ellenzéki térfél legaktuálisabb kérdése az új szereplővel, Magyar Péterrel való viszonya volt. Dobrev szerint a TISZA Pártra és annak vezetőjére is szükség van a kormányváltáshoz, és ő maga nyitott lenne a közös munkára.
„Én mindenkivel együttműködök, aki Orbán rendszerét akarja leváltani, és demokrata, azaz elismeri, hogy nem egypárti teljhatalmat szeretnénk” – hangsúlyozta. Hozzátette viszont: úgy érzi, a TISZA Párt részéről ez az ajtó egyelőre zárva van, mégis, ő „örök optimista” a kérdésben.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter elárulta a választási menetrendet: november 17-től jelöltbemutatók, november 30-án a 106 név leleplezése
Országos mozgósítás indul, önkénteseket és megfigyelőket toboroznak. Magyar úgy véli, az online térben „közpénz-milliárdokból” gyártott hamis videók és „orosz és kínai trollfarmok” támogatásával zajlik a lejáratásuk.
"Eddig is tudtuk, hogy az oroszok nemcsak a spájzban vannak, hanem már jelen vannak a nappalinkban, vagy épp a Külügyminisztérium szerverein és a Karmelita füstös szobáiban is" - írta Magyar Péter a közösségi oldalán vasárnap este.
A TISZA Párt vezetője arról számolt be, hogy pártja applikációját az indulása óta folyamatosan támadják. Azzal zárt, hogy hétfőn reggel tájékoztatást ad az ügyről:
Magyar végül egy Facebook-videót tett ki, amelyben azt állította, hogy „ellenséges listázás” történt, mert szerinte tömegesen hozták nyilvánosságra a Tiszavilág applikáció felhasználóinak adatait. Úgy fogalmazott, nem adatszivárgásról, hanem „ártó szándékú támadásról” van szó.
Azt mondta, informatikai rendszereik hónapok óta folyamatos támadás alatt állnak, és állítása szerint nemzetközi hálózatok segítik az Orbán-kormány hatalomban tartását. Úgy véli, az online térben „közpénz-milliárdokból” gyártott hamis videók és „orosz és kínai trollfarmok” támogatásával zajlik a lejáratásuk.
Szerinte a mostani ügy célja a megfélemlítés, a TISZA jelöltállításának akadályozása. A bejegyzésben úgy fogalmazott: „meg akarnak minket félemlíteni”, de a közösségét összetartásra kérte.
A videóban bírálta a hatóságokat is, mert állítása szerint tőlük nem vár védelmet vagy gyors kivizsgálást. Azt ígérte, hogy egy későbbi politikai fordulat esetén „a törvény teljes szigorával” vonnák felelősségre a szerinte érintetteket.
Magyar azt is közölte, hogy a jelöltállítási menetrendet – állítása szerint – a biztonság érdekében módosítják. Szerinte a 3–3 jelöltet választókerületenként 2025. november 17-én mutatják be, az első körös szavazás 2025. november 23–24-én, a második 2025. november 25–27. között lesz, a 106 jelölt bejelentését pedig 2025. november 30-ra tervezi.
Állítása szerint a szavazást a Tiszavilág applikáció helyett a Nemzethangja.hu oldalon tartanák. Úgy fogalmazott, erre „B- és C-tervvel” is készültek.
A Tisza Párt eredeti jelöltállítási menetrendje szerint szeptember 30-ig minden választókerületben három jelöltet ajánlottak volna a helyi Tisza-szigeteknek. Ezt követően a jelöltek bemutatkoztak volna, és együtt dolgoztak volna a helyi közösségekkel. A Tisza Világ applikáción keresztül a szigetek tagjai november 3–9. között rangsorolták volna a három jelöltet, majd november 10–16. között a választókerületben élő választópolgárok dönthettek volna a két versenyben maradt jelölt közül.
A politikus szerint azért is tolják november közepére a bemutatást, hogy – állítása szerint – a „mindenre képes” hatalomnak kevesebb ideje legyen támadni a rendszereiket. Azt mondta, vártak arra is, hogy a Fidesz megnevezze jelöltjeit, de szerinte ez eddig nem történt meg.
A videóban arra kérte a követőit, hogy ne hátráljanak meg, és szerinte „már csak 160 nap van hátra”. Úgy fogalmazott: „mutassuk meg együtt, hogy nem félünk, és hogy mi vagyunk a többség”.
Magyar történelmi párhuzamot is említett: szerinte 1956 öröksége kötelezi támogatói közösségét. Úgy vélte, a mostani időszak „a végjáték kezdete”, és „innen már nincs hova hátrálnunk”.
Az állításokhoz technikai részleteket nem közölt, kormányzati vagy fideszes reakciót nem idézett.
"Eddig is tudtuk, hogy az oroszok nemcsak a spájzban vannak, hanem már jelen vannak a nappalinkban, vagy épp a Külügyminisztérium szerverein és a Karmelita füstös szobáiban is" - írta Magyar Péter a közösségi oldalán vasárnap este.
A TISZA Párt vezetője arról számolt be, hogy pártja applikációját az indulása óta folyamatosan támadják. Azzal zárt, hogy hétfőn reggel tájékoztatást ad az ügyről:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Elszakadt a cérna Lázár Jánosnál, törvénymódosítással vágna vissza a Strabagnak a megsüllyedt autópálya miatt
A miniszter megelégelte, hogy a cég nem javítja ki a több mint 50 milliárdért épült, de megsüllyedt autópálya-szakaszt. A jövőben mindenkit kizárna, aki megkárosítja az adófizetőket.
Egy használhatatlan autópálya-szakasz miatt forrnak az indulatok Borsodban, és az ügyben most Lázár János építési és közlekedési miniszter is lépéseket sürget. A tárcavezető hétfői Facebook-posztjában kijelentette: olyan törvénymódosítást kezdeményez, amely alapjaiban változtathatja meg a jövőbeli állami építkezések szabályait.
A vita középpontjában az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti, több mint 50 milliárd forintból épült 10 kilométeres szakasza áll. Az út a miniszter posztja szerint „az átadást követően rövid időn belül megsüllyedt, használhatatlanná és életveszélyessé vált”.
A kivitelező Strabag 10 hónapot kért a javításra, de a határidő lejárt, a munka nem készült el, és az út azóta is használhatatlan.
Lázár megelégelte a helyzetet, és a közbeszerzési törvény módosításával zárná ki a jövőben azokat a cégeket az állami megbízásokból, amelyek a rosszul elvégzett munkájukkal megkárosítják a magyar adófizetőket, illetve „hátráltatták a személyek, áruk és szolgáltatások szabad áramlásához fűződő alapvető jogainkat”. A miniszter a Facebookon azt írja, „a folyamatban lévő eljárásokat is felülvizsgáljuk”.
„Az osztrák cég ahelyett, hogy bocsánatot kérne azoktól a borsodiaktól, akiknek lassan egy éve keseríti meg az életét nap mint nap az általa okozott közlekedési káosszal, a sajtóban vitatkozik a Kormánnyal, miközben arra az egyszerű kérdésre sem tud választ adni, hogy mikor készülhet el végre az út” - fogalmazott a tárcavezető.
A 444.hu emlékeztet: a Lázár–Strabag konfliktus nem állt meg a hibás útnál, hiszen a miniszter korábban politikai síkra is terelte az ügyet. Azt állította, hogy az osztrák cég „pénzzel és közvélemény-kutatások megrendelésével” támogatta a TISZA Pártot, ezzel pedig „beszállt a magyarországi választási kampányba”.
Az osztrák építőipari cég közleményben tagadta a vádakat. „Leszögezzük, hogy vállalatunk nem finanszíroz semmilyen politikai pártot Magyarországon, nem készít és nem támogat semmilyen közvélemény-kutatást, valamint nem áll semmilyen kapcsolatban a Tisza Párttal” – írták közleményben. Azt is hozzátették, hogy Lázár politikai véleményét nem kommentálják, de továbbra is közösen keresik a megoldást a minisztériummal.
Egy használhatatlan autópálya-szakasz miatt forrnak az indulatok Borsodban, és az ügyben most Lázár János építési és közlekedési miniszter is lépéseket sürget. A tárcavezető hétfői Facebook-posztjában kijelentette: olyan törvénymódosítást kezdeményez, amely alapjaiban változtathatja meg a jövőbeli állami építkezések szabályait.
A vita középpontjában az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti, több mint 50 milliárd forintból épült 10 kilométeres szakasza áll. Az út a miniszter posztja szerint „az átadást követően rövid időn belül megsüllyedt, használhatatlanná és életveszélyessé vált”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!