HÍREK
A Rovatból

Teljes vonalon jár az M3-as metró hétfőtől

Finisben a metrófelújítás, májustól a szerelvények a Nagyvárad és a Lehel téren is megállnak.


Március 20-a, hétfő délutántól az M3-as metró újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren egyelőre nem állnak meg a szerelvények.

A Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal és a 83-as trolibusszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el.

A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.

Az M14-es és az M30-as állomáspótló buszok csak hétköznap közlekednek.

Hétvégente csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni.

Hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedő M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok a hétköznapokkal megegyezően a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig közlekednek.

A felújítás során minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok. A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók.

Az M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva változik a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedés is. A BKK a témában társadalmi egyeztetést tartott, melynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg.

A változások első üteme március 6-án, hétfőn lépett érvénybe, de a módosítások nagy részét március 18-án, szombaton vezeti be a BKK.

• Változás Észak-Pesten

A 122-es busz helyett március 18-tól, szombattól a 122E busz közlekedik Káposztásmegyer és Újpest-városkapu között, amely gyorsabban közlekedik. A járat kevesebb megállóhelyet érint, és új útvonalon, a Megyeri úton és a Külső Szilágyi úton közlekedik mindkét irányban. A buszok a hétköznap reggeli csúcsidőben 7-8 percenként indulnak, és bővebb üzemidőben, már napközben és késő este is közlekednek.

• Változások a Hungária-körgyűrűn belül

A 15-ös és a 115-ös busz március 18-tól, szombattól összevontan, 15-ös jelzéssel közlekedik a Boráros tér és a Gyöngyösi utca M között. Változik a busz útvonala: a Gyöngyösi utca felé a Bakáts utca–Lónyay utca helyett a gyorsabb Közraktár utca–Fővám tér–Vámház körút útvonalon közlekedik, és megáll a Boráros tér H (Közraktár utca) megállónál, a Zsil utcánál, a Czuczor utcánál, valamint a Fővám téren is. Továbbá a buszok a Boráros tér irányában a Bulcsú utca–Lehel utca–Lehel tér helyett a Váci úton közlekednek, és érintik a Váci úti Lehel tér M megállóhelyet (a mai metrópótló autóbusz megállóhelye).

A Dagály utcai lakótelep az immár hétvégén is közlekedő 79-es trolibusszal érhető el március 18-tól. A troli ezentúl megáll az Esztergomi úton, a Róbert Károly körúti felüljáró közelében, a Göncz Árpád városközpont M (Esztergomi út) megállóhelyen.

Továbbra is közlekedik az 1M villamos a Bécsi út / Vörösvári út és a Népliget között, amelynek jelzése később 1A-ra fog változni. A 73-as trolibusz útvonalát véglegesítik, a továbbiakban is a Keleti pályaudvar M és a Nyugati pályaudvar M között közlekedik, a Podmaniczy utca–Teréz körút–Váci út–Ferdinánd híd útvonalon. A 109-es autóbusz az alacsony utasforgalom és a kötöttpályás járatokkal való párhuzamosság miatt március 18-tól, szombattól nem közlekedik, helyette a csúcsidőben sűrűbben induló 9-es autóbusszal, a 17-es, a 19-es és a 41-es villamosokkal és a H5-ös HÉV-vel lehet utazni.

A 2M villamos 23-as, a 72M trolibusz 72-es, a 79M trolibusz 79-es, a 83M trolibusz pedig 83-as jelzést kap március 18-tól, szombattól, de a járatok útvonala nem változik. A 83-as trolibusz megáll a Czuczor utcánál is.

•​​​​​​​ Változások Dél-Pesten

Március 18-tól a 23-as buszok útvonalát meghosszabbítják a Szentlőrinci úti lakótelepig, jelzése 224-esre változik, a 23E gyorsbuszok pedig 223E jelzéssel közlekednek. A térségben közlekedő járatok összehangolt menetrend szerint járnak a Boráros tér H és a dél-pesti végállomások között. 224E jelzéssel továbbra is közlekedik gyorsjárat a Szentlőrinci úti lakótelep és a Boráros tér felé, valamint az utasok kérésére megmarad az Alacskai úti lakótelep és a Boráros tér közötti gyorsjárat is 255E jelzéssel (korábbi 254M). Az Alacskai úti lakótelep és Pestszentimre közlekedésének javítására a 254E és a 255E járatok vonalán ezentúl csuklós autóbuszok közlekednek, így lényegesen nagyobb férőhelykínálatot biztosítanak.

A 199-es autóbusz helyett március 18-tól, szombattól az újonnan induló 268-as autóbusszal lehet utazni Kispest, Vas Gereben utcától Kőbánya-Kispesten át Akadémiaújtelep felé. A járat útvonala az 525. tér és a Templom tér között megegyezik a 68-as busz útvonalával, de a Templom tér és a Vas Gereben utca között attól eltérően közlekedik. A Határ út, a Wekerletelep és Kispest kertvárosa a sűrűbben induló 194-es és 194B buszokkal is megközelíthető.

A 132E busz március 18-tól, szombattól a jövőben hosszabb útvonalon, a Szent Lőrinc-telepig jár, a 98E busz pedig március 20-tól hétfőtől Kőbánya-Kispest M felé megáll a Csaba utcánál is.

A 217E busz továbbra is közlekedik a délutáni csúcsidőben is, ahogy a 182A járat is elindul a csúcsidőszakokban a továbbiakban is.

Március 20-tól, hétfőtől a 178-as busz a Naphegy tér és a Deák Ferenc tér M között csúcsidőben gyakrabban közlekedik, a Deák Ferenc tér M és a Gyöngyösi utca M között pedig a gyakrabban induló 105-ös busszal lehet utazni.

A Lehel téri metróállomás felújítása miatt a 34-es és 106-os buszok március 20-tól, hétfőtől hosszabb útvonalon, a Lehel tér és az észak-budai végállomásaik között közlekednek.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció során teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

(BKK)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter Orbán apjának: Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán
A Tisza Párt elnöke felszólította Orbán Győzőt, hogy ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól, minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra a hatvanpusztai építkezéssel kapcsolatban.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



„Kedves Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán” – kezdte szerdai Facebook-bejegyzését Magyar Péter annak kapcsán, hogy a miniszterelnök édesapja a napokban egy interjúban azt állította: a Dolomit Kft. bevételeiből fedezte a 300 hektár föld megvételét és 7000 négyzetméternyi építkezést Hatvanpusztán.

„A 300 hektár föld ára 1 milliárd forint lehetett. A romok, valamint a veszélyes hulladék elszállításával és luxus anyagok beépítésével kalkulálva minimum 1,5 millió, de inkább 2 millió forintba kerülhetett az építkezés négyzetméterenként. De épült ott még mélygarázs, gyerekmedence, kerítés, napelempark. A mélyépítészeti és magas gépészeti munkákat még nem is számoltuk.

Óvatos becslések szerint 15-20 milliárd forintba kerülhetett a családi birtok kiépítése”

– írta a Tisza Párt elnöke, majd hozzátette:

ehhez képest a Dolomit Kft. 2010 óta körülbelül 16,5 milliárd forintos adózott eredményt ért el.

„A cég 51%-a van az ön tulajdonában. Az adózott eredmény 51%-a 8,41 milliárd forint. Ha a cégből történt nyereség kivételekor is minden adót tisztességesen befizetett, akkor nagyjából 6 milliárd forint maradt belőle. A 300 hektár föld megvétele után maximum 5 milliárd forint maradt.

A megmaradt 5 milliárd forintból hogyan fizethetett ki az uradalmi birtok felépítésére 15-20 milliárd forintot? Honnan van a pénz?” – tette fel a kérdést Magyar Péter, majd

felszólította Orbán Győzőt, hogy – ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól – minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra.

Tegye nyilvánossá a szerződéseket, a számlákat és a kifizetéseket, és tételesen számoljon el vele, miből fizették a hatvanpusztai építkezést. Mutassa be a kifizetéseket, hogy pontosan mennyibe került a háromszáz hektár föld megvásárlása, a 7000 négyzetméternyi épület felépítése, a francia palotakerteket túlszárnyaló zöldmunka.

„Győző Bátyám! Ha nem élne ezzel a lehetőséggel, tíz hónap múlva akkor is kiderül minden, mert a kormányváltás után az adóhatóság minden tételt egyesével, tégláról téglára át fog vizsgálni. Ahogy bizonyára hallotta,

a jövőre felálló TISZA-kormány minden volt miniszterelnök, miniszter, képviselő és családtagjaik vonatkozásában húsz évre visszamenőleg vagyonosodási vizsgálatot kezdeményez.

A felállítandó Nemzeti Vagyonvisszaszerzési- és Védelmi Hivatal pedig lépésről lépésre ki fogja vizsgálni az elmúlt húsz év minden egyes visszaélését és korrupciós ügyét. A jogtalanul szerzett, ellopott közvagyont pedig visszaszerezzük a magyar embereknek” – zárult a bejegyzés.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő többször is járt Hatvanpusztán, és lapunknak úgy nyilatkozott: újabb bizonyítékot talált arra, hogy ez nem egy mezőgazdasági üzem, hanem egy luxuskastély, amit a miniszterelnöki család építtetett magának. „Amit Orbán Győző mondott, az beismerése volt a dolgoknak. Ahogy keretezte, inkább hasonlított egy humorista magyarázatára: nagy a család, ezért kell ekkora ingatlan” – mondta Hadházy.

A teljes interjút itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Magyar György: Orbán Viktor stábja aligha maga fizette az adriai utat
Az ügyvéd szerint a számlákon múlik, igaz-e, hogy mindenki maga állta a költségeket. Ha nincs bizonylat, szerinte valószínűsíthető az ingyenesség.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelte Orbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.

Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.

Magyar György szerint azonban a miniszterelnök munkajogilag nem kötelezheti a munkatársait arra, hogy vele utazzanak, majd előbb saját pénzből állják a költségeiket.

Az ügyvéd úgy fogalmazott: a munkatárs dönthet úgy, hogy ezt bevállalja, de ő nem tartja reálisnak, hogy mindenki maga állta a számlát. Szerinte az a kérdés, kinek a nevére állították ki a számlát, és ha nincs ilyen, akkor valószínűsíthető az ingyenesség.

Magyar György így fogalmazott: kedves Fanni és Balázs és János, mutassátok a számlát. De nem elég ám egy díjbekérő, hogy mennyibe fog kerülni: legyen ráütve pirossal, hogy »fizetve«.

Az ügyvéd arról is beszélt, hogy

Orbán Viktor választást akar nyerni, ezért nem engedheti meg magának, hogy teljesen kivonja magát a munkából a szabadsága alatt.

Ha viszont dolgozni kell, azt meg kell vásárolni, és erről a munkaadónak és a munkavállalónak kell megállapodnia.

Hozzátette: nem gondolja, hogy a munkaügyi bíróságon bárki azzal érvelne, hogy a miniszterelnök nem váltotta meg a szabadságukat, nem fizetett pótlékot, és a saját zsebükből kellett fizetniük.

Az utazással kapcsolatban Magyar Péter is megszólalt: pénteken ő tett közzé képeket a miniszterelnök horvátországi útjáról.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid Lázár János újabb HÉV-es ígéretéről: Nehéz nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint most a nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal megterveztek.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagált Lázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.

„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”

– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.

A politikus szerint még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői HÉV és a metró integrációjának tervezése, ezt Kovács Péter XVI. kerületi és a fiatalon elhunyt Riz Levente XVII. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben. A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a HÉV-ek átkerültek állami tulajdonba, végül a kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását.

„Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy „Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába” – fogalmazott Vitézy.

„Most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre (!) újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe (!), nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan.

Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül” – írta a politikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Ha a TISZA Párton múlik, indulunk az Eurovízión
A politikus Győrben beszélt arról, hogy Magyarország visszatérhet a nemzetközi dalfesztiválra, amelyet legutóbb 2019-ben képviselt hazai előadó.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Magyarország 2019 óta nem vett részt az Eurovíziós Dalfesztiválon. Az MTVA akkor úgy indokolta a döntést, hogy az indulás helyett a hazai könnyűzenei tehetségeket szeretnék támogatni A Dal című műsorban. A győztes fellépési lehetőséget kap magyarországi fesztiválokon, és a Duna Televízió is segíti a bemutatkozását.

Legutóbb Pápai Joci képviselte hazánkat Az én apám című dallal Tel-Avivban, de nem sikerült döntőbe jutnia. Azóta több magyar előadó más ország színeiben próbált szerencsét. A Carson Coma például a San Marino-i válogatón indult, de nem jutott be a döntőbe. Svájcban azonban ott volt a magyar testvérpár, Bornemisza Attila és Bornemisza Tünde is, Abor & Tynna néven, akik Németországot képviselték és a 15. helyen végeztek.

A 2025-ös Eurovíziót május 13. és 17. között tartották Bázelben, ahol 37 ország vett részt. A győzelmet az osztrák JJ szerezte meg Wasted Love című dalával, így a következő versenyt 2026-ban Bécsben rendezik meg.

Most Magyar Péter jelezte, hogy ha rajtuk múlik, Magyarország visszatérhet a versenybe. A győri országjáró eseményen egy fiatal férfi, Szabó Bálint tette fel neki a kérdést, aki szerint sokakat érdekel, hogy a magyar előadók ismét megmutathassák magukat a világ legnézettebb zenei műsorában. Úgy fogalmazott: „Úgy érzem,

nem fair elvenni a lehetőséget magyar előadóktól, vagyis azt, hogy évente 200 millió ember előtt megmutassák, mit tudnak, és büszkén képviseljék a hazánkat,

mert erre ténylegesen büszkének kellene lennünk, és nem egy olyan képet mutatnunk, hogy mi még ebben sem vagyunk Európa része.”

A Tisza Párt elnöke erre azt válaszolta: Induljunk az Eurovíziós Dalfesztiválon! Nem tudom, hogy ez kormányzat hatásköre-e, de ha igen, akkor indulni fogunk.

Hozzátette, ő maga biztosan nem venne részt a versenyen.

Magyar Péter hangsúlyozta azt is, hogy helyesnek tartja Oroszország kizárását, mert nem szabad megengedni, hogy háborús bűnösök szerepeljenek a dalversenyen. Ugyanakkor Magyarország visszalépését nem tartja indokoltnak. Szavai szerint: Ha valóban a kormány kezében van a döntés, akkor folytatni fogjuk.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET: