Svájcban kémkedett az Orbán Viktor által védett Kirill pátriárka a hetvenes években a szovjeteknek
A pátriárka feltétlen híve Vlagyimir Putyinnak, és nyíltan támogatja Ukrajna megszállását. Orbán Viktor korábban mégis ragaszkodott ahhoz, hogy ne érjék szankciók az egyházi vezetőt.
A hetvenes években a KGB-nek dolgozott Kirill pátriárka - írja a SwissInfo, a francia nyelvű Le Matin Dimanche és a német nyelvű Sonntagszeitung svájci lapokra hivatkozva. Utóbbi kettő olyan archív dokumentumokban találta az információt, amelyeket a közelmúltban feloldottak a titkosítás alól.
A pátriárka Genfben élt ebben az időben, és a moszkvai patriarkátust képviselte az Egyházak Világtanácsának (WCC) helyi székhhelyén.
Fedőneve az akció alatt Mikhailov volt, és az volt a feladata, hogy befolyásolja a szervezetet, amibe a hetvenes-nyolcvanas években beszivárogtak a KGB ügynökei.
Az orosz ortodox egyház eddig nem kommentálta a híreket. A WCC azt nyilatkozta, hogy nincs információja a témáról.
A pátriárka nyíltan támogatja a háborút, gyakran szélsőséges, ukránellenes kijelentéseket tesz. A magyar sajtóban széles körben akkor vált ismertté a neve, amikor Orbán Viktor csak úgy volt hajlandó elfogadni az Oroszország elleni hatodik szankciós csomagot, ha a pátriárka nevét törlik a szankcionált vezetők listájáról.
A hetvenes években a KGB-nek dolgozott Kirill pátriárka - írja a SwissInfo, a francia nyelvű Le Matin Dimanche és a német nyelvű Sonntagszeitung svájci lapokra hivatkozva. Utóbbi kettő olyan archív dokumentumokban találta az információt, amelyeket a közelmúltban feloldottak a titkosítás alól.
A pátriárka Genfben élt ebben az időben, és a moszkvai patriarkátust képviselte az Egyházak Világtanácsának (WCC) helyi székhhelyén.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Lehet-e még mélyebbre süllyedni?” - Megafonos lelkész balhézott a Tisza Párt szentendrei standjánál, bilincsben vitték el
Magyar Péter elmondta: Albert-Nagy Ákos vörösiszap-katasztrófát kívánt a párt aktivistáinak. ”Egy pap Virágvasárnap azt üvöltözze gyerekek mellett, hogy vörösiszapot a hazaárulóknak a Tiszába?!”
Ahogy arról tegnap is beszámoltunk, a Tisza PártNemzet Hangja elnevezésű „népszavazásának” utolsó, szentendrei állomására is jutott egy balhé, ahol egy férfi megfenyegette a párt aktivistáit.
Magyar Péter már el is árulta, ki volt a pultnál fenyegetőző illető.
„A közpénzfaló Megafonnak dolgozó lelkészt vittek el tegnap bilincsben a rendőrök a tegnapi szentendrei rendezvényünkről”
– írta a pártelnök.
Hozzátette: „Lehet-e még mélyebbre süllyedni, mint hogy egy pap Virágvasárnap azt üvöltözze gyerekek mellett, hogy vörösiszapot a hazaárulóknak a Tiszába?! Értik, az Orbánnal fotózkodó megafonos lelkész az egyik legnagyobb hazai katasztrófával gunyolódik, amiben tíz ember meghalt, 150 honfitársunk megsebesült?! Virágvasárnap.”
„Ez a Megafon, ez a Fidesz. Ez az orbáni harcosok klubja”
– tette hozzá Magyar.
Ahogy arról tegnap is beszámoltunk, a Tisza PártNemzet Hangja elnevezésű „népszavazásának” utolsó, szentendrei állomására is jutott egy balhé, ahol egy férfi megfenyegette a párt aktivistáit.
Magyar Péter már el is árulta, ki volt a pultnál fenyegetőző illető.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
BDPST Group: nem Tiborcz Istváné a 250 milliós Ferrari, amivel Hadházy kiszúrta
A független képviselő hétfőn osztott meg képeket a miniszterelnök vejéről, amint a méregdrága kocsival igazoltatják. A cége azt állítja, nem saját luxusautóról van szó.
Hadházy Ákos független képviselő hétfőn tett közzé egy bejegyzést a Facebookon arról, hogy képek bizonyítják: Tiborcz Istvánt látták és lefotózták, amint kiszáll egy fekete Ferrari SF Spider sportautóból a spanyolországi Marbellán, még 2022 decemberében.
A posztban több fotót is közzétett a luxusautóról, aminek a vételára a honatya szerint elérheti a 250 millió forintot.
A Telex megkereste Tiborcz cégcsoportját, a BDPST Groupot, hogy megkérdezze, mégis kié a Ferrari, és valóban használt-e ilyen járművet Tiborcz István. A cégcsoport azt a választ küldte, hogy „a képen látható Ferrari SF Spider gépjármű nincsen és nem is volt soha Tiborcz István tulajdonában, azt bérelte”.
A portál annak is utánanézett, hogy egy Ferrari SF Spidert mennyiért lehet bérelni a spanyoloknál, és azt találták, hogy kb. napi ezer euróért, vagyis jelenlegi árfolyamon kb. 410 ezer forintért kibérelhető.
Tiborcz István és a felesége, Orbán Ráhel a legutóbbi parlamenti választások előtt költöztek Spanyolországba, és 2021–22-ben éltek Marbellán a gyerekeikkel, akik állítólag angolul és spanyolul tanultak az ott töltött idő alatt, míg az apjuk különböző üzleteket kötött.
Hadházy Ákos független képviselő hétfőn tett közzé egy bejegyzést a Facebookon arról, hogy képek bizonyítják: Tiborcz Istvánt látták és lefotózták, amint kiszáll egy fekete Ferrari SF Spider sportautóból a spanyolországi Marbellán, még 2022 decemberében.
A posztban több fotót is közzétett a luxusautóról, aminek a vételára a honatya szerint elérheti a 250 millió forintot.
A Telex megkereste Tiborcz cégcsoportját, a BDPST Groupot, hogy megkérdezze, mégis kié a Ferrari, és valóban használt-e ilyen járművet Tiborcz István. A cégcsoport azt a választ küldte, hogy „a képen látható Ferrari SF Spider gépjármű nincsen és nem is volt soha Tiborcz István tulajdonában, azt bérelte”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ugorhat Orbán, Vucic és Hszi Csin-ping közös vonatozása is – brutálisan drágult a Budapest-Belgrád vasútvonal, műszaki problémák is akadnak
A magyar szakasznak március végére kellett volna elkészülnie, de most novemberre csúszott a műszaki átadás. A kínai berendezésekhez még évekig nem lesz EU-s engedély.
A Belgrád–Budapest vasútvonal magyar szakaszának átadása március 31-én lett volna esedékes, de a munkálatok nem készültek el időben. A Szabad Európa több, a beruházás részleteire rálátó forrása szerint az állam jelezte a kivitelező felé: június végéig kötbérmentesen elfogadják az alvállalkozói teljesítéseket. Ha ez teljesül, a fővállalkozó Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-nek további feladatai lesznek, hogy a műszaki átadásra sor kerülhessen. A tervek szerint ez november 30-án történhet meg.
A beruházás eredeti kivitelezői szerződése még körülbelül 470 milliárd forintról szólt, de a költségek azóta megközelítik a 800 milliárd forintot – tudta meg a portál több, egymástól független forrásból. A vasútvonal titkosított megvalósíthatósági tanulmányának tartalmáról is információhoz jutottak.
A magyar szakasz építése jelenleg is zajlik, de a források szerint a pálya várhatóan elkészül nyárra. A síneket már szinte mindenhol lefektették, néhány kisebb budapesti szakasz és a Kiskőrös melletti Csengőd térsége jelent kivételt. Egy forrás szerint a felsővezeték is majdnem teljesen elkészült.
Korábban felmerült, hogy július elején Hszi Csin-ping kínai elnök, pártfőtitkár, Aleksandar Vucic szerb elnök és Orbán Viktor magyar miniszterelnök közösen utazna végig a vasútvonalon Belgrádtól Budapestig. A műszaki átadás ugyan még nem történt volna meg, de a pálya már alkalmas lenne arra, hogy egy szerelvény végighaladjon rajta egy előfutó vonat után.
A Szabad Európa szerint ezt a forgatókönyvet a tavaly november 1-jén Újvidéken történt tragédia írhatja felül. A város vasútállomásának előtetője beomlott, tizenhat ember életét vesztette. Azóta Szerbiában folyamatosak a tüntetések Vucic elnök ellen.
A szerb szakaszt eredetileg tavaly november 20-án adták volna át ünnepélyesen a magyar határig, de a tragédia miatt ez is elmaradt. A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a portál megkeresésére azt közölte, hogy jelenleg nincs tervben ilyen esemény.
A kínai biztosítóberendezések telepítése folyamatosan zajlik az állomásokon, azonban a Szabad Európa forrásai szerint ezek „egészen biztosan nem működnek majd – nemcsak idén nyáron (ha mégis lesz elnöki-pártfőtitkári-kormányfői vonatozás), hanem akár még évekig”. A berendezéseknek ugyanis nincs működési engedélyük az Európai Unió területén.
A források szerint a vonatbefolyásoló rendszer hiányában a Belgrád–Budapest vasútvonal magyar szakasza elmarad a szerb oldaltól. Szerbiában a kínai szerelvények akár 200 km/órás sebességgel is közlekedhetnek, míg Magyarországon még 160 km/órával sem tudnak majd haladni. A biztosítóberendezés hiánya azt is jelenti, hogy egy időben csak egy szerelvény haladhat majd két állomás között. A források ezt a műszaki szintet „botrányosan alacsony műszaki tartalomnak” nevezték egy ekkora, 800 milliárd forintos beruházás esetében.
A Belgrád–Budapest vasútvonal magyar szakaszának átadása március 31-én lett volna esedékes, de a munkálatok nem készültek el időben. A Szabad Európa több, a beruházás részleteire rálátó forrása szerint az állam jelezte a kivitelező felé: június végéig kötbérmentesen elfogadják az alvállalkozói teljesítéseket. Ha ez teljesül, a fővállalkozó Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-nek további feladatai lesznek, hogy a műszaki átadásra sor kerülhessen. A tervek szerint ez november 30-án történhet meg.
A beruházás eredeti kivitelezői szerződése még körülbelül 470 milliárd forintról szólt, de a költségek azóta megközelítik a 800 milliárd forintot – tudta meg a portál több, egymástól független forrásból. A vasútvonal titkosított megvalósíthatósági tanulmányának tartalmáról is információhoz jutottak.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ahogy arról korábban már írtunk, hétfő délután tárgyalja a Parlament az Alaptörvény 15. módosítását. Ennek értelmében a gyülekezési jog korlátozásával betilthatják a Budapest Pride felvonulást, felfüggeszthetővé teszik a kettős állampolgárok magyar állampolgárságát és „betilthatják” a drogozást.
Lázár János azonban nem sokat teketóriázott. Hétfő délelőtt 10:07 perckor posztolt Facebook-bejegyzésében azt írta:
„Politikai akciók uralják a közvéleményt, a közvélemény pedig uralja a Lázárinfót! A kormány meghirdette a normalitás 5 pontját, amely az alaptörvény ma elfogadott módosításával már nem csak terv, hanem tett is lett! Erről, vagy akár bármi másról is kérdezhetnek engem holnap Sarkadon 17:30-kor!”
Azaz már megszavazottnak tekintett egy olyan törvényt, aminek még a parlamenti vitája sem zajlott le – szúrta ki a Telex.
A posztot azóta módosították, de a szerkesztési előzményekben jól látható, hogy az eredeti szövegben valóban a „ma elfogadott” fordulat szerepelt.
A délutáni ülés idejére egyébként a Momentum képviselői (akik legutóbb füstbombákkal tiltakoztak az ülésteremben a tervezet ellen) blokádot terveznek a Parlament köré, így várhatóan a mai ülésnap sem lesz zökkenőmentes.
A blokád után 17 órára a Momentum tüntetést is szervez a Kossuth térre, ahol felszólal többek között Karácsony Gergely főpolgármester is.
Ahogy arról korábban már írtunk, hétfő délután tárgyalja a Parlament az Alaptörvény 15. módosítását. Ennek értelmében a gyülekezési jog korlátozásával betilthatják a Budapest Pride felvonulást, felfüggeszthetővé teszik a kettős állampolgárok magyar állampolgárságát és „betilthatják” a drogozást.
Lázár János azonban nem sokat teketóriázott. Hétfő délelőtt 10:07 perckor posztolt Facebook-bejegyzésében azt írta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!