Schobert Norbi kiszáll a cége irányításából, bajban vannak a partner üzletek
„Az egészségügyi állapotában bekövetkezett változásokkal” indokolta, ezek után a termékfejlesztéssel fog foglalkozni. Közben egyre nagyobb az áruhiány, a boltok forgalma csökken.
A 24. hu szerint csődtől tartanak Schobert Norbert üzleteinek vezetői: múlt héten nem kaptak árut, nem hivatalos információk szerint azért, mert a Norbi Update Lowcarb Zrt. 268 millió forinttal tartozik az árut szállító HAVI Logistics Kft.nek.
A lap beszélt az egyik Norbi-partnerrel is, aki szerint az elmúlt hónapokban 30-40%-kal kevesebben vásároltak az áruhiány miatt, ezért az üzlet bérleti szerződését is fel kellett mondania.
Ugyanakkor szerinte nemcsak az üzletpolitika, hanem Schobert szankcióellenes kijelentései, valamint az is közrejátszott, hogy májusban igazgatósági tag lett a cégben a miniszterelnök öccse, Orbán Áron is.
Schobert múlt pénteken tartott egy sürgősségi partnertalálkozót Törökbálinton, ahol bejelentette, hogy "az egészségügyi állapotában bekövetkezett változások" miatt a Norbi Update Zrt. operatív működésébe szakmai és pénzügyi partnert von be,
ami a VIV Csoporthoz tartozó egyik cég lesz, a Norbi Update "megmentőjeként" pedig Fazekas Zoltánt mutatta be. Norbi a termékfejlesztéssel fog foglalkozni, a felesége, Rubint Réka pedig a marketinggel és a PR-rel.
A 24.hu felidézte, hogy a VIV egy svájci székhelyű cégcsoport, amely a második Orbán-kormány idején, a meghirdetett elszámoltatás egyik nagy lenyúlásaként tálalt adonyi Magtárház Kft. ügye kapcsán került a hírekbe. 11 milliárd forint MFB-hitellel, tehát állami támogatással építették a raktárbázist, a gyanú szerint a piaci árhoz képest több száz millió forinttal drágábban. Fazekas Zoltán ekkor a VIV Holding AG képviseletében (ami a Magtárház Kft. tulajdonosa volt) tárgyalt többek között a bankkal és más cégekkel.
Schobert szerint jelenleg az a legnagyobb probléma, hogy nem tudják ellátni a boltokat, mert a HAVI Logistics nem rendel a gyártótól, és a már kész árukat sem szállítja ki. A cég jelezte, hogy január 31-ig fogja csak kiszállítani a készleteket, így új logisztikai partnert is kell keresnie az Update-nek.
Ráadásul hiába ért el nagy bevételeket a cég, az elmúlt két évet is 135 millió forintos veszteséggel zárta az adózás után.
A 24.hu megkereste Schobertet és HAVI Logistcs Kft.-t is, de nem kaptak választ a kérdéseikre.
A 24. hu szerint csődtől tartanak Schobert Norbert üzleteinek vezetői: múlt héten nem kaptak árut, nem hivatalos információk szerint azért, mert a Norbi Update Lowcarb Zrt. 268 millió forinttal tartozik az árut szállító HAVI Logistics Kft.nek.
A lap beszélt az egyik Norbi-partnerrel is, aki szerint az elmúlt hónapokban 30-40%-kal kevesebben vásároltak az áruhiány miatt, ezért az üzlet bérleti szerződését is fel kellett mondania.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Elrendelték Szalay-Bobrovniczky Kristóf egyik volt cégének felszámolását, veszélyben van a magyar vagongyártás
A Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Ganz-Mavag felszámolását is elrendelték, az egész magyar vasút megérezheti a cégek bedőlését. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.
A cégnyilvántartásban „felszámolás alatt” státuszba került két kulcsszereplő: a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft., valamint a Ganz-Mavag International (GMVI) Kft. – írta a Szabad Európa.
A két vállalat levélben közölte üzleti partnereivel, hogy egyelőre nem tudnak fizetni. A GMVI a csoport központi szereplője, a körhöz tartozik a Dunakeszi Járműjavító Kft. is.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf 2020-ban tulajdonos volt a Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben az orosz állami Transmashholding mellett. Akkor a cég több mint 30 milliárd forintos állami megbízást nyert el.
A Szabad Európa szerint a teljes magyar vasút is megérezheti a bedőlést: Dunakeszin az emeletes KISS motorvonatok középső kocsijait szerelték össze, és a cégek szerződött partnerként komoly javítókapacitást adnak a MÁV-nak. A cégcsoport csaknem 700 embert foglalkoztat.
A nehéz helyzet háttere: az Egyiptomnak szánt, 1350 darabos személyvagon-üzletből a Transmashholding kiszorult az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.
A kormány nyáron több döntést is hozott a cég megmentéséről. Egy, a lap által idézett névtelen forrás szerint elképzelhető, hogy az állam mégsem akar ennyi pénzt tenni „a jelenleg is kormányközeli üzleti körök tulajdonában álló cégcsoport megmentésébe”.
A cégnyilvántartásban „felszámolás alatt” státuszba került két kulcsszereplő: a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft., valamint a Ganz-Mavag International (GMVI) Kft. – írta a Szabad Európa.
A két vállalat levélben közölte üzleti partnereivel, hogy egyelőre nem tudnak fizetni. A GMVI a csoport központi szereplője, a körhöz tartozik a Dunakeszi Járműjavító Kft. is.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Trump szerint Budapesten jön a nagy találkozó: az amerikai elnök Putyinnal egyezkedne az orosz–ukrán háború lezárásáról. Ezt Trump a Truth Socialön közölte – derül ki a bejegyzésből.
Nagyon produktív telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal. Az orosz elnök gratulált neki a gázai békemegállapodáshoz, és ez szerinte lökést adhat a háború lezárásának.
A következő napokban nem a vezetők ülnek le először. Jövő héten amerikai és orosz kormányzati magas rangú tanácsadók egyeztetnek, az amerikai csapatot Marco Rubio vezeti.
A tanácsadói kör után jöhet a csúcstalálkozó. Trump szerint a személyes megbeszélés Putyinnal Budapesten lesz.
Közben Washingtonban is zajlik a diplomácia. Pénteken Trump a Fehér Házban tárgyal Volodimir Zelenszkijjel, és ott érintik a Putyinnal folytatott beszélgetést is.
Több részlet még nincs kész. A tanácsadói egyeztetés pontos helyszíne ismeretlen, és a budapesti találkozó dátuma sem publikus.
Trump szerint Budapesten jön a nagy találkozó: az amerikai elnök Putyinnal egyezkedne az orosz–ukrán háború lezárásáról. Ezt Trump a Truth Socialön közölte – derül ki a bejegyzésből.
Nagyon produktív telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal. Az orosz elnök gratulált neki a gázai békemegállapodáshoz, és ez szerinte lökést adhat a háború lezárásának.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lidl 4 keréken: Mozgó üzlet járja a vidéki településeket, segítenek vásárolni a kis községekben élőknek
A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
Különleges kezdeményezést indít a Lidl Magyarország: október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot, amelyet ma mutattak be a vállalat ecseri logisztikai központjában. A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás.
Az áruházlánc innovatív kezdeményezésének célja, hogy segítse a kisebb településeken élőket, hogy ők is könnyen hozzájuthassanak a minőségi, kedvező árú termékekhez, valamint hozzájáruljon a vidék fejlődéséhez, megtartó erejéhez.
Egyedülálló megoldással segíti a vidéki települések élelmiszer-ellátását a Lidl: október 17-től egy mozgó, üzletté átalakított Lidl-kisbusz járja majd az országot. A Lidl 4 keréken olyan kistelepülésekre látogat el, ahol sokszor kihívást jelent megoldani a mindennapi bevásárlást, különösen saját gépjármű nélkül. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni: így például friss zöldségek és gyümölcsök, tej- és tejtermékek, különféle szárazáruk, konzervek, illetve fagyasztott árucikkek közül lehet majd válogatni. A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi bevásárláshoz szükséges alapvető élelmiszerek minél szélesebb választéka elérhető legyen a polcokon. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
A Lidl megy el a vásárlókhoz
A diszkontlánc számára kiemelten fontos, hogy minden magyar vásárló hozzáférjen a minőségi élelmiszerekhez, függetlenül attól, hogy hol él. Éppen ezért a vállalat folyamatosan keresi azokat az innovatív megoldásokat, amelyekkel segíthet az embereknek, és még könnyebbé, kényelmesebbé teheti a bevásárlást.
„Országosan jelenleg 216 áruházunk van, de vannak olyan kistelepülések, ahol több tíz kilométert is kell utazni azért, hogy elérjenek a vásárlók egy Lidl-üzletbe. Ezeken a településeken pedig sokszor nincs megfelelő élelmiszerbolt helyben, vagy csak korlátozott kínálattal találkozhatnak az ott élők, így sokszor jelenthet problémát még egy kisebb bevásárlás is. Ezért döntöttünk úgy, hogy most a Lidl 4 keréken megy a vásárlókhoz.
Számunkra ez nem csupán egy innovatív kezdeményezés, hanem egyfajta gesztus a vidéki közösségek felé, hogy tudják, számíthatnak ránk. Hiszünk abban, hogy a vidék támogatása és fejlesztése kulcsfontosságú, ezért a terveink szerint most az ősz folyamán 48 vidéki településre megyünk el ezzel a mozgó bolttal, ahol mintegy 27 ezer lakost érünk el. Nagy lelkesedéssel vágunk bele, és bízunk benne, hogy a programot a későbbiekben folytatva egyre több helyre juthatunk el“ - mondta Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
Száz lakostól az ezer fős településig
Az 48 településen összesen 27 ezer ember él, a legkisebb település, ahova begördül a mozgó üzlet a 100 fős lélekszámú Vekerd lesz, de a legnagyobb településen, Alsószentmártonon is mindössze alig több, mint 1200 fő lakik.
A Lidl mozgó üzlete minden kiválasztott település központjában áll meg, és néhány órán keresztül várja a vásárlókat, mielőtt tovább indulna a következő állomásra.
Amennyiben a 25 napos országjárás sikeres lesz, a jövőben újabb települések is bekerülhetnek a programba.
Különleges kezdeményezést indít a Lidl Magyarország: október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot, amelyet ma mutattak be a vállalat ecseri logisztikai központjában. A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás.
Az áruházlánc innovatív kezdeményezésének célja, hogy segítse a kisebb településeken élőket, hogy ők is könnyen hozzájuthassanak a minőségi, kedvező árú termékekhez, valamint hozzájáruljon a vidék fejlődéséhez, megtartó erejéhez.
Egyedülálló megoldással segíti a vidéki települések élelmiszer-ellátását a Lidl: október 17-től egy mozgó, üzletté átalakított Lidl-kisbusz járja majd az országot. A Lidl 4 keréken olyan kistelepülésekre látogat el, ahol sokszor kihívást jelent megoldani a mindennapi bevásárlást, különösen saját gépjármű nélkül. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni: így például friss zöldségek és gyümölcsök, tej- és tejtermékek, különféle szárazáruk, konzervek, illetve fagyasztott árucikkek közül lehet majd válogatni. A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi bevásárláshoz szükséges alapvető élelmiszerek minél szélesebb választéka elérhető legyen a polcokon. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Megdrágulhatnak a szuperolcsó kínai ruhák Európában, a franciák már léptek, mindenki az EU-ra vár
A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba. Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal.
A filléres divatnak forró ősz jön: a Shein 2025 novemberében klasszikus boltot nyit Párizsban, később még négy nagyvárosban is. A francia kereskedők kiakadtak a terveken, a vita új erőre kapott - írta a Telex/G7.
Brüsszel közben 2028-tól eltörölné a 150 euró alatti kiscsomagok díjmentességét, és 2 eurós díjat vezetne be; ehhez még az Európai Parlament és az Európai Tanács jóváhagyása kell
Franciaország már rákapcsolt: az alsóház 2024 márciusában elfogadott egy tervezetet, a szenátus 2024 júniusában módosításokkal rábólintott. A közös bizottság felállítását 2024 szeptemberére ígérték, de eddig nem ült össze.
Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal. A Zara és a H&M nem ebbe, hanem a „fast fashion” kategóriába esik, így rájuk az ökoadó nem vonatkozna.
A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba, duplája a 2023-asnak. Ezek 91 százaléka Kínából jött, nagy részük a Sheinhez és a Temuhoz köthető.
A Shein francia képviselője szerint igazságtalan az adminisztratív megközelítés, és az uniós-francia szigor együtt átlagosan 12 euróval dobhatná meg egy ruhadarab árát. A franciák közben „tesztlaborrá” válnának, hogy az ottani tapasztalatokkal Brüsszelben is érveljenek, a jogszabályokat előzetesen egyeztetniük kell az EU-val.
Az uniós vonalon több ország bevonná a textilt az EPR-rendszerbe, kötelezővé tenné a textilhulladék szelektív gyűjtését, és csökkentené a javítás és az újraértékesítés áfáját. Ebben most Svédország jár elöl.
A szigorítások mögött környezetvédelmi érvek állnak, de a helyi gyártók és kereskedők szerint a távol-keleti dömping tisztességtelen előnyt jelent. Francia képviselők korábban a kormányt is sürgették, hogy lépjen gyorsabban.
A filléres divatnak forró ősz jön: a Shein 2025 novemberében klasszikus boltot nyit Párizsban, később még négy nagyvárosban is. A francia kereskedők kiakadtak a terveken, a vita új erőre kapott - írta a Telex/G7.
Brüsszel közben 2028-tól eltörölné a 150 euró alatti kiscsomagok díjmentességét, és 2 eurós díjat vezetne be; ehhez még az Európai Parlament és az Európai Tanács jóváhagyása kell