Orbán Viktor először mutatott képeket az indiai vakációjáról
A miniszterelnök szerint jó döntés volt hat hónap uniós elnökség után egy más kultúrába menni, mert izgalmas, és érdemes megnézni. De azért Felcsút a király! - tette hozzá.
Orbán Viktor az idei évet egy indiai családi nyaralással kezdte. Az utazás a héten ért véget.
A szabadságáról a TikTokon osztott meg egy videót, melyben arról beszélt, hogy Indiát nem lehet felfedezni ennyi idő alatt, ahhoz legalább ötven év kellene.
Úgy vélte, hogy "fél éves európai uniós elnökség után kiszabadulni Európából, mély levegőt venni egy másik kultúrában, megmártózni, hát az igazán ráfér az emberre".
Szerinte ez jó döntés volt, mert izgalmas, és érdemes megnézni. "De azért Felcsút a király!"
- tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy mit lehet Indiától tanulni, azt mondta, hogy az elmúlt 25 év Kína felemelkedéséről szólt, és megváltoztatták a világot. A következő 25 év India felemelkedéséről és igazi nagyhatalommá válásáról szól - vélekedett. "Jó volt látni, el kell kezdenünk felkészülni" - mondta zárásként.
A miniszterelnök hazatérése után a Kossuth rádióban beszélt.
Orbán Viktor az idei évet egy indiai családi nyaralással kezdte. Az utazás a héten ért véget.
A szabadságáról a TikTokon osztott meg egy videót, melyben arról beszélt, hogy Indiát nem lehet felfedezni ennyi idő alatt, ahhoz legalább ötven év kellene.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Irán parlamentje jóváhagyta a Hormuzi-szoros lezárását, komoly bajt okozhatnak a világkereskedelemben
A Forradalmi Gárda parancsnoka vasárnap közölte, hogy ez a döntés napirenden van, és „szükség esetén meg fogják tenni”. A végső döntést Irán legfelsőbb nemzetbiztonsági tanácsa hozza meg.
A jelentések szerint az iráni parlament jóváhagyta a Hormuzi-szoros kulcsfontosságú hajózási útvonalának lezárását - írja a The Guardian.
A Reuters beszámolója szerint a szoros lezárásáról szóló határozat még nem végleges,
a végső döntést Irán legfelsőbb nemzetbiztonsági tanácsa hozza meg. Ha jóváhagyják az Irán és Omán közötti keskeny átjáró blokkolását, akkor azzal akadályozhatják a globális kereskedelmet.
A szoroson keresztül zajlik például a világ olaj- és gázkereskedelmének mintegy 20 százaléka.
A Reuters szerint Esmail Kosari a Forradalmi Gárda parancsnoka vasárnap közölte, hogy ez a döntés napirenden van, és „szükség esetén meg fogják tenni”.
Az Egyesült Királyság Tengerészeti Kereskedelmi Műveleti Hivatala közölte, hogy „magasnak” értékeli az amerikai kereskedelmi hajókra leselkedő veszélyt a Vörös-tengeren és az Irán közelében található Ádeni-öbölben.
Hormuzi-szoros: északi oldala Irán tengerpartja, déli része a Muszandam-félsziget (ezen Omán és az Egyesült Arab Emírségek osztoznak). Szélessége kb. 40 km, hossza kb. 60 km, így a világ legnagyobb kőolajtankerei is át tudnak haladni rajta.
Nem maradtak csendben az utasok, miután csendben leállt a Vonatinfó: Összeadjuk erőforrásainkat, a GYSEV hozza a vonatokat, a MÁV meg a késéseket
A népszerű térképes szolgáltatás szombat reggel vált elérhetetlenné, helyét az EMMA nevű utazástervező vette át. A változás sok utasnak megnehezíti a tájékozódást, akik mindezt szóvá is tették a kommentek között.
Mint már hírt adtunk róla, szombat reggelre elérhetetlenné vált a Vonatinfó, az a térképes szolgáltatás, amelyen keresztül eddig bárki megnézhette, hol jár éppen a vonata, és hány percet késik. Nemcsak a webes felület szűnt meg, de a MÁV alkalmazásba beépített verzió sem működik már. Az oldalt mostantól az Egységes Menetrend Magyarországon (EMMA) nevű utazástervezőre irányítja át a rendszer.
Ahogy arra számítani lehetett, az utasok nem hagyták szó nélkül a történteket. Miközben a MÁV sikertörténeteket próbál posztolni az oldalán, legutóbb arról, hogy a Budapest – Székesfehérvár vonal 160 km/órás sebességgel is járható lesz, illetve felpörögnek a fedélzeti szolgáltatások a büfékocsikban, az utasok továbbra is a késések, a kiszámíthatatlanság és az információk hiánya miatt dühöngenek. Véleményüknek pedig hangot is adnak a MÁV Facebook-oldalán.
„A térképes vizualizáció az egyik leghasznosabb és leginformatívabb része volt a MÁV honlapjának több, mint 10 éven keresztül.
Ezt most a hazug propaganda kedvéért kellett megszüntetni... A GYSEV meg élt több, mint 100 évet és most megy a NER kisgömböcbe, de persze erről is azt kell hazudni, hogy milyen jó ez nekünk. A MÁV Facebook oldala egy nagyszerű kommunikációs és informatív felület LEHETNE, de ez a jelenlegi formájában nem több mint bárgyú propaganda” – írta egy hozzászóló.
„Összeadjuk erőforrásainkat – azaz a GYSEV hozza a vonatokat, a MÁV meg a késéseket!”
– tette hozzá egy másik utas.
„Ne ezt posztolgassátok hanem a Vonatinfót kérjük helyreállítani. Utazásnál iszonyat hasznos volt, így "vakon" utazunk sajnos” – fogalmazott egy kommentelő, utalva a friss posztokra, amik a cég sikereiről szólnak.
„Jó étvágyat! Mindeközben én meg
itt ücsörgök a Keletiben az immáron 80 percet késő Hortobágy EC fedélzetén, mindenféle tájékoztatás, infó, kiírás nélkül, és várom, hogy elutazhassak Kisvárdára”
– olvashattuk lentebb.
„A Vonatinfó volt az egyik leghasznosabb funkció (volt? Remélem nem csak volt!) az egész digitális káoszban, ami a MÁV-tól származik. Először a MÁV-applikációból kellett kivenni, mert legalább haszna volt, aztán a vontatójármű adatokat is ki kellett venni, most meg el is kaszálják az egészet.
Látszik, hogy az utas, a polgár egyáltalán nem számít, csak az, hogy miből lehet politikai erényt kovácsolni.
Nem az a lényeg, az utasnak mi jó, hanem mit lehet mondani, ami elhiteti az utasokkal, hogy nekik az jó!!!” – írta egy utasokkal
„A Vonatinfó megszűnésének egyetlen oka lehetne, ha lenne annál jobb, ami modernebb, több (az eddigiek mellett!) funkciót biztosítana, és/vagy könnyebben használható. Ezzel szemben nincs semmi ahhoz hasonló, a magyarázat amivel ezt indokolják teljesen bagatell. A helyette emlegetett EMMA pedig szinte használhatatlan. Mikor az ember azt gondolja, ennél már nincs lejjebb, akkor jön valami bohóc aki továbbtanult politikusnak, és bebizonyítja, hogy bizony van” – fűzte hozzá egy másik kommentelő.
Mint már hírt adtunk róla, szombat reggelre elérhetetlenné vált a Vonatinfó, az a térképes szolgáltatás, amelyen keresztül eddig bárki megnézhette, hol jár éppen a vonata, és hány percet késik. Nemcsak a webes felület szűnt meg, de a MÁV alkalmazásba beépített verzió sem működik már. Az oldalt mostantól az Egységes Menetrend Magyarországon (EMMA) nevű utazástervezőre irányítja át a rendszer.
Ahogy arra számítani lehetett, az utasok nem hagyták szó nélkül a történteket. Miközben a MÁV sikertörténeteket próbál posztolni az oldalán, legutóbb arról, hogy a Budapest – Székesfehérvár vonal 160 km/órás sebességgel is járható lesz, illetve felpörögnek a fedélzeti szolgáltatások a büfékocsikban, az utasok továbbra is a késések, a kiszámíthatatlanság és az információk hiánya miatt dühöngenek. Véleményüknek pedig hangot is adnak a MÁV Facebook-oldalán.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A felcsúti mini Pride-ról jelentkezett a Momentum: A Készenléti Rendőrség szerint műveleti terület lett Orbán Viktor otthona
Tompos Márton elvitte Felcsútra a Pride üzenetét, és hangsúlyozta: a tettek határozzák meg az embert, nem az, hogy kit szeret, hol lakik vagy éppen milyen neme van, mennyi idős vagy milyen a vallása.
Vasárnap délelőtt tett közzé egy videót a Facebookon Tompos Márton, amin az látható, hogy egy mini Pride-felvonulást vezet Felcsúton.
„Látjátok mögöttem, itt van egy csomó momentumos. Meg tudjátok mondani, ki meleg? Nem. Meg tudjátok mondani, ki transzszexuális? Nem. Ha eljönnétek Felcsútra, és megkérdezném, hogy meg tudjátok mondani, hogy ki a híres szülötte és hogyan élnek vissza a hatalommal, hogy megy itt a kiskirálykodás? Arra is azt mondanátok, hogy nem. És ez
a legfontosabb üzenete ennek: az elfogadás, és az, hogy a tettek határozzák meg az embert, nem az, hogy kit szeret, hol lakik vagy éppen milyen neme van, mennyi idős vagy milyen a vallása.
Ez a Pride üzenete és ezt mi elhoztuk Felcsútra. Most éppen a Pancho Arénához tartunk – mondta a Momentum politikusa a videóban, majd hozzátette: a rendőrség, illetve a Készenléti Rendőrség tájékoztatása alapján a „doktorminiszterelnök úr éppen otthon tartózkodik, így műveleti területté nyilvánították az otthonát”, így oda nem mehetnek, maradt helyette egy parkoló.
VIDEÓ: Felcsútról jelentkezett Tompos Márton
Fotókat is megosztott később, a posztban azt írta:
"Vasárnap délelőtt szolidaritási menetet tartottunk Felcsúton, az ország talán leghányatottabb sorsú községében, hogy elvigyük a szabadság és a szeretet üzenetét.
A prűd felvonulás során érintettük a doktor miniszterelnök úr házát, kedvenc stadionját, a felcsúti kisvasútból pedig bulivonatot csináltunk. Nem is volt rajta fék."
Szerinte: "A helyiek nagyon szerették a menetet, többen meg is köszönték nekünk a bátor kiállást. Sok dudálást és integetést is kaptunk. Ezek mellett az a pár darab bátor középső ujj bőven eltörpült."
Bejegyzésében még hozzátette: "Budapest Pride volt. Van. Lesz! Találkozunk június 28-án szombaton a magyar történelem LEGNAGYOBB és LEGSZABADABB Pride felvonulásán! Éljen a magyar szabadság!"
Vasárnap délelőtt tett közzé egy videót a Facebookon Tompos Márton, amin az látható, hogy egy mini Pride-felvonulást vezet Felcsúton.
„Látjátok mögöttem, itt van egy csomó momentumos. Meg tudjátok mondani, ki meleg? Nem. Meg tudjátok mondani, ki transzszexuális? Nem. Ha eljönnétek Felcsútra, és megkérdezném, hogy meg tudjátok mondani, hogy ki a híres szülötte és hogyan élnek vissza a hatalommal, hogy megy itt a kiskirálykodás? Arra is azt mondanátok, hogy nem. És ez
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!