Orbán Ráhel: „Nagyon drukkolok mindenkinek, hogy talpon tudjon maradni, mert nagyon nehéz lesz”
A Republic Group RePort című podcastja nemrégiben Orbán Ráhelt látta vendégül, mint „az ODU gyerekbolt tulajdonosát és megálmodóját, a BDPST cégcsoport kreatívigazgatóját, a BDPST Concept ügyvezető igazgatóját” - írja a 444.hu.
A beszélgetésben szóba került többek között a turisztikai vállalkozás márkaépítése, a közelmúlt és a jelen kihívásai és a márkaépítés is.
Orbán Viktor lánya, a BDPST Concept vezetője elmondta, hogy a cége azért felel, hogy az általuk felügyelt projektekben "mindenhol a narratíva megjelenjen, megértsék, átéljék a velünk dolgozók ezeket a történeteket, kvázi a részesévé tudjanak válni”.
Példaként említette a turai kastély történetét, ami - a 444 megjegyzése szerint - a fideszes új elit fényűzésének egyik legfontosabb szimbólumává vált. A cégvezető szerint az megújult épületben "az új tartalmakkal egy kicsit vissza tudjuk adni a közösségnek”.
A beszélgetésben szó esett arról is, hogy hogyan vészelte át a cégcsoport az elmúlt éveket, mert az idegenforgalom, a szállodaipar számára ez nem volt könnyű a covid, a háború és a „gazdasági sztori” miatt, ami az egész világon végigsöpör.
„Érezzük, tapasztaltuk, látjuk. Mindennap foglalkozunk mi is ezekkel a kérdésekkel” - felelte Orbán Ráhel. Szerinte ők azért könnyebb helyzetben voltak, de nem tudtak fejlődni és sokat agyaltak azon, hogy mi lesz a náluk dolgozókkal.
Mert a gazdasági válságoknál elég két évig összehúzni most a nadrágszíjat, de ha olyan hatások érik a szakmát, mint a Covidnál, az ellen tehetetlenek.
Abban bízik, hogy a válság majd kicsit helyreállítja a munkaerőpiacot a szakmájukban. De látja, hogy sokan mennek „egy országgal arrébb”, viszont nem tud róluk negatívan nyilatkozni, mert értékeli azokat a fiatalokat, akik így szeretnének egy kicsit többet. Ráadásul sokszor sokkal rosszabb munkát vállalnak el, mint amit itthon kell csinálniuk - vélekedett.