ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Azon túl, hogy legyen megfelelő a fizetésed, mi fontos még egy munkahelyen? Itt egy nagyvállalati példa

Mit kínálhat neked egy munkahely - már azon túl, hogy jó fizetést ad? Hoztunk néhány példát Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójától, a Tescótól, hogy ők hogyan bánnak a munkatársaikkal. A te munkahelyeden is léteznek ezek a dolgok?


Egy friss kutatás szerint folyamatosan változik, mit várnak el a munkavállalók a munkáltatóktól - bár a bérezés és az egyéb juttatások továbbra is a kívánságlista élén állnak, felkapaszkodtak a TOP10-be olyan elvárások is, mint az „értékteremtő munka" és a „támogató, együttműködő csapat".

Ha a hangzatos álláshirdetéseket böngésszük, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy szinte mindenhol „kiváló csapatot" és „változatos munkakört", „sokszínű munkahelyet" ígérnek.

Na de mi a filterek nélküli valóság?

Magyarország egyik meghatározó munkáltatójánál, a Tesco-Global Áruházak Zrt.-nél jártunk utána, hogy mit tesznek ők azért, hogy a csaknem 10 ezer náluk dolgozó munkavállaló úgy érezhesse, azt kapja, amit ígértek neki.

A vállalat idén harmadik alkalommal publikálta „A Tescónál mindenkit szívesen látunk” elnevezésű Sokszínűségi jelentését, amelyben bemutatja a befogadó vállalati kultúrával kapcsolatos tevékenységeit, eredményeit és fejlesztési terveit. És ezek már azok a tények, amik bizonyítják, hogy a Tesco valóban tesz is azért, hogy a dolgozói jól érezzék magukat a munkahelyükön.

A Tescónál mindenkit szívesen látnak

A Tescónál minden olyasmit támogatnak és értékelnek, ami a kollégákat azzá teszi, akik. Mottójuk: úgy bánunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak. Munkakultúrájuk nyitott, dinamikus és befogadó: egy olyan hely, ahol mindenkit elismernek.

Megváltozott munkaképességűek támogatása

Magyarországon 500.000 megváltozott munkaképességű ember él és ebből közel 400-an dolgoznak a Tescónál. Azt talán nem kell mondanunk, hogy például egy hallássérült ember mennyivel korlátozottabb lehetőségekkel rendelkezik, ha munkát keres. Szerencsére a Tesco kiemelkedő figyelmet fordít az ő támogatásukra is. Az áruházakban dolgozó másképp ép kollégák aránya az előző évhez képest 4,9 százalékról 5,4 százalékra nőtt.

A Tesco nem csupán számokban méri a sokszínűségét, hanem aktívan részt vesz a támogató munkakörnyezet kialakításában is, és számos intézkedést vezetett be ennek érdekében. A vállalat 2022-ben indította el nagyköveti programját, amelynek célja, hogy a vezető kollégák tudását fejlessze a befogadó kultúra terén. Emellett a munkahelyi akadálymentesítési módosításokkal kapcsolatos szabályzat útmutatást nyújt a vezetőknek a megváltozott munkaképességű kollégák támogatásához és a gyakorlati nehézségeik leküzdéséhez.

A mozgássérült kollégák számára a Tesco biztosítja a rendszeres otthoni munkavégzés lehetőségét.

Mindenképpen nagy segítség a dolgozóknak az is, hogy ha egy súlyos betegség után térnek vissza, az első négy hétben csak a munkaidejük felét kell ledolgozniuk, miközben megkapják a teljes munkabérüket.
Egyre jobb munkahelyi élmény a nők számára

A nemek közötti egyenlőség kérdése kiemelten fontos - és nemcsak a bérezés, hanem a karrierlehetőségek, a vezetőség összetétele szempontjából is. A Tesco sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási stratégiája a női munkatársak jobb reprezentáltságát segíti elő az áruházvezetői, irodavezetői és egyéb vezetői pozíciókban.

„Munkatársaink közel 70 százaléka nő, ezért fontos eredmény számunkra, hogy a Tescónál dolgozó minden női és férfi munkavállalót összehasonlítva a nemek közötti összkereset-különbség tavaly óta 0,4 százalékponttal csökkent. A változás elsősorban a rugalmas munkavégzési lehetőségeknek, valamint annak köszönhető, hogy az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt a hipermarketekben áruházvezetői pozíciót betöltő nők aránya” – emelte ki Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország országos HR vezetője.

Átlátható bérpolitika

A Tesco az egyenlő bérezés elvét követő munkáltató. Az áruházakban és a logisztikai központokban minden pozíciónak meghatározott bére, a központi iroda esetén pedig bérsávja van, amely független a munkakört betöltő kolléga nemétől. Az összkereset-összehasonlítás ezzel szemben arra mutat rá, hogy áruházakban vagy az irodai munkakörökben az összes nő átlagbére mennyiben tér el az összes férfi átlagbérétől. Az itt jelentkező különbség okai közé tartozik, hogy arányaiban több férfi tölt be felsővezetői pozíciót, mint nő, illetve több női áruházvezető dolgozik kisebb áruházakban, mint nagyobb méretű hipermarketekben, valamint az, hogy az áruházakban és a raktárakban több férfi vállal bérpótlékkal járó műszakokat hétvégén, éjszaka, illetve ünnepnapokon, mint nő. A vállalatnál azonban az első két területen javulás történt, ezért is alacsonyabb most a férfiak és nők összkeresete közötti különbség, mint tavaly.

Gondozók támogatása

A Tesco 2021-ben vezette be a családi szabadnapokra vonatkozó szabályzatát, amelyek kifejezetten a családot tervezők, a gyermeket nevelők vagy azok igényeit szolgálják, akiknek más családi kötelezettségek miatt több szabadnapra van szükségük. Ez is részben a nők támogatását szolgálja, hiszen ők azok, akikre általában nagyobb mértékben hárul a gondozás felelőssége.

Családbarát intézkedések

A Tescónál részmunkaidőre is van lehetőségük a dolgozóknak, illetve az Urald az időd! online platformon a munkatársak megadhatják, mikor van privát elfoglaltságuk (például családi esemény vagy szülői értekezlet), amelyen szeretnének részt venni, és ezt a lehető legrugalmasabban próbálja a vállalat figyelembe venni.

A családi szabadnapokra vonatkozó szabályzat legfrissebb bővítésével minimum 25 nap fizetett szabadság jár minden munkavállalónak. A kiterjesztett fogantatási támogatás révén pedig extra szabadnapokat vehetnek igénybe a termékenységi kezelésekben részt vevők és párjuk is.

Fontos, hogy jól érezd magad

Az egészségnek és a jóllétnek központi szerepe van a Tescónál. Segítenek, hogy kollégáik a legjobbat tudják kihozni magukból, bármit is hozzon számukra az élet. Tisztában vannak vele, hogy mindenkinek mást jelent a kiegyensúlyozottság, így, ha valami fontos nekik, akkor a vállalatnak is az.

"Büszke vagyok rá, hogy legutóbbi munkavállalói felmérésünkben a kollégák 87 százaléka mondta azt, hogy önmaga lehet a Tescónál anélkül, hogy előítéletektől kellene tartania"

- hangsúlyozta Szigeti Barbara.

A Tesco elkötelezettsége a sokszínűség és befogadás iránt nem csupán üzleti szempontból fontos, hanem az alkalmazottak jóllétének és elégedettségének növelése érdekében is. A vállalat a jövőben is folytatja majd ezt a megkezdett utat, és a legkülönfélébb módon támogatja munkatársait, hogy egy még pozitívabb, elfogadóbb munkakörnyezetet teremtsen meg mindenkinek.

A cikk a Tesco-Global Magyarország Zrt. támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.


A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.

A kiemelt fogások és áraik:

  • Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
  • Rántott gomba rizzsel, tartárral: 2 915 / 1 010 forint;
  • Cigánypecsenye tepsis sültburgonyával: 3 450 / 1 545 forint.

A lap megjegyzi, hogy a

normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.

A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.

Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.


Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:

Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.

Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.

NÉZD MEG A VIDEÓT ITT!

@szeretlekmagyarorszag.hu #lidlmagyarorszag #szinfesztival #magyar #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Reggeli rántottával a startvonalon

A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!

Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.

Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.

Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül

A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.

Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő

A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?

Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.

Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!

Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?

Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.

Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.

És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.

Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.

A cikk a Lidl támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk