HÍREK
A Rovatból

Mintha nem történt volna meg ez a 15 év - ilyen volt a Hurts a Budapest Parkban

Talán a legnagyobb „mi lett volna ha” banda, a Hurts járt a Budapest Park színpadán. De vajon mire elég egy koncert, ahol a túl korán jött nosztalgia, illetve egy 15 éve megírt lemez a fő húzóerő?
Varga Vencel - szmo.hu
2025. július 12.



Szóval a Hurts valószínűleg az a banda, amiről úgy beszélhetünk, hogy “mindenki ismeri, de senki nem tudja, hogy ők azok”. Nehezen társítunk valódi arcokat hozzá, viszont a slágerek így is önálló életre keltek, akaratlanul szembe-szembejöttek szinte mindenkivel.

A 15 éve megírt Happiness debütlemezük pedig az egyik legjobban teljesítő munkának bizonyult Európa-szerte, és a lehető leggyorsabban törtek a világuralom felé. Korai cikkekben már a Depeche Mode-hoz hasonlították őket zeneileg, illetve képbe került Robbie Williams neve is pár évvel később, ahol az európai legendává válás már adott volt, de valahogy az amerikai siker elmarad.

Mindenesetre, Theo Hutchcraft és Adam Anderson brutálisan tört fel, a következő két lemezük, az Exile és a Surrender is ugyanakkora közönségkedvenc lett. Megjárták magyarországon a Voltot, az EFOTT-ot, és beugrottak 2017-ben a Sziget Nagyszínpadán is utolsó pillanatos helyettesítőként. Viszont a saját headline buli mindig elmaradt, erre pedig 2025-ig kellett várni.

Ez az a pont, ahol már nem lehet elmenni a “oké, itt egy cikkben taglalt szupersztárt kéne látni, miért nem tudunk róla semmit közel 5 éve?” kérdések mellett. A válasz a Faith című lemezt követően a banda felének, Adam Andersonnak a lelkéhez köthető. Az egyik legnagyobb turnéjukat lemondták, hiszen mentálisan rosszul volt a dalszerző-multiinstrumentális tagja a zenekarnak.

Ami ennél is furább, hogy ezt követően 4 évig konkrétan semmit nem tudtunk a zenekarról. 2023-ban a világ legrandomabb turnéján eljutottak Moldovába, Örményországba, Kazahsztánba és hasonló helyekre, amit majdhogynem mindenki kérdőre vont, hogy mi az elképzelés egy ilyen turnéval, de méginkább fura volt az ezt követő újabb, másfél évnyi eltűnés.

Így jutunk el 2025-be, ahol hirtelen felbukkan egy esemény, méghozzá a Budapest Park oldalán, hogy érkezik a Hurts, és ez számomra, mint egyébként rejtőzködő rajongónak a kihagyhatatlan kategória volt. Így állunk tegnap a Hoppá Teraszon, ahol 20 óra 20-kor el is indul az intró, megjelenik az énekes, majd azonnal kapom az új kérdést a mellettem állótól: “Te, hol a másik?”

Adam Anderson úgy tűnik, hogy ebben a tekintetben még mindig nincs 100 százalékos állapotban, és az idei turnén sem vesz részt, egyetlen állomáson sem, ezt egyébként egy Instagram-posztban hozta mindenki tudtára. Talán valahol pozitív, hogy ez a Budapest Parkban összegyűlt tömeget a sikolyok alapján egyáltalán nem zavarja.

Theo és a mögötte lévő zenekar pedig hozza az abszolúte profi hozzáállást.

Közel másfél órán át egyetlen hamis hang, egyetlen melléütés nincs, rettenetes szigorral előadott dalok, és minimális mozgás mellett a közönség így is megőrül szinte.

Ha a köszönöm szócskát valaki túl tudja használni, akkor az maga Theo Hutchcraft, aki konkrétan egyetlen szám után sem hagyta ki a magyarosított hálálkodást. Nehéz hiányt érezni, hiszen a hazai közönség is (meg mindenki más) nagyon régen láthatta a Hurts-t a színpadon, és bár zeneileg valamennyire hiányzott Adam helye a színpadról, ez a bulin magán egyáltalán nem érződött.

A korábban hihetetlen színpadképpel rendelkező banda most talán a Budapest Park teljes szezonjának legkevésbé hivalkodó szettjével érkezett, nem lógtak méteres csillárok a színpad felett, hiányoztak a monumentális díszletek, a túlküldött, modoros dolgok, amiket egyébként a zenekartól megszokhattunk.

Mellettem egy teljesen laikus ember is ámul és bámul a hideg profizmuson, a nap végén pedig a végtermék valóban ennyi:

a hihetetlenül nagy slágerek hihetetlen precizitással el vannak játszva, el vannak énekelve. Nincs szükség show-ra, táncosokra, idegesítő CO2 ágyúkra, hanem egy bandára, akik mindent úgy művelnek, ahogy azt talán tanítanák is valahol.

Meg kell vallani, Theo Hutchcraft világszinten is kiemelkedő énekes pontosság és frontemberség tekintetében. Tetszett az önirónia is, ahol elmondja, hogy rossz a háta, szóval a mai mozgáskultúra az erősen le lesz limitálva a sétálgatás és kézzel hadonászás skálájára, de valójában ez is pont elég volt.

A koncert után végig azon gondolkoztam, hogy házi feladatként írnám fel hazai sztároknak is, hogy toljanak le egy headline turnét showelemek nélkül, pusztán avégett, hogy az éneklés-zenekari teljesítmény szintjére helyeződjön a hangsúly.

A Hurtsről pedig úgy mentünk haza, mintha ez a 15 év meg sem történt volna. Valóban szomorú, hogy ők lettek talán a közösségi média egyik legnagyobb áldozatai, ahol az eltűnést követően egyszerűen nem lehet már akkorában folytatni, mint előtte.

Mindettől függetlenül, egy kicsit újra reménykedni kezdtem, hogy nem kell majd legközelebb hosszú éveket várni a következő bulira, mert amit a jegyvásárló zeneileg kap, az annyira sokat ad, hogy mindig akarunk egy következőt belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Lopott képet hamisíthatott Rákay Philip, hogy megmagyarázza a hatvanpusztai építkezést
Rézkarc lett a portál fotójából Rákay kezei között. A fideszes kommunikációs szakember módosított képpel próbálja bizonyítani, hogy az Orbán-család nem kastélyt épít, hanem megőrzi a műemléket.


Sokat kellett keresgélnie Rákay Philipnek, mire talált egy olyan fotót, amivel azt illusztrálhatja, hogy Hatvanpuszta egy műemléki épületegyüttes, amit a miniszterelnök édesapja, Orbán Győző mentett meg a teljes pusztulástól – írja a HVG, megjegyezve, hogy a bizonyítás csúnyán mellé ment.

Minden jel arra utal, hogy a photoshoppal rézkarccá varázsolt kép eredetijét a HVG oldaláról csenték a poszthoz.

Rákay nem az első, aki minden létező platformon igyekszik védeni a miniszterelnök hatvanpusztai birtokát, de ő egyenesen azzal csatlakozott be a kormánypárti kánonba, hogy „ócska prolinak” nevezte a birtokról egyre több belső felvételt közlő Hadházy Ákos országgyűlési képviselőt.

Rákay szerint Orbán Győzőn kívül senkit nem zavart, hogy a műemlék ingatlanegyüttes az összeomlás szélén áll. Az erről szóló posztjában azt írja, a „műemlékmentés” elképesztő áldozatok és extra költségeket követel a miniszterelnök apjától, ráadásul nagyon hosszadalmas folyamat – Hatvanpuszta teljes megújítása éppen ezért tart lassan egy évtizede.

„Semmi rendkívüli nincs abban, hogy sok magyar nagy cég – főképp agrárcégek – úgynevezett birtokközpontokat építenek, amelyekben helyet kap iroda, vadászház, vendég apartmanok, ipari méretű konyhák, csűrökből, pajtákból kialakított rendezvénytermek. Ezek az ingatlanok amellett, hogy a céges partnerek, vendégek és akár a dolgozók kényelmét szolgálják, természetesen a tulajdonosok életterei, családi összejöveteleinek helyszínei is lehetnek” – írja a Facebookon Rákay.

Aki pedig ma „Magyarországon műemlék épületet ment meg a pusztulástól, kalapot kell emelni!” – élteti a beruházásért felelős Orbán Győzőt a producer.

A bejegyzéssel ugyanakkor van egy óriási baj: a műemléki eredet bizonyításaként mellékelt rézkarc minden bizonnyal hamisítvány: az épület mai formáját mutatja, nem azt, ahogy egykor nézett ki. A házat a képen terebélyes fák veszik körül, hangulatos ösvény vezet a kapuhoz, melyen még egy földműves (?) sziluettje is kirajzolódik. Nos, a HVG által közölt eredeti képen utóbbi egy a felújításon dolgozó munkás.

Még szembetűnőbb, hogy a „rézkarcon” pontosan ugyanott és ugyanúgy állnak, ugyanakkora fák, mint a HVG fotóján – gyakorlatilag ágra pontosan. És azt már tényleg elég nehéz lenne megmagyarázni, hogy az 1840-es évek óta miért nem változott a növényzet.

A HVG korábban bemutatott felvételei szerint ez az épület soha nem nézett ki úgy, mint a posztban szereplő kép. A felvételek azt mutatják, hogy egy visszabontott épület modern anyagokból történő újjáépítése és díszítgetése zajlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos Rákay Philipnek: Orbánék pénze akkor is lopott pénz, ha Orbán Győző valóban nem üzletelt közvetlenül az állammal
Hadházy szerint a hatvanpusztai birtok nem helyreállítás, hanem feudalizmus. Rákay úgy véli, a beruházás áldozatos munka volt, és Orbán apja piaci áron szállít.


„A fideszes harcosok nagyon várhattak már erre az útmutató lelki táplálékra, mert a képek láttán meg vannak zavarodva, mint faltörő kos a fotocella előtt” – írta Hadházy Ákos a Facebook-oldalán Rákay Philip hétfői posztjára reagálva.

Hadházy szerint nem érdemes a személyeskedésekkel foglalkozni, miután Rákay „ősprolinak” és „feljelentő viceházmesternek” nevezte őt. A képviselő inkább arra hívta fel a figyelmet, hogy „a legszánalmasabb, legcinikusabb magyarázkodás” a hatvanpusztai birtok építkezését műemlékvédelemként bemutatni.

Hadházy Ákos ehhez annyit fűzött hozzá: „Ezt akkor talán tehetnék, ha nem dokumentáltuk volna végig a rombolást és az építkezést: az öt uradalmi épületből kettőt (a két juhistállót) a földig (sőt az alá) romboltak, helyette két kastélyépület, mélygarázs, pincerendszer épült. Egy épületnek (a cselédháznak) a falait meghagyták, de teljesen kibelezték és a tető is más lett, ebből lett a ’könyvtár’. A tisztilakot már az előző tulajdonos átépítette, Orbánék csak luxus körülményeket teremtettek benne. Talán annyit kérdeznék a fideszes hívektől: szerintük a lerombolt istállókban volt-e kandalló, vagy 10 apartman, konyhával, fürdővel? A műemlékből, Habsburg József főherceg majorságából egyedül a magtár maradt meg – na azt pont nem újították fel Orbánék, csak a tetőt csinálták meg.”

Rákay hétfői posztjában arról is írt, hogy Orbán Győzőn kívül senkit nem zavart, hogy a műemlék az összeomlás szélén állt. Szerinte a „műemlékmentés” hosszadalmas és hatalmas költségekkel járó folyamat. Megemlítette Orbán Győző vállalatát is, amely „nagy mennyiségben, azonos minőségben bányászható, útépítéshez használatos, többféle nyersanyagot forgalmaz”, ezért „bizony potenciális beszállító autópálya- és útépítéseknél”.

Hadházy erre úgy reagált:

„Orbánék pénze akkor is lopott pénz, ha Orbán Győző valóban nem üzletelt közvetlenül az állammal, »csak« Mészároson keresztül jutott el a köve, sódere az állami építkezésekre”.

A politikus hozzátette, hogy Rákay állításával szemben nem megszokott, hogy agrárvállalatok luxuskomplexumot építenek a központjukba. „Régen talán az volt, de azt feudalizmusnak hívták. A világ boldogtalanabb felében, pl. Magyarországon most is épülnek persze ilyenek, de nem a gazdák szoktak ilyet építeni. Hanem azok az újgazdag bugrisok, akik horribilis vagyonokat loptak maguknak össze rövid idő alatt. Apropó: Rákay ’tanácsadó cége’ évente termel milliárdokat úgy, hogy a honlapján még telefonszám sincsen…” – írta.

A politikus a számokra is felhívta a figyelmet: „A számok, tények makacs dolgok: Orbán apja 40-50 százalék haszonkulccsal dolgozik, mialatt ezelőtt 25 évvel ő maga nyilatkozta, hogy az ilyen bányák jó esetben 4.5 százalék hasznot termelnek. Ez így is van, a többi hasonló vállalkozás haszna tavaly is messze elmaradt Orbánéktól.”

„Ez csak úgy lehet, ha Orbán papa horribilisen túlárazva szállítja a követ”

– fogalmazott.

A politikus azt is felidézte, hogy a múlt héten, amikor kijutott a hatvanpusztai birtokra, hazafelé majdnem baleset érte, mert a birtok egyik dolgozója autójával megpróbálta felborítani az övét.

Arról korábban írtunk, hogy a hvg.hu bemutatta: Rákay Philip egy lopott és meghamisított fotóval akarta bizonyítani, hogy Hadházy Ákos hazudik a hatvanpusztai birtokról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán Viktor családja egy évtized alatt gazdagabb lett, mint az angol király, miközben hazánkat Európa legszegényebb és legkorruptabb tagállamává tette
Magyar Péter szerint a kormányfő gazdagodása példátlan Európában. Posztjában részletesen ismertette, milyen adópolitikai változtatásokat ígér a TISZA.


Ahogy arról korábban írtunk, az Index állítólagosan a birtokukba jutott információk alapján arról írt, hogy Magyar Péter kormányra kerülése után nagymértékű adóemelésbe kezdene. A Tisza Párt elnöke nem sokkal később cáfolta az információt.

Magyar kedd délutáni Facebook-bejegyzésében azt írta: „Van-e annál szánalmasabb, mint amikor az épp magángépen luxizó és jachtozó Orbán Viktor a politikai ellenfeleit vádolja hazug módon adóemeléssel? Pont ő, aki megháromszorozta az államadóságot, Európa legmagasabb áfakulcsát vezette be és azt még megfejelte egy 4,5 %-os különadóval, hogy Magyarországon legyenek legdrágábbak az élelmiszerek. Az a luxizó miniszterelnök vádol mást aljas, hazug módon, aki a saját fizetését az egekbe emelte, a nyugdíjasokat és a családokat pedig magára hagyta” – írta Magyar.

A politikus azt állította, Orbán Viktor családja

„egy évtized alatt gazdagabb lett, mint az angol király, miközben hazánkat Európa legszegényebb és legkorruptabb tagállamává tette”.

Posztjában programjavaslatairól is beszélt: „A TISZA nem emeli a személyi jövedelemadót, viszont megadóztatja az 5 milliárd forint feletti vagyonokat és azonnal 5 %-ra csökkenti az egészséges élelmiszerek, valamint a tűzifa áfakulcsát és áfamentessé teszi a gyógyszereket. Emellett bevezetjük a 200 ezer forintos Szépkártyát az Orbán által magára hagyott nyugdíjasoknak.”

A bejegyzést azzal zárta:

„A hazug, korrupt, luxizó Orbánt hamarabb utolérik, mint…”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Bayer Zsolt: A „krúbi” nevű gennyes sz…rdarab torkán fogunk ledugni ma még nem pontosan meghatározott dolgokat
A kormánypárti publicista fő problémája a rapperrel, hogy alpári. Bayerhez most jutottak el Krúbi szövegei, amiből rögtön messzemenő következtetéseket vont le.


Bayer Zsolt a Magyar Nemzet címen megjelenő kormányzati médiatermékben jelentetett meg egy éles hangvételű írást Krúbiról. A publicista szerint a rapper dalszövegei alpáriak és szexisták.

Különösen azokat a sorokat kifogásolta, amelyek Orbán Viktorra és fideszes nőkre vonatkoznak. Krúbitól ezeket a sorokat idézte:

„szavazni csak azért megyek, hogy Viktornak jövőre legyen egy sz*r napja / ú, mától csak fideszes p**csákat kúrok, így nem lesz bűntudat, amikor tövig a torkába túrok”.

Bayer szerint a művészeti szabadságra való hivatkozás nem jelent felmentést az ilyen kijelentésekre. Úgy véli, ha jobboldali zenész mondana hasonlókat, abból nemzetközi botrány lenne.

Úgy fogalmazott: „ez itt a művészet maga, a nagybetűs, őszinte, mély művészet”. Majd hozzátette: „mi abban a korban élünk, amikor Kosztolányi, Krúdy, Thomas Mann és mondjuk Dürrenmatt leredukálódott Krúbivá, az aranyrúdból gennyes sz*rdarab lett”.

A publicista szerint a nőket védő civil szervezetek sem szólalnak meg, amikor Krúbi a kormánypárti nőkre tesz sértő megjegyzéseket.

Írását így zárta:

„Ennek a fajta »művészetnek« és »szólásszabadságnak« van egy másik típusa is. Az, amikor majd a »krúbi« nevű gennyes sz…rdarab torkán fogunk ledugni ma még nem pontosan meghatározott dolgokat (kapanyelet, ásót, kétliteres pillepalackos félédes búfelejtőt, vagy csak egy vágóhídról elhozott lószerszámot)”.

Korábban több cikkben írtunk arról, hogy az idei fesztiválszezon egyik slágere volt a számos helyszínen, sok zenekar koncertjén spontán felzúduló „Mocskos Fidesz!” (vagy leágazásaként a „Macskás fadísz” skandálás.


Link másolása
KÖVESS MINKET: