Milliókat költ a Fidesz a Karácsonyt lejárató reklámfilmre a közösségi médiában
Készülhetett a Fidesz és a kormány arra, hogy Karácsony Gergely bejelenti, hogy indul a miniszterelnök-jelöltségért, mert a bejelentése után nem sokkal ellepték a közösségi médiát azok az előre legyártott videók, amelyek azt sugallják: Karácsony Gergely valójában Gyurcsány Ferenc embere, a volt miniszterelnök mozgatja a háttérből a szálakat. A videókban feltűnik a kormányoldali politikai kampányok szinte állandó szereplője, az amerikai milliárdos, Soros György is, aki „producerként” most újraindítaná a „Gyurcsány-showt” - írta a Népszava.
A hirdetések finanszírozója a Fidesz, és ugyanazt a taktikát alkalmazza, mint annak idején a politikába visszatérni szándékozó Bajnai Gordonnal szemben.
A lap utánakeresett:
A film eddig több mint egymilliószor jelent meg, főként a fővárosi és a Pest megyei lakosságot érték el, ahol rosszabbul áll a kormányoldal, így vélhetően az a cél, hogy az ellenzék meglévő és potenciális választóit akarják elbizonytalanítani.
A Facebook hirdetéseket kezelő oldala szerint a párt 6,8 millió forintot költött politikai reklámokra az utolsó hét napban. Ezek a videók feltűntek a legnagyobb videómegosztón, a YouTube-on is, ám a költségekről itt nem áll rendelkezésre adat, de az látszik, hogy csaknem 2 millió megtekintésnél járnak - írta a Népszava. A kormányközeli lapok is csatlakoztak a kampányhoz, cikkeik azt sulykolják, hogy "Karácsonyt évtizedes, soha meg nem szakadt kapcsolat fűzi Gyurcsányhoz", a főpolgármester csak „bábu”.