FELFEDEZŐ
A Rovatból

Kiderült, hogy mennyit keresnek a magyar kamionosok - több százezres eltérések is lehetnek a sofőrbérekben

Nemcsak a jármű típusa, hanem a munkarend és a cég székhelye is komolyan befolyásolja a havi nettó fizetést. A nemzetközi fuvarozók viszik haza a legtöbbet.


Egyre többen kíváncsiak arra, mennyit lehet keresni Magyarországon hivatásos teherautó-sofőrként. A koronavírus-járvány után több helyen is megjelentek hírek a milliós fizetésekről, ezek azonban sokszor félinformációkra épültek. A soforfizetes.com nevű weboldal most abban segít, hogy átláthatóbbá váljon a helyzet. Az oldalon a sofőrök anonim módon hasonlíthatják össze a saját bérüket más sofőrök adataival megyei, országos és járműkategóriánkénti bontásban. Emellett több mint 1200 fuvarozócég állásajánlata is elérhető egy helyen.

A portál üzemeltetői az elmúlt egy év adatait megosztották a Telexszel. Az információk alapján kiderült, hogy

a sofőrbérek jelentős eltéréseket mutatnak attól függően, hogy milyen típusú járművet vezet valaki, milyen munkarendben dolgozik, vagy éppen hol található a munkáltató székhelye.

A belföldi fuvarozásban a legjobban a tartályos, az ADR tartályos és a hűtős nyergesvontatót vezető sofőrök keresnek, az ő nettó fizetésük megközelíti a 600 ezer forintot. A nemzetközi fuvarozás majdnem minden kategóriában magasabb fizetést jelent, kivéve a kisáruszállító furgonok esetét.

A legtöbbet a tartályos, a hűtős és az autószállító járműveket vezető sofőrök vihetik haza, utóbbiaknál a havi nettó kereset elérheti a 850 ezer forintot is.

Az is számít, milyen beosztásban dolgozik egy sofőr. A legkönnyebb azok helyzete, akik minden hétvégén haza tudnak menni. Vannak azonban olyan váltási rendszerek is, amelyeknél a sofőr csak 2, 3 vagy 4 hét után kap egy hét pihenőt. Az elmúlt egy év adatai alapján

a legmagasabb nettó fizetést azok a sofőrök érték el, akik 4 hetet dolgoznak külföldön, majd egy hét pihenőt kapnak, és közben hűtős nyergesvontatót vezetnek – ők közel egymillió forintot vihetnek haza havonta.

Őket követik a ponyvás nyergesvontatóval dolgozók hasonló munkarendben, majd a hétvégente hazajáró autószállítók.

A munkáltató székhelye szerinti adatok is érdekes eltéréseket mutatnak. A nemzetközi ponyvás nyergesvontató kategóriában Heves vármegye vezeti a listát, itt a havi nettó fizetés meghaladja a 800 ezer forintot. Ezt követi Pest, Komárom-Esztergom és Somogy vármegye. A legalacsonyabb átlag Békés vármegyében volt, de ott is közel 700 ezer forintot keresnek a sofőrök havonta.

Dobos Béla, a Transleads Kft. ügyvezetője, aki a soforfizetes.com oldalt is működteti, elmondta:

„Békés megyében nemzetközi ponyvás nyergesvontatós kategóriában a kitöltők 90 százaléka hétvégén hazajárós munkarendben dolgozik, ami kevesebb fizetéssel jár, mint például a 4/1-es beosztás, ami négyheti külföldi munkát, majd egy egyhetes pihenőt jelent.” Hozzátette: „Mivel a sofőrök bére sok esetben 3-4 különböző bérfizetési elemből áll össze (például alapbér, napidíj, kilométer-alapú pótlék, egyéb juttatások), ezért ők leginkább a számlájukra utalt nettó bérükkel vannak tisztában, szemben egy átlagos irodai környezetben dolgozó munkavállalóval.” A felmérés éppen ezért a nettó bérekre koncentrált.

A nemzetközi ponyvás nyergesvontató kategóriában 989 sofőr töltötte ki a kérdőívet. Ez megyénként 25-30 választ jelentett, kivéve Budapestet és Nógrád megyét, ahonnan nem érkezett elegendő adat. Az országos átlag ebben a kategóriában 765 ezer forint volt.

Jelenleg körülbelül 80 ezer hivatásos sofőr dolgozik Magyarországon. A szakmában viszont nagy a munkaerőhiány: legalább 8-10 ezer sofőr hiányzik, különösen az áruszállításban és a személyszállításban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Megkérte a ChatGPT-t, hogy írja meg neki a lottószámokat, nagyon szakított a michigani nő
A 45 éves nő és férje nem hitt a szemének. Állítása szerint a nyereményből kifizeti a házát, a maradékot pedig félreteszi.


A 45 éves Tammy Carvey ChatGPT által generált számsorral 100 000 dollárt nyert a Michigan Lottó Powerball-játékán. A szeptember 6-i sorsoláson eltalálta a négy fehér golyót és a Powerballt: 11–23–44–61–62, PB: 17. A találat 50 000 dollárt ért, a Power Play opció pedig 100 000 dollárra emelte az összeget. A szelvényt online, a MichiganLottery.com oldalon vásárolta.

„Csak akkor játszom Powerballt, amikor igazán magas a főnyeremény, és most több mint 1 milliárd dollár volt, úgyhogy vettem egy szelvényt – mesélte Carvey.

„Megkértem a ChatGPT-t, hogy adjon egy számsort, és ezeket írtam be a szelvényre”

- tette hozzá

„Amikor megnéztem a nyerőszámokat, láttam, hogy négy fehér golyó és a Powerball is stimmel, és tudtam, hogy biztos nyertem valamit. A Google szerint ez 50 000 dollár, úgyhogy azt hittem, annyit nyertem.

Csak amikor beléptem a Michigan Lottery-fiókomba, esett le, hogy bekapcsoltam a Power Playt, így valójában 100 000 dollárt nyertem! A férjemmel teljesen ledöbbentünk.”

Carvey bement a lottótársaság központjába, és felvette a nyereményét. A pénzből kifizeti a házát, a maradékot pedig félreteszi.

A Powerball-szelvény darabja 2 dollár, a játék az állam egész területén és online, a MichiganLottery.com-on is elérhető. A Power Play opció 1 dollárért kérhető, és a nem főnyeremény-típusú nyereményeket akár tízszeresére növeli, legfeljebb 2 millió dollárig. További 1 dollárért a Double Play is választható, amely második esélyt ad az esti Double Play sorsoláson akár 10 millió dollárig.

A Powerball-sorsolás hétfőn, szerdán és szombaton 22:59-kor zajlik, és élőben is nézhető a powerball.com oldalon. Powerball-szelvényeket 45 államban, Washington D.C.-ben, az Amerikai Virgin-szigeteken és Puerto Ricóban árulnak.

Az oldalon ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy a lottósorsolások eredményei véletlenszerűek, és sem mesterséges intelligenciával, sem más számgeneráló eszközzel nem lehet őket előre megjósolni.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor visszatért oda, ahol 1973-ban járt utoljára
A miniszterelnök saját maga vezette a kisbuszt, amivel megérkezett Zánkára. Itt tartják a hétvégén a Harcosok Klubja újabb edzőtáborát.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 19.



A hétvégén rendezik a Harcosok Klubja második edzőtáborát. A helyszín ezúttal a zánkai Erzsébet-tábor, ahova Orbán Viktor saját maga kormányozta be a miniszterelnöki kisbuszt, amiről egy videót is posztolt a Facebookra.

„Jó napot! Miről maradtam le?” - kérdezi az érkezés után a kormányfő az őt fogadókat. A válaszból kiderül, hogy a harcosok nagy bevonulását már biztosan lekéste Orbán.

„Úttörőtáborban voltam itt utoljára”

- mondja két szelfi között a miniszterelnök, aki azt is elárulja, hogy ez mikor volt:

„Én jártam már itt 1973-ban” - derül ki egy újabb beszélgetésből.

„Azóta egy picit változott” - hívják fel az elmúlt évekre a miniszterelnök figyelmét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Elhunyt légutas-kísérőjétől követelt igazolást a légitársaság, most bocsánatot kértek
Üzenetben kérte a tajvani Eva Air az akkor már halott nőt, hogy igazolja, betegszabadságot vett ki kórházi kezelése idejére.


Bocsánatot kért a tajvani Eva Air légitársaság, miután egy elhunyt légiutas-kísérőtől követelt igazolást arról, hogy kórházban tartózkodott – írta a BBC.

A 34 éves nő szeptember 24-én rosszul lett a Milánóból Taoyuan városába tartó járaton, kórházba került, majd október 8-án meghalt. A kórház egyelőre nem közölte a halál okát.

A család elmondása szerint napokkal a tragédia után a Sun nevű utaskísérő telefonjára üzenet érkezett az Eva Airtől, amelyben

a cég képviselője igazolást kért a kórházi időszakra bejelentett távollétéről. A hozzátartozók válaszként elküldték a halotti anyakönyvi kivonatot.

Az Eva Air közleményt adott ki, amelyben azt írták, alkalmazottjuk hibázott, és emiatt személyesen kértek bocsánatot az elhunyt légiutas-kísérő családjától. A történtek miatt belső vizsgálatot is indítottak.

Sun Csia-ming, az Eva Air elnöke azt mondta, „Sun távozása örök fájdalom a szívünkben”. A közleményben azt is írták, hogy „mélyen elszomorította” őket fiatal dolgozójuk halála.

Az ügy nagy felháborodást váltott ki az interneten, főleg miután a közösségi oldalakon magukat Sun munkatársainak valló felhasználók azt állították, a nőt kényszerítették, hogy dolgozzon akkor is, amikor rosszul érezte magát.

A tajvani hatóságok és maga az Eva Air azt is kivizsgálja, hogy felettesei megtagadták-e Suntól az orvosi segítséget vagy a betegszabadságot.

A légitársaságot egyébként nem először éri az a vád, hogy túlhajszolja a dolgozóit. 2013 óta hétszer bírságolták meg őket, legtöbbször a szabálytalan túlóráztatás miatt. Az kiderült, hogy Sun az elmúlt hat hónapban átlagosan havi 75 órát repült, ami a szabályok szerint belefér.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Fotók: így emelték helyére az M7-es feletti új gyalogoshíd utolsó elemeit éjszaka
A 193 tonnás, 80 méteres szerkezet elemeit éjjel illesztették össze. A régi híd továbbra is biztonságos, de a környéken még hetekig dolgoznak.


A szombatról vasárnapra virradó éjjel beemelték a velencei gyalogos–kerékpáros híd utolsó két elemét, a munkálatok vasárnap reggel 6:14-kor, a tervezettnél hat órával korábban befejeződtek, közölte a Facebookon az MKIF Zrt. Az országhatár irányába ismét két sávon haladhat a forgalom.

A társaság közlése szerint a híd szerkezetét összesen 193 tonna súlyú, 80 méter hosszú egység alkotja, amelyet nyolc elemben szállítottak a helyszínre. Ezeket elemenként kettesével illesztették össze, így a beemeléseknél 2–2 elemet, vagyis összesen négy elemet daruztak a helyére. A szakemberek a következő hetekben tovább dolgoznak a most beemelt részeken, és a hídfők környezetének rendbetételén is.

A poszt szerint

a régi híd felújítása a műszaki vizsgálatok alapján drágább lett volna, mint egy új megépítése. Emellett az elbontás mellett szólt az is, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítésekor a kiszélesített pálya már nem férne el alatta.

Az éjszakai műveletről több látványos fotót is készített az MKIF Zrt., ezeket itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk