HÍREK
A Rovatból

Megszüntették a nyomozást a győri Audi-földek ügyében, nem történt bűncselekmény a rendőrség szerint

Még a Borkai-botrány kirobbanásakor tettek feljelentést az ügyben.
Fotó: Youtube/ATV - szmo.hu
2022. január 05.



Borkai Zsolt egykori győri polgármester adriai luxusjachtos botránya kirobbanása után tettek többen is feljelentést a korábbi győri ingatlanügyletek miatt, mivel a feltételezések szerint Borkai és emberei húzhattak hasznot az Audi győri gyárának bővítéséből - írja a 24.hu.

2012-ben Borkai érdekeltje, Rákosfalvy Zoltán, felvásárolta az akkor még mezőgazdasági területeket jutányos áron. Ezután átminősítették, majd többszörös áron eladta az Audi gyárnak, 6-7 milliárdos profitra szert téve. Eredetileg 46 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezett győri önkormányzat is, amelyet 87 millió forintért adott el a többségi tulajdonosnak, azaz Rákosfalvy Zoltán cégének.

Az osztatlan közös tulajdon tekintetében az önkormányzat rendelkezett megfelelő költségvetési forrásokkal ahhoz, hogy az őt megillető elővásárlási jogokat gyakorolja, azonban a jogszabályok szerint az önkormányzatot haszonszerzési kötelezettség nem terheli - olvasható az ügyészségi közleményben.

Megállapították, hogy az önkormányzat az adásvételnél a rá vonatkozó vagyonkezelői szabályok szerint járt el, így büntetőjogilag nem felelős. A többségi tulajdoni hányadot megtestesítő ingatlanrészt nem vásárolta fel és törekedett magasabb áron továbbadni.

Borkai Ádám, Borkai fia sem maradt ki a nyomozásból, hiszen a valós tevékenységet nem végző Akonia Kft. ügyvezetőjeként kapott 2016-tól havi egy millió forintos fizetést. Itt az ügyészség vizsgálat után elmindta, hogy a cég rendelkezett pénzügyi műveletek bevételeivel, ami főként kamatbevételekből és árfolyamnyereségből származott. Továbbá a társaság alapítójától kapott kölcsönt és értékpapír értékesítéséből befolyó bevételeket élte fel.

„A lefoglalt dokumentumok alapján Borkai Ádám vonatkozásában olyan adat, tény nem állapítható meg, amely a hűtlen kezelés tényállásának megvalósulását alátámasztaná” – szögezte le az ügyészség.

A Borkai család vagyoni helyzetének, jövedelmi viszonyainak vizsgálata során megállapítottuk, hogy a család valamennyi tagjának a legális jövedelme fedezte a vagyongyarapodást, így a sokorópátkai ingatlan megszerzését valamint az azon található felépítmények megvalósítási költségét
- állapították meg.

Borkai ügyében még egy másik szálon is folyik a nyomozás azonban: az ügyészség Czeglédy Csaba DK-s képviselőjelölt (az Ördög ügyvédje oldal létrehozójaként vádolt) miatt nyomoz, akit különleges személyes adatokkal való visszaéléssel vádolják, valamint vizsgálják azt is, hogy kik zsarolhatták meg Borkai Zsoltot a hajón készült szexvideóval.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Új belső közvélemény-kutatást kapott Orbán Viktor, minden aljasságra fel kell készülnünk
A TISZA Párt vezetője bejelentette, hogy hétfőn reggel részletes tájékoztatást ad a Tisza Világ elleni újabb támadásról, és annak következményeiről.


"Eddig is tudtuk, hogy az oroszok nemcsak a spájzban vannak, hanem már jelen vannak a nappalinkban, vagy épp a Külügyminisztérium szerverein és a Karmelita füstös szobáiban is" - írta Magyar Péter a közösségi oldalán vasárnap este.

A TISZA Párt vezetője arról számolt be, hogy pártja applikációját az indulása óta folyamatosan támadják. Bejegyzése szerint:

"A Tisza Világ applikációt az elindítása óta támadják nemzetközi hekkerek, akik mögött nyilvánvalóan az orosz szolgálatok állnak. Hogy miért teszik ezt? Mert egy céljuk van: a magyarok többségi akaratával szemben hatalomban tartani az ő érdekeiket kiszolgáló legfontosabb uniós szövetségesüket, Orbán Viktort".

A politikus azt is közölte:

"A TISZA informatikai biztonsággal foglalkozó szakemberei minden tőlük telhetőt megtettek és megtesznek, hogy megvédjék a feliratkozók személyes adatait. Ezt kellene tennie a magyar nemzetbiztonságnak is, de rájuk nem számíthatunk. A TISZA-nak nem állnak rendelkezésére olyan eszközök, mint a szolgálatoknak, így a verseny nyilvánvalóan egyenlőtlen".

Majd arról számolt be, hogy hétfőn reggel tájékoztatást ad az ügyről:

"Holnap reggel 9:30-kor részletes tájékoztatást adok a Tisza Világ elleni újabb támadásról, és ismertetem a pártunk vezetőségének azon döntéseit, amiket a felhasználóink, valamint a jelöltek kiválasztási folyamatának biztonsága és a választási győzelem érdekében a 106 egyéni országgyűlési képviselőjelöltünkről való döntés kapcsán meghoztunk."

Arról is írt, hogy szerint Orbán Viktor kapott egy közvéleménykutatási adatot, amely a TISZA jelentős előnyét mutatta ki:

"Orbán Viktornak ezen a héten adtak oda a kollegái először egy olyan nagymintás (5000 fős) belső közvéleménykutatást, amely 10 %-os TISZA előnyt mutat. A leköszönő miniszterelnök ez alapján tisztában van vele, hogy a választást tiszta versenyben képtelen lenne megnyerni. Ezért a következő alig több mint öt hónapban minden aljasságra fel kell készülnünk."

Hozzátette:

"Kérem, hogy mindenki érezze át a felelősségét és őrizze meg a magabiztosságát, mert csak összekapaszkodva, egymást támogatva tudjuk leváltani ezt az aljas rendszert, de úgy meg fogjuk tenni.

161 nap van hátra. Ti is tudjátok és ők is tudják, hogy mi vagyunk a többség. Holnap reggel 9:30-kor találkozunk!"

- írta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Aranyat nyer ki az elektronikai hulladékból egy debreceni diák, már rengetegen érdeklődnek a magyar módszer iránt
A használhatatlanná vált régi készülékek az új technológiának köszönhetően kincsesbányává válthatnak, ráadásul a környezeti terhelést is csökkenthetik.


Aranyláz a Debreceni Egyetemen: egy mesterszakos hallgató oktatói segítségével kifejlesztett egy környezetbarát módszert, amivel aranyat képesek kivonni az elektronikai hulladékból. A kutatók bíznak benne, hogy ha ipari szinten is bevezetik ezt a módszert, akkor új korszak kezdődhet az e-hulladék feldolgozásban ezzel a fenntartható nemesfém-visszanyeréssel. Most még szabadalmaztatásra vár az új technológia.

Bukta Balázs mesterszakos hallgató elmondta, hogy lesz arany a régi mobilkészülékből:

"Kalapáccsal apró darabokra törjük, és ezeket utána egy speciális reagenssel kioldjuk belőle az aranyat és egyéb más fémeket. És a mi gélünk azért jó, mert ezekbe a "székekbe" csak az arany tud beleülni, semmi más fém".

Az is kiderült, mivel tudják ezt megoldani: környezetbaráttá tették az arany részecskék megkötésére képes színes gélt, amihez a konyhában is fellelhető zselatint használták fel. A nemesfém-visszanyerés technológiája korábban is ismert volt, most azonban a hatékonyságát is sikerült ezzel továbbfejleszteni.

Hermann Petra adjunktus szerint ezek a használt készülékek: "Valóságos kincsesbányáknak számítanak. Viszont, amint ezek az elektronikai termékek hulladékká válnak, nem csak hatalmas környezeti problémát jelentenek, de gazdasági veszteséget is."

A gond az, hogy ahelyett, hogy a már meglévő nemesfémeket kinyernék az e-hulladékokból és azokat újrafeldolgoznák, a véges forrású lelőhelyekből pótolják azokat. A debreceni fejlesztés szabadalmát épp ezért már nem csak a kutatói várják.

Kalmár József docens arról számolt be: "Magyar és német érdeklődők is vannak rá. És onnantól kezdve, 1-2 éven belül, hogyha a technológiai fejlesztés is sikeres, akkor már ez megvalósítható".

Egy 2023-as uniós felmérés adatai alapján évente fejenként átlag 11,6 kilogramm elektronikai hulladék termelődik. Ez csökkenthető lehet ezzel az új "modernizált aranymosással."

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Kiderült, ki a tulajdonosa annak a luxus Mercedesnek, amit Lázár János használ
A kisbusz üzemeltetése márciustól október közepéig 4,88 millió forintba került, ami nagyjából havi 600 ezer forint.


Kiderült, ki biztosítja Lázár János felsőkategóriás Mercedes V-osztályú kisbuszát: a Jövő Nemzedék Földje Alapítvány (JNFA). Ezt a miniszter egy lakossági fórumon mondta el hvg.hu-nak.

A tárca korábban csak annyit közölt a 2025-ben forgalomba helyezett autóról, hogy nem az állam adja, az üzembentartó a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF). A HVG kérdésére elárulták,

a négykerékhajtású, 237 lóerős kisbusz üzemeltetése márciustól október közepéig 4,88 millió forintba került, ami nagyjából havi 600 ezer forint.
A V-osztály induló ára 38 millió forint, a kocsi a megszokott minisztériumi flottából is kilóg. A kisbusz olykor Lázár fiát is szállítja.

A Jövő Nemzedék Földje Alapítványt 2021-ben hozta létre a magyar állam. Célja a mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. működtetése és fejlesztése, valamint a magyar mezőgazdaság modernizációjának elősegítése. Az alapítvány kuratóriumának elnöke Lázár János, aki korábban kormánybiztosként felügyelte a Ménesbirtok állami feladatainak koordinálását.

A mezőhegyesi ménesbirtok mellé 2022-ben az alapítvány megkapott 8,5 ezer hektár termőföldet és 15 milliárd forintot, a tavalyi beszámoló szerint 2024-ben ebből 450 millió forintot szabadítottak fel az alapítvány céljaira.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy: két hónap alatt nem építette vissza a MÁV a leégett zajvédő falat Tatán
A politikus szerint a falra felkúszó, nem irtott gaz lángra lobbanása miatt éghetett le a zajvédő fal. A képviselő azt írta, a MÁV nem ad információt, az önkormányzat nem lép.


Hadházy Ákos új Facebook-bejegyzésében a MÁV-ot bírálta, szerinte a vasúttársaság „két hónapja nem képes visszaépíteni néhány méter zajvédő falat”. A politikus állítja, hogy a szerkezet a MÁV hibája miatt égett le.

A posztban úgy fogalmazott,

a falra felkúszó, nem irtott gaz gyulladhatott meg „egy meghibásodott fékberendezéstől, esetleg eldobott cigarettától”.

Hadházy szerint ez is azt mutatja, hogy a karbantartás elégtelen volt. Állítása szerint a tatai Tompa Mihály utca végén lakók „az orruk előtt” kénytelenek elviselni „a bécsi fővonal teljes forgalmát”, és ez csak akkor csendesebb, „amikor éppen nem omlott össze az egész valamilyen szokásos üzemzavar miatt”. A politikus azt írta ideiglenes megoldásról sincs hír.

Hadházy szerint a MÁV „semmilyen információt nem ad”, az önkormányzat pedig „csak vonogatja a vállát, mivel a falak a MÁV területén vannak”. Úgy állítja, a felelősség tologatása miatt a helyiek maradnak a fokozott zajterheléssel.

A politikus a bejegyzésben szélesebb kontextust is említ:

„A múlt héten Lázár bejelentette, hogy 400 milliárdért építenek gyorsvasutat Ferihegyre.” Ezzel szemben szerinte „közben kiderült, hogy egy év alatt nem tudnak megjavítani 150 méter (!) töltést Veszprémnél”.

A poszt végén azt írta: „Most meg azt látjuk, hogy 20 méter zajvédő fal is meghaladja a képességeiket...” Hadházy összegzése szerint a kormányzati nagyberuházási tervekkel szemben a mindennapi fenntartási feladatok elvégzése is akadozik – legalábbis ő így látja.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk