Megszűnhet az Ügyfélkapu? Egy minisztériumi intézkedés erre enged következtetni
A Szabad Európa pénteki cikkében egy megszerzett belső utasításra hivatkozva arról számolt be, hogy egy meg nem nevezett kormányzati szerv arra utasította dolgozóit, hogy október 15-ig töltsék le a Digitális Állampolgárság (DÁP) nevű mobilalkalmazást a telefonjaikra. A lap szerint nem csak itt, hanem több minisztériumban is hasonló utasításokat adtak ki. Egy másik dokumentum alapján pedig úgy vélik, hogy hamarosan már csak ezen keresztül lehet majd intézni az elektronikus ügyeket. Ezekből a forrásokból arra következtettek, hogy
Jelenleg az elektronikus ügyintézésre az Ügyfélkapu és annak biztonságosabb, továbbfejlesztett változata, az Ügyfélkapu+ szolgál. Azonban a sima Ügyfélkapu január 16-ától megszűnik, mert nem felel meg a modern adatvédelmi követelményeknek. Az Ügyfélkapu+ viszont rendelkezik kétfaktoros azonosítással, így elvben nyugodtan tovább működhetne. A lap szerint érthetetlen, hogy a kormány miért erőlteti a DÁP használatát, ha az Ügyfélkapu+ is biztosítja a szükséges funkciókat.
A cikk megjelenését követően a Miniszterelnöki Kabinetiroda, amelyet Rogán Antal vezet, reagált a lap értesüléseire.
A Szabad Európa azonban soha nem állította, hogy központi utasítás lenne, csupán arról számolt be, hogy egyes szervezeti egységek, például minisztériumok saját hatáskörben adtak ilyen utasításokat. A lap nem írt arról, hogy az Ügyfélkapu+ megszüntetését is terveznék.