Megpróbált jelentkezni az oltásra Dr. Novák Hunor, de már az időpontkérésnél elakadt
„Élesben teszteltem, hogyan működik az orvosok koronavírus oltása” - írta Dr. Novák Hunor gyermekorvos a Facebook oldalán.
Novák a nagy budapesti oltócentrumokat hívta végig, ugyanis központilag azt a tájékoztatást adták, hogy nem csak kórházi dolgozókat, hanem bárhol máshol dolgozó orvosokat is oltanak. Erről Müller Cecília országos tisztifőorvos is beszélt az operatív törzs keddi sajtótájékoztatóján.
Novák Hunor a posztban felsorolta, hogy mi történt vele, amikor megpróbált időpontot kérni telefonon:
• 1. hely: sokadszorra sem vették fel a telefont.
• 2. hely: tartósan ki volt kapcsolva.
• 3. hely: sokáig foglalt volt, majd felvették és közölték, hogy csak a saját dolgozóikat oltják be, máshol dolgozókat még nem.
• 4. hely: sokadszorra felvették a telefont, majd kedvesen közölték Novákkal, hogy online lehet jelentkezni. Lediktálták neki a honlap címét, majd a végén mellékesen közölték vele: az oldal nem működik, de nézegesse gyakran, mert egyszer működni fog.
• Az 5. hely honlapján Novák elmondása szerint az olvasható, hogy az online időpontfoglalás január 4-étől él, addig telefonon hívhatók. Az orvos ötödikén próbálta meg elintézni a foglalást, de az online formában továbbra sem működött, a telefont pedig nem vették fel neki.
„Az látszik, hogy hiába vannak kiváló szakemberek, hiába küzdenek orvosok, nővérek erejükön felül, a mögöttes adminisztratív, informatikai háttér rendkívül gyenge. Borzasztó nehéz lehet így dolgozniuk, és erről nem ők tehetnek, ők is áldozatai a rendszernek”
- írta Novák, levonva a következtetést.