Magyar többségi tulajdonba kerülhetnek a Tesco üzletek a Magyar Nemzet szerint
Mi is beszámoltunk arról, hogy külföldi lapok úgy értesültek, hogy a Tesco áruházlánc a lengyelországi hálózata felszámolása után Magyarországról is kivonulhat.
A lengyel Gazeta.pl portál által, német sajtóértesülésre hivatkozva közölt információk szerint Londonban újra átvizsgálják a multivállalat régiós működését, és a brit lánc régiós vállalkozásait a Schwarz-csoport veheti át. (Utóbbihoz tartozik a Lidl, és a több országban is jelenlévő Kaufland üzletlánc.
A brit Tesco sajtóirodája cáfolta a feltételezéseket.
A Magyar Nemzet megtudta: külföldről és Magyarországról is több vevő érdeklődik a Tesco kelet-közép-európai áruházai, logisztikai bázisai iránt.
"A Tesco Europa kivonulásával ugyanis az egyes országokban (Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, valamint Lengyelországban, ahol már értékesítették a hálózatot) túlságosan nagy piaci rést hagyna maga után a vállalat. Ez még úgy is elmondható, hogy a Tesco globális piaci jelenlétében mindössze két százalékot képviselnek a lengyelen kívüli régiós leányvállalatok"
- írja a lap.
A Magyar Nemzet szerint arra kicsi az esély, hogy a Tesco több mint kétszáz magyarországi üzletének átvételével a fogyasztási cikkek kereskedelmében olyan cég nyerjen túlságosan nagy teret, amely már meghatározó arányban van jelen a hazai piacon.
"Úgy tudjuk, továbbra is az a szándék, hogy a hazai kiskereskedelemben a magyar tulajdon kerüljön többségbe, s ezzel a lakosság napi szintű élelmiszerkiszolgálása minden helyzetben zavartalan és országszerte mindenütt garantált legyen"
- írják.
Úgy vélik, hogy a járványhelyzet is megmutatta, milyen fontos, hogy a lakosság semmilyen körülmények között ne kerüljön kiszolgáltatott helyzetbe az élelmiszerpiacon, vagyis hogy a beszállítói források, az áruelosztás, a beszerzés, a logisztikai háttér összességében magyar területen koncentrálódjon.
Azonban a Magyar Nemzet azt is leírja, hogy "itthon nincs a kormány napirendjén a kiskereskedelem legnagyobb foglalkoztatója, a stratégiai partnerként jegyzett Tesco áruházlánc értékesítése, ami azt jelenti, nem kell attól tartani, hogy rövid időn belül változna a vállalat egységei által érintett területek ellátottsága."