Leállt a forgalom a szegedi és a szolnoki fővonalon is, rakodógép okozott teljes káoszt
Kedden kora este Cegléd állomás Szolnok felőli végén egy rakodógép beleakadt a felsővezetékbe, majd leszakította azt – közölte a Mávinform. A baleset miatt a vonatforgalom egy teljes órára leállt, és csak háromnegyed nyolctól indulhatott újra jelentős korlátozásokkal, kezdetben kizárólag a főváros irányába.
Késő este, 22 órától átmenetileg megnyitották a ceglédi állomás 1–5. vágányát, így az éjszakai személy- és távolsági vonatok ismét az eredeti útvonalukon közlekedhetnek. Az éjfél utáni órákban folytatódik a felsővezeték teljes helyreállítása, ezért kora hajnalig ismét lezárásokra és korlátozásokra kell számítani. A késő esti menetrendben már több járat eredeti útvonalon halad, így a Nyugati pályaudvarról 22:25-kor Debrecenbe induló Cívis InterRégió már érinti Ceglédet, és a Szegedről Budapestre tartó IC 721-es is Cegléd felé közlekedik tovább.
A záhonyi fővonalon a Cívis InterRégiók a Nyugati pályaudvar és Szolnok között terelőúton közlekednek, nem érintik Zuglót, Kőbánya-Kispestet, Ferihegyet, Ceglédet és Abonyt, viszont megállnak Rákoshegyen a BKK-buszokhoz való csatlakozás érdekében. A Z50-es motorvonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd, míg az ingavonatok a Nyugati és Ceglédbercel-Cserő között járnak. Cegléd és Abony között pótlóbuszok szállítják az utasokat, Abony és Szolnok között pedig ingavonat közlekedik.
A szegedi fővonalon a Napfény InterCity vonatok két szakaszon, a Nyugati pályaudvar és Albertirsa, valamint Nagykőrös és Szeged között közlekednek, a kimaradt Albertirsa–Cegléd–Nagykőrös szakaszon pótlóbusz jár. Kőbánya-Kispestről mentesítő expressz buszok indulnak Kecskemétre, Cegléd és Nagykőrös érintése nélkül. Az esti S225-ös vonatok nem közlekednek.
A MÁV azt javasolja a fővárosból Szolnokra vagy onnan Budapestre utazóknak, hogy vegyék igénybe az újszászi vonalon közlekedő vonatokat, ahol a ceglédi vonalra váltott jegyeket is elfogadják. Emellett valamennyi párhuzamos Volán-járaton is érvényesek a vasúti bérletek és jegyek.
A nap folyamán nem ez volt az egyetlen fennakadás a térségben: délután Cegléd és Nyársapát között egy biztosítóberendezési hiba is lassította a vonatközlekedést. A MÁV közlése szerint „a vasúti biztosítóberendezés meghibásodása a vasúti átjárókra is hatással volt, a két település között a sorompók sem működtek.” Ezt a hibát estére elhárították.
A felsővezeték leszakadását egyértelműen a rakodógép okozta, de az eset körülményeinek vizsgálatáról és a felelősség kérdéséről egyelőre nem adtak ki hivatalos tájékoztatást.
Cegléd a magyar vasúthálózat egyik kulcsfontosságú csomópontja, ahol a 100a (Budapest–Szolnok–Debrecen–Záhony) és a 140-es (Budapest–Kecskemét–Szeged) fővonalak találkoznak, így az itteni zavarok országos szinten is éreztetik hatásukat. A térségben ráadásul jelenleg is zajlanak pályakarbantartási munkák Albertirsa és Ceglédbercel-Cserő között. A hálózat sérülékenységét mutatja, hogy 2025 nyarán Abony és Szolnok között már történt egy komolyabb felsővezeték-szakadás.
(via Telex)
